Skocz do zawartości

tom_ek1

  • Liczba zawartości

    146
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O tom_ek1

  • Urodziny 03.07.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    podbeskidzie

Samochód

  • Silnik
    B3 1.6 TD 80KM (SB)
  • Rok produkcji
    1990

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Większość zamienników spinek do Golfa II pasuje. W razie czego możesz wziąć śrubę do sklepu i pasować do spinki Podobno w niektórych zamiennikach główka śruby jest bardzo luźna, w innych ciasno mieści się w spince.
  2. w "B3" zamki przód i tył różniły się tylko tym, że w tylnych jest jeszcze blokada "dla dzieci" (blokada otwarcia od wewnątrz). Reszta taka sama
  3. dziś w końcu udało się odczytać oznaczenia z tabliczki (no duża rolę odegrało tu porównywanie z info z netu, no i forum - poleciały POMÓGŁ ) tak więc mam: Garrett'a T2 068 145 703M (466534-3) TC1455F No chyba dane powinny być ok, sprawdzone z katalogami (w każdym bądź razie turbina o tych oznaczeniach istnieje ) PS czy podczas wymiany uszczelnień muszę koniecznie oddać wirnik do wyważania?? Bo jeżeli ma teraz "bicie" i wiele to nie przeszkadza w jego pracy, to chyba nic nie powinno się zmienić po de/montażu??
  4. spróbuje teraz porównąć zdjęcia z netu podanych oznaczeń turbo z tym co mam w aucie... może uda się określić model turbo, zanim je zdemontuje dzięki pozdrawiam
  5. znasz może jakieś oznaczenia, nr-y?? czy wizualnie Garrett różni się od KKK?? aaaa jeszcze jedno pytanie... u mnie jest turbo chłodzone cieczą... czy garrett też jest chłodzony cieczą?? bo etka pisze że KKK jest chłodzone.
  6. witam. Jakiej firmy jest turbo w 1.6 td (SB)?? W etce jest 068 145 702C firmy KKK, ale znajomi mechanicy mówią mi że w tym silniku widzieli tylko Garrett T3 u mnie nie widać oznaczeń, a chcę przygotować się do regeneracji turbo. Znających temat proszę o podpowiedź (model, nr) pozdrawiam
  7. witam. W moim aucie ktoś zamiast termistora wlutował kawałem przewodu. Nie działa mi 4 bieg dmuchawy czy to może wina braku termistora?? Czy termistory we wszystkich passka byłe takie same?? (dot. 1.6 td (sb)) PS. Jaką funkcję pełni ten termistor?? Po co on jest??
  8. w sumie to nie wiem czy jest sens bawić się w zaznaczanie położeń na układzie rozrządu... W dziale "warsztat" jest opisane jak się ustawia rozrząd, też dobry opis jest w książkach, w sumie to dość łatwa procedura, a masz pewność że jest ok, gdy coś się przestawi podczas kręcenia wałem korbowym i rozrządu (a na pewno będziesz nimi kręcił).. pozdrawiam
  9. jedynym elementem ustalajacym była suwmiarka użyta jako blokada wałka rozrządu (akurat jej wymiar pasował do wyfrezowania w wałku), Pompę całą wyciągnąłem. (do jej montażu potrzebny jest czujnik zegarowy) śruby korbowodów, głowice i nne zaostawiłem stare. Nie były przeciągnięte więc się nadawały do ponownego użycia. pozdrawiam
  10. dobrze jest zacząć rozbieranie od początku silnika tj od filtra powietrza i dalej przewody do turbo z turbo do IC i do kolektora ssącego, wężyki paliwowe spuszczenie wody z chłodnicy odłączenie przewodów wodnych spuszczenie oleju elektryka (czujnik na turbo, zawór na pompie, czujniki temp, ciśnienia itd) pasek klinowy (alternator, pompa wspomagania) osłona rozrządu, pokrywa zaworów pasek zębaty pompa wtryskowa (przewody paliwowe wysokociśnieniowe) odłączenie przewodów olejowych i wodnych od turbo odłączenie rury wydechowej od turbo odkręcenie śrub głowicy (głowicę ściągałem razem z kolektorami i turbo - trochę to ciężkie ale się da) miska olejowa no i na koniec zostały korbowody.... pozdrawiam miłej zabawy
  11. witam! podczas napraw korzystałem z książki: http://moto.allegro.pl/volkswagen-passat-1988-1996-ksiazka-i1702658450.html ....są w necie wersje elektroniczne... (ale cichutko ) ale też może być książka do golfa II (mam taką książkę z '88 roku) z narzędzi najważniejsze to klucz dynamometryczny, nasadka do śrub głowicy i pożądny klucz z przedłużką by dokręcić śruby głowicy...reszta narzędzi powinna się znajdować w przeciętnym garażu
  12. Nie wyjmowałem silnika w czasie jego remontu. Auto było ustawione na najazdach (podniesione na ok 0,5 m). Wadą takiego postępowania jest to , że trzeba co chwilę pod auto wślizgiwać się, a to za chwile wskakiwać na silnik... i tak w kółko Czy potrzeba jest wiedza przy takiej pracy... hm.. na pewno... ale uważam że jak się ma jakąś dobrą książkę napraw typu "sam naprawiam" to nie powinno być problemu. Polecam przeczytać na wstępie dowolną taką książkę, byle jakiego auta (najlepiej z lat '80-'90 bo wtedy były one wykonywane bardzo fachowo, a nie jak teraz) i następnie wziąć książeczkę o Passku... później skompletować narzędzia i do dzieła... pozdrawiam
  13. Witam. No i już po dotarciu silnika... przebieg ok. 13 tys km po remoncie (początkowo trudno było znaleźć czas dla passka, ale w ostatnim czasie passek łyknął kilka niemałych tras) jakie spostrzeżenia? - o wiele większa moc, samochód jest bardziej elastyczny. - zmniejszyło się zapotrzebowanie na paliwo w trasie nie ma problemu by zejść do ok 4,2 l/100km, w mieście max 6 l/100km - łatwiejszy rozruch, cichsza praca - passek rozpędził się nawet do 185 km/h (co prawda licznikowych ) wcześniej były problemy by dobić do 160... Między czasie zrobiony mały mod z LDA tak więc na przypływ mocy też odpowiada ten tuning pozdrawiam PS teraz czas na blachę...
  14. witam. Nadszedł czas na pozbycie się rudej z dziurkami ...w progach Jakiej firmy polecacie progi?? na co zwrócić uwagę przy kupnie? Czy w takich reparaturkach jest później problem z założeniem nakładek progowych GT ?? Progi do kombi. pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności