Skocz do zawartości
maystero

Wymiana silnika V158

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem w trakcie naprawy klimatronika i został mi jeden bląd i nie wiem co on oznacza 1c9 na lewym wyświetlaczu, może ktoś by podrzucił mi co on oznacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem nowy na forum, mam problem z ogrzewaniem, wcześniej czytałem o silniczkach nastawy temperatury, jestem już po ich wymianie i dalej nie grzeje jak trzeba, zastanawiam się czy problem może tkwić w czujniku temperatury wewnętrznej nr OEM 3D0907543A, który tkwi w obudowie nagrzewnicy może zakłamywać temperaturę i dawać sygnał na klapy sterujące?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

jestem nowy na forum, mam problem z ogrzewaniem, wcześniej czytałem o silniczkach nastawy temperatury, jestem już po ich wymianie i dalej nie grzeje jak trzeba, zastanawiam się czy problem może tkwić w czujniku temperatury wewnętrznej nr OEM 3D0907543A, który tkwi w obudowie nagrzewnicy może zakłamywać temperaturę i dawać sygnał na klapy sterujące?

 

najszybciej to masz nagrzewnicę do wymiany, co do czujnika to byś musiał vag em sprawdzić co pokazuje, też miałem taki problem,

 

A nie masz czegoś takiego że od strony kierowcy lepiej grzeje i nim bardziej do pasażera tym chłodniejsze powietrze w nawiewach?

Edytowane przez MarcinBolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od strony kierowcy troszkę lepiej grzało a od pasażera takie letnie wiało ok 20stC, ale po upływie czasu temperatura z nawiewów zmniejszała się wymieniony termostat a nagrzewnice sprawdzano na dopływie i odpływie i gorąca jak sahara, a wiesz który kanał vcdsie odpowiada na te odczyt tych dwóch czujników?

 

A nie masz czegoś takiego że od strony kierowcy lepiej grzeje i nim bardziej do pasażera tym chłodniejsze powietrze w nawiewach?

czyli było by tak jak mówisz

Edytowane przez sebo2752
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od strony kierowcy troszkę lepiej grzało a od pasażera takie letnie wiało ok 20stC, ale po upływie czasu temperatura z nawiewów zmniejszała się wymieniony termostat a nagrzewnice sprawdzano na dopływie i odpływie i gorąca jak sahara, a wiesz który kanał vcdsie odpowiada na te odczyt tych dwóch czujników?

 

 

czyli było by tak jak mówisz

 

nie wiem które to kanały ale mógł byś dojść łopatologicznie, odłańczając czujnik i sprawdzać bloki wartości mierzonych,

 

Na bank to nagrzewnica do wymiany ja jestem w trakcie wymiany zobacze jak zmontuje jaki będzie efekt .

Ale musi być dobrze bo po wyjęciu rozciełem fleksem i ma pozarastane kanały a co nie kture zatkane.

Sam się dziwie żeby w 6 letnim ałcie zakamieniła się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na bank to nagrzewnica do wymiany ja jestem w trakcie wymiany zobacze jak zmontuje jaki będzie efekt .

Ale musi być dobrze bo po wyjęciu rozciełem fleksem i ma pozarastane kanały a co nie kture zatkane.

Sam się dziwie żeby w 6 letnim ałcie zakamieniła się

A powiedz mi jak doszłeś do tego nie była gorąca jak sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewody na wyjściu były gorące od nagrzewnicy ale nie dość mocno. spóściłem płyn i założyłem od dzielny przewód i dmuchnąłem i po prostu ciężkowacie powietrze szło,

Druga sprawa też myślałem że to wina silniczka regulacji tem. więc go wymontowałem po czym rozgrzałem silnik na maksa i ręcznie zaciągnełem dzwigienkę od regulacji tem. Bylo tak że przez pierwszą chwilę zawialo ciepłym a puźniej dalej zimnym i stwierdziłem że zatkana nagrzewnica.

 

możesz ewentualnie na wyczucie ściskając przewody elastyczne prowadzace do nagrzewnicy przy 3000 obr silnika, czy przypadkiem nie robi się większe ciśnienie jeśli tak to zapchana

 

ale samo to że od strony kierowcy wieje cieplejsze niż z strony pasarzera świadczy o zakamienienu, dzieje się tak poniewarz wejście do nagrzewnicy jest od strony kierowcy i pierwsza korąca woda wystudza się z tej strony, a na stronie pasarzera jest końćówka nagrzewnicy i temu wieje zimniejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przewody na wyjściu były gorące od nagrzewnicy ale nie dość mocno. spóściłem płyn i założyłem od dzielny przewód i dmuchnąłem i po prostu ciężkowacie powietrze szło,

Druga sprawa też myślałem że to wina silniczka regulacji tem. więc go wymontowałem po czym rozgrzałem silnik na maksa i ręcznie zaciągnełem dzwigienkę od regulacji tem. Bylo tak że przez pierwszą chwilę zawialo ciepłym a puźniej dalej zimnym i stwierdziłem że zatkana nagrzewnica.

 

możesz ewentualnie na wyczucie ściskając przewody elastyczne prowadzace do nagrzewnicy przy 3000 obr silnika, czy przypadkiem nie robi się większe ciśnienie jeśli tak to zapchana

 

ale samo to że od strony kierowcy wieje cieplejsze niż z strony pasarzera świadczy o zakamienienu, dzieje się tak poniewarz wejście do nagrzewnicy jest od strony kierowcy i pierwsza korąca woda wystudza się z tej strony, a na stronie pasarzera jest końćówka nagrzewnicy i temu wieje zimniejsze

 

daj mi znać jak po wymianie nagrzewnicy się cieplej zrobi, może tu tez to czeka. a pruboweś odkamieniać preparatami układ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daj mi znać jak po wymianie nagrzewnicy się cieplej zrobi, może tu tez to czeka. a pruboweś odkamieniać preparatami układ?

 

Nie prubowałem tutaj bo już kiedyś w audi 100 tak kombinowałem i nie dało żadnego rezultatu,

możesz prubować może trochę pomoże ale i tak ona nie będzie wydajna tak jak powinna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj znać o efektach Marcin jak wymienisz tą nagrzewnicę, powiedz mi czy przy wymianie nagrzewnicy nie trzeba tam całej dechy ściągać. Z tego co czytałem w innym wątku dotyczącym nagrzewnicy to odczepia się przy nagrzewnicy zaciski i wyciąga jak książkę z półki :)

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/115327-B6-Nagrzewnica

 

Normalnie w passacie 3C nie ma koniecznosci zdjecia deski wszystko co musisz odkrecic to oslone pod nogami kierowcy na 3 torxy 20 potem nawiew na nogi na 1 torcie 20 nastepnie plastikowa zaslepkne na 3 torxy 15 lub kluczyk 5,5mm i juz ja widac teraz tylko dwie obejmy sciagamy i wyciagamy jak ksiazke z polki

 

chciałbym o potwierdzenie przy twojej wymianie czy tak jest jak pisze SKIBA

Edytowane przez sebo2752

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SKIBA pisze o dogrzewaczu elektrycznym a nie o nagrzewnicy. Dogrzewacz mają w większości diesle a benzyniaki już nie. Uszkodzony ten element nie ma wpływu na to czy leci ciepłe z lewej strony czy zimne z prawej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daj znać o efektach Marcin jak wymienisz tą nagrzewnicę, powiedz mi czy przy wymianie nagrzewnicy nie trzeba tam całej dechy ściągać. Z tego co czytałem w innym wątku dotyczącym nagrzewnicy to odczepia się przy nagrzewnicy zaciski i wyciąga jak książkę z półki :)

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/115327-B6-Nagrzewnica

 

 

 

chciałbym o potwierdzenie przy twojej wymianie czy tak jest jak pisze SKIBA

 

No i właśnie nie dawno skończyłem, efekt zajebisty wszystko chodzi jak laleczka.

 

Szczeże mówiąc nie ma potrzeby ściągać dechy powinnieneś tak dać rady jak pisze skiba.

Ja deskę ściągnełem ale z myśla łatwiejszego dostępu do tych silniczków bo miałem błędy na klimie i za razem zrobilem dodatkowe dziurki do odkręcenia tych silniczków na przyszłość.

 

A ty nie prubujesz odkamieniać?

 

Jak byś chciał odkamieniać to sprubój nalać ciepłego octu i zostawić na noc a puźniej podłącz do kranu z wodą pod ciśnieniem, wypłukując kamień.

 

A i jeszcze jeden sposób na sprawdzenie nagrzewnicy. Jak silnik będzie gorący i włączone nawiewy to jeden przewód będzie gorący a drugi całkiem zimny, tak działa sprawna nagrzewnica.

 

POWODZENIA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info Marcin, tak się zastanawiałem i jedynym powodem, przez który próbowałbym odkamieniać układ to zły dostęp i konieczność ściągania dechy, jeżeli nie jest tak źle no i ceny nagrzewnic nie są aż takie odstraszające (250-350 zł nowe) w zamian za ciepełko na lata to jest już tylko jedyne słuszne wyjście z tematu :) Zanim zacznę działać w tym temacie zrobię teścik z tymi dmuchawami i nagrzewnicą i zobaczymy jej faktyczną wydajność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem ściąganie dechy jest nie potrzebne, tylko trzeba będzie poluzować wspornik aluminiowy i naciągnąć cały ten kombajn (pudlo) ku tylowi samochodu aby rozłączyć przewody nagrzewnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jedno pytanie. Mam problem ze znalezieniem silniczka V71 (3c0 907 511 d)... na okolicznych szrotach w ogole masakra. A na necie jest ich brak. Czy jakbym kupil np. V70 (3c0 907 511 a) ktorych na allegro troche jest i przelozyl potencjometr, dzialalo by? Ewentualnie jaki moglbym uzyc zamiennie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20140522_121150.jpgA może ktoś wrzucić numery silników lewej i prawej strony? Bo u mnie coś nie mogę znaleźć numerów 1K0, 1J0 albo 1C0....??? A nie wiem jakie występują. Aaa i czy wszystkie sa takie same?? Edytowane przez pawel23sp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

te dwa widzialem, poszukiwalem cos za bardziej rozsadna kase ;) i dlatego tez chcialem zapytac, czy te potencjometry w kazdym jednym sa takie same? Moglbym np z 3c0907511a (tych jest najwecej) podmienic sam potencjometr?

 

 

---edit---

 

A orientujecie sie czy ktorys z tych dwoch odpowiada za brak nawiewu przy obiegu otwartym (V71 i V107) takie 2 blady mam (silniczki juz kupione) i jak dobrze pojdzie to w pon mechanik je wymieni (ostatnio ciagle przekladal termin wymiany bo cos mu tam wypadalo)

Edytowane przez maxblink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, podczas zamiany potencjometrów pomiędzy v158 i v159 nagraliśmy z kolegą filmiki. Niestety dopiero podczas składania, ale zawsze coś.

 

v158:

v159:

 

Odnośnie numerów katalogowych v158 miał numer: 3C1907511 który został zamieniony w czerwcu 2010r na 3C1907511F

a v159 miał numer: 3C0907511B i także został mu zmieniony numer na 3C0907511R.

 

Może komuś się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc, Ja mam problem z nie działajacym nadmuchem na twarz na desce rozdzieczej ale tylko z centralnych wlotów.

Działa natomiast cały czas nadmuch na twarz po stronie szyby pasażera i kierowcy. Nie ważne czy ustawię na szybe czolowa czy na nogi, wziąż działają nawiewy boczne i nie działa centralny. Które klapki mogą byc za to odpowiedzialne?

Bledy klimy to z lewej 029 a po prawej 00h

Edytowane przez bryllu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności