Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Producent Vw zaleca i z takimi oponami 195/65R15 91V passaty opuszczają linię produkcyjną.Po przeczytaniu wszystkich (prawie)

postów zastanawiam się jakie są większe różnice jeśli użytkownicy zmieniają rozmiary (np.zużycie paliwa itp.)????

Sam używam rozmiaru 205/60R15 91 aktualnie H.

Czy może ktoś napisać o spalaniu i innych rzeczach po zmianie opon,felg na inne niż te które były seryjne?

Kilka postów wcześniej pisałem o oponach których używam (jestem zadowolony ale przyznam że na żadnych innych nie jeździłem)Miałem kiedyś opony produkcji "daleki-wschód",ale tylko dwa miesiące.Po mieście wszystko normalnie,ale w trasie przy prędkości 120 km/h i więcej auto zaczynało "tańczyć",huczały a tył samochodu nie był stabilny.Szybko poleciały do kosza.Polecam sprawdzone marki opon.:D

Edytowane przez Artur Sekula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy w spalaniu między tymi rozmiarami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może ktoś napisać o spalaniu i innych rzeczach

 

Kolego to nie o tym wątek - przypominam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zaleceniami, to tak nie do końca... gdyż są one zamienne, np. passaty b5 wychodziły z fabryki z rozmiarami kół:

- 195/65/R15

- 205/55/R16

- 215/45/R17

 

Obwód dla tych wszystkich w/w kół powinien być co najmniej zbliżony.

 

P.S.

Poprawcie jak się mylę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego to nie o tym wątek - przypominam.

 

To wątek o oponach więc w czym problem?

 

---------- Dodano o 12:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:15 ----------

 

Z tymi zaleceniami, to tak nie do końca... gdyż są one zamienne, np. passaty b5 wychodziły z fabryki z rozmiarami kół:

- 195/65/R15

- 205/55/R16

- 215/45/R17

 

 

 

 

Obwód dla tych wszystkich w/w kół powinien być co najmniej zbliżony.

 

P.S.

Poprawcie jak się mylę...

 

 

Dzięki Gajdzi,napisałem tylko na podstawie mojego auta

 

---------- Dodano o 12:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:19 ----------

 

Nie ma różnicy w spalaniu między tymi rozmiarami.

 

Szczupak 28 wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam zamierzak zakupic oponki nowe w rozmiarze 205/50/17 mam pytanie ktore sa lepsze i czym sie roznia

Toyo PROXES T1 Sport

Toyo PROXES T1-R

a co sadzice o tych

Uniroyal RainSport 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie opony są bardzo podobne chociaż T1 Sport mają lepsze opinie. Osobiście na Toyo nie jeździłem ale Uniroyale mogę spokojnie pojeździć. Na deszcz rewelacyjne. Przejechałem na nich około 80tyś km i byłem zadowolony. Nie zauważyłem, żeby się nadmiernie zużywały. Ja bym wziął Uniroyale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździł ktoś na Pirelli PZero Nero? Jak z ścieralnością?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam zastanawiam sie nad michelin primacy hp ,czy ktos je uzywal jak tak to jaka jest scieralnosc tych opon ?ewentualnie jakie polecacie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yokohama c drive 2 dobra cena, rewelacyjna przyczepność na mokrej nawierzchni!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vredestein ultra sessenata polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz wspominalem o halasliwych Conti II, produkcja Czech Republic, zakupione w 2010. Przebieg na nich okolo 25 Kkm., 90% autostrada, Passat AVB wiec zero szalenstw typu "palenie gumy", gwaltowne przyspieszenia itp, obciazenie 1-2 osoby, pojazd bezwypadkowy, zawieszenie w idealnym stanie, regularnie sprawdzam cisnienie w oponach.

C.d. problemow: nastapilo obwodowe pekniecie na styku bieznika i boku opony na obydwu przednich oponach.

Zlozylem reklamacje, przyjechal spejalista od Conti, stwierdzil, ze to nic nie jest, co do tej pory trzyma mnie w lekkim szoku..

Tak wyglada gwarancja Conti w Polsce. Oczywiscie mozna na swoj koszt oddac opony do zbadania do instytutu badania opon w Poznaniu.

Poprzednie tez mialem Conti, byly super, produkcja Wlochy, przejechalem do oporu jakies 100+ Kkm (trudno okreslic, bo jezdze na zimowkach), siedem lat uzytkowania.

Do rozwazenia przed zakupem nowych letnich opon.

 

S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze swojego doświadczenia - dla lubiących agresywną jazdę polecam Regal Racer. ogromna przyczepność, twarde boki do pokonywania zakrętów i super cena. wbrew pozorom nawet na mokrym dobrze kleją. obecnie już ciężko je dostać. wygląd bieżnika ściąga majtki niewiastom :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nokiany cena do jakości jak najbardziej na +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Koledzy jakie jest Wasze zdanie na wydawało by sie prosty temat? Otóż sprawa tyczy się wymagań dotyczących indeksu prędkości opony. Z tego co wyczytałem zgodnie z literą prawa opony letnie powinny mieć indeks zgodny z homologacją czyi w praktyce taki z jakim wyjechało auto z fabryki. Dopuszcza się obniżenie indeksu jedynie dla opon zimowych. I teraz takie pytanie. Samochód który kupiłem miał letnie opony fabryczne z indeksem W czyli do 270km/h. Kolejne opony jakie kupiłem są z indeksem V czyli do 240km/h. Autko jest z silnikiem AWX więc według katalogu jego V max to 205km/h, sprawdzona prędkość wg licznika to nawet 225 ale jak wiadomo licznik przekłamuje ale do 240km/h i tak daleko. Ale to i tak niezgodnie z literą prawa. Poza tym skoro dla opon zimowych jak pisałem indeks może być niższy a nie ma zakazu jazdy na zimówkach w lecie to powstaje paradoks wg którego jadąc w 30 st. upale na zimówkach o indeksie np T do 190 km/h nie łamię przepisów a na moich letnich z indeksem V już tak. Co prawda nie słyszałem żeby w Polsce miał ktoś z tego tytułu problemy (nawet chodząc po forach nie znalazłem żadnego przypadku potwierdzającego problemy z uzyskaniem odszkodowania a takie legendy też krążą) to jednak dużo podróżuje po Europie i wiem, że np w Niemczech za indeks opon letnich niższy niż w homologacji można zapłacić (za zimówki nie). Poza tym proszę podajcie mi jeśli ktoś wie jaki jest wymagany indeks wg homologacji dla Passata AWX z 2002 roku bo nie chce mi się wierzyć że aż W 270km/H.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności