Skocz do zawartości
zbylut

[B5] Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli silicon to tylko tak jak pisałem bez ściągania blachy położyć na krawędzi - pokryć po prostu łączenie blachy z drzwiami. Nakładanie siliconu na starą uszczelkę od wewnątrz blachy raczej się nie sprawdzi tak jak Tomek napisał. No chyba, że po uprzednim oczyszczeniu ze starej uszczelki, a wtedy lepiej dać gumową uszczelkę.

Co do nawiewów to nie mają nic wspólnego z modułem. Za pewne spaliły Ci się żarówki, chyba, że nie masz wogóle-nie wiem teraz jaki rocznik paska masz bo z tapatalka piszę, ale od ok 2003 już tego nie było. Pod zaślepką z boku deski rozdzielczej od strony schowka jest wtyczka. Sprawdź czy dochodzi tam prąd i czy wogóle coś jest w nią wpięte. Jeśli nie to nie masz podświetlenia. A jeśli tak i prąd dochodzi to żarówki.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem teraz jaki rocznik paska masz bo z tapatalka piszę
Kolega ma auto z 1999, no chyba, że pisze o innym Passacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to raczej żarówki. Standard. Najlepiej na diody przerobić, ale o tym jest już oddzielny wątek:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odporny na warunki atmosferyczne jest silikon dekarski, przy czym jest elastyczny i bardzo skutecznie klejący/uszczelniający. Tydzień w aucie po śmierdzi ale skuteczność 100%. można go nałożyć poprzez odkręcenie blach czy też uszczelnienie na zakręconej ( ew. odkręcić śruby i powciskać pod blachę i zakręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega ma auto z 1999, no chyba, że pisze o innym Passacie :)

 

Pisze o swoim pasku tzn 1999r podswietlenia panelu i przyciskow szyb w drzwiach i nawiewow nie mam takiego kupilem ale lampki na dole drzwi i reszta dzialala co do silikonu na stara uszczelke to czytalem ze ludzie nakladaja i "paluchem" rozprowadzali po starej uszczelce tak ze ona wciagla troche tego silikonu zawsze mozna po skreceniu jak kolega pisze od dolu dodatkowo uszczelnic. Dzieki za cynk wtyczke sprawdze najwidoczniej koles przedemna cos robil przy desce widze po polamanej rolecie przy reg. kierownicy i kilku srubach. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem ze swoim passatem. Jest on bardzo podobny do opisywanych wcześniej. Po pierwsze gaśnie mi podświetlenie climatronica, następnie nie działa podświetlenie przycisków na drzwiach kierowcy i podświetlenie przycisków otwierania szyb na pozostałych drzwiach a co za tym idzie nie można otworzyć szyby pasażera i szyb tylnych z panelu w drzwiach kierowcy ale przyciskiem na każdych drzwiach szyby otwierają się bez problemu. Centralny zamek nie działa z pilota a przyciskiem na drzwiach zamykają się tylko drzwi kierowcy. No i podświetlenie kabiny jak otworze któreś drzwi to miga lub wcale się nie świeci. Sprawdzałem moduł i tapicerka była trochę wilgotna a sam moduł był suchy, wszystko wysuszyłem, kable w wiązce przy module sprawdzałem ale są ok.

Moje auto to passat b5 fl 2001r 1.9TDI 101 km z góry dzięki i pozdrawiam

 

Mam ten sam problem co kolega, mialem kilka kabelkow do polaczenia i wszystko dziala oprocz tego podswietlenia ktore miga nieraz. kabelki przegladalem kilka razy i przy module i w drzwiach, gdzie mam jeszcze szukac i dokladnie jakiego koloru kabla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fcuk awaria jak zamknac na krotko szyby przednie? dzis zadzialaly na 1 minute opuscilem na okolo 5 cm i taj zostaly a cos sie chmurzy:dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisze o swoim pasku tzn 1999r podswietlenia panelu i przyciskow szyb w drzwiach i nawiewow nie mam takiego kupilem ale lampki na dole drzwi i reszta dzialala co do silikonu na stara uszczelke to czytalem ze ludzie nakladaja i "paluchem" rozprowadzali po starej uszczelce tak ze ona wciagla troche tego silikonu zawsze mozna po skreceniu jak kolega pisze od dolu dodatkowo uszczelnic. Dzieki za cynk wtyczke sprawdze najwidoczniej koles przedemna cos robil przy desce widze po polamanej rolecie przy reg. kierownicy i kilku srubach. Pozdrawiam

 

Jak u ojca w pasku kable od modułu się uszkodziły i drzwi kierowcy przetały się otwierać, tak samo szyba, to podświetlenia panelu też nie było. Więc to może być przyczyną - przywrócisz działanie szyb, to i pewnie podświetlenie panelu wróci.

Co do zamknięcia szyb na krótko to niestety nie wiem - może spróbuj poruszać kablami przy module. Być może zadziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieudalo mi sie na krutko zamknac szyb wiec wybebeszylem wiazke komfortu az zielono kable porozlaczane jak ktos moze mi podeslac na maila [email protected] co z czym mam polaczyc czerwone 3 podobno do szyb brazowe do oswietlenia itd. bede wdzieczny teraz uciekam z lutownica do garazu bo juz mi na glowe kropi a szyby otwarte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powitać kolegów. U mnie zaczeło sie od psucia sie oświetlenia wnętrza raz sie świeciło raz nie, albo świeciło na pół gwizdka (ledy) ostatnio w lewych drzwiach pasażera nie działa podświetlenie (pod drzwiami) i jak otwieram drzwi to nie zaświeca mi oświetlenia w środku (szyby głośniki lusterko działa) pare dni temu zepsuł mi sie centralny w tylnich prawych drzwiach centralka innych drzwi działa ale nie w tych (do tej pory) wczoraj przestała działać centralka z pilota, oświeltenie, szyby, lusterka - do dzis po pracy bo zaczeło działać ale przyjechałem do domu (12km) i znów przestało działać ... nic z tym nie robiłem bo naprazie szukam na necie przyczyn pewnie zaczne od demontażu modułu komfortu z tego co piszecie, coś może tam nie stykać i raz działa raz nie (mam nadzieje) sprawdzałem bezpieczniki wszystkie są OK, co myślicie o tej sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam do Was pytanko. Czy da się w module komfortu ustawić tak, by po otwarciu samochodu z kluczyka światło gasło po kilku sekundach, bo muszę czekać ponad minutę, chyba, że wsiądę i włożę kluczyk do stacyjki, to wtedy gaśnie. Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna bitwa wygrana!:kciuki Obiecalem zdjecia ale nie stety ze nie planowalem roboty na dzisiaj to nie mialem czasu i nerwow na foty. Szyb na krotko nie zamknalem wiec wybebeszylem prog i wykladzine a tam zielono jak w ogrodku przewody same sie porozaczaly. Wiazke samego komfortu polutowalem w sumie trzy przewody z rozgalezieniami nie ma sie czego bac bo kazdy kto kiedys mial lutownice w lapie sobie poradzi wystarczy polaczyc przewody o tych samych kolorach. Pozniej znalazlem jeszcze dwie zlaczki ktore mialy tylko troszke nalotu co tez wyczyscilem i potraktowalem cyna. Z braku czasu blache na drzwiach potraktowalem silikonem od dolu (i tak bede robil krancowki wiec tymczasowo wystarczy) Foty zrobie jak bede przekladal modul pod kierownice bo taki mam plan. Wrocily szybki lampki cale podswietlenie drzwi. Nawiewy wedlug schematow sa z podswietleniem deski i przyciskow wiec to inna bajka. Wielkie dzieki za pomoc:respect. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mój temat został usunięty jako, że nawet podobnego problemu nie wyczytałem na forum :

 

Problem : Próby otwarcia kluczykiem wszystkich szyb i otworzenie wszystkich drzwi, otwieram tylko drzwi kierowcy.

 

Spostrzeżenia : Może z 2 -3 razy udało się drzwi otworzyć aby wszystkie się otworzyły brak sukcesu przy oczekiwaniu na opuszczeniu szyb..

 

Udaje się o wiele częściej zamykać drzwi wszystkie jak i zamykać okna...

Przy udanej próbuje zmykania czyli 45 stopni od razu łatwiej się zamykają gdyż pomaga machanizm..

 

Przed wykryciem usterki naprawiałem ramiona wycieraczek a raczej wymieniałem gdyż starych nie udało mi się zregenerować... To musiałem odłączyć komputer i wszystkie wiązki i może tu jest jakiś problem.. lecz nie sądzę abym coś źle podłączył...

 

Przy otwarciu drzwi kierowcy światła włączają się lecz zdarzyło mi się z 2-3 razy kiedy musiałem puknąć w bok drzwi tam gdzie jest zawias by światła się zapaliły....

 

na każdych drzwiach taki problem występuje muszę puknąć by zadziało - lecz normalnie okna i centralny w tamtym czasie działały

 

Pytanie czy wymieniać gotowe zamki zamienniki i czy regenerować? czy może problem nie leży jak ja diagnozuje w zamku kierowcy ze szyby nie chcą się otwierać i drzwi zamykać/otwierać za przy użyciu kluczyka

 

Ps nie chce kupować i robić chałupniczej roboty i sztukować jakieś uniwersalne krańcówki

Proszę o opinie

 

Dziś rano podchodzę do auta i myślę a spróbuję najwyżej z rana podniosę sobie ciśnienie :P a tu o dziwo zaczęło działać w obie strony... nooosz nie wieżę że to już tak zawsze bedzie... To co wymiana zamka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem : Próby otwarcia kluczykiem wszystkich szyb i otworzenie wszystkich drzwi, otwieram tylko drzwi kierowcy.
Spostrzeżenia : Może z 2 -3 razy udało się drzwi otworzyć aby wszystkie się otworzyły brak sukcesu przy oczekiwaniu na opuszczeniu szyb..
Przy otwarciu drzwi kierowcy światła włączają się lecz zdarzyło mi się z 2-3 razy kiedy musiałem puknąć w bok drzwi tam gdzie jest zawias by światła się zapaliły....

Przelutuj punkty lutownicze mikrostyków, znajdujących się na płytce zamka.

W przypadku braku efektów po tym zabiegu, przyjrzeć należy się mikrostykom .

Pisałem już o sprawdzonym sposobie regeneracji tych elementów, w którymś z tematów - gorącą igłą wykonujemy w obudowie mikrostyku dwa małe otworki, w jeden z nich aplikujemy płyn w spray-u "Kontakt do potencjometrów", zaślepiamy otworki (gorąca igła).

Oczywiście regeneracja dotyczy problemów ze stykiem, znajdującym się wewnątrz mikroswitcha, raczej nienaprawialny jest uszkodzony plastikowy występ, naciskany elementami zamka.

Uszkodzenie styku i plastikowego "popychacza", występuje przeważnie w mikroswitchu umiejscowionym po za płytką, tym z czerwonym i niebieskim przewodem. Styk "zasila" żarówkę lampki "poddrzwiowej" i przepływa tam prąd około 0.4A. Reszta mikrostyków, ta na płytce zamka jest elementami "sygnałowymi", nie narażonymi na większe obciążenia prądowe.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Styk "zasila" żarówkę lampki "poddrzwiowej" i przepływa tam prąd około 0.4A. Reszta mikrostyków, ta na płytce zamka jest elementami "sygnałowymi", nie narażonymi na większe obciążenia prądowe.

Czyli montując Twoje ledy oszczędzamy przy okazji mikrostyki :marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, można powiedzieć, że jest to pożądany efekt uboczny :)

Szczególnie, jeśli mogę tak powiedzieć, narażony jest mikrostyk w klapie bagażnika. Żarówka, którą "zasila" jest dwukrotnie większej mocy (10W), od tych w lampkach "poddrzwiowych" .

Jak wiemy, bardzo często dochodzi do jego uszkodzenia.

W przypadku modułu led lampki bagażnika zmniejszamy natężenie prądu z 0.77 A na 0.28 A, czyli trzykrotnie . Mikrostyk na pewno "odpocznie" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisałem już o sprawdzonym sposobie regeneracji tych elementów w którymś z tematów

 

proszę o link ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proszę o link
... :
gorącą igłą robimy w obudowie mikrostyku dwa małe otworki, w jeden z nich aplikujemy płyn w spray-u "Kontakt do potencjometrów", zaślepiamy otworki (gorąca igła).
http://forum.vw-passat.pl/threads/9768-modul-komfortu?p=1904391&viewfull=1#post1904391 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po pracy spróbowałem znowu otworzyć drzwi i kicha znowu nie działa raz czy dwa razy zadziałało i kiszka.. Czy tutaj winien jest mikrostyk?? wydaje mi się, ze coś innego powoduje brak prawidłowej funkcjonalności otwierania szyb i wszystkich drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro w drzwi "pukniesz" i wtedy zadziała , to nie szukaj nic innego na silę tylko za to się zabieraj, innej przyczyny tego problemu bym nie szukał. Swoją drogą sprawdzić stan kabli i modułu pod fotelem nikomu nigdy nie zaszkodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności