Skocz do zawartości
kac222

rozrząd passat 1.8 turbo

Rekomendowane odpowiedzi

nie chce znów zakładac wątku, wiec pisze tutaj, moze ktoś coś wreszcie mi podpowie.

A mianowicie chodzi mi takie dziwne terkotanie które czasami występuje, przy silnym przyśpieszaniu przy obrotach tak od 3000 (ale to terkotanie nei zawsze występuje, raz jak zimny raz jak ciepły) i gdy już wystapi to po zdjeciu nogi z gazu przestaje terkotać, gdy np, terkota i naciskam sprzęgło a obroty nadal te same to też nie terkota.

 

Co to moze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie chce znów zakładac wątku, wiec pisze tutaj, moze ktoś coś wreszcie mi podpowie.

A mianowicie chodzi mi takie dziwne terkotanie które czasami występuje, przy silnym przyśpieszaniu przy obrotach tak od 3000 (ale to terkotanie nei zawsze występuje, raz jak zimny raz jak ciepły) i gdy już wystapi to po zdjeciu nogi z gazu przestaje terkotać, gdy np, terkota i naciskam sprzęgło a obroty nadal te same to też nie terkota.

 

Co to moze być?

kolego tyle jesteś na forum a nie wiesz gdzie powinieneś zapytać??

co do problemu to łożysko oporowe sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak serio to gdzie powinienem zapytać??

 

A co do tego terkotania, to takie sa objawy tego łozyska?? bo nikt nie wie co to, wszyscy bardziej stawiali na łańcuszek i napinacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tak serio to gdzie powinienem zapytać??

 

A co do tego terkotania, to takie sa objawy tego łozyska?? bo nikt nie wie co to, wszyscy bardziej stawiali na łańcuszek i napinacz

napinacz po wciśnięciu sprzęgła nadal pracuje a łożysko nie więc chyba dalej nie trzeba tłumaczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do tego terkotania, to takie sa objawy tego łozyska??
Bardzo wątpię w łożysko oporowe, jak terkocze przy załączonym i rozłączonym sprzęgle to nie łożysko. Łożysko słychać tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła.
a tak serio to gdzie powinienem zapytać??

Może tutaj =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=86061&highlight=terkotanie

 

---------- Post added at 11:14 ---------- Previous post was at 11:13 ----------

 

napinacz po wciśnięciu sprzęgła nadal pracuje a łożysko nie

Właśnie że łożysko zaczyna pracować po wciśnięciu pedału sprzęgła. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy silnym przyśpieszaniu przy obrotach tak od 3000 ( jak zimny )

Ja Ci życzę powodzenia przy deptaniu zimnego silnika, ponadto doładowanego.

Łożysko słychać tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła.

A nie przypadkiem odwrotnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja Ci życzę powodzenia przy deptaniu zimnego silnika, ponadto doładowanego.

 

A nie przypadkiem odwrotnie ;)

no właśnie ja uważam ze odwrotnie ale nie chciałem się ze starszym (stażem) kłócić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież nie jeźdze tak cały czas, to było raczej tak dla próby, i raczej rzadko sie zdarza deptanie na zimnym

 

a i jeszcze dodam ze to terkotanie jak wystąpi to jak puszcze noge z gaz to samochód hamuje silnikiem i terkotanie ustaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko zdiagnozować coś czego nie słyszy się własnym uchem. Osobiście na łożysko oporowe sprzęgła raczej bym nie stawiał ponieważ nigdy się nie spotkałem, aby słyszalne było przy wysokich obrotach, jak już to na wolnych słychać terkotanie. Rozrząd też odstawiłbym na bok. Może to wina którejś poduszki, lub któryś z podzespołów silnika się poluzował i na wyższych obrotach wchodzi w wibracje i stąd to terkotanie. Kanał macha w górę i wszystko dobrze przejrzyj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie przypadkiem odwrotnie
no właśnie ja uważam ze odwrotnie ale nie chciałem się ze starszym (stażem) kłócić

:hmm Nie chce mi się wyjaśniać co i jak z tym łożyskiem, ale piszę o tym bo sam się przekonałem wiele razy kiedy jest walnięte łożysko oporowe i kiedy je słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o to własnie chodzi że na luzie przy gazowaniu tego nie ma, jedynie pod obciążeniem podczas jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie podpieram się czymś co przeczytałem, tylko tym z czym miałem do czynienia ;)

Chętnie posłucham.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie =>http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=706663&postcount=7 jest moje zdanie podparte doświadczeniami z walniętą skrzynią i/lub walniętym łożyskiem oporowym. co więcej walnięta skrzynia (czyt, jedno lub więcej łożysk w skrzyni) może ujawnić się w czasie jazdy, chociaż na biegu jałowym nic nie słychać i w zależności na które łożysko wywierany jest większy nacisk przy przyspieszaniu/ hamowaniu silnikiem, to może być słyszalne w różnych sytuacjach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, ale w linku, który podałeś jest 50% prawdy ponieważ twierdzisz, że: "pracuje wałek główny w skrzyni razem z silnikiem, słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni sprzęgła, w tym samym czasie łożysko wyciskowe/oporowe powinno znajdować się w stanie spoczynku czyli nie pracuje i nie ma powodu do wydawania żadnych dźwięków." Niejednokrotnie spotkałem się z tym, że równie dobrze będzie słyszalne łożysko oporowe na załączonym sprzęgle i też mogę powiedzieć, że jest to poparte własnym doświadczeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko, czy w moim passat 1.8T 2001r. (AWT) jest pasek rozrządu czy łańcuszek rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam pytanko, czy w moim passat 1.8T 2001r. (AWT) jest pasek rozrządu czy łańcuszek rozrządu?

to i to pasek z przodu silnika a łańcuch z tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli przy wymianie rozrządu wymienia się oba czy tylko pasek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że pasek masz z przodu silnika, a z tyłu jest łańcuszek, tak jak my wszyscy:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli przy wymianie rozrządu wymienia się oba czy tylko pasek?
to zależy czy masz jakieś objawy typu terkotanie tarcie z tylu silnika bo przeważnie tylko pasek zmieniasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniasz tylko ten z przodu a ten z tyłu to tak jak piszą że powinien wytrzymać ok 500tyś km, no chyba ze zaczyna trzaskac ale to wtedy wymienia się łańcuszek bo się rozciąga i napinacz a to jest spory koszt powyżej 1000zł :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności