Marcin_zgr Zgłoś #101 Napisano 16 Września 2009 I rozrząd wymieniony 1 dzień rozebranie, 2 dzien czekanie na wymiane rolki na inna, 3 dzień złożenie Ogólnie drugim razem pare godzinek i wszystko zrobione. Znaki na kolach mi sie zgadzaja Ale niepokoi mnie jedna rzecz. Przed wymiana rozrzadu po dopaleniu silnika słychac było lekko zawory czy kompensatory Było małe puk puk olej poszedl w układ i po niecalych 7 sekundach juz tego nie było słychac. A teraz jakby wydaje mi sie ten dzwiek głośniejszy czy to moze być wina wymienionego rozrządu czy poprostu takie odczucie. Wiem ze poleciał jeszcze łącznik elastyczny tłumika i wydech troche brzęczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ToFu Zgłoś #102 Napisano 19 Października 2009 W mojej książce obsługi (wydanej przez VW) napisali, że powinienem wymienić po 180000Jest na forum twardziel który tyle przejechał bez wymiany? Stary ja kupilem paska z przebiegiem 225tys. 98r. i przy wymianie okazalo sie ze to byl jego 1 raz... ksiazki ser nie mam do niego niestety... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skorpion1vw Zgłoś #103 Napisano 17 Marca 2010 Witam Mobile mam pytanie bo jest kilka wersji odnośnie kiedy wymieniać rozrząd ,ja jak kupiłem to miał wymianę w Niemczech przy 132tyśkm teraz mam ponad 207tyś i jak kupiłem to jeszcze nie wymieniałem bo sprzedający mnie zapewniał(czy jestem naiwny nie wiem)ale w papierach była wymiana. ok tak czy tak chcę wymienić teraz i znalazłem na Allegro kolegę o nicku: AUTOTRYBIK - Gliwice ma komplety od 350-390zł firm SKF SNR.INA Rouville,pytanie czy brać i ewentualnie który będę wymieniał z pomocą szwagra(mechanika);-)Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #104 Napisano 17 Marca 2010 firmy dobre części rozrząd wymienia się na ogół co 80- 90 tkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hagenpl Zgłoś #105 Napisano 17 Kwietnia 2010 no i ja mam rownie filozoficzny problem, passek to moje 5 auto i wiem jedno ksiazkom nie ma co ufac, no bo niby pisza co 180 tysi, ja mam 177 i fakture z auto vivy w Wawie ze przy 90 tysiach w 2006 rozrzad byl zmieniany wiec wedle wskazan producenta mam jeszcze 80 tysi luzu, wiem jednak ze powinno sie co 5 lat rozrzad zmieniac, bo przeciez wiele zalezy od wlasciwosci materialow uzytych przez producenta i tego w jaki sposob jezdzil poprzedni kierowca:( kurcze raz juz w kolizyjnej jednostce poszedl mi rozrzad 60tysi po wymianie w aso ..mam wiec zle doswiadczenia... aj trza chyba odzalowac i wymienic lepiej za wczesnie o rok niz za pozno o dzien... p.s paski 1.8T po 2001 roku to wilnik AWT? skad taka roznica w okresach miedzyprzegladowych w tych jednostkach? 1.8 bez turbo maja zalecana wymiane co 120 tysi? uzywali wiec do turbo innych materialow? skad ta zwiekszona zywotnosc kurcze szczerze te 180tysi budzi respekt ale i zastanawia skad az tak dlugi okres zalecany przez producenta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthorm Zgłoś #106 Napisano 21 Kwietnia 2010 tu kolego muszę sie z tobą zgodzić że aso i ich książki a codzienna eksploatacja auta to dwie inne bajki mam skrzynie tiptronic i zgodnie z zaleceniami vw jest to skrzynia bezobsługowa a firma zf produkująca tego typu automaty twierdzi ze olej należy wymieniać co około 120 tyś km podobnie jest z rozrządem piszą ze 120-180 a jak sie zerwie pasek to winnych nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #107 Napisano 18 Września 2010 Czy jest jakiś sposób na ustawienie wałków rozrządu jednego względem drugiego? Przy wymianie napinacza łańcucha rozrządu wydaje mi się, że coś źle zaznaczyłem lub, że łańcuch przeskoczył na zębach. Problem w tym, że sam już nie wiem, w którym momencie zaznaczyłem sobie łańcuch/zęby. Czy jest ktoś w stanie mi to wytłumaczyć? Podaje fotki przed i po założeniu napinacza. Odkręcone wałki. Wałek wydechowy oczywiśnie się nie przekręcił, ale ssąsy mógł. Po zdjęciu starego napinacza: Po założeniu nowego: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mangod Zgłoś #108 Napisano 23 Września 2010 Witam, Może ktoś kto zna się na rzeczy wyjaśni mi jak to w końcu jest z rozrządem w 1.8T a dokładniej silnik AWT. Sprawdzam sobie w najnowszym ETKA i wychodzi mi, że przy tym silniku robiąc rozrząd wymienia się: - 06B 109 119 F pasek zebaty Z=150 - 06B 109 243 E rolka napinajaca - N 011 008 40 nakrętka sześciokątna M8 - N 015 278 2 podkładka 8X16X2 - 06B 109 244 rolka odwracajaca - 06A 121 012 X pompa wody z uszczelka wszystkie te elementy (poza pompą) wchodzą zresztą w skład czegoś co się nazywa w ETKA "zestaw naprawczy rozrządu" i ma symbol: 06B 198 119 A (silniki AWT, AWM, ALT) Ktoś tu jeszcze się wypowiadał, że warto wymienić też: - N 909 450 02 sruba inbusowa (6k) M7X21,5 sztuk 2 (to chyba od rolki odwracającej i napinacza paska wielorowkowego) - 06B 109 166 śruba dwustronna M10AXM8X68 (od rolki napinającej) Nie wiem natomiast jak to jest z paskami wielorowkowymi. To są w sumie paski od osprzętu i nie mają nic wspólnego z układem rozrządu (chyba). Poprzedni właściciel wymieniał w moim pasku obydwa te paski 2 lata temu. Zastanawiam się więc czy jest sens je wymieniać ponownie. Niech mnie ktoś ewentualnie wyprowadzi z błędu czy do tych pasków wielorowkowych to są przy silniku AWT takie oto napinacze: - 06B 109 477 A napinacz paska wiel.rowkow. - 058 903 133 D napinacz paska wiel.rowkow. W ASO powiedzieli mi że paski wielorowkowe wymienia się razem z rozrządem ponieważ jak się jakiś zerwie to potrafi zostać wciągnięty pod obudowę od rozrządu i wtedy może być nieciekawie. Nie wiem ile w tym prawdy i czy do tych napinaczy jakieś śruby też trzeba mocujące zmieniać ??? W ASO koleś w ogóle jak mu powiedziałem o śrubach mocujących do rolki napinającej pasek rozrządu i do odwracającej to zrobił dziwne oczy i powiedział, że śruby daje się stare Proszę bardzo o pomoc kogoś kto już przerabiał ten temat z tym silnikiem. Pozdrawiam mangod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smyku222 Zgłoś #109 Napisano 16 Grudnia 2010 Witam!!!! jestem tu nowy, niedawno kupiłem passata b5 kombi 1.8T i chce wymienić rozrząd tylko mechanik mi powiedził ze koszt wymiany to 1600zł za przód (pasek i roka) i tył (łańcuszek i napinacz hydrauliczny). Muszę wymieniać tył, czy to jest konieczne ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #110 Napisano 16 Grudnia 2010 Zmien mechanika,zamiast łancuszka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #111 Napisano 22 Grudnia 2010 (edytowane) a co do tego łańcuszka to mi po takim ostrym "deptaniu" i potem na postoju celu schłodzenia zaczyna hałasować ale po chwil hałas ustaje. jest to coś wspólnego z łańcuszkiem?? czy to cos innego. halas wydobywa się zza silnika tzn coś za 4 cylindrem a miedzy czujnikiem temp koledzy w przyszłym roku przymierzam sie do wymiany rozrządu, chcę zakupić ten komplet http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-audi-a4-a6-vw-passat-b5-2-5-tdi-v6-i1367077612.html tylko tam jest napinacz hydrauliczny czy jest to ten napinacz od łańcuszka czy to jest inny?? pytam o ten napinacz bo mój też jest już raczej do wymiany bo strasznie hałasuje i autko chodzi mi jak stary diesel Edytowane 23 Grudnia 2010 przez kiler1410 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel62 Zgłoś #112 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) witam chcę zmienić całkowicie rozrząd bo nic o samochodzie (historii) nie wiem ale - o co chodzi z ilością zębów ? - znalazłem trzy paski każdy z inną ilością zębów i każdy niby do mojego silnika więc teraz nie wiem który (150, 152 i 153 zęby) Następna sprawa łańcuch rozrządu - znalazłem dwa różne dziwne urządzenia o tej samej nazwie a jednak inne - może mi ktoś wytłumaczyć do czego które i czy wymagane http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-VW-1-8T-1-8-T-CAM-CAMSHAFT-TIMING-CHAIN-TENSIONER-/120657725606?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c17c2c8a6 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-AUDI-CAM-TIMING-CHAIN-TENSIONER-1-8-97-06-058109217B-/150534215499?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item230c89d74b dzięki z góry za odpowiedź ps. znalazłem kilka ciekawych stron (niestety po angielsku) dotyczących wymiany rozrządu ale później je powklejam no i jak wcześniej napisałem to wklejam http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=215732 http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704 miło będzie posłuchać słów krytyki bo na nich czegoś można się nauczyć pozdrawiam Edytowane 19 Stycznia 2011 przez chmiel62 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszbroz Zgłoś #113 Napisano 17 Lutego 2011 Witam Mam pytanie o rozrząd w 1.8 20V (wolnossący) ADR. Znak na kole pasowym się zgadza a na kole wałka rozrządu rożni się o pół zęba. Mogę przestawiać o ząb w jedna czy w drugą ale ta różnica raz jest w prawo raz w lewo. czy ktoś ma pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #114 Napisano 17 Lutego 2011 WitamMam pytanie o rozrząd w 1.8 20V (wolnossący) ADR. Znak na kole pasowym się zgadza a na kole wałka rozrządu rożni się o pół zęba. Mogę przestawiać o ząb w jedna czy w drugą ale ta różnica raz jest w prawo raz w lewo. czy ktoś ma pomysł? czy pasek ma tą samą długość/ilość zębów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #115 Napisano 17 Lutego 2011 Witam!!!!jestem tu nowy, niedawno kupiłem passata b5 kombi 1.8T i chce wymienić rozrząd tylko mechanik mi powiedził ze koszt wymiany to 1600zł za przód (pasek i roka) i tył (łańcuszek i napinacz hydrauliczny). Muszę wymieniać tył, czy to jest konieczne ?? mie to nie jest konieczne jeśli nie miałeś złych objawów typu terkotanie z tamtych okolic ---------- Post added at 10:06 ---------- Previous post was at 09:56 ---------- witamchcę zmienić całkowicie rozrząd bo nic o samochodzie (historii) nie wiem ale - o co chodzi z ilością zębów ? - znalazłem trzy paski każdy z inną ilością zębów i każdy niby do mojego silnika więc teraz nie wiem który (150, 152 i 153 zęby) Następna sprawa łańcuch rozrządu - znalazłem dwa różne dziwne urządzenia o tej samej nazwie a jednak inne - może mi ktoś wytłumaczyć do czego które i czy wymagane http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-VW-1-8T-1-8-T-CAM-CAMSHAFT-TIMING-CHAIN-TENSIONER-/120657725606?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c17c2c8a6 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-AUDI-CAM-TIMING-CHAIN-TENSIONER-1-8-97-06-058109217B-/150534215499?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item230c89d74b dzięki z góry za odpowiedź ps. znalazłem kilka ciekawych stron (niestety po angielsku) dotyczących wymiany rozrządu ale później je powklejam no i jak wcześniej napisałem to wklejam http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=215732 http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704 miło będzie posłuchać słów krytyki bo na nich czegoś można się nauczyć pozdrawiam AEB ma pasek z 153 zębami pierwsza i druga aukcja to napinacze łańcucha bo są dwa modele (dla AEB 058 109 217B) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel62 Zgłoś #116 Napisano 17 Lutego 2011 kurde - dzięki - właśnie czekam na ETKĘ by posprawdzać kilka spraw a tu niespodzianka jak od Ciebie a i tak kilka razy uśmiechnę się na forum - autko ma być dla kobitki więc muszę je doprowadzić do stanu niezniszczalności a to trochę Waszej pomocy będzie wymagało Jeszcze raz dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #117 Napisano 17 Lutego 2011 kurde - dzięki - właśnie czekam na ETKĘ by posprawdzać kilka spraw a tu niespodzianka jak od Ciebie a i tak kilka razy uśmiechnę się na forum - autko ma być dla kobitki więc muszę je doprowadzić do stanu niezniszczalności a to trochę Waszej pomocy będzie wymagało Jeszcze raz dzięki jak coś to wal na pw lub gg mam etke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszbroz Zgłoś #118 Napisano 17 Lutego 2011 Tak pasek jest zmieniony na identyczny. Ogólnie auto chodzi super na wolnych ale czasami kuleją wysokie. Nie ma mocy żeby jechać 160. Vag com przy prędkości 100km/h pokazał spalanie 5,54 l/h więc chyba wszystko powinno być dobrze ale ta różnica mnie martwi. Jak ustawię koło walka na znak to na kole pasowym znaki rozbiegają się i to znacznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #119 Napisano 17 Lutego 2011 Tak pasek jest zmieniony na identyczny. Ogólnie auto chodzi super na wolnych ale czasami kuleją wysokie. Nie ma mocy żeby jechać 160. Vag com przy prędkości 100km/h pokazał spalanie 5,54 l/h więc chyba wszystko powinno być dobrze ale ta różnica mnie martwi. Jak ustawię koło walka na znak to na kole pasowym znaki rozbiegają się i to znacznie. a czy 1 tłok(str rozrządu) jest w GZP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszbroz Zgłoś #120 Napisano 17 Lutego 2011 Czy dokładnie w GMP trudno określić ale na pewno u góry. Mam jeszcze jedno pytanie czy przełączenie kolektora (z długiego na krótki) na wysokich obrotach jest stałe? U mnie podczas gwałtownego dodania gazu przełancza ale po 1-2 sekundzie wraca, a na wysokich ani drgnie. Może dlatego nie ma siły jechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach