damian665 Zgłoś #121 Napisano 18 Lutego 2011 nie chce znów zakładac wątku, wiec pisze tutaj, moze ktoś coś wreszcie mi podpowie. A mianowicie chodzi mi takie dziwne terkotanie które czasami występuje, przy silnym przyśpieszaniu przy obrotach tak od 3000 (ale to terkotanie nei zawsze występuje, raz jak zimny raz jak ciepły) i gdy już wystapi to po zdjeciu nogi z gazu przestaje terkotać, gdy np, terkota i naciskam sprzęgło a obroty nadal te same to też nie terkota. Co to moze być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #122 Napisano 18 Lutego 2011 nie chce znów zakładac wątku, wiec pisze tutaj, moze ktoś coś wreszcie mi podpowie.A mianowicie chodzi mi takie dziwne terkotanie które czasami występuje, przy silnym przyśpieszaniu przy obrotach tak od 3000 (ale to terkotanie nei zawsze występuje, raz jak zimny raz jak ciepły) i gdy już wystapi to po zdjeciu nogi z gazu przestaje terkotać, gdy np, terkota i naciskam sprzęgło a obroty nadal te same to też nie terkota. Co to moze być? kolego tyle jesteś na forum a nie wiesz gdzie powinieneś zapytać?? co do problemu to łożysko oporowe sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #123 Napisano 18 Lutego 2011 a tak serio to gdzie powinienem zapytać?? A co do tego terkotania, to takie sa objawy tego łozyska?? bo nikt nie wie co to, wszyscy bardziej stawiali na łańcuszek i napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #124 Napisano 18 Lutego 2011 a tak serio to gdzie powinienem zapytać?? A co do tego terkotania, to takie sa objawy tego łozyska?? bo nikt nie wie co to, wszyscy bardziej stawiali na łańcuszek i napinacz napinacz po wciśnięciu sprzęgła nadal pracuje a łożysko nie więc chyba dalej nie trzeba tłumaczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #125 Napisano 18 Lutego 2011 A co do tego terkotania, to takie sa objawy tego łozyska??Bardzo wątpię w łożysko oporowe, jak terkocze przy załączonym i rozłączonym sprzęgle to nie łożysko. Łożysko słychać tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła.a tak serio to gdzie powinienem zapytać?? Może tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=86061&highlight=terkotanie ---------- Post added at 11:14 ---------- Previous post was at 11:13 ---------- napinacz po wciśnięciu sprzęgła nadal pracuje a łożysko nie Właśnie że łożysko zaczyna pracować po wciśnięciu pedału sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #126 Napisano 18 Lutego 2011 przy silnym przyśpieszaniu przy obrotach tak od 3000 ( jak zimny ) Ja Ci życzę powodzenia przy deptaniu zimnego silnika, ponadto doładowanego. Łożysko słychać tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła. A nie przypadkiem odwrotnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #127 Napisano 18 Lutego 2011 Ja Ci życzę powodzenia przy deptaniu zimnego silnika, ponadto doładowanego. A nie przypadkiem odwrotnie no właśnie ja uważam ze odwrotnie ale nie chciałem się ze starszym (stażem) kłócić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #128 Napisano 18 Lutego 2011 przecież nie jeźdze tak cały czas, to było raczej tak dla próby, i raczej rzadko sie zdarza deptanie na zimnym a i jeszcze dodam ze to terkotanie jak wystąpi to jak puszcze noge z gaz to samochód hamuje silnikiem i terkotanie ustaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #129 Napisano 18 Lutego 2011 Ciężko zdiagnozować coś czego nie słyszy się własnym uchem. Osobiście na łożysko oporowe sprzęgła raczej bym nie stawiał ponieważ nigdy się nie spotkałem, aby słyszalne było przy wysokich obrotach, jak już to na wolnych słychać terkotanie. Rozrząd też odstawiłbym na bok. Może to wina którejś poduszki, lub któryś z podzespołów silnika się poluzował i na wyższych obrotach wchodzi w wibracje i stąd to terkotanie. Kanał macha w górę i wszystko dobrze przejrzyj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #130 Napisano 18 Lutego 2011 A nie przypadkiem odwrotnie no właśnie ja uważam ze odwrotnie ale nie chciałem się ze starszym (stażem) kłócić :hmm Nie chce mi się wyjaśniać co i jak z tym łożyskiem, ale piszę o tym bo sam się przekonałem wiele razy kiedy jest walnięte łożysko oporowe i kiedy je słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #131 Napisano 18 Lutego 2011 o to własnie chodzi że na luzie przy gazowaniu tego nie ma, jedynie pod obciążeniem podczas jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #132 Napisano 18 Lutego 2011 Ja nigdy nie podpieram się czymś co przeczytałem, tylko tym z czym miałem do czynienia Chętnie posłucham. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #133 Napisano 18 Lutego 2011 Takie http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=706663&postcount=7 jest moje zdanie podparte doświadczeniami z walniętą skrzynią i/lub walniętym łożyskiem oporowym. co więcej walnięta skrzynia (czyt, jedno lub więcej łożysk w skrzyni) może ujawnić się w czasie jazdy, chociaż na biegu jałowym nic nie słychać i w zależności na które łożysko wywierany jest większy nacisk przy przyspieszaniu/ hamowaniu silnikiem, to może być słyszalne w różnych sytuacjach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #134 Napisano 18 Lutego 2011 Zgadzam się, ale w linku, który podałeś jest 50% prawdy ponieważ twierdzisz, że: "pracuje wałek główny w skrzyni razem z silnikiem, słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni sprzęgła, w tym samym czasie łożysko wyciskowe/oporowe powinno znajdować się w stanie spoczynku czyli nie pracuje i nie ma powodu do wydawania żadnych dźwięków." Niejednokrotnie spotkałem się z tym, że równie dobrze będzie słyszalne łożysko oporowe na załączonym sprzęgle i też mogę powiedzieć, że jest to poparte własnym doświadczeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronin-GG Zgłoś #135 Napisano 18 Lutego 2011 Witam Mam pytanko, czy w moim passat 1.8T 2001r. (AWT) jest pasek rozrządu czy łańcuszek rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #136 Napisano 18 Lutego 2011 WitamMam pytanko, czy w moim passat 1.8T 2001r. (AWT) jest pasek rozrządu czy łańcuszek rozrządu? to i to pasek z przodu silnika a łańcuch z tyłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronin-GG Zgłoś #137 Napisano 18 Lutego 2011 czyli przy wymianie rozrządu wymienia się oba czy tylko pasek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #138 Napisano 18 Lutego 2011 wydaje mi się że pasek masz z przodu silnika, a z tyłu jest łańcuszek, tak jak my wszyscy:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #139 Napisano 18 Lutego 2011 czyli przy wymianie rozrządu wymienia się oba czy tylko pasek? to zależy czy masz jakieś objawy typu terkotanie tarcie z tylu silnika bo przeważnie tylko pasek zmieniasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #140 Napisano 18 Lutego 2011 nie wymieniasz tylko ten z przodu a ten z tyłu to tak jak piszą że powinien wytrzymać ok 500tyś km, no chyba ze zaczyna trzaskac ale to wtedy wymienia się łańcuszek bo się rozciąga i napinacz a to jest spory koszt powyżej 1000zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach