maystero Zgłoś #1 Napisano 16 Sierpnia 2011 Witam. Ostatnio spotkałem się z problemem opisanym w tym wątku. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=107711 Postanowiłem, że spróbuje wyjąć owy silnik i może się uda naprawić. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Odkręciłem: - wygłuszenie pod nogami kierowcy - plastikową komorę wydmuchu powietrza - oraz kilka śrubek zaznaczonych na czerwono Dodam że celem jest wyjęcie silnika zaznaczonego strzałką żółtą. I niestety utknąłem w tym miejscu. Silniczek co prawda już się rusza, ale nie daje sie wyjąć. Co dalej? ktoś już to wyciągał? Proszę pomóżcie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #2 Napisano 16 Sierpnia 2011 hi.. hi.. podobno serwis wymienia za 150 zł. wymieniałem znajomemu za 200 zł. wymontowałem fotel kierowcy i max. wszystko przy tym silniczku. po lewej od góry jest jeszcze jeden wkręt, po kawałeczku musisz wykręcić śrubkę lub przed wymianą zrobić adaptację silniczków może zgubił położenia krańcowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #3 Napisano 16 Sierpnia 2011 hi.. hi.. podobno serwis wymienia za 150 zł. wymieniałem znajomemu za 200 zł.wymontowałem fotel kierowcy i max. wszystko przy tym silniczku. po lewej od góry jest jeszcze jeden wkręt, po kawałeczku musisz wykręcić śrubkę lub przed wymianą zrobić adaptację silniczków może zgubił położenia krańcowe Dziękuje kolego za odpowiedź. Z tego co piszesz to znaczy że jest jeszcze jedna śrubka? Czy ona jest w tym miejscu co zaznaczyłem co zaznaczyłem na zielono? (tzn. pod tym stalowym profilem?) Oraz mam pytanie: jak odpiąłeś serwo (ten biały plastik) od mechanizmu który porusza klapki? To się jakoś rozpina? Coś trzeba podważyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommek Zgłoś #4 Napisano 16 Sierpnia 2011 Jako żywo zainteresowany usunięciem błędu 01809, czyli wymianie silnika v158 trzymam kciuki za powodzenie operacji i czekam na ciąg dalszy łopatologicznej instrukcji wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 16 Sierpnia 2011 nie tylko ty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #6 Napisano 16 Sierpnia 2011 na fotkach widać jakie ma uchwyty silniczek chociaż ma inne oznaczenia ale obudowa taka sama http://allegro.pl/silniczek-nagrzewnicy-1-9-tdi-vw-golf-v-3c0907511a-i1714056215.html?source=oo możliwe że ma ktoś lepszy pomysł ale ja odkręciłem z 2 śruby mocujące ten metalowy stelaż i odchyliłem, miałem dopiero troszeczkę dostępu do tamtej śruby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommek Zgłoś #7 Napisano 16 Sierpnia 2011 Znalazłem lepsze zdjęcie, może przyda się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #8 Napisano 16 Sierpnia 2011 A może ktoś już przerabiał temat tego silniczka v159 z drugiej strony - od pasażera i jest w stanie obrazkowo wytłumaczyć co i jak wykręcić aby gada wyjąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 16 Sierpnia 2011 A może ktoś już przerabiał temat tego silniczka v159 z drugiej strony - od pasażera i jest w stanie obrazkowo wytłumaczyć co i jak wykręcić aby gada wyjąć? do tego od str pasażera tylko plastiki wyciąg i trochę cierpliwości a wyjdzie sam przerabiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #10 Napisano 17 Sierpnia 2011 do tego od str pasażera tylko plastiki wyciąg i trochę cierpliwości a wyjdzie sam przerabiałem Nie tak prosto, a czym go odkręcałeś? bo tam nie idzie włożyć żadnego torxa bo blokuje dostęp osłona z blachy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #11 Napisano 17 Sierpnia 2011 Znalazłem lepsze zdjęcie, może przyda się. Kolego popatrz tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74130 Ja na tą chwile dałem sobie PAUSE. Brak czasu. Ale w przyszłym tygodniu zrobię kolejne podejście. Będę robił zdjęcia i jak coś to zapodam jakiś manual "krok po kroku". Nie tak prosto, a czym go odkręcałeś? bo tam nie idzie włożyć żadnego torxa bo blokuje dostęp osłona z blachy U mnie silniczek zdaje się że jest przykręcony na dwie śrubki (po przekątnie) Trzeci otwór zachodzi na tulejkę stabilizacyjną (nie wiem czy to fachowo poprawna terminologia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #12 Napisano 17 Sierpnia 2011 Ja opisanych tu silniczków nie wymieniałem w całości, tylko otwierałem obudowy i albo przeczyściłem 'potencjometr' nimi sterujący albo podmieniłem go z innym potencjometrem - tak jak już którys kolega pisał na forum - od obiegu wewnętrznego. Wspomniany potencjometr wyciera się w najczęściej używanym położeniu. Zamieniając go z silniczkami od obiegu wewnętrznego mamy pewność, że będzie ok, ponieważ one działają w położeniach skrajnych a nie pośrednich. Aby wyjąć potencjometr trzeba odpiąć wtyczkę zdjąc pokrywke silniczka, która trzyma się na 2-3 zaczepach (nie pamiętam). Mi zawsze jeden zatrzask się urywał, ale na szczęście nie miało to wpływu na póżniejszy montaż. Całść się dobrze trzyma. Minął rok, a ja nie pamiętam co to jest terkotanie w desce rozdzielczej:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 17 Sierpnia 2011 Nie tak prosto, a czym go odkręcałeś? bo tam nie idzie włożyć żadnego torxa bo blokuje dostęp osłona z blachy kumpel miał tzw precyzyjne torxy i jeden przypasił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #14 Napisano 17 Sierpnia 2011 normalny torx pasuje tylko dostęp pod lekkim kątem lub dopasować wkrętaka płaskiero i V159 wymienić to pikuś przy V158 ale wszystko już było dawno opisywane na forum wystarczy poszukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #15 Napisano 17 Sierpnia 2011 przy V158 ale wszystko już było dawno opisywane na forum wystarczy poszukać Proszę zrozumieć, wiem co to SZUKAJ i google.pl. Szukałem. Ale niestety nie znalazłem! Więc założyłem TEN wątek. Jeśli kolega, wie i może pomóc - to będę wdzięczny za link. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bluszczy Zgłoś #16 Napisano 7 Kwietnia 2012 Witam. I niestety utknąłem w tym miejscu. Silniczek co prawda już się rusza, ale nie daje sie wyjąć. Co dalej? ktoś już to wyciągał? Proszę pomóżcie! HEj! Czy udało Ci się odkręcić silniczek od strony kierowcy? Dzisiaj sie tam dostałem ale za nic nie moge dojsc do drugiej srubki tego silniczka. Co tam trzeba odkręcić zeby byl dostęp do drugiej śrubki? Dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #17 Napisano 8 Kwietnia 2012 Niestety NIE. Nie było czasu, ale jak znajdę czas w długi weekend to znów popróbuje. Tym razem muszę to zrobić bo silniczki coraz bardziej stukają i kilka razy klima zbzikowała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #18 Napisano 8 Kwietnia 2012 (edytowane) Miałem ten sam problem i myślałem że by wywiercić dziurę wiertarka w miejscu śruby w tym alu wsporniku i jest dostęp do odkręcenia śruby. (Rożnica w moim przypadku to taka że ja tam gdzie ty masz pedały, ja mam pasazera bo jestem z IE) Na szczęście zrobiłem nastawy podstawowe coś w stylu (learning flap motors) błędy zniknęły i wszystko działa. Wiec udało się bez pracochłonnych zabiegów ... (Dodam ze długo drążyłem temat na forum, bez powodzenia) Sprawdź moja opcje i daj znać... Powodzenia Edytowane 8 Kwietnia 2012 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #19 Napisano 8 Kwietnia 2012 U góry tego metalowego wspornika jest sruba która trzeba odkrecic i wtedy da sie odsunąc (nie wyjąc) ten wspornik. Powstaje wtedy około 5 cm wolnej przestrzeni do wyjęcia silniczka. Sam go wymieniałem, znaczy zamieniałem z tym od obiegu zamkniętego. Zabrało mi to okolo 3 godzina ale się udało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #20 Napisano 9 Kwietnia 2012 U góry tego metalowego wspornika jest sruba która trzeba odkrecic i wtedy da sie odsunąc (nie wyjąc) ten wspornik. Powstaje wtedy około 5 cm wolnej przestrzeni do wyjęcia silniczka. Sam go wymieniałem, znaczy zamieniałem z tym od obiegu zamkniętego. Zabrało mi to okolo 3 godzina ale się udało. Dzięki kolego za cenną wskazówkę. Jak wspomniałem, gdy znajdę chwile czasu to znów zaatakuję ten silniczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach