Skocz do zawartości

Wizjer

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Michael
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Dolnośłąskie

Samochód

  • Generacja
    Alltrack
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2016

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ta procedura zazwyczaj pomaga na 300-400 km, do momentu zakończenia etapu "potreningowego". Po tym czasie problem powraca.
  2. Tak naprawdę nie ma tu żadnego problemu. Odnotowane zjawisko jest jak najbardziej poprawne. Tak samo będzie z płynem G13. Jedyne co należy zrobić, to uzupełnić płyn chłodniczy nieco powyżej dolnej kreski (oczywiście na zimnym silniku) i obserwować przez kilka dni. Jeśli poziom pozostanie taki sam, wszystko jest w porządku. Jeśli zacznie spadać, warto poszukać dalej - sprawdzić miękkość rur chłodnicy, poszukać śladów spalin w układzie chłodzenia itp.
  3. Stopień rozszerzalności płynu G12+ wynosi 43 ml na 1 litr po rozgrzaniu od +4 do +90 stopni Celsjusza. Czyli ~350 ml na całą objętość układu chłodzenia. Dlatego właśnie na rozgrzanym silniku poziom w zbiorniku wyrównawczym jest zawsze wyższy niż na zimnym silniku. Z fizyki można wytłumaczyć wiele interesujących rzeczy, w tym nagły wzrost poziomu płynu w zbiorniku po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku itp
  4. @raduss Ciekawie to widzieć w samochodzie z 2015 roku. Czy ta wersja była zainstalowana fabrycznie?
  5. @raduss Świetnie! Którą wersję bloku B7-KESSY posiadasz - 3Q0 959 435 C czy nowszą?
  6. A możesz dać namiar, gdzie we Wrocławiu udało się załatwić sprawę w takiej cenie?
  7. @raduss Do softu Q nadaje się również plik parametryzujący od M (dostępne dla Passat B8 w plikach pod linkami powyżej).
  8. Tak jest. W tym przypadku kodowanie wystarczy, nie jest potrzebny podwójny przycisk do zamykania. PS. Zamieszanie najprawdopodobniej wynika z niejasnej terminologii. Termin "Easy close" zazwyczaj odnosi się do podwójnego przycisku (jedna z funkcji sterownika kłapy bagażnika - 6D). Natomiast "Kick Close" jest bezpośrednio powiązany z "Easy Open /Kick open" (ten sam czujnik ze sterownikiem wspomnianymi powyżej) - kontrolowane przez sterownik BCM - 09.
  9. @raduss Próbowałem różnych wersji, ostateczna była 5Q0959107Q. Czyli końcowy wariant: J --> Q. Ale nie mam jeszcze kick-close (z powodu braku easy open), więc nie wiem, czy ta informacja będzie pomocna...
  10. @mareks6 Dokładnie, wgrywanie firmware i zmianę parametryzacji robiłem samodzielnie. Korzystałem z tych samych instrukcji z drive2. Samo wgranie firmware'u i zapis gotowej patametrii nie zajmuje wiele czasu. Więc nie ma sprawy - mogę w tym pomóc. Warto jednak zapoznać się również z tym opisem: https://www.drive2.ru/l/645147519642244600/ W skrócie, samo dodanie elementów pomogło częściowo rozwiązać problem (blok nadal rejestrował błąd kodowania, choć wszystko działało). Chociaż może to być spowodowane tym, że eksperymenty były wykonywane "na stole" więc nie było połączenia z blokiem Kessy, który ma ważną rolę w tym procesie.
  11. Witam wszystkich! Również dołożyłem tę funkcję do samochodu, jednak udało mi się to zrobić bez wymiany sterownika. Funkcja działa obecnie na fabrycznie zainstalowanym 5Q0 959 107 J (musiałem jednak pobawić się z firmwarem i parametryzacją). Jedynym ograniczeniem w tej chwili jest to, że dioda LED w podwójnym przycisku nie świeci się (z powodu braku pinu 19 w sterowniku H13). Z lutownicą można rozwiązać i ten kłopot - jedyną różnicą między blokami jest obecność tego pinu i jego minimalne obudowanie (VN7140AS + trochę rezystorów i kondensatorów) w wersji H12. Ale nie będę tego robił, blok z indeksem Q jest już w trakcie dostawy... PS. Więc jeśli ktoś jest gotów zrezygnować z działającej diodę LED na rzecz zaoszczędzenia pieniędzy bez konieczności zakupu nowego sterownika, niech wie, że easy close może również działać w wersjach sterownika H13 czyli E/H/J/L/P/S/AB itp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności