Skocz do zawartości
Gość mcbarlo

Brak wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

a czy atf jest dobry do wspomagania do vw? Wg mnie to chyba powinien byc zielony t.j febi 6162.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz miec cos zle poskladane bo przed wymiana bylo ok a po jest zle albo moze zecz najprostrza sprawdz poziom plynu moze poprostu sie odpowietrzyla i masz za malo plynu i bedzie wyla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy atf jest dobry do wspomagania do vw? Wg mnie to chyba powinien byc zielony t.j febi 6162.

 

Podobno zielony plyn bardziej reaguje z metalem przekladni, ktora ulega przeżarciu. Tak mówią u mnie w zakładach regenerujących maglownice. Zalać ATFem Dextron II i bedzie OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołącze sie do tematu panowie fachowcy wymienili mi rozrząd i paski co sie okazało po wymianie nie działa wspomaganie na wolnych obrotach. i teraz nie ma pana co sie mogło stać twierdzą że siadła pompa i trzeba wymienić. może coś poradzicie??? passat 1,8 ABS 91r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem pompę i wszystko jest ok, obawiam się że bez tego będzie ciężko, chyba że regeneracja. U mnie to się stało jak w nią kilka razy uderzyłem młotkiem, przypuszczam że tutaj jest podobna przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie działa wspomaganie na wolnych obrotach.

na postoju dodaj gazu tak do 2000 - 3000 obrotów i jak będzie wtedy kierownica lekko chodzić, to znak, że mechanicy dobrze ci powiedzieli - pompa wspomagania do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tak właśnie jest zaczyna działać po dodaniu gazu. tylko jeszcze mi ten zaworek nie daje spokoju po odkręceniu węża i tej śruby gdzie ma być zaworek nic nie wyjął chociaż mówił mechanik że coś tam jest. sam już nie wiem chyba jutro targam pompe i sie okaże. dam znać jak sie uporam z tym problemem. pozdrawiam udanych porad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i zrobiłem ale miałem druga pompe. miałem kiedyś opla Omege A z 88r silnik 2,4 benzyna i rozebrałem auto na części ale w piwnicy schowałem cały układ wspomagania i jakież było moje zdziwienie że pompa była identyczna jak w moim passaciku. różni je tylko koło pasowe. ale do czego zmierzam w mojej pompie zatarł się zawór zwrotny musiałem bić młotkiem żeby wyskoczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Czy wszystkie Passaty b3 miały taką samą pompę wspomagania??

Różniły się czymś?? (poza kołem pasowym)

 

Czeka mnie wymiana/naprawa w moim passku 1.6 TD (SB)

Czy pompa z 1.8 lub 1.9 td będzie pasować??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

A może być pompa od golfa 3 1.6??

Dostałem takową, zamontowałem moje koło pasowe, poskładałem, zalałem nowym płynem i...

działa ;)

 

ale....

aż za lekko :) wcześniej kierownica kręciła się lekko ale z oporem, teraz to już jak by to była nówka ;)

 

Nie wiem czy ciśnienia obu pomp są takie same.

 

W starej pompie zawiesił mi się zawór zwrotny. Został zakleszczony w kanale po ... uderzeniu młotkiem po korpusie pompy :( (brak komentarza - mój błąd/głupota)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie chce zakładać nowego wątku- więc napisze tutaj.Niedawno Kupiłem passata b3 gt 2.0 16v. W aucie od początku głośno jęczało wspomaganie.Nawet na wolnych obrotach mocno było słychać to wycie. Jak sie okazało było to kiedyś auto mojego mechanika , jeździł nim 8 lat , sprzedał go dwa lata temu. Więc zaprowadziłem go do niego . Powiedział ,że ma używaną pompe w dobrym stanie, i mi ją wymieni.Wymienił okazało się ,że nie wiele to dalo. Stwierdził ,że być może przewód ciśnieniowy jest uszkodzony bo był jakiś dorabiany. Kupiłem drugi oryginalny na szrocie. Wymienił i dzwoni żebym odebrał auto ,że nie jest idealnie ale dużo lepiej.Pojechałem odpaliłem zimny silnik , cisza:-) ,w tarkcie jazdy tylko na wyższych obrotach było słychac takie miałczenie ciche. No ale auto się troche zagrzało i na postoju strasznie hałasuje -i praktycznie nie ma wspomagania. Jak ostygnie to przez pare minut jest wszystko ok.Zadzwoniłem do niego, stwierdził ,że w takim razie maglownica do wymiany lub regeneracji bo z prawej strony się troche poci- i pewnie się zapowietrza.W zbiorniczku jest nowy płyn - przezroczysty taki nalał- nie ma tam żadnych bombli jest spokój. Nie chce wymieniac maglownicy jak nie mam pewności ,że to ona jest przyczyną- bo wydam 500zł nic się nie poprawi -a mechanik mi później powie ,że ten typ widocznie tak ma:-) Jak myślicie co może być przyczyną takeigo zachowania,że jak silnik jest zimny to wspomaganie działa cicho bez jęczeń, zgrzytów, a jak złapie temperature to zaczynają się cyrki wyje , i kierownica stawia opór pracuje jakby z takimi przeskokami.Jak wyprostuje koła to działa przyzwoicie cicho. Może ta pompa którą załorzył też jest uszkodzona.? Prosze o pomoc.dziękuje i pozdrawiam

Edytowane przez czajnik601s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to łapiesz za koło pasowe pompy i ruszasz góra dół, nie powinno byc żadnego luzu, jeśli jest to albo tylko łożysko albo padło coś więcej w środku.

Po drugie podczas pracy silnika delikatnie kierownica manewrujesz w lewo lub w prawo...czuc wtedy jak ciśnienie oddziływuje na magiel..charakterystyczny "szum" na kole kierownicy.

Po trzecie można poluzować cienkie wężyki na maglu...jak zacznie sikać płyn z jednego i drugiego to magiel nie dławi przepływu i powinno byc okey.

Po czwarte podczas pracy silnika w zbiorniczku powinna lekko drgać-falować powierzchnia płynu.

Na razie tyle.

Z dwóch pomp można śmiało złożyć jedną w pełni sprawną....

...poszukaj też tematów o zaworku w pompie....jest na nim filtr siatkowy który warto wyjąć i wyczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz płyn lekko faluje , nie bulgocze nie ma pęcherzyków powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pompę po regeneracji , cały układ wspomagania bez wycieków prócz tego że na dole przy rurce lekko się poci) płyn w zbiorniczku przy odpalonym silniku mocno pływa to normalne ? i ogólnie ciężko kręci sie kierownicą tak jakby wspomaganie nie dawało zbyt wiele , gdzie szukać przyczyn ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Falować ma w zbiorniczku przy pracy a samo wspomaganie jest słabe, to chyba kwestia słabej pompy w tych modelach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie szukać przyczyn ?

A sprawdzałeś jak sie kręci bez wspomagania....jest totalna tragedia.

Jedynie pompa od Golfa III z większym ciśnieniem może temu zaradzić ale jest ryzyko że zacznie się układ pocić jeszcze bardziej.

A co do chwilowych braków wspomagania to radzę naciągnąć lub wymienić pasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie n zimnym silniku po odpaleniu przez powiedzmy 3min jest ok, później kierownica zaczyna stawia taki jak by opór i po chwili pół obrotu idzie lekko przy czym mocno jęczy.W trakcie jazdy działa raczej prawidłowo-tylko przy kręceniu w miejscu jest lipa.Po czym poznaczy to wina maglownicy czy pompy.Dodam jeszcze ,że na wolnych obrotach jak skręce w miejscu to obroty znacznie spadają tak jakby coś stawiało spory opór.Przy krótkich ruchach kierownicą słycha takie jakby syczenie od maglownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po czym poznaczy to wina maglownicy czy pompy

Zacznij od naciągnięcia paska, a najlepiej to kup nowy....15 zł a dużo się może wyjaśnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od naciągnięcia paska, a najlepiej to kup nowy....15 zł a dużo się może wyjaśnić.

a potem pompa. najlepiej jak wyżej napisano, jak już wymieniac to na taką z golfa III z lepszym ciśnieniem doładowania (chyb że to w innym temacie było ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności