Skocz do zawartości
zbylut

[B5] Moduł komfortu TEMAT ZBIORCZY, TUTAJ ZADAJEMY PYTANIA

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie nie mam zbyt czasu by czytać każdy post z 14 stron więc zapytam. Czy moduł komfortu odpowiada za oświetlenie w kabinie? (nad lusterkiem, nad drzwiami). Wczoraj przewoziłem jeden mebel i nagle mi zgasło oświetlenie w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moduł komfortu odpowiada za oświetlenie w kabinie?
Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro bezpieczniki mam ok, trzeba się zająć modułem. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro bezpieczniki mam ok, trzeba się zająć modułem
....i wiązką idącą od niego. W szczególności odcinek przy progu, gdzie znajduje się połączenie przewodów czerwonych z czarnym paskiem(odwiń izolację).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzięki za rady :> W sobotę prawdopodobnie powalczę jak pogoda pozwoli. Dziwne, że tylko oświetlenie padło i nic po za tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czytam różne watki i czytam i nie bardzo mogę odnaleźć w nich "swojego" problemu.Dotyczy on w głównej mierze zamka centralnego-nie posiadam pilota - kupiłem samochód z dwoma gołymi kluczykami otwierając i zamykając samochód z tzw."zamka". Krótko po zakupie gdzieś na jakimś parkingu próbowano się włamać do auta na skutek czego uszkodzone miałem(i nadal mam) bębenki w drzwiach przednich(obie strony niestety). Od tamtej pory używałem zamka w klapie bagażnika - zamykanie i otwieranie działało ok(jakieś 4 lata),aż do momentu , w którym coś się skopało i przestało działać-generalnie czuć,że zamek chodzi ciężko i otwiera się tylko on - reszta zamków nie.Używając przycisku "ryglowania" w drzwiach kierowcy zamek pokrywy bagażnika działa prawidłowo-zamyka,otwiera - jest ok.Dodatkowo jak wcisnę blokadę zamki zamykają się za wyjątkiem zamka w drzwiach kierowcy - tzn.zaraz po naciśnięciu zamyka się i po chwili odbija z powrotem.Często jest taka sytuacja,że odbija również zamek w drzwiach tylnych za kierowcą.Czy przyczyną tego szaleństwa "zamkowego" może być moduł komfortu lub jego okablowanie?

Zauważyłem jeszcze,że latem(może ze 3 razy to zauważyłem),ze po zamknięciu samochodu migała dioda przy bolcu zamka w drzwiach kierowcy-czy to tez wina modułu lub jego wiązki?

W sobotę będę walczył-bo w końcu mam zamiar założyć sterowanie centralnym zamkiem z pilotów(proxima).

Ma ktoś jakiś pomysł na to zachowanie się centralnego???

Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mikrostyki w zamku kolego szwankuja + prawdopodone zimne luty.

bembenki zamkow mozna naprawic i poskladac od nowa pod klucz jesli chcesz i radzilbym miec choc 1 zamke sprawny bo jak bateria w pilocie albo w aucie padnie to bedziesz mial duzy problem dostac sie do srodka.

o amku mozesz poczytac tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/18834-Rozbiorka-drzwi-i-naprawa-zamka-Almannah-dla-potomnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej napisał , ale najpierw jak masz możliwość podłącz auto pod vag i odczytaj błędy z comfortu ( na 100% zapisało skoro zamek odbija), napisz też czy pali się lampka po otwarciu i ikonka na liczniku, jak nie to mikrostyk do przeglądu co idą do niego 2 kabelki ( w zamku jak wyciągniesz). Dodatkowo nie zaszkodzi Ci przejrzeć modułu (zimne luty, zalany + okablowanie i wtyczki), nie ma dużo roboty a pewność przynajmniej jest, mogą być kable przegnite i też może świrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja w swoim passacie mam problem z drzwiami tylnymi za kierowcą i przednimi od strony pasażera - nie otwieraja sie albo tylko czasami. Szyby działają normalnie, zamek w bagazniku też. I powiedzcie mi czy to też jest spowodowane jakąś wilgocią w module komfortu ? i co zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie jest moduł komfortu ? Bo jak powyjmowałem wszystko to troche tam mokro jest, nawet koło tego modułu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli to nie jest moduł komfortu ? Bo jak powyjmowałem wszystko to troche tam mokro jest, nawet koło tego modułu
Nie, bo sygnałał zamknięcia i otwarcia zamków prowadzony jest dwuprzewodowo. Jeśli dwa zamki działają prawidłowo, to przyczyny awarii szukaj w niedziałających(Robert napisał co trzeba sprawdzić/ zrobić).

Nie namawiam tym do zbagatelizowania problemu wilgotnego modułu !

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim passacie z dnia na dzień przestały działać szyby. Po podpięciu do VAG-a wyskakiwały błędy wtedy, gdy chciałem ruszyć szybę - błąd komunikacji czy coś tam. Jak wykasowałem to i tak nie działały ale błąd wyskoczył wtedy, gdy chciałem ruszyć szybę. Poczytałem trochę o sprawdziłem kable w progu - szok! Kable się zwarły ze sobą, część kabli przetrwała a część stopiła się ze sobą. Wyciąłem to i zacząłem łączyć kabelki po kolei wg kolorów, par, skrętek. Łączyłem je przedłużając je nowym kablem i zapinając na kostki wago.

Gdy pary kabli się skończyły to zostało mi kilka kabli brązowych i biało-czerwonych. Znalazłem schemat i spiąłem kable razem wg kolorów do kupy na wago kilku wejściowe, czyli brązowe wszystkie razem i biało-czerwone razem. Podczas łączenia rozleciała się złączka kabla czerwono-niebieskiego, była zielona w środku. No to je też spiąłem do kupy.

 

Wydawało się, że wszystko jest połączone i tak jak powinno być, no to test. I co? Szyby nie działają dalej. Ale sprawdziłem, czy reagują na kluczyk i to działa. Ale sam zamek kierowcy dziwnie reaguje. Żeby otworzyć drzwi muszę dwukrotnie szybko przekręcić kluczyk w prawo. A szyby otwierają się przy zamykaniu a zamykają się przy otwieraniu drzwi.

 

VAG pokazał takie błędy:

1328 Magistrala danych funkcji komfort

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1334 Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389

magistrala CAN brak sygnału

1333 Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388

magistrala CAN brak sygnału

1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387

magistrala CAN brak sygnału

1331 Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386

magistrala CAN brak sygnału

 

Czy to dotyczy niebiesko-czerwonego przewodu? Kto mi powie co jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli to nie jest moduł komfortu ? Bo jak powyjmowałem wszystko to troche tam mokro jest, nawet koło tego modułu.

Równie dobrze możesz mieć uszkodzone przez wilgoć kable biegnące wzdłuż progu przy module.

 

---------- Dodano o 22:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:05 ----------

 

Czy to dotyczy niebiesko-czerwonego przewodu? Kto mi powie co jest nie tak?

Przy uszkodzeniu niebieskoczerwonego miałem brak komunikacji z drzwiami kierowcy i zablokowane tylne prawe. Pierwsze naprawione uszkodzenie ożywiło drzwi kierowcy, drugie naprawione uszkodzenie uzdrowiło drzwi tylne, więc albo masz jeszcze gdzieś uszkodzony przewód/przewody, albo Twój moduł został uszkodzony. Sprawdź jeszcze bezpiecznik modułu, być może poszedł przy zwarciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik modułu jest w skrzynce przy drzwiach? Czy gdzieś koło przekaźników? Jutro może sprawdzę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A szyby otwierają się przy zamykaniu a zamykają się przy otwieraniu drzwi.

 

na pewno wszystko dobrze podłączyłeś , bo ta anomalia wskazuje na to że nie :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja dalej walcze z komfortem. Otoz w blokach pomiarowych w pozycji 14 moduł nie widzi kluczyków. Jak sądzicie - moduł nadaje sie do wymiany? Przewody sprawdzałem i raczej są ok. Moduł ma 3 zasilania. Jako ciekawostke dodam, że kilkakrotnie udawało mi się zakodować pilota, ale niestety ten po pół godziny znowu nie działał, a VAG z komfortem wogóle sie nie mógł połączyć. Dopiero po odpięciu aku mogłem ponownie nawiązać połączenie. Niestety moduł już pilotów nie wykrywa. Problemy z połączeniem pojawiają sie również po zamknięciu auta kluczykiem w zamku, choć zamykają się tylko przednie drzwi. Tylnie muszę zamknąć ręcznie. Z resztą sterowników łącze się bez problemu. Komfort nie wywala błędów poza jednym - 01330. Ten sam błąd pojawia sie w grupie 17 - instruments oraz 19 - CAN Gateway.

 

Sam już nie wiem o co tu chodzi. A niestety moduł 1C0959799A jest ciężko dostępny i dość drogi dlatego przez zakupem musze mieć pewność, że on jest przyczyną usterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za składanie wnętrza w Passacie, jak poskładałem już prawie wszystko chciałem go zamknąć z centralnego i zamknął się, ale szyby poszły w dół :galareta:

Raz, drugi, trzeci i dalej to samo..

Wcześniej wszystko było ok, bez żadnych problemów.

Z tego co patrzyłem to jeden przewód z tamtej instalacji odpowiedzialny jest za "mruganie" świateł podczas otwierania i zamykania drugi za zamykanie i otwieranie i były one przecięte, zaizolowane przez poprzedniego właściciela.

Przeciąłem te przewody jeszcze raz i zaizolowałem, ale dalej jest to samo. Otwiera, zamyka i mam do tego jeszcze bonusa w postaci szyb w dół..

Może ktoś się spotkał wcześniej z takim czymś, bo ja pierwszy razie coś takiego widzę i nie mam pojęcia gdzie szukać winy.

Wiem że jest coś takiego jak domykanie szyb z pilota, ale to powinno działać przy dłuższym przytrzymaniu przycisku od otwierania centralnym.

Nie wiem czy to jest błąd i trzeba go skasować czy właśnie te kabelki.

Ewentualnie moduł komfortu, ale jak mam go naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dzięki za zainteresowanie problemem.

W sobotę trochę powalczyłem z elektryką modułu - powymieniałem po utleniane przewody, na lutach dałem termo-kurcze z klejem - na jakis czas powinien być spokój.

Próba zamknięcia samochodu z zamka w pokrywie bagażnika - zamyka-nawet dioda zaczęła mrugać w drzwiach kierowcy.Niestety otwieranie już nie działało.Zamyka,ale nie otwiera.Spróbowałem więc sprawdzić działanie centralnego bezpośrednio z modułu.Po podaniu masy(przez kontrolkę) na pin z przewodem niebiesko-czarnym(lub niebiesko-brązowy nie pamiętam dokładnie) zamki wszystkie się zamknęły - czyli ok.Natomiast po podaniu tej samej masy na przewód zielono-brązowy(są dwa) centralny nie reaguje w ogóle(sprawdziłem obydwa przewody). Taka sytuacja miała miejsce kiedy sprawdzałem elektrycznie zamek bagażnika - po zworce masy(środkowy przewód) z jednym ze skrajnych przewodów (na 3 pinowej kostce) centralny zamyka, po zworce z drugim skrajnym zero reakcji - a powinien otworzyć.

Nie wiem czy dobrze wnioskuję,ale bezpośrednie sprawdzenie z modułu komfortu(podanie masy na zielono-brazowy) i brak reakcji z jego strony na otwieranie nasuwa mi namyśl na 99% usterkę modułu.

A może jestem w błędzie?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności