Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Linki nie chulają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od tego sezonu jeżdzę na Vredstein sessenata i powiem że jestem mile zaskoczony opony nowe, jak dla mnie bdb na deszczu i ciszej jak na starych goodyear F1. Rozmiar 225/45/17 i co mnie zdziwiło wulkanizator nabił do nich 2,6 bar i powiedział że tak ma być ponieważ takie są zalecenia Vredsteina na ich stronie zobaczyłem że min na te gumy to 2.7bar.

Edytowane przez gkliszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na ich stronie zobaczyłem że min na te gumy to 2.8bar.
daj linka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepsza opona na jakiej jezdzilem do tej pory to uniroyal rainsport bo jest rewelacyjna na mokrym!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaaakkk.... tylko na mokrym. A że w PL deszcze czy mokra droga to może 15% w ciągu roku to nie opłaca się tych opon kupować, a w czasie deszczu... gaz z nogi i włączyć myślenie ;) Po pierwsze szybko ząbkują albo wycierają się nierównomiernie jak np uniroyal rainsport 3 który jest dosłownie porażką firmy.

 

Ja jeżdzę na Bridgestone potenza S001 - opona twarda. Trzyma w zakrętach jak głupia... wada ? moze cena ? Ogólnie bardzo ciche (ale miechelin PS3 był cichszy) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na potenzie i przy ps2 juz byla duzo slabsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te Uniroyal nie są takie złe. Przejzdziłem na nich 6 sezonów i sprawują się rewelacyjnie nie tylko na mokrym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszcie proszę nazwy profili bo nie wiadomo o które opony chodzi....

 

 

jezdzilem na potenzie i przy ps2 juz byla duzo slabsza.

 

Normalne... PilotSport zawsze bedzie górą... ale co z tego jak się zetrze połowę szybciej jak inne tej samej klasy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taaaakkk.... tylko na mokrym. A że w PL deszcze czy mokra droga to może 15% w ciągu roku to nie opłaca się tych opon kupować, a w czasie deszczu... gaz z nogi i włączyć myślenie Po pierwsze szybko ząbkują albo wycierają się nierównomiernie jak np uniroyal rainsport 3 który jest dosłownie porażką firmy.

no ma chłop rację co wam da opona deszczowa jak wypadniecie i tak z zakrętu :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ona jest dobra i na suchym i na mokrym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam felgi VW Phoenix i szukam do nich opon 225/45/17.Zastanawiam się nad Continentalami ContiSportContact 5 lub Goodyearami Eagle F1 Asymmetric 2.Jakie mają wg was wady(poza oczywiście ceną).Może powinienem wziąć pod uwagę jeszcze inne? Jaki indeks prędkości powinienem wybrać,bo strony producentów podają jako standard indeksy V,W a nawet w przypadku Michelina i jeszcze kogoś indeks Y.Na forach również znalazłem porady,że tylko W a najlepiej Y.Indeks nośności 91.Passat B5 FL Variant 1.8T AWT,moc 180 KM a maks moment obrotowy 280.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w Golfie IV 1.9 Tdi miałem R15 195/65 Firestone TZ 200 jak go kupiłem i zrobiłem na nich 35tkm a później jeździł i jeździ na nich ojciec, zrobił na nich kolejne 30tkm. Były przewidywalne w każdych warunkach. Do kolejnego Golfa V 1.9Tdi też kupiłem nowe Firestony TZ 300a, R16 205/55, 91H i zrobiłem na nich 75tkm a ich stan był jeszcze wystarczający na kolejne 2 sezony jak nie więcej. W pasku który kupiłem 4 miesiące temu były Dunlop Blueresponce R16 205/55, 91V. Jeśli chodzi o opory i głośność to jak najbardziej polecam natomiast wraz ze zużyciem tracą zdolność odprowadzania wody (Firestony były w tym przypadku o wiele lepsze), można się zaskoczyć przy wjeździe na warstwę wody lub kałużę. Dunlopy które są niby oponami premium ale ilość gumy na ściankach bocznych jest minimalna. W pasacie miałem uczucie pływającego tyłu na nierównościach dlatego do ciężejszego auta lub mocniejszego polecałbym większy indeks nośności by zminimalizować to zjawisko, minimum 93 lub 94XL. Ja teraz szukam nowych opon i będę kupował Fulda Ecocontrol MFS 215/55 R16, 93V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pytanie nieco inne, szukam opon 215/40/18 i z tego co widzę to w tym rozmiarze współczynnik nośności max to 85 - 515kg lub 89 - 580kg.

Do tej pory wszystkie jakie miałem to 91 - 615kg, czy mogę bez problemu z mniejszą nośnością użytkować?

Masa dopuszczalna auta 1800kg a 4x515kg = 2060kg....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Pytanie nieco inne, szukam opon 215/40/18 i z tego co widzę to w tym rozmiarze współczynnik nośności max to 85 - 515kg lub 89 - 580kg.

Do tej pory wszystkie jakie miałem to 91 - 615kg, czy mogę bez problemu z mniejszą nośnością użytkować?

Masa dopuszczalna auta 1800kg a 4x515kg = 2060kg....

oczywiście że możesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masa dopuszczalna auta 1800kg a 4x515kg = 2060kg....

 

Na postoju owszem.

Natomiast np na zagłębieniu i przy 180 km/h już nieco więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na postoju owszem.

Natomiast np na zagłębieniu i przy 180 km/h już nieco więcej.

Ok rozumiem, stąd moje pytanie bo w razie co to ponoć ubezpieczyciel może się wypiąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś się wypowiedzieć ogólnie o oponach Dunlop czy nie są zbyt miekkie na zakrętach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem kiedys przyjemnosc testowac rozne opony na firmowym aucie z racji tego ze duzo jezdzilem. Auto to byl Peugeot 307 z oponami 205 16" i Dunlopy owszem trzymaly sie swietnie drogi (sp sport), ale zużyły sie dwa razy szybciej niz konkurencja. 6 miechow i bylo po oponach, gdzie inne do roku wytztymywaly (zawsze ten sam przebieg robilem, wiem bo ta sama trasa dzien w dzien). Jazda pol na pol miasto/autostrada bez zadnego pajacowania.

Edytowane przez piasek1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności