Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio spotkałem się z problemem opisanym w tym wątku.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=107711

Postanowiłem, że spróbuje wyjąć owy silnik i może się uda naprawić. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Odkręciłem:

- wygłuszenie pod nogami kierowcy

- plastikową komorę wydmuchu powietrza

- oraz kilka śrubek zaznaczonych na czerwono

Dodam że celem jest wyjęcie silnika zaznaczonego strzałką żółtą.

IMG_3861_www.jpg

 

I niestety utknąłem w tym miejscu. Silniczek co prawda już się rusza, ale nie daje sie wyjąć. Co dalej? ktoś już to wyciągał? Proszę pomóżcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hi.. hi.. podobno serwis wymienia za 150 zł. wymieniałem znajomemu za 200 zł.

wymontowałem fotel kierowcy i max. wszystko przy tym silniczku. po lewej od góry jest jeszcze jeden wkręt, po kawałeczku musisz wykręcić śrubkę lub przed wymianą zrobić adaptację silniczków może zgubił położenia krańcowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hi.. hi.. podobno serwis wymienia za 150 zł. wymieniałem znajomemu za 200 zł.

wymontowałem fotel kierowcy i max. wszystko przy tym silniczku. po lewej od góry jest jeszcze jeden wkręt, po kawałeczku musisz wykręcić śrubkę lub przed wymianą zrobić adaptację silniczków może zgubił położenia krańcowe

 

Dziękuje kolego za odpowiedź. Z tego co piszesz to znaczy że jest jeszcze jedna śrubka? Czy ona jest w tym miejscu co zaznaczyłem co zaznaczyłem na zielono? (tzn. pod tym stalowym profilem?)

 

IMG_3861_www_2.jpg

 

Oraz mam pytanie: jak odpiąłeś serwo (ten biały plastik) od mechanizmu który porusza klapki? To się jakoś rozpina? Coś trzeba podważyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako żywo zainteresowany usunięciem błędu 01809, czyli wymianie silnika v158 trzymam kciuki za powodzenie operacji i czekam na ciąg dalszy łopatologicznej instrukcji wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tylko ty :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na fotkach widać jakie ma uchwyty silniczek chociaż ma inne oznaczenia ale obudowa taka sama

http://allegro.pl/silniczek-nagrzewnicy-1-9-tdi-vw-golf-v-3c0907511a-i1714056215.html?source=oo

możliwe że ma ktoś lepszy pomysł ale ja odkręciłem z 2 śruby mocujące ten metalowy stelaż i odchyliłem, miałem dopiero troszeczkę dostępu do tamtej śruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem lepsze zdjęcie, może przyda się.

 

silniczek_klap_011_resize.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś już przerabiał temat tego silniczka v159 z drugiej strony - od pasażera i jest w stanie obrazkowo wytłumaczyć co i jak wykręcić aby gada wyjąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może ktoś już przerabiał temat tego silniczka v159 z drugiej strony - od pasażera i jest w stanie obrazkowo wytłumaczyć co i jak wykręcić aby gada wyjąć?
do tego od str pasażera tylko plastiki wyciąg i trochę cierpliwości a wyjdzie sam ;) przerabiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tego od str pasażera tylko plastiki wyciąg i trochę cierpliwości a wyjdzie sam przerabiałem

 

Nie tak prosto, a czym go odkręcałeś? bo tam nie idzie włożyć żadnego torxa bo blokuje dostęp osłona z blachy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem lepsze zdjęcie, może przyda się.

Kolego popatrz tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74130

 

Ja na tą chwile dałem sobie PAUSE. Brak czasu. Ale w przyszłym tygodniu zrobię kolejne podejście. Będę robił zdjęcia i jak coś to zapodam jakiś manual "krok po kroku".

Nie tak prosto, a czym go odkręcałeś? bo tam nie idzie włożyć żadnego torxa bo blokuje dostęp osłona z blachy

U mnie silniczek zdaje się że jest przykręcony na dwie śrubki (po przekątnie) Trzeci otwór zachodzi na tulejkę stabilizacyjną (nie wiem czy to fachowo poprawna terminologia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja opisanych tu silniczków nie wymieniałem w całości, tylko otwierałem obudowy i albo przeczyściłem 'potencjometr' nimi sterujący albo podmieniłem go z innym potencjometrem - tak jak już którys kolega pisał na forum - od obiegu wewnętrznego.

Wspomniany potencjometr wyciera się w najczęściej używanym położeniu. Zamieniając go z silniczkami od obiegu wewnętrznego mamy pewność, że będzie ok, ponieważ one działają w położeniach skrajnych a nie pośrednich.

Aby wyjąć potencjometr trzeba odpiąć wtyczkę zdjąc pokrywke silniczka, która trzyma się na 2-3 zaczepach (nie pamiętam). Mi zawsze jeden zatrzask się urywał, ale na szczęście nie miało to wpływu na póżniejszy montaż. Całść się dobrze trzyma.

Minął rok, a ja nie pamiętam co to jest terkotanie w desce rozdzielczej:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie tak prosto, a czym go odkręcałeś? bo tam nie idzie włożyć żadnego torxa bo blokuje dostęp osłona z blachy
kumpel miał tzw precyzyjne torxy i jeden przypasił :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

normalny torx pasuje tylko dostęp pod lekkim kątem lub dopasować wkrętaka płaskiero i V159 wymienić to pikuś przy V158 ale wszystko już było dawno opisywane na forum wystarczy poszukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy V158 ale wszystko już było dawno opisywane na forum wystarczy poszukać

Proszę zrozumieć, wiem co to SZUKAJ i google.pl. Szukałem. Ale niestety nie znalazłem! Więc założyłem TEN wątek. Jeśli kolega, wie i może pomóc - to będę wdzięczny za link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

I niestety utknąłem w tym miejscu. Silniczek co prawda już się rusza, ale nie daje sie wyjąć. Co dalej? ktoś już to wyciągał? Proszę pomóżcie!

 

HEj! Czy udało Ci się odkręcić silniczek od strony kierowcy? Dzisiaj sie tam dostałem ale za nic nie moge dojsc do drugiej srubki tego silniczka. Co tam trzeba odkręcić zeby byl dostęp do drugiej śrubki?

 

Dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety NIE. Nie było czasu, ale jak znajdę czas w długi weekend to znów popróbuje. Tym razem muszę to zrobić bo silniczki coraz bardziej stukają i kilka razy klima zbzikowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem i myślałem że by wywiercić dziurę wiertarka w miejscu śruby w tym alu wsporniku i jest dostęp do odkręcenia śruby.

(Rożnica w moim przypadku to taka że ja tam gdzie ty masz pedały, ja mam pasazera bo jestem z IE)

Na szczęście zrobiłem nastawy podstawowe coś w stylu (learning flap motors) błędy zniknęły i wszystko działa.

Wiec udało się bez pracochłonnych zabiegów ... (Dodam ze długo drążyłem temat na forum, bez powodzenia) :(

 

Sprawdź moja opcje i daj znać... Powodzenia :)

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U góry tego metalowego wspornika jest sruba która trzeba odkrecic i wtedy da sie odsunąc (nie wyjąc) ten wspornik. Powstaje wtedy około 5 cm wolnej przestrzeni do wyjęcia silniczka. Sam go wymieniałem, znaczy zamieniałem z tym od obiegu zamkniętego. Zabrało mi to okolo 3 godzina ale się udało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U góry tego metalowego wspornika jest sruba która trzeba odkrecic i wtedy da sie odsunąc (nie wyjąc) ten wspornik. Powstaje wtedy około 5 cm wolnej przestrzeni do wyjęcia silniczka. Sam go wymieniałem, znaczy zamieniałem z tym od obiegu zamkniętego. Zabrało mi to okolo 3 godzina ale się udało.

 

Dzięki kolego za cenną wskazówkę. Jak wspomniałem, gdy znajdę chwile czasu to znów zaatakuję ten silniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności