Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

>Kalibrację robiłeś?

Tak. Nie raz.

Odesłałem silniczki do dostawców z Allegro. Obstawiam, że to są refurby, kosztują ok. 100zł

Ciekawe, czy wymiana samego rezystora by tu pomogła (?) Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Poszukam czegoś z wyższej półki.

Rozumiem, że te wszystkie silniczki Vxxx są takie same, różnią się tylko typem wyprowadzenia cięgna?

Tymczasem zabieram się dalej za demontaż wsporników i całej plastikowej nagrzewnicy, żeby dostać się do V107.

IMG_20220508_192028.jpg

Edytowane przez Ledorg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniczki nie są takie same

 

W 90% przypadków wymiana potencjometru załatwia sprawę, nie ma czegoś lepszego jeśli chodzi o potencjometry. Wszystkie jadą z chin.

 

To zdjęcie które dodałeś jest twoje? Bo V107 da się wymienić bez ściągania deski. Robiłem to parę razy.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, moje zdjęcie.

Główny powód ściągania deski to wymiana rurek od nagrzewnicy do komory silnika. Muszę się dostać do stanu jak na zdjęciu.

Przy okazji chcę wszystko jakoś porządnie wytłumić (butyl+K9S), wyeliminować jakiekolwiek skrzypienie desce, tunelu i podłokietniku.

Oraz oczywiście wymiana silniczków nawiewu.

Na co warto by rzucić okiem przy okazji jeszcze?

aaa443A535F-F4E4-467A-832E-2FC362BA1436-LARGE.jpg

Edytowane przez Ledorg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a czy ten silniczek v158 odpowiada za nawiew z prawej strony pasarzera za to że wieje lub nie bo u mnie caly czas leci powietrze z prawej strony przy szybie nawet jak włączę nawiew tylko na przednia szybę na panelu albo na nogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prawej stronie masz V159.

8E1820511 -  8E1 820 511      - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury LEWY - V158
8E1820511A - 8E1 820 511 A - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury PRAWY - V159
8E1820511B - 8E1 820 511 B - silnik nastawczy klapy rozmrażania - V107
8E1820511C - 8E1 820 511 C - silnik nastawczy klapy w przestrzeń na nogi - V70
8E1820511D - 8E1 820 511 D - silnik nastawczy obiegu zamkniętego powietrza - V113
8E1820511F - 8E1 820 511 F  - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - V71
1K0907511 -  1K0 907 511      - klapa centralna - V70
1K907511D -  1K0 907 511 D  - klapa dławienia - V71 / V154
1K1907511E - 1K1 907 511 E  - klapa rozmrażania - V107
1K1907511G - 1K1 907 511 G - klapa zamkniętego obiegu powietrza - V113
1K1907511C - 1K1 907 511 C - klapa temperatury lewa - V158
1K907511B -  1K0 907 511 B  - klapa temperatury prawa - V159

Może coś nie tak z samym mechanizmem klapek. Sprawdź VCDS'em wychyły.

v159-air-recirculation-flap-positioning-motor-actuator-vw-passat-B6-1536x864.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu się udało. Silniczki wszystkie sprawne. Wymiennik ciepła z rurkami wymieniony.

Nie widziałem żadnego tutoriala w necie jak wyjąć obudowę, także szedłem trochę na partyzanta. 😀

IMG_20220729_180305.jpg

IMG_20220729_194229.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności