sthraphreep123
-
Liczba zawartości
16 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
Informacje osobiste
-
Imię
Marcin
-
Płeć
Kobieta
-
Miejscowość
podkarpackie
Samochód
-
Generacja
B6
-
Silnik
B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
-
Rok produkcji
2009
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
@miodzik3 zacząłem lać zwykłego ON zamiast premium i jest ciszej, lecz dalej sobie klekocze. Nie mam pojęcia co to może być, jakby ktoś miał pomysły - to podrzucajcie. Albo wcześniej tego nie słyszałem albo po serwisie w ASO mi się rzuciło odsłuchiwanie dokładnie pracy silnika, lecz ASO nie ruszało nic przy silniku i zarzeka się, że nic w sofcie nie robili.
-
@Marek3 różnie, czasem chodzi cichutko, czasem też lekko klekocze, ale ciszej niż normalnie.
-
Przy sprawdzaniu komputerem znalazłem "Czujnik temp. recyrkulacji spalin 1 rząd 1, wartość nieprzetworzona" który wskazuje -273,1°C, orientuje się ktoś czy ten czujnik jest zamontowany czy tylko takie wskazanie jest z powodu jest fizycznego braku? @maciekB8 u mnie ASO żadnego softu nie zmieniało - dopytałem, więc w tą stronę bym nie szedł. Jak długo masz te objawy, paliwo stosujesz zawsze to samo - jakie? Zauważyłem, że u mnie stuka właśnie jak jest ciepło na zewnątrz > 15°C, a im cieplej tym chyba bardziej. Zastanawiam się jeszcze czy jak auto stało w naprawie to np. przy odpiętym akumulatorze mogły się jakoś wtryski "wyzerować" i potem źle "zaadaptować"? @Marek3 porównałem ze zwykłym 2.0 tdi i 1.6 tdi z roczników 2016 - 2020 i troszkę ciszej chodzą, także ten stukot mój jest trochę nie naturalny.
-
@natesa8229 jak nie robiłeś adaptacji - spróbowałbym nawet tą przez OBD11 czy będzie poprawa - lepiej wydać 50 - 100 zł na adaptację niż coś wymieniać. U mnie miałem przypadek szarpania skrzyni przy redukcji - właśnie zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła po zrobieniu softu skrzyni i nie wykonaniu adaptacji zgodnie z procedurą. Próbowałem uruchomić taką "zgrubną" adaptację z OBD11 i 90% szarpnięć minęło, ale dopiero wszystkie szarpnięcia ustały jak oddałem samochód do warsztatu który wykonał całą adaptację krok po kroku. Orientuje się ktoś jeszcze czy odpinając akumulator na np. 2 - 3 godziny skrzynia zapomni adaptacje i je zrobi od nowa czy ma ciągle wszystko w pamięci? Np. gdy źle pracuje i odpinamy akumulator i może zacznie lepiej pracować albo w drugą stronę - gdy dobrze pracuje, po np. wyciągnięciu akumulatora na kilka godzin po powrotnym podpięciu może się coś rozjechać, gorzej pracować?
-
@maciekB8 ja jeszcze zauważyłem, że 1 - 2 - 3 bieg może zdarzyć się powyżej 2000 obrotów ale tylko i wyłącznie w jednym położeniu gazu, zdarza mi się to raz na jakiś czas uzyskać. Dla mnie też jest to głośne i nawet jak czasem ktoś ze mną jedzie to się pyta czy ten silnik tak pracuje Też mam to od kilku miesięcy, a robiłeś jakieś naprawy w ASO może i mogliby zmienić soft? Bo właśnie to taka praca jakby zaczerpnął kultury pracy ze starego 1.9 tdi na PD
-
To klekotanie jakby z czasem się nasila, więc nie wiem czy to wina programowania. Podczas ostatnich kilku wypalań DPF nie klekocze. Natomiast wcześniej wydawało mi się, że właśnie podczas wypalania DPF klekotał, a normalnie nie albo rzadko. Ostatnim czasem cały czas wysłuchuję go, i przeważnie klekotanie jest w 70 - 80% czasu jazdy, choć na biegu 7 już go nie słychać praktycznie. Czasami mam jeszcze wrażenie, że przy większym dodaniu gazu to klekotanie zamienia się w lekkie szarpanie (minimalne) z częstotliwością tego klekotania. U mnie parametry wyglądają: Różnica 1 -0.17; 2 +0.06; 3 +0.08; 4 -0.02; I położenie zależnie od gazu skacze gdzieś w zakresie ok. -20°. Jak sprawdzić to ustawienie wtrysków w OBD11? @EDIT Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią, czy ASO mogło wgrać bez mojej wiedzy jakiś nowy soft silnika? Bo tak głośniej pracuje gdzieś od wizyty w ASO (naprawa blacharska kilku dniowa) - czy jest to zwykły zbieg okoliczności...? Mam wersję oprogramowania 2114, jest jeszcze numer oprogramowania ale to to chyba nie to samo?
-
Przepatrzyłem prawie wszystkie parametry w silniku i jedna rzecz jaka mnie zaniepokoiła to parametr - "Położenie spalania zasadniczego" - z ang. "primary combustion position". Wszystkie cylindry mają 0.00° a na cylindrze 3 mam wychylenie po minus 15 - 20°. Mógłby ktoś sprawdzić jak ma u siebie? Z czego to może wynikać, bo w google są szczątkowe informacje na temat tego parametru? Korekcje na wtryskiwaczach mam po 0,02 do 0,15 mg/stroke.
-
Właśnie mam zmienione te punkty już od dawna, a to klekocze sobie właśnie do 2000 obrotów, bo mi zmienia biegi 1800 - 2000 na wyższy). Tylko nie wiem czy wcześniej to było aż tak słyszalne czy dopiero ostatnio jak jeżdżę bez radia to zacząłem na to zwracać uwagę, bo z cicho grającą muzyką też lekko słychać. Edit: A wydaje mi się, że bardziej klekocze przy tych 1600 - 1700 niż przy tych 1200 - 1300.
-
Witam, Od jakiegoś czasu słyszę klekotanie (słychać dopiero jak radio jest dosyć cicho) w zakresie od 1200 do 2000 obrotów silnika - intensywność zależy od obrotów silnika, czasem jest mniej czasem bardziej słyszalne, a czasem prawie w ogóle. Powyżej 2000 obrotów zanika choć wydaje mi się że też lekko słychać. Słychać go przy utrzymywaniu prędkości, wolnym przyśpieszaniu na każdym biegu i przy powolnym puszczaniu sprzęgła przez automat na 2 biegu. Przy hamowaniu silnikiem lub dociśnięciu gazu - nawet startując od 1000 - 1200 obrotów tego klekotu nie ma. Na luzie odciążając lub obciążając silnik (klima, elektryka itd.) i wsadzając ucho w każde miejsce w ogóle go nie słychać. Próbowałem też na postoju z wciśniętym hamulcem ruszyć - obciążyć silnik próbując ruszyć - też całkowita cisza. Doszedłem do wniosku, że jest to zależne od obrotów silnika, ale auto musi się poruszać - miał ktoś podobny problem i go rozwiązał i może się podzielić gdzie szukać problemu? Pacjent to 2.0 BiTDI. PS: Nie jest to dźwięk metaliczny, tarcia tylko bardziej takiego lekkiego pukania.
-
B6 B7 Pytania odnośnie DPF
sthraphreep123 odpowiedział sthraphreep123 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Pewnie tak zrobię, myślałem, że w VW też obciąża silnik dodatkowo odbiornikami elektrycznymi, grzanie szyby itp. to podpięcie takiej diody nie byłoby problemem, ale wlaśnie nigdzie nie ma informacji czy się tak dzieje. A jeszcze odnośnie tego interfejsu, tak żeby do laptopa podpiąć jakieś porady? -
B6 B7 Pytania odnośnie DPF
sthraphreep123 odpowiedział sthraphreep123 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Właśnie nie mam jak, nie mam żadnego interfejsu. A jakby wyglądała sprawa z takim interfejsem do grupy VAG (skoda, audi, VW) od starszych do tych 2018 roczników, bo też przydałby mi się. Tak, żeby nie było problemów z łączeniem, może to na początek byłoby lepszym rozwiązaniem, a później ewentualnie tamto. Tez przydałoby się do odczytu błędów, wymienić klocki czy coś to żeby tłoczki cofnąć z tyłu, zaadaptować itp.? Coś byłoby dobrego do polecenia, przystępnie cenowo? Czasem ciężko znaleźć jakieś konkrety, bo często są różne opinie, dane itp. A wracając do DPF to po akcji serwisowej potrzebuję kontrolować orientacyjnie wypalanie DPF, nie tylko ja jeżdze tym samochodem, a nie każdy jest w stanie wyłapać, że akurat jest regeneracja. Znajomy powiedział mi, że można taki patent zrobić w niektórych markach (https://www.youtube.com/results?search_query=led+dpf), i miałem nadzieje, że uda się też w VW. -
B6 B7 Pytania odnośnie DPF
sthraphreep123 odpowiedział sthraphreep123 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Silnik CBAB, jakaś alternatywa dla tego silnika? Czy to też podeszłoby? -
B6 B7 Pytania odnośnie DPF
sthraphreep123 odpowiedział sthraphreep123 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Właśnie w oplach, peugeotach itp. podczas regeneracji grzeją lusterka, tylna szyba itp. więc wystarczy wpiąć diodę. Nie mogłem znaleźć informacji odnośnie tego jak jest w VW. Czyli oprócz programowania tak jak pisałeś nie da się? Jakieś poradniki są do tego? -
Witam, nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na ten temat więc mam kilka pytań odnośnie wypalania DPF w VW Passat b6 i b7. W niektórych markach podczas wypalania DPF włączane jest ogrzewanie lusterek, tylnej szyby itp. żeby obciążyć silnik. Nie wie ktoś czy w VW jest tak samo? Poszukuję również jakichś instrukcji, zdjęć, może ktoś już robił, dodawał diodę w celu poinformowania, że jest wypalany DPF itd.? Znalazłem dużo DIY w innych markach ale nic w VW. Zauważył ktoś różnice (i mógłby podać w starym oprogramowaniu i "poprawionym" po aferze dieselgate) odnośnie częstotliwości, długości wypalania DPF oraz temperatury spalin przy jeździe np 100 km / h? PS: Próbowałem znaleźć konkrety ale nic nie znalazłem, może ktoś podzieliłby się spostrzeżeniami lub są już jakieś tematy na zagranicznych forach i ktoś podzieliłby się?