Gość szymon2911 Zgłoś #81 Napisano 15 Czerwca 2009 co ta sa za symbole apu anb ma ktos to wyjasnione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #82 Napisano 15 Czerwca 2009 co ta sa za symbole apu anb ma ktos to wyjasnione http://www.google.com/search?hl=pl&q=APU+ANB+AEB+AWT+site%3Avw-passat.pl&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq= poszukaj Oznaczenie modelu silnika 1.8T Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #83 Napisano 15 Czerwca 2009 Zauwazyłem za na forum ludzie często piszą o rolce napinajacej i o napinaczu jako o jednym i tym samym, rolke napinającą nazywają napinaczem i odwrotnie, a od kolegi JurekW dostałem informacje ze to dwie rózne rzeczy, więc jak to jest naprawdę? Czy napinacz paska zębatego (czyli paska rozrządu) to kompensator hydrauliczny? Wtedy rolka zostałaby "rolką"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #84 Napisano 15 Czerwca 2009 ja u siebie wymienialem wszystko (paski mikropaski pąpa wody napinacz rolki tlumik drgan wszystko co sie dalo) cena za czesci 1500zl okazalo sie ze rozrzad nie byl wymieniany od nowosci a mam teraz 178k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
knypers Zgłoś #85 Napisano 17 Czerwca 2009 Witam, chciałem się upewnić, czy poniższe napinacze będą pasować do 1.8T AEB, nowy w ASO kosztuje aż 618 zł :660:? Pani w ASO powiedziała,że do wymiany kompletu trzeba kupić jeszcze łańcuch ( 290 zł ) oraz komplet uszczelek ( 34 zł ), czy to wszystko? http://allegro.pl/item657674299_napinacz_lancuszka_rozrzadu_vw_passat_b5_1_8.html http://allegro.pl/item662117922_napinacz_lancucha_rozrzadu_audi_vw_seat_skoda.html Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #86 Napisano 17 Czerwca 2009 W tym drugim linku napinacz na pewno nie jest nowy. Widać, że ślizgacze są wyrobione. Ewidentnie na zdjeciu widać wyżłobienia spowodowane tarciem łańcucha. Ja bym kupił napinacz w ASO na Twoim miejscu i miał spokoj. To nie jest zakup kołpaków tylko chodzi o rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
knypers Zgłoś #87 Napisano 17 Czerwca 2009 I tak trzeba będzie niestety zrobić i mieć święty spokój. Czyli łańcuch + napinacz + komplet uszczelek, czy coś jeszcze? Czy z napinaczem powinienem otrzymać klucz VAG3366? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #88 Napisano 17 Czerwca 2009 Z napinaczem powinien byc ten cały przyrząd VAG. Komplet uszczelek oczywiscie to uszczelki pod pokrywe zaworow w komplecie 2szt. oraz stalowa uszczelka pod napinacz wraz z połkolistym kawałkiem plastiku w komplecie. Do tego łańcuch i napinacz i powinno być ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
knypers Zgłoś #89 Napisano 18 Czerwca 2009 No to teraz wiem już wszystko, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #90 Napisano 23 Czerwca 2009 (edytowane) Panowie, wiem, że temat poruszany już x razy, ale chcę kupić i być zadowolonym, dlatego piszę, żeby się upewnić Na obecnym rozrządzie mam przejechane 125.000km... dlatego zależy mi aby wymienić komplet, wszystko za jednym razem i tak oto złożyłem sobie taki zestaw: pasek rozrządu - Dayco (USA) lub Contitech (Niemcy) rolka napinająca - NTN (Japonia) rolka prowadząca - INA (Niemcy) napinacz hydrauliczny (tłumik drgań paska rozrządu) - NTN (Japonia) + dwa paski wieloklinowe Contitech dwa napinacze tych pasków oryginalne pompa wody Ruville pasek pompy wody Meyle Cena to ok 820zł u polecanego w tym temacie Pana z allegro: http://www.allegro.pl/item647846001_rozrzad_1_8_20v_1_8t_vw_audi_a4_a6_passat_oryg.html Proszę o odpowiedź, czy dokupić coś jeszcze i ile mechanik może sobie zażyczyć za profesjonalna wymianę. Pozdrawiam, Tomek. PS na 1 zestawie passat przejechał bezawaryjnie 160.000km:) Wczoraj się dowiedziałem:) Edytowane 23 Czerwca 2009 przez shadowpicture Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #91 Napisano 24 Czerwca 2009 Czy kolega arturoski przerabiał juz temat wymiany tego łańcuszka rozrzadu bo kiedys miałes wymieniac i nie wiem czy ci sie udało czy dalej klekocze czy juz nie? Bo zamierzam wymieniać kompletny rozrzad i tak mysle czy przy okazji nie wymienic tego łańcuszka. Bo jak bedzie trzeba rozpiac wałki to napewno i sciagnąc wg mnie pasek rozrzadu z przodu Czy jednak np dało by sie to zrobic bez rozpinania wałkow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #92 Napisano 25 Czerwca 2009 Ja jescze nic nie robilem w temacie lancucha rozrzadu. Musze ogarnac wiekszy problem w aucie. W kwestii wymiany paska rozrzadu itd - walkow rozrzadu sie nie rusza, wiec to dwie akcje, ktore mozna sobie rozlozyc w czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #93 Napisano 25 Czerwca 2009 Proszę o odpowiedź, czy dokupić coś jeszcze i ile mechanik może sobie zażyczyć za profesjonalna wymianę. Pozdrawiam, Tomek. PS na 1 zestawie passat przejechał bezawaryjnie 160.000km Wczoraj się dowiedziałem Moim zdaniem to będzie wszystko co trzeba wymienić. Jak się wszystko rozbierze to warto przyjrzeć się uszczelniaczom na wale i wałku rozrządu. Jak zaczynają się pocić to trzeba będzie wymienić, koszt jednego uszczelniacza to ok 15zł febiego. (jak dobrze pamiętam rozmiar to 32/47/10). Za całą wymianę trzeba będzie zapłacić ok 300zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piorunek Zgłoś #94 Napisano 25 Czerwca 2009 zeus1982 skąd u Ciebie taka cena części ? Byłem w serwisie i wszystko potrzebne do tego modelu kosztuje ok. 1100zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #95 Napisano 27 Czerwca 2009 Jakiej firmy założyć rozrząd tzn jakim szedl do passata 1.8T AEB z tego co wyczytałem to: -Pasek GETSA -Rolka napinajaca INA ( jedna czy 2 bo na fotce widze jedna) - Tłumik drgań niestety niewiem Czy cos jeszcze bedzie potrzebne nam do wymiany rozrzadu ?? Nizej fotka i znaczone elementy. Dlaczego wogóle niektórzy pisza zaby wymieniac pompe wody bo jak sie zatnie to może zerwać pasek rozrządu? Jak przecież pompa wody nie jest na pasku rozrządu tylko na osobnym. Jak nie Cieknie i dziala to chyba nie ma sensu jej wymieniac a pozatym nawet jak sie coś z nia stanie to wsumie jest dobry dostęp do niej. Mam zamiar równiez wymienić wszystkie mozliwe paski czyli ten od alternatora czyli wielorowkowy ( czy jak on tam sie nazywa ), klimy i pompy wody Czy równiez wymienia sie te 2 napinacze jeden od klimy drugi od paska wielorowkowego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #96 Napisano 27 Czerwca 2009 Dlaczego wogóle niektórzy pisza zaby wymieniac pompe wody bo jak sie zatnie to może zerwać pasek rozrządu? Jak przecież pompa wody nie jest na pasku rozrządu tylko na osobnym To zależy co i gdzie czytałeś. W dieslach pompa wody napędzana jest paskiem od rozrządu. Słyszałem też historie o pękających paskach od alternatora (wielorowkowy) który łamie osłonę paska rozrządu i wchodzi pod w/w pasek. W twoim przypadku pompa wody napędzana jest paskiem klinowym, jak nie latasz w dłuższe trasy to możesz jej nie zmieniać. Jak zacznie się z nią coś dziać to wyminiesz. Pompa kosztuje ok 100zł dla świętego spokoju ja bym zmienił i miał spokojną głowę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #97 Napisano 27 Czerwca 2009 Ale powiedzmy jakbym nie zmieniał tej pompy , pózniej nie bedzie problemu z jej zmianą ?? tzn chodzi o dojście , ukryte śróby? Co do zerwania paska wielorowkowego mozliwe jest tak jak mówisz i łamaniu osłony paska rozrządu bo jednak siła rozpedu tam jakas jest . Ale przyjmijmy ze zacina nam sie pompa wody i urywa pasek ale ten zbytnio nic niezrobi bo jest to mały i cienki pasek. Ale jakiejś konkretnej firmy tą pompę kupować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #98 Napisano 27 Czerwca 2009 Co do wymiany pompy to nie ma większego problemu. Jest dobre dojście od dołu. Co do firmy to sam zdecydujesz. Znajomy wstawił pompę, którą kupił za ok 100zł i śmiga. Niby jakaś niemiecka ale nazwy nie pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #99 Napisano 27 Czerwca 2009 No to chyba narazie dam sobie z nia spokój niecieknie to jeszcze troche sie pojeździ. zaduzo wydatków narazie 1600 wahacze i rozrząd ehh.. A co do wymiany rozrzadu to patrzymy tylko na te znaki na kołach pasowych i powiedzmy zaznaczamy sobie jeszcze Czy nap jak znajomy w audi B4 zmianiał rozrzad to jakos blokowali pretem cos z tyłu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #100 Napisano 27 Czerwca 2009 Ustawiasz na znaki, przed zdjęciem starego paska dla pewności możesz zrobić swoje znaki markerem (korektorem) położenie wału (bo jak się odkręci osłonę tą metalową u dołu to nie masz znaku bo jest on na tej obudowie i na kole pasowym) i wałka. Wykręcasz tłumik drgań, rolkę napinającą, ściągasz pasek. Teraz zostało tylko poskładać. Czyli nakładasz pasek przykręcasz rolkę napinającą a następnie tłumik drgań z nową rolką. Wyciągasz zawleczkę z tłumika i okręcasz kluczem wał ze 2 razy aby sprawdzić czy po przekręceniu wałki ustawiły się na znakach. Jak są na znakach to zabierasz się za składanie przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach