Skocz do zawartości
Gość mcbarlo

Brak wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

robiłem tak ze 20razy kombinowałem wszystkie opcje kumpel mówi żebym podniósł przód i kręcił kierownicą jak jest zimny bo mówi że może w maglownicy coś ociera

 

---------- Post added at 16:03 ---------- Previous post was at 13:02 ----------

 

SŁUCHAJCIE podniosłem dzisiaj cały przód i jazda 100razy w lewo 100razy w prawo na zimnym i ciepłym silniku i zauważyłem że na wyłączonym silniku jak kręcę kierownicą w lewo i prawo coś w maglownicy ciągle bulgocze pęcherzyków powietrza nie ma w zbiorniczku czyli układ jest odpowietrzony .natomiast jak kręcę kierownicą to słychać jak ślimak po listwie przeskakuje nawet w miarę głośno czy to może być tego przyczyną że jak się rozgrzeje to jest wspomaganie?:638:

 

---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 16:03 ----------

 

próbowałem teraz i dalej kiszka ostygnie wszystko ze 2-3godz.i wspomagania nie ma ja już nie mam głowy co to może być ale chyba skończy się na wymianie magla .chociaż rozmawiałem z jednym kumplem to mówił że wymienił maglownicę i dalej to samo było a może to jakiś przewód jest zapchany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skreć kierownicą w maksa w prawo lub lewo i przegazuj

u mnie zacinał się zaworek przelewu.:20:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale co to ma wpływ na to że na zimnym nie ma wspomagania?ten zawór w pompie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasami sie zawiesza:20:

 

---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:32 ----------

 

a pasek klinowy jest dobrze naciągnięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze napewno jest dobrze sił już nie mam wiem że jest też jakiś zawór w maglu może to jest jego wina?ale co to za zawór?aha pojadę do fachowca niech mi sprawdzi starą pompę jak będzie dobra to mogę komuś sprzedać [oryginał]trochę może źle widać ale to oryginał jak jest sprawna oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a kto ci doradził do B3 zalać zielony płyn?? W naszych autkach jest dextronII i jego pochodne, czyli czerwony. Ostatnio kolega też zalał sobie do B3 zielonego i już pompkę musi wymieniać.

Nie wiem czy to przyczyna twojego problemu ale na pewno zalałeś zły płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to teraz ci powiem miałem dextron przez 3 dni i było to samo więc nie sądzę żeby to była wina płynu czytałem forum to jest 100wersji jaki płyn ma być zielony żółty czerwony czarny szkoda że szarego nie ma pewnie też każdy by pisał co innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robiłem jak mi mówiłeś skręciłem na maxa w lewo później w prawo gazowałem i nic to nie dało rano jak go odpalę to wspomagania brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu to miałem i mam zielony (febi). Chciałbym dołączyć się pod temat bo u mnie wspomaganie nie działa tylko w jedną stronę (w lewo) na zimnym silniku a po 5 min wszystko jest ok chyba że wcześniej przekręcę na siłę kierownicę tak ze dwa razy. Prawdopodobnie to wina jakiegoś zaworka. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to właśnie tak jak u mnie ten zaworek jest w maglu także chyba magiel będzie do wymiany bo jest prawdopodobnie niewymienny to teraz bajka bo jest ciepło a jak będzie z -20?to w ogóle nie będzie można ruszyć kierownicą z rana ja muszę coś z tym zrobić bo zima idzie

 

---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 17:40 ----------

 

jak coś wymyślę to dam znać napewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a odnośnie płynów to jest jakaś paranoja, ja od roku zrobiłem koło 65000 km na jakimś badziewiu z orlenu, płyn za 25 zł z nazwą do pomp wspomagania, no i jest brązowy. pompa mi działa idealnie więc nie wiem już sam kogo słuchać:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie każdy jeździ na czym innym i u każdego co innego siada w autach ja zalałem febi zielony i tak zostanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to teraz ci powiem miałem dextron przez 3 dni i było to samo więc nie sądzę żeby to była wina płynu

 

a ja ci napisałem:

Nie wiem czy to przyczyna twojego problemu ale na pewno zalałeś zły płyn.

 

dodatkowo:

ja zalałem febi zielony i tak zostanie

 

dla mnie możesz jeździć i na wodzie, twoje auto. Prosiłeś o poradę starałem się pomóc, wychwyciłem że masz zły płyn to postanowiłem Tobie doradzić a skąd wiem:

 

1. sam mam takie autko

2. cytat " Ciecz układu wspomagania:

- ilość: 0,7 do 0,9 dm3

- rodzaj: olej ATF Dextron"

źródło do cytatu: Volkswagen Passat - Wydawnictwa Komunikacji i Łączności tłumaczył z języka francuskiego mgr. inż. Tomasz Kośmicki, strona 141.

Więc nie chcesz nie korzystaj

 

P.S. to już twój trzeci temat w tym dziale o tej samej maglownicy, zaworku i braku wspomagania. Może poproś administrację niech je scala bo to nie ładnie tak walić tematami potem ich nie kończyć. Regulamin.

 

Miłego dnia

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też czytałem na Wikipedii że nie taki płyn ale 80% mechaników i moich kolegów twierdzi że ma być zielony jestem po prostu szczęśliwy że mi tak pomogłeś i regulaminu to mnie nie ucz ok?dobranoc a kiedy możesz mi przypomnieć?że 3razy piszę to samo??

Edytowane przez robol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert zielony płyn jest dobry tyle, że ma inne właściwości i nasze układy nie do końca powinny na nich pracować, ale spoko.

A co do tematów pokrewnych założyłeś je TU i TU.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra niech ci będzie że ty masz rację. lepiej coś wymyśl żeby mi wspomaganie chodziło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lepiej coś wymyśl żeby mi wspomaganie chodziło

 

i tak sobie myślałem i coś tam wymyśliłem:

Robert według mojej książki aby wspomaganie działało pompa powinna podawać ciśnienie miedzy 7,8 do 8,4 bara więc nie mało.

Gdyby ten zawór o którym piszesz sam się otwierał po ostygnięciu to w momencie pracy silnika na zimno ( gdy nie ma wspomagania) powinien być przecież jakiś wyciek tym zaworem. Skoro zapowietrza i jest wtedy otwarty. Może zawór jest w porządku a to właśnie wina pompy. Załóżmy, że pompa pracuje i jak ja sprawdzałeś ręką czy tam na niskich obrotach to i owszem coś tam tłoczy ale może za małe ciśnienie i dlatego nie ma wspomagania. Sytuacja mogła być podobna w przypadku gdy pasek jest za luźny ( za niskie ciśnienie) i gdy za mocno naprężony ( zbyt szybkie obroty i łopatki zamiast podawać płyn po prostu obracają się w nim). Moja propozycja znajdź warsztat i sprawdź jakie ciśnienie podaje pompa.

Jeżeli podaje zbyt małe na początku to zakładam, że po paru minutach tłoczenia mniejszego ciśnienia w układzie wytwarza się pożądane i wtedy pompa je tylko utrzymuje.

Może trochę to naciągane ale tak wymyśliłem, a z postów wynika, że pompę tylko sprawdzałeś pod kątem tłoczenia a nie ciśnienia jakie tłoczy oraz nie zakładałeś innej.

Daj znać czy coś może pomogłem bo nie ukrywam, że przypadek dość interesujący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchaj jak skręcę na maxa w lewo lub prawo to słychać jak pompa ciężej pracuje czyli chyba działa dobrze .ja myślę że może też być wina tych gumek [uszczelniaczy]w maglu że są po prostu stare[sparciałe]i jak się trochę nagrzeją to odzyskują właściwości,tak jak uszczelniacze na zaworach pojadę do fachowca niech mi sprawdzi starą pompę i najwyżej założę starą tak czy tak to jest coś nie tak .tyle że na starej pompie to to wspomaganie było bo było [na sztukę]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no rozumiem, po prostu taki pomysł przyszedł mi do głowy. Po prostu nie bardzo wiem, w jaki sposób układ się zapowietrza ( bo tak należało by rozumieć brak ciśnienia) po prostu kombinuję. Ja nie twierdzę, że pompa nie pracuje tylko może za licho a w miarę zwiększania ciśnienia w układzie zwiększa się wydajność ( skuteczność) pompy.

Tak jak napisałem to tylko moje przypuszczenia nie poparte żadnymi doświadczeniami. Może stara pompa ma ciśnie zbliżone do dolnej gracy wymaganej i dlatego liche bo liche ale wspomaganie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zobaczymy jak zrobię magiel cz to coś pomoże dzięki struś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności