Skocz do zawartości

sthraphreep123

  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Kobieta
  • Miejscowość
    podkarpackie

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
  • Rok produkcji
    2009

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. @miodzik3 zacząłem lać zwykłego ON zamiast premium i jest ciszej, lecz dalej sobie klekocze. Nie mam pojęcia co to może być, jakby ktoś miał pomysły - to podrzucajcie. Albo wcześniej tego nie słyszałem albo po serwisie w ASO mi się rzuciło odsłuchiwanie dokładnie pracy silnika, lecz ASO nie ruszało nic przy silniku i zarzeka się, że nic w sofcie nie robili.
  2. @Marek3 różnie, czasem chodzi cichutko, czasem też lekko klekocze, ale ciszej niż normalnie.
  3. Przy sprawdzaniu komputerem znalazłem "Czujnik temp. recyrkulacji spalin 1 rząd 1, wartość nieprzetworzona" który wskazuje -273,1°C, orientuje się ktoś czy ten czujnik jest zamontowany czy tylko takie wskazanie jest z powodu jest fizycznego braku? @maciekB8 u mnie ASO żadnego softu nie zmieniało - dopytałem, więc w tą stronę bym nie szedł. Jak długo masz te objawy, paliwo stosujesz zawsze to samo - jakie? Zauważyłem, że u mnie stuka właśnie jak jest ciepło na zewnątrz > 15°C, a im cieplej tym chyba bardziej. Zastanawiam się jeszcze czy jak auto stało w naprawie to np. przy odpiętym akumulatorze mogły się jakoś wtryski "wyzerować" i potem źle "zaadaptować"? @Marek3 porównałem ze zwykłym 2.0 tdi i 1.6 tdi z roczników 2016 - 2020 i troszkę ciszej chodzą, także ten stukot mój jest trochę nie naturalny.
  4. @natesa8229 jak nie robiłeś adaptacji - spróbowałbym nawet tą przez OBD11 czy będzie poprawa - lepiej wydać 50 - 100 zł na adaptację niż coś wymieniać. U mnie miałem przypadek szarpania skrzyni przy redukcji - właśnie zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła po zrobieniu softu skrzyni i nie wykonaniu adaptacji zgodnie z procedurą. Próbowałem uruchomić taką "zgrubną" adaptację z OBD11 i 90% szarpnięć minęło, ale dopiero wszystkie szarpnięcia ustały jak oddałem samochód do warsztatu który wykonał całą adaptację krok po kroku. Orientuje się ktoś jeszcze czy odpinając akumulator na np. 2 - 3 godziny skrzynia zapomni adaptacje i je zrobi od nowa czy ma ciągle wszystko w pamięci? Np. gdy źle pracuje i odpinamy akumulator i może zacznie lepiej pracować albo w drugą stronę - gdy dobrze pracuje, po np. wyciągnięciu akumulatora na kilka godzin po powrotnym podpięciu może się coś rozjechać, gorzej pracować?
  5. @maciekB8 ja jeszcze zauważyłem, że 1 - 2 - 3 bieg może zdarzyć się powyżej 2000 obrotów ale tylko i wyłącznie w jednym położeniu gazu, zdarza mi się to raz na jakiś czas uzyskać. Dla mnie też jest to głośne i nawet jak czasem ktoś ze mną jedzie to się pyta czy ten silnik tak pracuje Też mam to od kilku miesięcy, a robiłeś jakieś naprawy w ASO może i mogliby zmienić soft? Bo właśnie to taka praca jakby zaczerpnął kultury pracy ze starego 1.9 tdi na PD
  6. To klekotanie jakby z czasem się nasila, więc nie wiem czy to wina programowania. Podczas ostatnich kilku wypalań DPF nie klekocze. Natomiast wcześniej wydawało mi się, że właśnie podczas wypalania DPF klekotał, a normalnie nie albo rzadko. Ostatnim czasem cały czas wysłuchuję go, i przeważnie klekotanie jest w 70 - 80% czasu jazdy, choć na biegu 7 już go nie słychać praktycznie. Czasami mam jeszcze wrażenie, że przy większym dodaniu gazu to klekotanie zamienia się w lekkie szarpanie (minimalne) z częstotliwością tego klekotania. U mnie parametry wyglądają: Różnica 1 -0.17; 2 +0.06; 3 +0.08; 4 -0.02; I położenie zależnie od gazu skacze gdzieś w zakresie ok. -20°. Jak sprawdzić to ustawienie wtrysków w OBD11? @EDIT Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią, czy ASO mogło wgrać bez mojej wiedzy jakiś nowy soft silnika? Bo tak głośniej pracuje gdzieś od wizyty w ASO (naprawa blacharska kilku dniowa) - czy jest to zwykły zbieg okoliczności...? Mam wersję oprogramowania 2114, jest jeszcze numer oprogramowania ale to to chyba nie to samo?
  7. Przepatrzyłem prawie wszystkie parametry w silniku i jedna rzecz jaka mnie zaniepokoiła to parametr - "Położenie spalania zasadniczego" - z ang. "primary combustion position". Wszystkie cylindry mają 0.00° a na cylindrze 3 mam wychylenie po minus 15 - 20°. Mógłby ktoś sprawdzić jak ma u siebie? Z czego to może wynikać, bo w google są szczątkowe informacje na temat tego parametru? Korekcje na wtryskiwaczach mam po 0,02 do 0,15 mg/stroke.
  8. Właśnie mam zmienione te punkty już od dawna, a to klekocze sobie właśnie do 2000 obrotów, bo mi zmienia biegi 1800 - 2000 na wyższy). Tylko nie wiem czy wcześniej to było aż tak słyszalne czy dopiero ostatnio jak jeżdżę bez radia to zacząłem na to zwracać uwagę, bo z cicho grającą muzyką też lekko słychać. Edit: A wydaje mi się, że bardziej klekocze przy tych 1600 - 1700 niż przy tych 1200 - 1300.
  9. Witam, Od jakiegoś czasu słyszę klekotanie (słychać dopiero jak radio jest dosyć cicho) w zakresie od 1200 do 2000 obrotów silnika - intensywność zależy od obrotów silnika, czasem jest mniej czasem bardziej słyszalne, a czasem prawie w ogóle. Powyżej 2000 obrotów zanika choć wydaje mi się że też lekko słychać. Słychać go przy utrzymywaniu prędkości, wolnym przyśpieszaniu na każdym biegu i przy powolnym puszczaniu sprzęgła przez automat na 2 biegu. Przy hamowaniu silnikiem lub dociśnięciu gazu - nawet startując od 1000 - 1200 obrotów tego klekotu nie ma. Na luzie odciążając lub obciążając silnik (klima, elektryka itd.) i wsadzając ucho w każde miejsce w ogóle go nie słychać. Próbowałem też na postoju z wciśniętym hamulcem ruszyć - obciążyć silnik próbując ruszyć - też całkowita cisza. Doszedłem do wniosku, że jest to zależne od obrotów silnika, ale auto musi się poruszać - miał ktoś podobny problem i go rozwiązał i może się podzielić gdzie szukać problemu? Pacjent to 2.0 BiTDI. PS: Nie jest to dźwięk metaliczny, tarcia tylko bardziej takiego lekkiego pukania.
  10. Pewnie tak zrobię, myślałem, że w VW też obciąża silnik dodatkowo odbiornikami elektrycznymi, grzanie szyby itp. to podpięcie takiej diody nie byłoby problemem, ale wlaśnie nigdzie nie ma informacji czy się tak dzieje. A jeszcze odnośnie tego interfejsu, tak żeby do laptopa podpiąć jakieś porady?
  11. Właśnie nie mam jak, nie mam żadnego interfejsu. A jakby wyglądała sprawa z takim interfejsem do grupy VAG (skoda, audi, VW) od starszych do tych 2018 roczników, bo też przydałby mi się. Tak, żeby nie było problemów z łączeniem, może to na początek byłoby lepszym rozwiązaniem, a później ewentualnie tamto. Tez przydałoby się do odczytu błędów, wymienić klocki czy coś to żeby tłoczki cofnąć z tyłu, zaadaptować itp.? Coś byłoby dobrego do polecenia, przystępnie cenowo? Czasem ciężko znaleźć jakieś konkrety, bo często są różne opinie, dane itp. A wracając do DPF to po akcji serwisowej potrzebuję kontrolować orientacyjnie wypalanie DPF, nie tylko ja jeżdze tym samochodem, a nie każdy jest w stanie wyłapać, że akurat jest regeneracja. Znajomy powiedział mi, że można taki patent zrobić w niektórych markach (https://www.youtube.com/results?search_query=led+dpf), i miałem nadzieje, że uda się też w VW.
  12. Silnik CBAB, jakaś alternatywa dla tego silnika? Czy to też podeszłoby?
  13. Właśnie w oplach, peugeotach itp. podczas regeneracji grzeją lusterka, tylna szyba itp. więc wystarczy wpiąć diodę. Nie mogłem znaleźć informacji odnośnie tego jak jest w VW. Czyli oprócz programowania tak jak pisałeś nie da się? Jakieś poradniki są do tego?
  14. Witam, nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na ten temat więc mam kilka pytań odnośnie wypalania DPF w VW Passat b6 i b7. W niektórych markach podczas wypalania DPF włączane jest ogrzewanie lusterek, tylnej szyby itp. żeby obciążyć silnik. Nie wie ktoś czy w VW jest tak samo? Poszukuję również jakichś instrukcji, zdjęć, może ktoś już robił, dodawał diodę w celu poinformowania, że jest wypalany DPF itd.? Znalazłem dużo DIY w innych markach ale nic w VW. Zauważył ktoś różnice (i mógłby podać w starym oprogramowaniu i "poprawionym" po aferze dieselgate) odnośnie częstotliwości, długości wypalania DPF oraz temperatury spalin przy jeździe np 100 km / h? PS: Próbowałem znaleźć konkrety ale nic nie znalazłem, może ktoś podzieliłby się spostrzeżeniami lub są już jakieś tematy na zagranicznych forach i ktoś podzieliłby się?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności