arturoski Zgłoś #61 Napisano 8 Kwietnia 2009 Dziś sciągłem pokrywe zaworów i ku mojemu zdziwieniu po obejrzeniu tego łańcucha rozrządu nie ma czego sie doczepić. Na moje oko nie ma luzów próbowałem go szarpnąć jest dość sztywny na napinaczu niewidać zadnych wytarć itd. A jednak brzęczy co to moze byc Może to jednak popychacze hydrauliczne się kończą. Mam prośbę. Jeśli pokrywe masz jeszcze zdjętą to czy mogłbyś zrobić kilka fotek z bliska tego napinacza tak żeby było widać wszystko dookoła w tym rejonie... byłbym bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #62 Napisano 8 Kwietnia 2009 Nie ma sprawy tylko jak cos to jutro za dania. A jak zdiagnozować czy to popychacze czy ten łańcuszek Ogólnie to słychac jakby grzechotanie łańcuszka i nadodatek z tyłu Wg mnie jakby popychacze to na wolnych obrotach tez by było to słychac a na wolnych obrotach cisza Może jak sie rozpedza teń łancuch to wtedy luzu dostaje. Jutro jeszcze spróbuje wrzucic bieg i popchac auto po podwórku i zobacze jak to wogóle tam chodzi po tym napinaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #63 Napisano 8 Kwietnia 2009 No to lipa(Ale na tym rysunku bardzo podobne tylko tą bańką się różnią może by jakoś przełożył to bańkę do nowego bez tej elektromiki Z tego co widzialem to sie nie da niestety niema tak owej mozliwosci. U nas pada napinacz to jest zaloba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #64 Napisano 9 Kwietnia 2009 fotki napinacza jedne lepszej jakosci drugie troche gorsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1407 Zgłoś #65 Napisano 9 Kwietnia 2009 Z tego co widzialem to sie nie da niestety niema tak owej mozliwosci. U nas pada napinacz to jest zaloba A swoją drogą to po co w AWT dali ten wypasiony napinacz, co on daje?? Więcej mocy??, przecież i tak jest 150KM, ciekawe jak by dał zwykły czy by chodziło??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #66 Napisano 9 Kwietnia 2009 A swoją drogą to po co w AWT dali ten wypasiony napinacz, co on daje??Więcej mocy??, przecież i tak jest 150KM, ciekawe jak by dał zwykły czy by chodziło??? Jak by dali tanszy mniejszy zarobek Albo komus sie podobalo zeby taki dac. Szczeze nie wiem czemu. A czy wie ktos jak sie napina pasek rozrzadu to: Czy na wale powinny sie przesunac o pol zabka na znakach kolo od walu ?? Czy jest jakas norma bo jak wiecej sie przesunie to domyslam sie ze beda tloki spotkane z zaworami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #67 Napisano 9 Kwietnia 2009 A czy wie ktos jak sie napina pasek rozrzadu to:Czy na wale powinny sie przesunac o pol zabka na znakach kolo od walu ?? Czy jest jakas norma bo jak wiecej sie przesunie to domyslam sie ze beda tloki spotkane z zaworami. witam. Też miałem taki dylemat przy wymianie rozrządu, znak na wale i wałku rozrządu ustawiony idealnie, założyłem pasek napinacz itd. próbne dwa obroty i co jak na wale znak idealnie to na wałku rozrządu różnica między znakami około pół zęba, jak na wałku ustawione idealnie na wale pół zęba. 4 razy rozbierałem, ustawiałem i dalej to samo. na forum znalazłem to http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704 więc chyba jest oł rajt. przy pierwszym odpaleniu powiem szczerze że miałem mokro ale chodzi pięknie. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1407 Zgłoś #68 Napisano 19 Kwietnia 2009 Witam Jakich firm polecacie rozrząd tzn pasek, rolki, pompa wodna?? Czy szukać na allegro??, Czy mogą się trafić podróbki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat Zgłoś #69 Napisano 19 Kwietnia 2009 WitamJakich firm polecacie rozrząd tzn pasek, rolki, pompa wodna?? Czy szukać na allegro??, Czy mogą się trafić podróbki ? Witaj Robercie! Na allegro jest uzytkownik wodniksz6 - u niego zakupilem rozrzad do AWT (zreszta nie tylko ja) tj: - pasek rozrzadu ORYGINAL, - napinacz hydrauliczny z rolka prowadzaca NTN, - rolka napinajaca NTN, - pompa wody RUVILLE. za przystepna cene. Obecnie widze, ze ma ten zestaw po 499pln: http://allegro.pl/item612473535_rozrzad_pompa_wody_1_8_2_0_20v_vw_skoda_audi_oryg.html Co do pompy wody to ktos na forum zwrocil mi uwage, ze mozna bylo brac inna (HEPU, SKF itp...) ale poczytalem nt. produktow firmy RUVILLE i sie uspokoilem. Popytaj jeszcze u nas na forum - moze ktos Ci zalatwi ten zestaw ciut taniej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1407 Zgłoś #70 Napisano 20 Kwietnia 2009 dzięki Przemek już wysłałem zapytanie ?? Wymieniałeś osobiście czy u mechanika?? Bo ja się przymierzam sam, wcześniej poradziłem sobie bez problemów w innym samochodzie, ale w passacie jeszcze nie zmieniałem. Dobrze by było się trochę teoretycznie wcześniej przygotować, żeby później w garażu nie spędzić zamiast paru godzin-parę dni:D:D Z tego co wiem to Trzeba zdjąć zderzak, nie jestem pewien czy chłodnice+klima można w jakiś łatwy sposób odgiąć??? Czy będą potrzebne jakiś specjalistyczne narzędzia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #71 Napisano 20 Kwietnia 2009 Trzeba zdjąć zderzak, nie jestem pewien czy chłodnice+klima można w jakiś łatwy sposób odgiąć??? zderzak trzeba zdjąć, chłodnica schodzi z całym przodem a klime zdejmujesz z zaczepów i dajesz na bok, później dostęp bajka. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat Zgłoś #72 Napisano 20 Kwietnia 2009 Robercie wymienialem u mechanika: - moje czesci (rozrzad kompletny, paski klimy, alternatora, napinacze do tych 2 paskow, wymiana plynu chlodzacego, wymiana 1 cewki, wymiana oleju i 4 filtrow) cena 350 pln Oczywiscie nie jest to nasza stolica, gdzie nikomu nie chce sie nic robic a za usluge to sami nie wiedza ile maja krzyczec. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #73 Napisano 21 Kwietnia 2009 dzięki Przemek już wysłałem zapytanie ??Wymieniałeś osobiście czy u mechanika?? Bo ja się przymierzam sam, wcześniej poradziłem sobie bez problemów w innym samochodzie, ale w passacie jeszcze nie zmieniałem. Dobrze by było się trochę teoretycznie wcześniej przygotować, żeby później w garażu nie spędzić zamiast paru godzin-parę dni Z tego co wiem to Trzeba zdjąć zderzak, nie jestem pewien czy chłodnice+klima można w jakiś łatwy sposób odgiąć??? Czy będą potrzebne jakiś specjalistyczne narzędzia?? Ja ostatnio mialem caly przod zdjete walki rozrzadu i rozrzad ustawialem od nowa powiem szczeze ze nie zaluje ze sam robilem zaoszczedzasz troche i wiesz ze masz zrobione dorze a nie wcisnie nikt ci bubla. A wymiany pasków i napinaczy to nie trudne. Zeby rozrzad zmienic lepiej zdjac przod masz wszystko na oku ladnie. Wiem ze wymieniaja jakos poprzez odchylenie pasa przedniego z chlodnicami. Ja nie uzywalem zadnych specjalnych przyzadów. Musisz pamietac zeby miedzy tlumikeim drgan a rolka napinajaca pasek rozrzadu bolec z tlumika drgan musi wystawac jak zalecaja 8 mm. Dasz rade sam tak mi sie wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1407 Zgłoś #74 Napisano 21 Kwietnia 2009 Ja ostatnio mialem caly przod zdjete walki rozrzadu i rozrzad ustawialem od nowa powiem szczeze ze nie zaluje ze sam robilem zaoszczedzasz troche i wiesz ze masz zrobione dorze a nie wcisnie nikt ci bubla. A wymiany pasków i napinaczy to nie trudne. Zeby rozrzad zmienic lepiej zdjac przod masz wszystko na oku ladnie. Wiem ze wymieniaja jakos poprzez odchylenie pasa przedniego z chlodnicami. Ja nie uzywalem zadnych specjalnych przyzadów. Musisz pamietac zeby miedzy tlumikeim drgan a rolka napinajaca pasek rozrzadu bolec z tlumika drgan musi wystawac jak zalecaja 8 mm.Dasz rade sam tak mi sie wydaje I tak zrobię Tylko muszę poczekać jeszcze parę dni bo mam inne zajęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #75 Napisano 21 Kwietnia 2009 Musisz pamietac zeby miedzy tlumikeim drgan a rolka napinajaca pasek rozrzadu bolec z tlumika drgan musi wystawac jak zalecaja 8 mm. A co się będzie działo,jeżeli nie ustawi się go na 8mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #76 Napisano 21 Kwietnia 2009 robert1407 jak weźmiesz sie za wymiane rozrządu daj nam znać jak ci to wyszło jakie problemy napotkałeś Bo mi tez sie szykuje wymiana tylko ze silnik AEB ale chyba jakiejś wielkiej róznicy w rozrzadzie miedzy AEB a ATW chyba nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #77 Napisano 23 Kwietnia 2009 A co się będzie działo,jeżeli nie ustawi się go na 8mm? To jest naciagniecie paska rozrzadu. Jak pisze ksiazka passata po ustawieniu miedzy napinaczem paska rozrzadu a tlumikiem drgan 8mm "obrucic dwa razy wal silnika zgodnie z obrotem normalnej pracy oraz spraawdzic ponownie wymiar a ( czyli wymiar 8mm ) i wrazie potrzeby powturzyc regulacje naciagu paska zebatego." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #78 Napisano 26 Kwietnia 2009 Po wymianie coś mi łopoce właśnie jak by jakiś pasek nie był odpowiednio naciągnięty biorę jeszcze pod uwagę nowe opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #79 Napisano 5 Czerwca 2009 Witam, mam silnik AEB z programem na około 180 kucy, wiem że w tym silniku były montowane dwa rodzaje rozrządu http://www.motofocus.pl/technika,3344,wymiana-rozrzadu-w-silnikach-vag-18-20v-18-20v-t.html nie wiem kiedy był wymieniany rozrząd u mnie (może nawet nie był jeszcze wcale wymieniany) i dlatego w następnym tygodniu planuję go wymienić, na co powinienem zwrócić uwagę przy doborze części rozrządu w związku z montowaniem dwóch rodzajów rozrządu? Jaki zestaw polecacie z poniższych? http://allegro.pl/item647846001_rozrzad_1_8_20v_1_8t_vw_audi_a4_a6_passat_oryg.html http://allegro.pl/item650715727_rozrzad_1_8_i_1_8t_vw_passat_audi_a4_a6_kxmk.html http://allegro.pl/item646792546_rozrzad_audi_a4_a6_vw_passat_1_8_1_8t_sklep.html http://allegro.pl/item647873629_rozrzad_audi_a4_a6_vw_passat_1_8_1_8t_kompletny.html http://allegro.pl/item636694229_rozrzadu_kpl_skf_audi_a4_a6_1_8_1_8t_125km_150km.html Znalazłem tez zestawy do silników AEB, ale w opisach aukcji nie został uwzględniony passat (myślałem ze silnik AEB w passacie jest taki sam jak silnik AEB w audi), czy są jakies różnice? Czy te zestawy będą pasowały do Passata? http://allegro.pl/item633419243_rozrzad_pompa_a4_a6_superb_passat_1_8_t.html http://allegro.pl/item636758917_rozrzadu_kpl_skf_skoda_seat_leon_vw_180_225_150km.html http://allegro.pl/item636089459_rozrzad_audi_vw_seat_skoda_1_8_1_8t_1_8_t_nowy_or.html http://allegro.pl/item639576235_rozrzad_audi_a3_a4_a6_seat_leon_vw_1_8_1_8t_sklep.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat Zgłoś #80 Napisano 14 Czerwca 2009 Od uzytkownika wodniksz6 mozesz spokojnie kupowac. Polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach