Skocz do zawartości
kac222

rozrząd passat 1.8 turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon2911

co ta sa za symbole apu anb ma ktos to wyjasnione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co ta sa za symbole apu anb ma ktos to wyjasnione

 

http://www.google.com/search?hl=pl&q=APU+ANB+AEB+AWT+site%3Avw-passat.pl&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=

 

poszukaj ;) Oznaczenie modelu silnika 1.8T ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauwazyłem za na forum ludzie często piszą o rolce napinajacej i o napinaczu jako o jednym i tym samym, rolke napinającą nazywają napinaczem i odwrotnie, a od kolegi JurekW dostałem informacje ze to dwie rózne rzeczy, więc jak to jest naprawdę? Czy napinacz paska zębatego (czyli paska rozrządu) to kompensator hydrauliczny? Wtedy rolka zostałaby "rolką"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie wymienialem wszystko (paski mikropaski pąpa wody napinacz rolki tlumik drgan wszystko co sie dalo) cena za czesci 1500zl okazalo sie ze rozrzad nie byl wymieniany od nowosci a mam teraz 178k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chciałem się upewnić, czy poniższe napinacze będą pasować do 1.8T AEB, nowy w ASO kosztuje aż 618 zł :660:?

Pani w ASO powiedziała,że do wymiany kompletu trzeba kupić jeszcze łańcuch ( 290 zł ) oraz komplet uszczelek ( 34 zł ), czy to wszystko?

 

http://allegro.pl/item657674299_napinacz_lancuszka_rozrzadu_vw_passat_b5_1_8.html

 

http://allegro.pl/item662117922_napinacz_lancucha_rozrzadu_audi_vw_seat_skoda.html

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym drugim linku napinacz na pewno nie jest nowy. Widać, że ślizgacze są wyrobione. Ewidentnie na zdjeciu widać wyżłobienia spowodowane tarciem łańcucha.

 

Ja bym kupił napinacz w ASO na Twoim miejscu i miał spokoj. To nie jest zakup kołpaków tylko chodzi o rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak trzeba będzie niestety zrobić i mieć święty spokój.

Czyli łańcuch + napinacz + komplet uszczelek, czy coś jeszcze?

Czy z napinaczem powinienem otrzymać klucz VAG3366?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z napinaczem powinien byc ten cały przyrząd VAG. Komplet uszczelek oczywiscie to uszczelki pod pokrywe zaworow w komplecie 2szt. oraz stalowa uszczelka pod napinacz wraz z połkolistym kawałkiem plastiku w komplecie. Do tego łańcuch i napinacz i powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz wiem już wszystko, dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

wiem, że temat poruszany już x razy, ale chcę kupić i być zadowolonym, dlatego piszę, żeby się upewnić:)

 

Na obecnym rozrządzie mam przejechane 125.000km... dlatego zależy mi aby wymienić komplet, wszystko za jednym razem i tak oto złożyłem sobie taki zestaw:

 

pasek rozrządu - Dayco (USA) lub Contitech (Niemcy)

rolka napinająca - NTN (Japonia)

rolka prowadząca - INA (Niemcy)

napinacz hydrauliczny (tłumik drgań paska rozrządu) - NTN (Japonia)

+

dwa paski wieloklinowe Contitech

dwa napinacze tych pasków oryginalne

pompa wody Ruville

pasek pompy wody Meyle

 

Cena to ok 820zł u polecanego w tym temacie Pana z allegro:

http://www.allegro.pl/item647846001_rozrzad_1_8_20v_1_8t_vw_audi_a4_a6_passat_oryg.html

 

Proszę o odpowiedź, czy dokupić coś jeszcze i ile mechanik może sobie zażyczyć za profesjonalna wymianę.

 

Pozdrawiam, Tomek.

 

 

PS na 1 zestawie passat przejechał bezawaryjnie 160.000km:)

Wczoraj się dowiedziałem:)

Edytowane przez shadowpicture

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy kolega arturoski przerabiał juz temat wymiany tego łańcuszka rozrzadu bo kiedys miałes wymieniac i nie wiem czy ci sie udało czy dalej klekocze czy juz nie?

Bo zamierzam wymieniać kompletny rozrzad i tak mysle czy przy okazji nie wymienic tego łańcuszka. Bo jak bedzie trzeba rozpiac wałki to napewno i sciagnąc wg mnie pasek rozrzadu z przodu Czy jednak np dało by sie to zrobic bez rozpinania wałkow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jescze nic nie robilem w temacie lancucha rozrzadu. Musze ogarnac wiekszy problem w aucie.

 

W kwestii wymiany paska rozrzadu itd - walkow rozrzadu sie nie rusza, wiec to dwie akcje, ktore mozna sobie rozlozyc w czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o odpowiedź, czy dokupić coś jeszcze i ile mechanik może sobie zażyczyć za profesjonalna wymianę.

 

Pozdrawiam, Tomek.

 

 

PS na 1 zestawie passat przejechał bezawaryjnie 160.000km

Wczoraj się dowiedziałem

 

 

Moim zdaniem to będzie wszystko co trzeba wymienić. Jak się wszystko rozbierze to warto przyjrzeć się uszczelniaczom na wale i wałku rozrządu. Jak zaczynają się pocić to trzeba będzie wymienić, koszt jednego uszczelniacza to ok 15zł febiego. (jak dobrze pamiętam rozmiar to 32/47/10).

Za całą wymianę trzeba będzie zapłacić ok 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zeus1982 skąd u Ciebie taka cena części ? Byłem w serwisie i wszystko potrzebne do tego modelu kosztuje ok. 1100zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy założyć rozrząd tzn jakim szedl do passata 1.8T AEB

z tego co wyczytałem to:

-Pasek GETSA

-Rolka napinajaca INA ( jedna czy 2 bo na fotce widze jedna)

- Tłumik drgań niestety niewiem

 

Czy cos jeszcze bedzie potrzebne nam do wymiany rozrzadu ?? Nizej fotka i znaczone elementy.

 

 

 

Dlaczego wogóle niektórzy pisza zaby wymieniac pompe wody bo jak sie zatnie to może zerwać pasek rozrządu? Jak przecież pompa wody nie jest na pasku rozrządu tylko na osobnym. Jak nie Cieknie i dziala to chyba nie ma sensu jej wymieniac a pozatym nawet jak sie coś z nia stanie to wsumie jest dobry dostęp do niej.

 

Mam zamiar równiez wymienić wszystkie mozliwe paski czyli ten od alternatora czyli wielorowkowy ( czy jak on tam sie nazywa ), klimy i pompy wody Czy równiez wymienia sie te 2 napinacze jeden od klimy drugi od paska wielorowkowego??

1.jpg

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego wogóle niektórzy pisza zaby wymieniac pompe wody bo jak sie zatnie to może zerwać pasek rozrządu? Jak przecież pompa wody nie jest na pasku rozrządu tylko na osobnym

To zależy co i gdzie czytałeś.

W dieslach pompa wody napędzana jest paskiem od rozrządu.

Słyszałem też historie o pękających paskach od alternatora (wielorowkowy) który łamie osłonę paska rozrządu i wchodzi pod w/w pasek.

W twoim przypadku pompa wody napędzana jest paskiem klinowym, jak nie latasz w dłuższe trasy to możesz jej nie zmieniać. Jak zacznie się z nią coś dziać to wyminiesz.

Pompa kosztuje ok 100zł dla świętego spokoju ja bym zmienił i miał spokojną głowę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedzmy jakbym nie zmieniał tej pompy , pózniej nie bedzie problemu z jej zmianą ?? tzn chodzi o dojście , ukryte śróby?

Co do zerwania paska wielorowkowego mozliwe jest tak jak mówisz i łamaniu osłony paska rozrządu bo jednak siła rozpedu tam jakas jest

. Ale przyjmijmy ze zacina nam sie pompa wody i urywa pasek ale ten zbytnio nic niezrobi bo jest to mały i cienki pasek.

Ale jakiejś konkretnej firmy tą pompę kupować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany pompy to nie ma większego problemu. Jest dobre dojście od dołu. Co do firmy to sam zdecydujesz. Znajomy wstawił pompę, którą kupił za ok 100zł i śmiga. Niby jakaś niemiecka ale nazwy nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba narazie dam sobie z nia spokój niecieknie to jeszcze troche sie pojeździ. zaduzo wydatków narazie 1600 wahacze i rozrząd ehh..

A co do wymiany rozrzadu to patrzymy tylko na te znaki na kołach pasowych i powiedzmy zaznaczamy sobie jeszcze Czy nap jak znajomy w audi B4 zmianiał rozrzad to jakos blokowali pretem cos z tyłu silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz na znaki, przed zdjęciem starego paska dla pewności możesz zrobić swoje znaki markerem (korektorem) położenie wału (bo jak się odkręci osłonę tą metalową u dołu to nie masz znaku bo jest on na tej obudowie i na kole pasowym) i wałka. Wykręcasz tłumik drgań, rolkę napinającą, ściągasz pasek. Teraz zostało tylko poskładać. Czyli nakładasz pasek przykręcasz rolkę napinającą a następnie tłumik drgań z nową rolką. Wyciągasz zawleczkę z tłumika i okręcasz kluczem wał ze 2 razy aby sprawdzić czy po przekręceniu wałki ustawiły się na znakach. Jak są na znakach to zabierasz się za składanie przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności