Skocz do zawartości
natesa8229

DQ500 Szarpie przy redukcji

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Pacjent Passat B8 2.0 BiTDI Dq500 końcówka 2015r. przebieg 105k km.

Do rzeczy.

Skrzynia zaczęła mi szarpać przy redukcji z 4 na 3, czasami z 5 na 4. Problem występuje przy powolnym toczeniu się do świateł i hamowaniu silnikiem. Szarpnięcie jest dosyć agresywne. Przy hamowaniu problem również występuje, jednak jest mniej odczuwalny. To wrażenie, jakby ktoś zmienił bieg i zbyt szybko puścił sprzęgło. W trybie S/ z manetkami jest jeszcze gorzej. Zmiana biegów w górę jest raczej bezproblemowa, redukcji z 7,6 w dół też nie czuć.

Czy ktoś ma jakieś podejrzenia co może być przyczyną zanim pojadę do serwisu?

Olej w skrzyni był wymieniony przy 60k km. 

Apropo serwisu, czy ktoś poleca dobry serwis na śląsku?

Pozdrawiam

 

Edytowane przez natesa8229

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w mojej DQ381. Z czasem wyskoczył w końcu błąd „awaria skrzyni biegów, dalsza jazda możliwa”. Serwis wymienił mi sterownik skrzyni biegów. Od tej pory spokój. Samochód stał w szwedzkim serwisie 2 miesiące z powodu braku części. Koszt części z wymianą około   4tyś zł.

Edytowane przez borus84
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

Aktualizuję wątek.

Wymieniłem olej, ale problem nadal występuje i jest coraz gorzej. Skrzynia nadal szarpie przy redukcji a dodatkowo zaczęła szarpać przy ruszaniu i zmianie biegów w górę. Odczucie- jakby luz międzyzębny. Po rozgrzaniu silnika jest troszkę lepiej, a co ciekawe, w trybie S jest lepiej niż w D. Jazda jest nieprzyjemna, a jeszcze pół roku temu nie było żadnego problemu. Mam ochotę sprzedać to auto i nigdy nie wracać do automatu.

Błędów brak. Byłem już u kilku magików, jeden mówi mechatronika, drugi nie wie, trzeci adaptacja. Zanim zacznę cokolwiek robić- a są to drogie tematy, wolałbym jednak mieć jakieś rozeznanie, opinie.

Bardzo proszę o jakieś wskazówki lub namiary na kogoś ogarniętego w promieniu powiedzmy 100km od śląska.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedz do takiego co robi tune up w DSG 

poprawi Ci punkty i czasy przełaczeń 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@natesa8229 jak nie robiłeś adaptacji - spróbowałbym nawet tą przez OBD11 czy będzie poprawa - lepiej wydać 50 - 100 zł na adaptację niż coś wymieniać.

U mnie miałem przypadek szarpania skrzyni przy redukcji - właśnie zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła po zrobieniu softu skrzyni i nie wykonaniu adaptacji zgodnie z procedurą.
Próbowałem uruchomić taką "zgrubną" adaptację z OBD11 i 90% szarpnięć minęło, ale dopiero wszystkie szarpnięcia ustały jak oddałem samochód do warsztatu który wykonał całą adaptację krok po kroku.

Orientuje się ktoś jeszcze czy odpinając akumulator na np. 2 - 3 godziny skrzynia zapomni adaptacje i je zrobi od nowa czy ma ciągle wszystko w pamięci? Np. gdy źle pracuje i odpinamy akumulator i może zacznie lepiej pracować albo w drugą stronę - gdy dobrze pracuje, po np. wyciągnięciu akumulatora na kilka godzin po powrotnym podpięciu może się coś rozjechać, gorzej pracować?

Edytowane przez sthraphreep123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, sthraphreep123 napisał:

Orientuje się ktoś jeszcze czy odpinając akumulator na np. 2 - 3 godziny skrzynia zapomni adaptacje i je zrobi od nowa czy ma ciągle wszystko w pamięci? 

nie, inaczej przy wymianie akku trzeba by było robic to , a sie tego nie robi, robi sie tlyko G85 po wymianie akku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Powracam z problemem. Tym razem automat szarpie już praktycznie ciągle- czy to redukcja czy zmiana w górę. Odczucie podobne- coś jakby spoory luz międzyzębny, zbyt szybkie wysprzęglenie. Przy emeryckiej jeździe (bardzo powolnym przyspieszaniu) jest nawet znośnie, ale nie po to mam 240km żeby głaskać gaz tylko jeździć normlanie... Wymieniona została dwumasa, olej na nowy, soft w skrzyni zaktualizowany, adaptacja zrobiona- po tych zmianach poprawa marginalna.

Jakieś propozycje? Mam dosyć tego auta. Jest tutaj jakiś czarodziej z śląska lub okolic, który jest w stanie to zdiagnozować?

Pozdrowienia 

 

Edit- na ciepłym silniku mam wrażenie jest minimalnie lepiej. Kierować oczy w stronę skrzyni czy jeszcze sprawdzić cos innego?

Edit2- jest też problem na 2 biegu- przy toczeniu się, gdy skrzynia rozprzęga napęd. Dodanie gazu minimalnie mocniej niż "obecna prędkość toczenia się" powoduje szarpnięcie.

Edytowane przez natesa8229

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. I jak coś udało się rozwiązać  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie, udało się znaleźć problem? Bo brzmi jak sprzęgła do wymiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakis update w tym temacie ? udalo sie komus znalezc rozwiazanie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też jestem ciekaw, bo dopiero co kupiłem pojazd z dq500 i jest dokładnie tak samo. na razie toczę negocjacje ze sprzedającym, ale coś czuje ze guzik z tego będzie - na ciepłym w miarę ok, na zimnym tak jak pisze kolega - z opinii na grupach wygląda na to że sprzęgła do wymiany, ale nie sztuka to wymienić bo nie małe pieniądze.

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności