Skocz do zawartości
kac222

rozrząd passat 1.8 turbo

Rekomendowane odpowiedzi

I rozrząd wymieniony 1 dzień rozebranie, 2 dzien czekanie na wymiane rolki na inna, 3 dzień złożenie Ogólnie drugim razem pare godzinek i wszystko zrobione. Znaki na kolach mi sie zgadzaja

Ale niepokoi mnie jedna rzecz. Przed wymiana rozrzadu po dopaleniu silnika słychac było lekko zawory czy kompensatory Było małe puk puk olej poszedl w układ i po niecalych 7 sekundach juz tego nie było słychac. A teraz jakby wydaje mi sie ten dzwiek głośniejszy czy to moze być wina wymienionego rozrządu czy poprostu takie odczucie. Wiem ze poleciał jeszcze łącznik elastyczny tłumika i wydech troche brzęczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W mojej książce obsługi (wydanej przez VW) napisali, że powinienem wymienić po 180000

Jest na forum twardziel który tyle przejechał bez wymiany?

Stary ja kupilem paska z przebiegiem 225tys. 98r. i przy wymianie okazalo sie ze to byl jego 1 raz... ksiazki ser nie mam do niego niestety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mobile mam pytanie bo jest kilka wersji odnośnie kiedy wymieniać rozrząd ,ja jak kupiłem to miał wymianę w Niemczech przy 132tyśkm teraz mam ponad 207tyś i jak kupiłem to jeszcze nie wymieniałem bo sprzedający mnie zapewniał(czy jestem naiwny nie wiem)ale w papierach była wymiana. ok tak czy tak chcę wymienić teraz i znalazłem na Allegro kolegę o nicku: AUTOTRYBIK - Gliwice ma komplety od 350-390zł firm SKF SNR.INA Rouville,pytanie czy brać i ewentualnie który będę wymieniał z pomocą szwagra(mechanika);-)Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

firmy dobre części rozrząd wymienia się na ogół co 80- 90 tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i ja mam rownie filozoficzny problem, passek to moje 5 auto i wiem jedno ksiazkom nie ma co ufac, no bo niby pisza co 180 tysi, ja mam 177 i fakture z auto vivy w Wawie ze przy 90 tysiach w 2006 rozrzad byl zmieniany wiec wedle wskazan producenta mam jeszcze 80 tysi luzu, wiem jednak ze powinno sie co 5 lat rozrzad zmieniac, bo przeciez wiele zalezy od wlasciwosci materialow uzytych przez producenta i tego w jaki sposob jezdzil poprzedni kierowca:( kurcze raz juz w kolizyjnej jednostce poszedl mi rozrzad 60tysi po wymianie w aso ..mam wiec zle doswiadczenia... aj trza chyba odzalowac i wymienic lepiej za wczesnie o rok niz za pozno o dzien...:(

p.s paski 1.8T po 2001 roku to wilnik AWT? skad taka roznica w okresach miedzyprzegladowych w tych jednostkach? 1.8 bez turbo maja zalecana wymiane co 120 tysi? uzywali wiec do turbo innych materialow? skad ta zwiekszona zywotnosc kurcze szczerze te 180tysi budzi respekt ale i zastanawia skad az tak dlugi okres zalecany przez producenta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu kolego muszę sie z tobą zgodzić że aso i ich książki a codzienna eksploatacja auta to dwie inne bajki mam skrzynie tiptronic i zgodnie z zaleceniami vw jest to skrzynia bezobsługowa a firma zf produkująca tego typu automaty twierdzi ze olej należy wymieniać co około 120 tyś km podobnie jest z rozrządem piszą ze 120-180 a jak sie zerwie pasek to winnych nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś sposób na ustawienie wałków rozrządu jednego względem drugiego? Przy wymianie napinacza łańcucha rozrządu wydaje mi się, że coś źle zaznaczyłem lub, że łańcuch przeskoczył na zębach. Problem w tym, że sam już nie wiem, w którym momencie zaznaczyłem sobie łańcuch/zęby.

 

Czy jest ktoś w stanie mi to wytłumaczyć? Podaje fotki przed i po założeniu napinacza. Odkręcone wałki. Wałek wydechowy oczywiśnie się nie przekręcił, ale ssąsy mógł.

 

Po zdjęciu starego napinacza:

100_0683.jpg

100_0684.jpg

 

Po założeniu nowego:

100_0688.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Może ktoś kto zna się na rzeczy wyjaśni mi jak to w końcu jest z rozrządem w 1.8T a dokładniej silnik AWT. Sprawdzam sobie w najnowszym ETKA i wychodzi mi, że przy tym silniku robiąc rozrząd wymienia się:

- 06B 109 119 F pasek zebaty Z=150

- 06B 109 243 E rolka napinajaca

- N 011 008 40 nakrętka sześciokątna M8

- N 015 278 2 podkładka 8X16X2

- 06B 109 244 rolka odwracajaca

- 06A 121 012 X pompa wody z uszczelka

 

wszystkie te elementy (poza pompą) wchodzą zresztą w skład czegoś co się nazywa w ETKA "zestaw naprawczy rozrządu" i ma symbol: 06B 198 119 A (silniki AWT, AWM, ALT)

 

Ktoś tu jeszcze się wypowiadał, że warto wymienić też:

- N 909 450 02 sruba inbusowa (6k) M7X21,5 sztuk 2 (to chyba od rolki odwracającej i napinacza paska wielorowkowego)

- 06B 109 166 śruba dwustronna M10AXM8X68 (od rolki napinającej)

 

Nie wiem natomiast jak to jest z paskami wielorowkowymi. To są w sumie paski od osprzętu i nie mają nic wspólnego z układem rozrządu (chyba). Poprzedni właściciel wymieniał w moim pasku obydwa te paski 2 lata temu. Zastanawiam się więc czy jest sens je wymieniać ponownie. Niech mnie ktoś ewentualnie wyprowadzi z błędu czy do tych pasków wielorowkowych to są przy silniku AWT takie oto napinacze:

- 06B 109 477 A napinacz paska wiel.rowkow.

- 058 903 133 D napinacz paska wiel.rowkow.

 

W ASO powiedzieli mi że paski wielorowkowe wymienia się razem z rozrządem ponieważ jak się jakiś zerwie to potrafi zostać wciągnięty pod obudowę od rozrządu i wtedy może być nieciekawie. Nie wiem ile w tym prawdy i czy do tych napinaczy jakieś śruby też trzeba mocujące zmieniać ??? W ASO koleś w ogóle jak mu powiedziałem o śrubach mocujących do rolki napinającej pasek rozrządu i do odwracającej to zrobił dziwne oczy i powiedział, że śruby daje się stare :))

 

Proszę bardzo o pomoc kogoś kto już przerabiał ten temat z tym silnikiem.

Pozdrawiam

 

mangod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!!

jestem tu nowy, niedawno kupiłem passata b5 kombi 1.8T i chce wymienić rozrząd tylko mechanik mi powiedził ze koszt wymiany to 1600zł za przód (pasek i roka) i tył (łańcuszek i napinacz hydrauliczny). Muszę wymieniać tył, czy to jest konieczne ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmien mechanika,zamiast łancuszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do tego łańcuszka to mi po takim ostrym "deptaniu" i potem na postoju celu schłodzenia zaczyna hałasować ale po chwil hałas ustaje. jest to coś wspólnego z łańcuszkiem?? czy to cos innego. halas wydobywa się zza silnika tzn coś za 4 cylindrem a miedzy czujnikiem temp

 

koledzy w przyszłym roku przymierzam sie do wymiany rozrządu, chcę zakupić ten komplet

http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-audi-a4-a6-vw-passat-b5-2-5-tdi-v6-i1367077612.html

 

tylko tam jest napinacz hydrauliczny czy jest to ten napinacz od łańcuszka czy to jest inny??

 

pytam o ten napinacz bo mój też jest już raczej do wymiany bo strasznie hałasuje i autko chodzi mi jak stary diesel

Edytowane przez kiler1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

chcę zmienić całkowicie rozrząd bo nic o samochodzie (historii) nie wiem ale - o co chodzi z ilością zębów ? - znalazłem trzy paski każdy z inną ilością zębów i każdy niby do mojego silnika więc teraz nie wiem który (150, 152 i 153 zęby)

Następna sprawa łańcuch rozrządu - znalazłem dwa różne dziwne urządzenia o tej samej nazwie a jednak inne - może mi ktoś wytłumaczyć do czego które i czy wymagane

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-VW-1-8T-1-8-T-CAM-CAMSHAFT-TIMING-CHAIN-TENSIONER-/120657725606?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c17c2c8a6

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-AUDI-CAM-TIMING-CHAIN-TENSIONER-1-8-97-06-058109217B-/150534215499?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item230c89d74b

 

dzięki z góry za odpowiedź

ps. znalazłem kilka ciekawych stron (niestety po angielsku) dotyczących wymiany rozrządu ale później je powklejam

 

no i jak wcześniej napisałem to wklejam

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=215732

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704

 

miło będzie posłuchać słów krytyki bo na nich czegoś można się nauczyć

pozdrawiam

Edytowane przez chmiel62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie o rozrząd w 1.8 20V (wolnossący) ADR.

Znak na kole pasowym się zgadza a na kole wałka rozrządu rożni się o pół zęba. Mogę przestawiać o ząb w jedna czy w drugą ale ta różnica raz jest w prawo raz w lewo. czy ktoś ma pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam pytanie o rozrząd w 1.8 20V (wolnossący) ADR.

Znak na kole pasowym się zgadza a na kole wałka rozrządu rożni się o pół zęba. Mogę przestawiać o ząb w jedna czy w drugą ale ta różnica raz jest w prawo raz w lewo. czy ktoś ma pomysł?

czy pasek ma tą samą długość/ilość zębów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!!!!

jestem tu nowy, niedawno kupiłem passata b5 kombi 1.8T i chce wymienić rozrząd tylko mechanik mi powiedził ze koszt wymiany to 1600zł za przód (pasek i roka) i tył (łańcuszek i napinacz hydrauliczny). Muszę wymieniać tył, czy to jest konieczne ??

mie to nie jest konieczne jeśli nie miałeś złych objawów typu terkotanie z tamtych okolic

 

---------- Post added at 10:06 ---------- Previous post was at 09:56 ----------

 

witam

chcę zmienić całkowicie rozrząd bo nic o samochodzie (historii) nie wiem ale - o co chodzi z ilością zębów ? - znalazłem trzy paski każdy z inną ilością zębów i każdy niby do mojego silnika więc teraz nie wiem który (150, 152 i 153 zęby)

Następna sprawa łańcuch rozrządu - znalazłem dwa różne dziwne urządzenia o tej samej nazwie a jednak inne - może mi ktoś wytłumaczyć do czego które i czy wymagane

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-VW-1-8T-1-8-T-CAM-CAMSHAFT-TIMING-CHAIN-TENSIONER-/120657725606?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c17c2c8a6

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-AUDI-CAM-TIMING-CHAIN-TENSIONER-1-8-97-06-058109217B-/150534215499?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item230c89d74b

 

dzięki z góry za odpowiedź

ps. znalazłem kilka ciekawych stron (niestety po angielsku) dotyczących wymiany rozrządu ale później je powklejam

 

no i jak wcześniej napisałem to wklejam

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=215732

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704

 

miło będzie posłuchać słów krytyki bo na nich czegoś można się nauczyć

pozdrawiam

AEB ma pasek z 153 zębami

pierwsza i druga aukcja to napinacze łańcucha bo są dwa modele (dla AEB 058 109 217B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde - dzięki - właśnie czekam na ETKĘ by posprawdzać kilka spraw a tu niespodzianka jak od Ciebie :)

a i tak kilka razy uśmiechnę się na forum - autko ma być dla kobitki więc muszę je doprowadzić do stanu niezniszczalności a to trochę Waszej pomocy będzie wymagało

Jeszcze raz dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurde - dzięki - właśnie czekam na ETKĘ by posprawdzać kilka spraw a tu niespodzianka jak od Ciebie :)

a i tak kilka razy uśmiechnę się na forum - autko ma być dla kobitki więc muszę je doprowadzić do stanu niezniszczalności a to trochę Waszej pomocy będzie wymagało

Jeszcze raz dzięki

jak coś to wal na pw lub gg mam etke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak pasek jest zmieniony na identyczny. Ogólnie auto chodzi super na wolnych ale czasami kuleją wysokie. Nie ma mocy żeby jechać 160. Vag com przy prędkości 100km/h pokazał spalanie 5,54 l/h więc chyba wszystko powinno być dobrze ale ta różnica mnie martwi.

 

Jak ustawię koło walka na znak to na kole pasowym znaki rozbiegają się i to znacznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak pasek jest zmieniony na identyczny. Ogólnie auto chodzi super na wolnych ale czasami kuleją wysokie. Nie ma mocy żeby jechać 160. Vag com przy prędkości 100km/h pokazał spalanie 5,54 l/h więc chyba wszystko powinno być dobrze ale ta różnica mnie martwi.

 

Jak ustawię koło walka na znak to na kole pasowym znaki rozbiegają się i to znacznie.

a czy 1 tłok(str rozrządu) jest w GZP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy dokładnie w GMP trudno określić ale na pewno u góry.

Mam jeszcze jedno pytanie czy przełączenie kolektora (z długiego na krótki) na wysokich obrotach jest stałe? U mnie podczas gwałtownego dodania gazu przełancza ale po 1-2 sekundzie wraca, a na wysokich ani drgnie. Może dlatego nie ma siły jechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności