Albercik Zgłoś #221 Napisano 28 Listopada 2016 jeżeli zdecyduję się tylko na zmiane trefnego potencjometru to jaki dawca będzie najlepszy aby nie okazało sie że wymienię na inny tez żle działający jak masz walnięty v158 to potencjometr załóż z V159 lub V107. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seru85 Zgłoś #222 Napisano 12 Grudnia 2016 koledzy robilem ostatnio test climatronica, bo oczywiscie pojawily sie problemy z grzaniem, i wyskoczyly mi dwa takie komunikaty: i teraz pytanie czy w tym wypadku zamiana potencjometrow miejscami zda egzamin? czy jednak szukac innego rozwiazania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B4rtosz Zgłoś #223 Napisano 22 Stycznia 2017 (edytowane) koledzy robilem ostatnio test climatronica, bo oczywiscie pojawily sie problemy z grzaniem, i wyskoczyly mi dwa takie komunikaty:[ATTACH=CONFIG]150043[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]150044[/ATTACH] i teraz pytanie czy w tym wypadku zamiana potencjometrow miejscami zda egzamin? czy jednak szukac innego rozwiazania? Poradziłeś sobie z tym problemem? edit: Zmieniłem potencjometr z silniczka z końcówką A jednak nadal wywalało błąd. Zakupiłem taki sam silniczek jaki był wmontowany i błędu brak. Edytowane 7 Lutego 2017 przez B4rtosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lideek Zgłoś #224 Napisano 20 Lutego 2017 Ostatnio wymieniałem w klienta B6 oba silniczki regulacji temperatury prawy i lewy. Były 3C0...... a z serwisu przyszły dwa o nr 1K0907511Q (około 600zł za sztukę) Są to zupełnie inaczej wewnętrznie zbudowane silniczki, rozebrałem jeden nowy. Stare mają potencjometr (taki lizak z trzema pinami zakładany na ośki, można było je czyścić wewnątrz i starczało na trochę), nowe mają potencjometr już na płytce drukowanej. Jest na nich made in Poland i znaczek VALEO. Nie wiem czy robione od podstaw u nas czy tylko składane. Ogólnie gdybym szukał sobie silniczków to tylko tych 1K0.... Q bo są najnowsze i są one zastępstwem na te stare nr. Jak wpiszecie sobie nr. 1K0907511Q w google i klikniecie grafikę to zobaczycie że są na nich też daty produkcji, wybierał bym te najnowsze. Do silniczków serwis kazał dokupić ramiona 1K0898002C. Przyszedł worek ze wszystkimi ramionami a okazało się że stare są identyczne więc nie trzeba nic dokupować, pewnie nie mają co z nimi robić i wciskają. Ale jak ktoś chce może sobie te ramiona dokupić i będzie miał z nowszego plastiku niż ma obecnie, koszt koło 150zł za worek. Wymiana.... myślałem że będzie tragedia z opisów jakich się naczytałem, są też pomocne filmiki na YouTube. Nie jest źle, robota spokojna dla szczupłych łapek na kilkadziesiąt minut. Lepsze to sto razy niż wymiana rozrusznika w smarcie. Po wszystkim adaptacja wszystkich silniczków i brak błędów. Po kilku dniach ponowny odczyt i brak błędów. Czy dobrze rozumiem ze 3C0907511 jest starym typem 1K0907511 ? W takim układzie 3C1907511 jest zamiany z 1K1907511?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #225 Napisano 20 Lutego 2017 V158 - 3C1 907 511 - obecnie 1K0 907 511 Q - to sam silnik (siłownik) a zestaw dźwigienek kupowany jest osobno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezesik18 Zgłoś #226 Napisano 29 Marca 2017 Po przeczytaniu wszystkich stron tematu już zgłupiałem. Mam błąd silniczków v158 i v159, mogę zamienić potencjometry w tych silniczkach z jednego do drugiego i będzie już grało tak jak powinno? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #227 Napisano 30 Marca 2017 Jeżeli wszystko przeczytałeś, to pewnie już wiesz, że tak się da zrobić i niektórzy tak zrobili. Czy wszystko będzie grało jak powinno? Może czasem nadal będziesz słyszał jak grają a raczej terkoczą. Potencjometry nadal będą wyrobione w tych samych miejscach ale pracować będą teraz najczęściej już w innym położeniu. Czy zgłosi błędy tych silniczków? Może się czasem zdarzyć ale to rzadkość. Ja bym wymienił całe silniczki na używane, sprawne ale zdecydowanie młodsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #228 Napisano 4 Maja 2017 Witam. Pany co prawda temat nie o tym silniczku ale mam maly problem z obiegiem zamknietym od pewnego czasu caly czas klapy sa.zamkniete. mimo iz wciskam przycisk w panelu klapy otwieraja sie na chwile z 2sek sa otwarte po czym same sie zamykaja na nowo o co kaman bo mi rece opadaja juz dodam ze ta nagrzewnica ma 2 silniczki i 2 klapy w miejscu zasysania swiezego powietrza ktos sluzy dobra rada? Cos nie halo z silniczkami czy jednak co innego z kabelkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #229 Napisano 5 Maja 2017 Przerabiałem obieg zamknięty jesienią kiedy nagle zaczęły parować mi szyby w całym samochodzie. Winny był potencjometr nastawnika klapy. Klapa uchylała się lekko i zamykała. Nie mogła przekroczyć pewnego progu aby całkiem się otworzyć. Psiknąłem do niego odrobinę wazeliny technicznej w spray'u i działa już pół roku bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #230 Napisano 27 Maja 2017 Prawdopodobnie aby dostać się do V158, można zrobić to od strony licznika. Aby nie kopiować zapraszam poczytać TU http://forum.vw-passat.pl/threads/150022-silnik-nawiewu-00041-Indirect-Ventilation-Flap-Moto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porki Zgłoś #231 Napisano 5 Czerwca 2017 Mateusz jeśli jesteś z Rybnika to w Gliwicach jest serwis, który to ogarnia Czy możesz podać namiary na ten serwis ? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad9100 Zgłoś #232 Napisano 6 Czerwca 2017 Witam Ponieważ w zimie zauważyłem problem z parującymi szybami sprawdziłem vcds climatronik i okazało się że dwa silniczki regulacji łapią błędy v158 oraz v71. Przeczytałem z grubsza większość tego tematu i wiem już jak za to się zabrać. Mam jednak parę pytań. Ponieważ prawdopodobnie pada potencjometr trzeba go wymienić jak radzicie. Obecnie mam całość DENSO. I tu pojawia się pytanie czy jak kupie z Allegro dowolny silniczek nowego typu czyli np. z numerem 1K0907511Q To potencjometr będzie pasował? Wiem że ten nowy jest inaczej zbudowany więc czy podejdzie? Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #233 Napisano 7 Czerwca 2017 Ja na Twoim miejscu nie ryzykowałbym zakupu używanych nastawników bo mogą być również w takim stanie jak masz obecnie a zamiast tego wymontowałbym obydwa potencjometry, do środka zaaplikował preparat do potencjometrów i dodatkowo montując zamienił miejscami. Ponad pół roku temu w ten sposób naprawiłem potencjometr od obiegu zamkniętego zwykłą wazeliną techniczną. Do dziś działa bezbłędnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad9100 Zgłoś #234 Napisano 7 Czerwca 2017 Tak spróbuję zrobić. Ale jak już wszystko rozgrzebę to chce mieć potencjometr na wymianę jeśli nie uruchomie starego. Na allegro są silniczki po 10zł. Tylko pytanie czy wszystkie potencjometry są takie same we wszystkich silniczkach. Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #235 Napisano 7 Czerwca 2017 Zaglądałem do 3 czy 4 nastawników i potencjometry były takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad9100 Zgłoś #236 Napisano 7 Czerwca 2017 Zaglądałem do 3 czy 4 nastawników i potencjometry były takie same. Dziękuję Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter88 Zgłoś #237 Napisano 30 Sierpnia 2017 Witam. Mam problem z silniczkiem v158 i v71, czy cze silniczki sa jednakowe? I idzie podmienić tam potenciomentry miejscami? Jeśli mam kupic caly silniczek to jaki koszt nowego? jaki nr części będzie pasowal do passata b6 2008r? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_1978 Zgłoś #238 Napisano 24 Października 2017 Witam ponownie, W momencie zakupu auto było sprawdzane w autoryzowanym serwisie VW i wykryto 1 błąd: Pamięć zdarzeń 1: --- Climatronic 3C0907044CR ClimatronicPQ46 132 Numer Partnera 00000 3C0907044CR 132 0811 Rozpoznano usterkę 01809 000 silnik nastawczy -V158-lewej klapy temperatury brak wskaźnika sporadycznie --- Od mechanika dowiedziałem się że to silniczek klap klimatyzacji i wywaliło błąd bo są minimalne odchyłki od normy i nie należy się tym przejmować. W sumie miał racje bo nie sprawiało problemu 4 lata, jednak obecnie niekiedy pojawia się problem z ogrzewaniem od strony kierowcy, mianowicie czasem leci zimne powietrze. Sporo się naczytałem o tym i mam jakąś tam wiedzę ale nie jestem przekonany co z tym zrobić, czy wymieniać cały silnik a wiem że to nie proste, czy tylko przełożyć potencjometr silnika a jeśli tak to który ma inne zakresy pracy ? Robiłem nastawy klap ale to nie zawsze pomaga. Co byście radzili z tym zrobić bo idzie zima a wolałbym nie marznąć w aucie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #239 Napisano 25 Października 2017 Mam ten sam problem tylko z prawą stroną, dzisiaj zrzuciłem deskę rozdzielczą bo przy okazji chce zlikwidować trzaski. W piątek napisze Ci co najlepiej zrobić. Ale tak czy siak musisz wymontować silnik. Tutaj mała podpowiedz jak się do niego dobrać: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #240 Napisano 19 Listopada 2017 Wczoraj próbowałem dojść do tego serwomechanizmu według instrukcji z filmiku oraz ELSA ale niestety ostatniej śruby pod wtyczką nie dałem rady odkręcić. Niby coś tam kluczem złapałem i się lekko popuściło ale żeby drugi raz tam trafić kluczem to chyba trzbea mieć dłonie niemowlaka... Ktoś ma jakiś patent na to inny niż ten na filmiku. Próbowałem wyjąć wzmocnienie ale mi się nie udalo wypiąć wiązki przewodów u góry deski. Póki co czyściłem potencjometr ale i tak stuka, choć bez błędów w VCDS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach