lukasco Zgłoś #281 Napisano 28 Lutego 2013 Panowie nie mam zbyt czasu by czytać każdy post z 14 stron więc zapytam. Czy moduł komfortu odpowiada za oświetlenie w kabinie? (nad lusterkiem, nad drzwiami). Wczoraj przewoziłem jeden mebel i nagle mi zgasło oświetlenie w samochodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #282 Napisano 28 Lutego 2013 Czy moduł komfortu odpowiada za oświetlenie w kabinie?Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasco Zgłoś #283 Napisano 28 Lutego 2013 Skoro bezpieczniki mam ok, trzeba się zająć modułem. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #284 Napisano 28 Lutego 2013 Skoro bezpieczniki mam ok, trzeba się zająć modułem....i wiązką idącą od niego. W szczególności odcinek przy progu, gdzie znajduje się połączenie przewodów czerwonych z czarnym paskiem(odwiń izolację). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasco Zgłoś #285 Napisano 28 Lutego 2013 Ok Dzięki za rady W sobotę prawdopodobnie powalczę jak pogoda pozwoli. Dziwne, że tylko oświetlenie padło i nic po za tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #286 Napisano 28 Lutego 2013 Witam! Czytam różne watki i czytam i nie bardzo mogę odnaleźć w nich "swojego" problemu.Dotyczy on w głównej mierze zamka centralnego-nie posiadam pilota - kupiłem samochód z dwoma gołymi kluczykami otwierając i zamykając samochód z tzw."zamka". Krótko po zakupie gdzieś na jakimś parkingu próbowano się włamać do auta na skutek czego uszkodzone miałem(i nadal mam) bębenki w drzwiach przednich(obie strony niestety). Od tamtej pory używałem zamka w klapie bagażnika - zamykanie i otwieranie działało ok(jakieś 4 lata),aż do momentu , w którym coś się skopało i przestało działać-generalnie czuć,że zamek chodzi ciężko i otwiera się tylko on - reszta zamków nie.Używając przycisku "ryglowania" w drzwiach kierowcy zamek pokrywy bagażnika działa prawidłowo-zamyka,otwiera - jest ok.Dodatkowo jak wcisnę blokadę zamki zamykają się za wyjątkiem zamka w drzwiach kierowcy - tzn.zaraz po naciśnięciu zamyka się i po chwili odbija z powrotem.Często jest taka sytuacja,że odbija również zamek w drzwiach tylnych za kierowcą.Czy przyczyną tego szaleństwa "zamkowego" może być moduł komfortu lub jego okablowanie? Zauważyłem jeszcze,że latem(może ze 3 razy to zauważyłem),ze po zamknięciu samochodu migała dioda przy bolcu zamka w drzwiach kierowcy-czy to tez wina modułu lub jego wiązki? W sobotę będę walczył-bo w końcu mam zamiar założyć sterowanie centralnym zamkiem z pilotów(proxima). Ma ktoś jakiś pomysł na to zachowanie się centralnego??? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #287 Napisano 28 Lutego 2013 mikrostyki w zamku kolego szwankuja + prawdopodone zimne luty. bembenki zamkow mozna naprawic i poskladac od nowa pod klucz jesli chcesz i radzilbym miec choc 1 zamke sprawny bo jak bateria w pilocie albo w aucie padnie to bedziesz mial duzy problem dostac sie do srodka. o amku mozesz poczytac tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/18834-Rozbiorka-drzwi-i-naprawa-zamka-Almannah-dla-potomnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #288 Napisano 1 Marca 2013 tak jak kolega wyżej napisał , ale najpierw jak masz możliwość podłącz auto pod vag i odczytaj błędy z comfortu ( na 100% zapisało skoro zamek odbija), napisz też czy pali się lampka po otwarciu i ikonka na liczniku, jak nie to mikrostyk do przeglądu co idą do niego 2 kabelki ( w zamku jak wyciągniesz). Dodatkowo nie zaszkodzi Ci przejrzeć modułu (zimne luty, zalany + okablowanie i wtyczki), nie ma dużo roboty a pewność przynajmniej jest, mogą być kable przegnite i też może świrować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galkinson Zgłoś #289 Napisano 2 Marca 2013 Witam. Ja w swoim passacie mam problem z drzwiami tylnymi za kierowcą i przednimi od strony pasażera - nie otwieraja sie albo tylko czasami. Szyby działają normalnie, zamek w bagazniku też. I powiedzcie mi czy to też jest spowodowane jakąś wilgocią w module komfortu ? i co zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #290 Napisano 2 Marca 2013 zamki do przelutowania - zimne luty + micro do sprawdzenia. standardowa usterka vw http://forum.vw-passat.pl/threads/18834-Rozbiorka-drzwi-i-naprawa-zamka-Almannah-dla-potomnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galkinson Zgłoś #291 Napisano 2 Marca 2013 Czyli to nie jest moduł komfortu ? Bo jak powyjmowałem wszystko to troche tam mokro jest, nawet koło tego modułu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #292 Napisano 2 Marca 2013 (edytowane) Czyli to nie jest moduł komfortu ? Bo jak powyjmowałem wszystko to troche tam mokro jest, nawet koło tego modułuNie, bo sygnałał zamknięcia i otwarcia zamków prowadzony jest dwuprzewodowo. Jeśli dwa zamki działają prawidłowo, to przyczyny awarii szukaj w niedziałających(Robert napisał co trzeba sprawdzić/ zrobić).Nie namawiam tym do zbagatelizowania problemu wilgotnego modułu ! Edytowane 2 Marca 2013 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galkinson Zgłoś #293 Napisano 2 Marca 2013 ok to dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dan0031 Zgłoś #294 Napisano 2 Marca 2013 W moim passacie z dnia na dzień przestały działać szyby. Po podpięciu do VAG-a wyskakiwały błędy wtedy, gdy chciałem ruszyć szybę - błąd komunikacji czy coś tam. Jak wykasowałem to i tak nie działały ale błąd wyskoczył wtedy, gdy chciałem ruszyć szybę. Poczytałem trochę o sprawdziłem kable w progu - szok! Kable się zwarły ze sobą, część kabli przetrwała a część stopiła się ze sobą. Wyciąłem to i zacząłem łączyć kabelki po kolei wg kolorów, par, skrętek. Łączyłem je przedłużając je nowym kablem i zapinając na kostki wago. Gdy pary kabli się skończyły to zostało mi kilka kabli brązowych i biało-czerwonych. Znalazłem schemat i spiąłem kable razem wg kolorów do kupy na wago kilku wejściowe, czyli brązowe wszystkie razem i biało-czerwone razem. Podczas łączenia rozleciała się złączka kabla czerwono-niebieskiego, była zielona w środku. No to je też spiąłem do kupy. Wydawało się, że wszystko jest połączone i tak jak powinno być, no to test. I co? Szyby nie działają dalej. Ale sprawdziłem, czy reagują na kluczyk i to działa. Ale sam zamek kierowcy dziwnie reaguje. Żeby otworzyć drzwi muszę dwukrotnie szybko przekręcić kluczyk w prawo. A szyby otwierają się przy zamykaniu a zamykają się przy otwieraniu drzwi. VAG pokazał takie błędy: 1328 Magistrala danych funkcji komfort brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389 magistrala CAN brak sygnału 1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388 magistrala CAN brak sygnału 1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387 magistrala CAN brak sygnału 1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386 magistrala CAN brak sygnału Czy to dotyczy niebiesko-czerwonego przewodu? Kto mi powie co jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #295 Napisano 2 Marca 2013 Czyli to nie jest moduł komfortu ? Bo jak powyjmowałem wszystko to troche tam mokro jest, nawet koło tego modułu. Równie dobrze możesz mieć uszkodzone przez wilgoć kable biegnące wzdłuż progu przy module. ---------- Dodano o 22:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:05 ---------- Czy to dotyczy niebiesko-czerwonego przewodu? Kto mi powie co jest nie tak? Przy uszkodzeniu niebieskoczerwonego miałem brak komunikacji z drzwiami kierowcy i zablokowane tylne prawe. Pierwsze naprawione uszkodzenie ożywiło drzwi kierowcy, drugie naprawione uszkodzenie uzdrowiło drzwi tylne, więc albo masz jeszcze gdzieś uszkodzony przewód/przewody, albo Twój moduł został uszkodzony. Sprawdź jeszcze bezpiecznik modułu, być może poszedł przy zwarciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dan0031 Zgłoś #296 Napisano 2 Marca 2013 Bezpiecznik modułu jest w skrzynce przy drzwiach? Czy gdzieś koło przekaźników? Jutro może sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #297 Napisano 3 Marca 2013 A szyby otwierają się przy zamykaniu a zamykają się przy otwieraniu drzwi. na pewno wszystko dobrze podłączyłeś , bo ta anomalia wskazuje na to że nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #298 Napisano 3 Marca 2013 Witam. Ja dalej walcze z komfortem. Otoz w blokach pomiarowych w pozycji 14 moduł nie widzi kluczyków. Jak sądzicie - moduł nadaje sie do wymiany? Przewody sprawdzałem i raczej są ok. Moduł ma 3 zasilania. Jako ciekawostke dodam, że kilkakrotnie udawało mi się zakodować pilota, ale niestety ten po pół godziny znowu nie działał, a VAG z komfortem wogóle sie nie mógł połączyć. Dopiero po odpięciu aku mogłem ponownie nawiązać połączenie. Niestety moduł już pilotów nie wykrywa. Problemy z połączeniem pojawiają sie również po zamknięciu auta kluczykiem w zamku, choć zamykają się tylko przednie drzwi. Tylnie muszę zamknąć ręcznie. Z resztą sterowników łącze się bez problemu. Komfort nie wywala błędów poza jednym - 01330. Ten sam błąd pojawia sie w grupie 17 - instruments oraz 19 - CAN Gateway. Sam już nie wiem o co tu chodzi. A niestety moduł 1C0959799A jest ciężko dostępny i dość drogi dlatego przez zakupem musze mieć pewność, że on jest przyczyną usterek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benio Zgłoś #299 Napisano 3 Marca 2013 Zabrałem się dziś za składanie wnętrza w Passacie, jak poskładałem już prawie wszystko chciałem go zamknąć z centralnego i zamknął się, ale szyby poszły w dół :galareta: Raz, drugi, trzeci i dalej to samo.. Wcześniej wszystko było ok, bez żadnych problemów. Z tego co patrzyłem to jeden przewód z tamtej instalacji odpowiedzialny jest za "mruganie" świateł podczas otwierania i zamykania drugi za zamykanie i otwieranie i były one przecięte, zaizolowane przez poprzedniego właściciela. Przeciąłem te przewody jeszcze raz i zaizolowałem, ale dalej jest to samo. Otwiera, zamyka i mam do tego jeszcze bonusa w postaci szyb w dół.. Może ktoś się spotkał wcześniej z takim czymś, bo ja pierwszy razie coś takiego widzę i nie mam pojęcia gdzie szukać winy. Wiem że jest coś takiego jak domykanie szyb z pilota, ale to powinno działać przy dłuższym przytrzymaniu przycisku od otwierania centralnym. Nie wiem czy to jest błąd i trzeba go skasować czy właśnie te kabelki. Ewentualnie moduł komfortu, ale jak mam go naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #300 Napisano 3 Marca 2013 Na wstępie dzięki za zainteresowanie problemem. W sobotę trochę powalczyłem z elektryką modułu - powymieniałem po utleniane przewody, na lutach dałem termo-kurcze z klejem - na jakis czas powinien być spokój. Próba zamknięcia samochodu z zamka w pokrywie bagażnika - zamyka-nawet dioda zaczęła mrugać w drzwiach kierowcy.Niestety otwieranie już nie działało.Zamyka,ale nie otwiera.Spróbowałem więc sprawdzić działanie centralnego bezpośrednio z modułu.Po podaniu masy(przez kontrolkę) na pin z przewodem niebiesko-czarnym(lub niebiesko-brązowy nie pamiętam dokładnie) zamki wszystkie się zamknęły - czyli ok.Natomiast po podaniu tej samej masy na przewód zielono-brązowy(są dwa) centralny nie reaguje w ogóle(sprawdziłem obydwa przewody). Taka sytuacja miała miejsce kiedy sprawdzałem elektrycznie zamek bagażnika - po zworce masy(środkowy przewód) z jednym ze skrajnych przewodów (na 3 pinowej kostce) centralny zamyka, po zworce z drugim skrajnym zero reakcji - a powinien otworzyć. Nie wiem czy dobrze wnioskuję,ale bezpośrednie sprawdzenie z modułu komfortu(podanie masy na zielono-brazowy) i brak reakcji z jego strony na otwieranie nasuwa mi namyśl na 99% usterkę modułu. A może jestem w błędzie?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach