Jump to content

Gajdzi

  • Content Count

    267
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About Gajdzi

  • Birthday 01/28/1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Bartek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Langnau

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 190KM DSG6 4x4
  • Rok produkcji
    2018
  • Link do tematu o samochodzie
    76172

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeśli to faktyczny przebieg (nie kręcony) to powinien jeszcze sporo pojeździć. 190KM maja raczej dobry osprzęt i nie są tak awaryjne jak 240KM, co nie oznacza ze te są super awaryjne. Każdy z nich ma przypadki przebiegów ponad 300kkm a nawet 400kkm. sprawdz czy skrzynia nie szarpie na zimnym (w górę i w dół). Czy się grzeje normalnie do 90*C, czy turbo nie świszczy, czy dwumana wymieniana (zakładam ze już powinna), czy okej w skrzyni był wymieniany (dla tych skrzyń, DQ380/381 norma to 120tys km), czy pomna wody wymieniona, czy serwis regularny był.
  2. Maslo to norma w benzynie użytkowanej na krótkich odcinkach. poziom wody minimum - ten poziom się zmienia w zależności od temp. Na zbiorniczku jest nawet chyba napis „cold” & „hot”. Albo kiedy (w starszych modelach był). W temp. roboczej silnika poziom płynu będzie wyższy niż na zimnym - normalne zachowanie. raczej skupilbym się na tym czy nie ma kolorowych plam w płynie chłodniczym. poza tym, czy przegoniłes auto? Kilka razy w życiu już miałem odczynienia z autami gdzie przy delikatniej jeździe wszystko jest ok. Jak zaczynasz auto dusić wtedy zaczyna się problem i albo wyrzucanie wody albo jej pobieranie. reasumuajc, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie ale powiedziałbym że niekoniecznie to zwiastun „problemów”
  3. Hałasem przy gaszeniu czy odpalaniu bym się zbytnio nie martwił. Ważne aby a N nie telepala. milem octavię z padnięta dwumasa - stukała tylko na N. Zrobiłem nią sporo km w takim stanie. dwumasa do DQ381 (dotyczy 4x4) nie jest super droga. Powiedziałbym ze taki standard - 2400zl + wymiana (intercars). https://e-katalog.intercars.com.pl/produkty/3613171643150-415_0891_09-O108631-kolo-zamachowe-dwumasowe.html P.S. u mnie DSG7 trochę szarpała. Dopiero upgrade software’u naprawil sprawę.
  4. Jako użytkownik DQ250 (ta w 2.0 TDI 140 i 150KM) i tej nowszej, czyli DQ380/381 uważam że jest gorsza. Ale czy zła? Raczej nie! DQ380/381 jest zdecydowanie bardziej delikatna - u mnie ma więcej szarpnięć. VW ma TPI na szarpnięcia przy redukcji z 4 na 3 i z 3 na 2 -bieg za co VW chciał mnie skasować 700CHF (software upgrade) Mi powiedziano w VW że skrzynia nie wymaga wymiany oleju do 120 tys km, czyli 2x więcej niż w DQ250 a już wtedy było jasne że należy to robić na czas! Ja i tak wymieniłem przy 70tys km. na teraz, najbardziej mnie drażni zrzucanie biegu w okolicy 100-110km/h jak dodam lekko gazu.
  5. Nie porównuj jazdy po PL do jazdy po DE. Inna płynność jazdy. Ja jadę teraz po CH i mo pokazuje spalanie 5.1l/100km (jazda do 120km/h). paliwo… jak w tej samej cenie to bym tankował DSG7 (DQ380/381) to mokre sprzęgła. Suche były w silnikach starszych (1.8TSI) diesel miał zawsze mokre jak dobrze pamietam. Nie wiem jak 2.0TSI 190KM
  6. Motor: 2.0 TDI 190KM DSG7 4motion - Na świeżo, wczoraj trasa PL-CH (1090km) wyszło mi spalanie średnie 7l/100km (liczone z tankowania) oraz 6,5l/100km na kompie. Cała trasa w deszczu, z pełnym bagażnikiem w okolicy 160km/h. co do DSG7 - przy jeździe 100km/h i przyspieszaniu zrzuca bieg na 6. Potrafi to zrobić nawet przy delikatnym przyspieszaniu co trochę denerwuje. z aut które paliły mi mniej przy jeździe autostradowej to był Opel Insignia 2.0 CDTI 170km - przy jeździe w okolicy 180km/h spalanie wychodziło 6,7l/100km. Taka sama trasa i prędkości passatem (150KM) wyszło 7,5l/100km. Później jechałem jeszcze Superb u wyszło tez 7,5l/100km.
  7. Ciekawa ta gwarancja 5 lat - nie widziałem tego w VW jeszcze. Wiem ze BMW można wykupić 6 lat i max 200kkm. auto spoko, ale dla mnie podstawa to full LED. Żona mi truła że się uparłem na full LED ale jak zaczęła jeździć to przyznała racje. 35kkm to tak na pograniczu opłacalności diesla przy zakupie nowego z salonu. Biorąc pod uwagę lekko niższe ceny diesli vs. benzyna to faktycznie diesel ma większy sens u Ciebie. w moim przypadku chętnie kupiłbym Toyote Camry hybrid w kombi - niestety w EU nie będzie dostępna. I na bank będzie ki brakowało multimediów w toyocie. Arteon to Passat w innej skórze. Owszem, jest ładny, ale ma gorzą aerodynamikę niż Passat (tak, tez byłem zaskoczony). Osobiście (moje prywatne zdanie) chyba wolałbym kupić BMW czy mercedesa niż arteona. Nie poczujesz różnicy przesiadając się do arteona.
  8. 1. Nie, ale ja już zrobię 1000km i mam dość to włączam „na wszelki wypadek” bo Passat sobie całkiem dobrze radzi z prowadzeniem w pasie ruchu. Reasumując; na codzień mam wyłączone, w trudnych momentach włączam. 2. Mam 2.0 TDI 190KM DSG7 (DQ381) + 4Motion - na trasie CH-PL spalił mi teraz 6,3l/100km (1100km w 10h) na letnich oponach (215/55/R17). Na żmijowych potrafi spalić mniej 0,5-1,0l/100km (rozmiar ten sam, ale węższe). 4Motion dodaj min. 0,5l/100km, ale jak auto na autostrady to nie ma sensu brać 4x4. Max miałem 6,7l/100km z dachbox. Po CH pali mi okolice 5-5,5l/100km, ale tam max 130km/h. Poczytaj troszkę o wadach technicznych tego silnika - nie to że to coś super poważnego, ale warto wiedzieć; np. zacierająca się pompa wody lub piszczącym rozrząd (rolka). Skrzynia tez potrafi mieć swoje „widzi mi się”. Jest mniej delikatna niż jej odpowiednik DSG6. „Palące” się tarcze z tylu (ale to chyba od początku produkcji był problem). 3. Nigdy nie miałem problemów - na liczniku 101kkm, przejechane przeze mnie 40kkm. Jak jeździsz szybko, AdBlue schodzi szybciej. 4. Wg. mnie jest ok. Porównywałem bo tez chciałem kupić nowy, ale… środek jest mniej wyposażony - mam na myśli tapicerkę. Za pół skore czy skore VW liczy krocie! a ze jeżdżę z dzieckiem to chciałbym już „skore” 5. W sumie to ja nie wiem za bardzo na co chcesz wymienić? Te nowsze passaty po FL miały już chyba 204KM a nie 190. Ja mam swojego z 2018r. Niestety nie wiem kiedy był FL, ale chyba jakoś 2021. Czy warto? Nie odpowiem bo każdy ma inny przypadek. Mnie najbardziej wkurza ignorancja VW i drogi serwis. 6. Wg. mnie nie. Nie widzę realnych benefitów. 7. Sam o tym myśle, ale w CH jest ciut inaczej. Jak dorosnę do tej decyzji to napewno spojrzę na: - Skoda Superb TDI lub 2.0TSI 190KM - BMW 520 - Mercedes C (bo podobno jest dużo większy) oraz E ale tak jak pisalem wyżej, każdy ma inny przypadek. Ja już chyba będę myślał o benzynie lub nawet hybrydzie. VAG wygrywa dla mnie multimediami. BMW czy Mercedes kazał sobie słono płacić za Apple care play. Chyba ze teraz się coś zmieniło. na koniec: jeśli czujesz się pewnie auta, chyba pojezdzilbym kolejne 50kkm
  9. Ja mam mniej niż 100 tys km i rozrząd już po wymianie - akcja serwisowa. reasumując, nie wiem czy to super dobry trop. Ale zawsze coś.
  10. No stety/niestety, jazda w większości przy 180km/h tez nie jest możliwa nawet w DE. Bezpieczeństwo tez jest ważne! Poza tym, jak pisałem, odcinek w PL, a raczej juz od Drezna dużo wolniejszy z wciskaniem się przed zderzak a wiec przyspieszanie i hamowanie. W ostatecznym rachunku, osobiście ze spalania jestem zadowolony 👍
  11. Proszę: Samej trasy po autostradzie było 1080km, reszta to powrót z pracy zony w żółwim tempie. po autostradzie prędkości 150-180km/h z wyjątek od Drezna bo przed świetami była juz „Polska jazda” z wyprzedzaniem prawym pasem i wjeżdżanie przed zderzak. Z dohamowanoami do 50km/h. wyniki z kompa: jak na zdjeciu - 6,3l/100km wyniki z dystrybutora - 63 litry / 950 km = 6,6l/100km Ważne: 2.0 TDI 190KM DSG + 4M + to już koła letnie (na zimowych mam 0,5 l mniej)
  12. Błąd że kończy się sprzęgło? W jaki sposób to Ci się pokazuje? Rozdzielmy tez ze dwumasa a kosze sprzeglowe to dwie różne rzeczy fak, że ten zestaw napędowy jest mniej wytrzymały bo skrzynia jest „sucha” a sprzęgło nie pracuje w kapieli olejowej, ale ostatecznie to cześć eksploatacji. Trzeba się poprostu do tego mentalnie przygotować, a nie oczekiwać że auto z przebiegiem 130kkm będzie jak nowe :) co do samego auta, te oleje to wymieniane były w DE czy już w PL? do Das Welt miałbym ograniczone zaufanie! byles już na jeździe próbnej? Jak działa skrzynia (przerzuca biegi)? Są jakieś szarpnięcia?
  13. Styrene bo niekoniecznie może używane przez właściciela albo nie do tego co trzeba (firma?). > Gwarancja 12msc das welt auto. Zawsze to na jakiś plus. wczytaj się dobrze!!!! > Mam historie serwisową z ASO, wiesz ze tam nie ma nic o tzw. naprawach z dobrej woli VW, np. piszczącym rozrząd, hamulce tył czy szarpiąca skrzynia. Zero, ani słowa!
  14. Główny wpływ na spalanie zimą jest dłuższy czas nagrzewania silnika do temp. roboczej (gdzie osiąga największa sprawność) - sprawdźcie sami, zróbcie są sama trasę z autem wstawionym do garażu na noc, a autem pozostawionym na zewnątrz! drugo powód to zmiana oporów toczenia opony - może się wydawać pozornie blachy temat, ale ma to dość poważny wpływ na spalanie. Przetestowane na długich dystansach. Dlatego jak kupujecie opony, warto patrzeć na wskaźnik zużycia paliwa / opory toczenia danej „gumy”.
  15. Nie jestem pewnien czy to aż tak źle, ponieważ aktualnie walczę z VW aby wkoncu usunęli problem piszczącego rozrządu - 3 razy w serwisie, importer zgodził się na wymianę w ramach „dobrej woli” a serwis odmówił naprawy bo „za dużo narzekam” i nie widzę pozytywnego nastawiania serwisu do rozwiązania mojego problemu! obsluga klienta w VW jest naprawdę na niskim poziomie. Najlepiej sprzedać auto i zapomnieć o temacie.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy