Skocz do zawartości
Gość jędrek

Pasek rozrządu - co ile wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hha

Coś mi tu się zdaje, że ta osoba miała wcześniej Fiata z okresu lat 1993 - 1999 a tam wtedy były spore problemy z paskami rozrządu bo producent był wogóle nieznany. Niestety tak jest, że Polak nikomu nie ufa i zawsze twierdzić będzie, że mozna było zrobić lepiej i to nawet w garażu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

derlysy

 

podziwiam Cię, że jeszcze tu piszesz na temat wymiany, daj se juz luz z tymi ludźmi przeciez widzisz że klapki na oczach mają, niech se wymieniają nawet razem z tankowaniem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ikceduh

zapomniałem dodać, że auto stało ciut ponad trzy lata a guma jest gumą..

a i tak wole zmienić przed czasem... a z wynalazkami fiatobodobnymi rozstałem się w latach 90 tych..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Obecnie paski rozrządu do takich aut jak Passat 3BG to raczej gumę mają w mniejszości.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co przesadzać ,rozrząd to nie majtki by zmieniać go co miesiąc.W najgorszych warunkach np.przy jeżdzie miejskiej ze śr.prędkością np 45 km/h 90 tyś osiągniemy po 2000 tyś godz i pasek ma to wytrzymać,przy jezdzie ze sr 90 km, to tylko 1000 h i pasek tez do wymiany ,a zrobil tylko poł przebiegu pierwszego.Wniosek jest taki że to co podaje producent ,to min w ekstremalnych warunkach ,a możliwości są dużo większe ,choć przekraczanie ich jest nieco ryzykowne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ile wymieniac? i wszyscy mysla i wymyslaja, a czemu nie poczytac w ksiazce, ktora jest dolaczona do kazdego samochodu, jest tam napisane do czego co sluzy i co ile co robic i tyle, a o pasku to pisze ze pierwszy po 90 tys, a kazdy nastepny co 60 tys i koniec. Tak sie zastanawiam, piszecie o takich czasem glupstwach ze szkoda czytac, wymienilibyscie wszystko i czesto, ale po co?! Po co grzebac w samochodzie i ciagle w czyms krecic?! To nie poprawia kondycji samochodu, wprosc przeciwnie, jest coraz gorzej! Zobaczcie na samochody przyworzone z zagranicy, sa w dobrym stanie, wiadomo maja dobre drogi, ale najwazniejsze nie grzebia w nich tak czesto jak wiekszosc z was, a juz napewno nie sami, tylko w serwisach i dlatego samochody sa jakie sa! Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o pasku to pisze ze pierwszy po 90 tys, a kazdy nastepny co 60 tys i koniec

Możesz skan wrzucić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok zrobiłem zdjęcie naklejki w moim pasku (załączone), dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że co 90k km, a wymiana 1300pln.

f01.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma co przesadzać ,rozrząd to nie majtki by zmieniać go co miesiąc.

 

Co do majtek to mamy odmienną opinie - ja zmieniam codziennie. Ale co do rozrządu mamy identyczne zdanie. 90.000 km i tak ma być, choc zawsze znajdą się nadgorliwi i niech tam sobie żyją w swoim swiecie. W końcu nie za moje wymieniają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok zrobiłem zdjęcie naklejki w moim pasku (załączone), dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że co 90k km, a wymiana 1300pln.

 

identyczną mam u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Goloner

a co z wymianami pozostałych pasków ( alternator, klima ) jak sie zaleca ? czy powinno sie wymieniać tez z napinaczami razem ? bo czekaja mnie wymiany a jeżdze w ciemno i nie chce ryzykowac nie wiem przy ilu tys. bylo to wszystko wymieniane :/ i lepiej sie zabezpieczyc .... co musze w kompletach powymieniać ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja właśnie zmieniłem rozrząd -> pierwszy miałem w ASO (Germany) teraz przy 175 kkm zmieniałem w warsztacie samochodowym - okazało się, że miałem oryginała faktycznie, a jego stan był bardzo dobry. Tak więc jak jest napisane 90 tyś to nie jest to wyssane z palca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej książce serwisowej pisze że pasek wymienia się po 120 tyś i tak właśnie był wymieniany w moim b5 1.8 20v ADR.Choć może zapobiegawczo faktycznie lepiej wymieniać wcześniej.Kuzyn kupił b5 3bg 2003r 1.9tdi.I niestety padł ofiarą nieuczciwego sprzedawcy,kupił auto w komisie gdzie twierdzono że auto było regularnie serwisowane.Los był o tyle okrutny że podczas powrotu do domu tuż po zakupie pasek rozrządu się zerwał(nie znam szczegółów jak załatwił sprawę z komisem i jak wyglądała umowa między nim i komisem).Na naprawę wydał krocie i tu kolejny pech ktoś skopał naprawę i póżniej problemów z silnikiem końca nie było!W końcu go trafiło i sprzedał.Ale to niezła przestroga żeby nie przeginać ze zbyt długim jeżdzeniem między wymianami paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku mojego silnika (AVF) rozrząd wymienia się co 120 tyś. Chodzi o auta które mają w kodzie przynajmniej rok modelowy 2004. Do tego rocznika co 90 tyś. Potwierdzone przez każdy serwis, również niemiecki i moją książkę serwisową.

Natomiast wszyscy jesteśmy przeczuleni na punkcie swoich samochodzików i dmuchamy na zimne. Dlatego warto obejrzeć stan paska rozrzadu i w razie czego podjąć odpowiednie kroki.

 

p.s.

Jak byśmy mieszkali w "normalnym" kraju i "normalnie" zarabiali to chyba nikt tak by nie kombinował. Normalna byłaby wizyta w serwisie i po sprawie.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tu chodzi tylko o to, że w 2004r. zmieniono jeszcze konstrukcje paska rozrządu i ten nowy pozwala na dłuzszy przebieg. Zastosowanie w modelach 2002/2003 nowego typu paska też daje możliwość zmieny rozrządu przy 120kkm.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne, dziwne ja mam w instrukcji obsługi passata (niemiecka) jest tak napisane

wymienić co 90 000km pasek rozrządu w 4 cylindrowych benzynowych sprawdzać co 30 000km

wymienić pasek co 90 000km wszystkie 4 cylindrowe diesle

wymienić pasek co 120 000km 6 cylindrowe benzynowe i diesle

wymienić pasek co 180 000km 4 cylindrowe 5 zaworowe/ cyl. benzynowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kserkses,

 

mam taki sam silnik jak ty, poprzedni właściciel twierdzi że jemu kazano zmienić pasek przy 180.000 km. W/g mnie wymiana powinna być przy 120.000 km. Mogę prosić o pomoc bo nie chcę przegiąć!!

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwne, dziwne ja mam w instrukcji obsługi passata (niemiecka) jest tak napisane

wymienić co 90 000km pasek rozrządu w 4 cylindrowych benzynowych sprawdzać co 30 000km

wymienić pasek co 90 000km wszystkie 4 cylindrowe diesle

wymienić pasek co 120 000km 6 cylindrowe benzynowe i diesle

wymienić pasek co 180 000km 4 cylindrowe 5 zaworowe/ cyl. benzynowe

Server przecież masz 4-cyl 20V to w czym niby przeginasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Server przecież masz 4-cyl 20V to w czym niby przeginasz?

 

 

Bo mam przejechane 127.000 km

4 cylindry 20V oznacza silinki 5 zaworowy?

Pytanie być może naiwne, ale chcę się upewnić.

 

dzięki

Edytowane przez Server

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 cylindry 20V oznacza silinki 5 zaworowy?

Tak, dokładnie tak jak napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności