Skocz do zawartości
Gość jędrek

Pasek rozrządu - co ile wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marewel

Co 120tys nie na nasze warunki pogodowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok zrobiłem zdjęcie naklejki w moim pasku (załączone), dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że co 90k km, a wymiana 1300pln.

 

 

Mam taką samą naklejke,wymiana byla po 119000, wydruk z komputera ASO potwierdza date i przebieg,wpisy w książce serwisowej też to potwierdzają.Następna wymiana za ok 60kkm lub 4 lata od dnia wymiany ?

Prosze o odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
80 tysiączków wstecz.. więc.. teoretycznie.. ale jednak..

W praktyce wygląda to troszkę inaczej. Jak robisz pasek w ASO to można pozwolić sobie na zalecenia producenta, ale jak kupisz pasek "gdzieś tam" to 50-60 tyś. i wymiana na nowy. Ja tak robiłem w swoich autkach i nigdy nie miałem problemów z paskiem.

Od postu 163 dyskusja przeniesiona z innego wątku!

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego,rozrząd wymienia się co 60 tysięcy nie zależnie od tego w jakim jest stanie.i mam na myśli kompletny rozrząd to jest podstawa. co do twego pieca to na 100% zaworki,50/50% przy takim uderzeniu mogły podkreślam mogły uszkodzić się szklaneczki (hydrauliczne popychacze zaworów) ale tego nie da się stwierdzić jednoznacznie chyba że uszkodzenie jest widoczne (pęknięcie,wciśnięty grzybek wewnątrz szklanki) jeśli wyjmiesz już zaworki sprawdź czy uszkodzeniu nie uległy prowadnice zaworów. musisz sprawdzić też skok tłoków w górnym punkcie zerowym (tłok w górze i pomiar najlepiej mikrometrem,ewentualnie suwmiarka) po to aby stwierdzić czy uderzenie zaworów w tłok nie było na tyle silne żeby uszkodziło korbowód tłoka (zgięło). co do panewek to nic nie powinno im się stać ale wedle uznania wypadało by sprawdzić by być na stówkę pewnym że po kilkuset kilometrach duł silnika nie zacznie grać. to by było na tyle jeśli chodzi o zdiagnozowanie uszkodzeń. jeśli ktoś sugeruje coś innego to proszę porostu pisać a nie cytować. Pozdrawiam

Edytowane przez ksynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli ktoś sugeruje coś innego to proszę porostu pisać a nie cytować

Czy to było do mnie? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie gural absolutnie nie do ciebie.całkowicie się z tobą zgadzam.poprostu napisałem co i jak książkowo i praktycznie koledze żeby wiedział co i jak i żeby mu ktoś kitu nie wciskał przy naprawie ale zawsze znajdzie się ktoś kto wie lepiej. ja jestem 12 lat w zawodzie więc troszkę tych usterek się naprawiało. jeśli cie uraziłem to wielkie sorki kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego,rozrząd wymienia się co 60 tysięcy nie zależnie od tego w jakim jest stanie.i mam na myśli kompletny rozrząd to jest podstawa....

Ciekawe co piszesz, tylko gdzie to przeczytałeś?

Skoro producent przewidział, że 90 tys. to nie widzę powodów dla których miałbym wymieniać częściej.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeden z powodów jest taki że podczas wymiany paska nie wymieniasz kół wału korbowego, koła wałka rozrządu itp. a one mimo że stalowe to sie wycierają i pasek mimo ze nowy już tak pięknie nie lezy jak powinien i z tąd te 60 tyś i ja sie do tego stosuje bo widziałem już bałagan po pękniętym pasku, wczoraj w kturymś poście jeden z kolegów pisał o tym że niemieckie ASO przy wymianie rowrządu wymienia nawet hydropopychacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego,rozrząd wymienia się co 60 tysięcy nie zależnie od tego w jakim jest stanie
ja jestem 12 lat w zawodzie więc troszkę tych usterek się naprawiało.

 

No to niezły z ciebie mechanik :P , poprawiasz fabrykę ? , instrukcja mówi że co 90 tyś., a ty co 60 tyś. i kto mówi prawdę ? he he . Pewnie olej zmieniasz co 5 tyś. ale co tam to twoja sprawa , tylko nie wciskaj głupot innym . :cool:

--- scalone ---

jeden z powodów jest taki że podczas wymiany paska nie wymieniasz kół wału korbowego, koła wałka rozrządu itp. a one mimo że stalowe to sie wycierają i pasek mimo ze nowy już tak pięknie nie lezy jak powinien i z tąd te 60 tyś i ja sie do tego stosuje bo widziałem już bałagan po pękniętym pasku, wczoraj w kturymś poście jeden z kolegów pisał o tym że niemieckie ASO przy wymianie rowrządu wymienia nawet hydropopychacze

 

Oczywiście ,wymienia się wszystko kompletami !!! , a kombinowanie kończy się urwanym paskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to niezły z ciebie mechanik :P , poprawiasz fabrykę ? , instrukcja mówi że co 90 tyś., a ty co 60 tyś. i kto mówi prawdę ? he he . Pewnie olej zmieniasz co 5 tyś. ale co tam to twoja sprawa , tylko nie wciskaj głupot innym . :cool:

Kolego nie będę komentował tego co o mnie napisałeś. Nie wiem w jakim zawodzie pracujesz ale jeżeli uważasz że instrukcja mówi że wymiana co 90 tyś. a i owszem jeżeli zmieniasz rozrząd razem z wszystkimi kołami i pod warunkiem że są to części serwisowe a wątpię że ktoś tak właśnie robi.I nie usiłuje tu poprawiać fabryki.Jeśli ktoś wymienia rozrząd bez wymiany kuł zębatych to wymianę przeprowadza się co 60 tysięcy i w każdym warsztacie tak ci powiedzą. Przeczytaj drugi post autora wątku a następnie to co ja pisałem w poprzednich. Utworzył ten wątek po to aby dowiedzieć się dokładnie co i jak, zasięgając porady innych kolegów z forum a nie po to żeby ktoś kogoś ośmieszał że nie ma racji bo instrukcja mówi tak a nie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego,rozrząd wymienia się co 60 tysięcy nie zależnie od tego w jakim jest stanie.i mam na myśli kompletny rozrząd to jest podstawa.

 

Kolego wcale nie chciałem cię ośmieszać , bardzo przepraszam jeżeli poczułeś się urażony . Jak dajesz rady to trzeba napisać dokładnie co i kiedy, tak jak w ostatnim poście , bo w pierwszym to za bardzo wszystko uogólniłeś .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Zawsze powtarzam co 90tys nie na nasze warunki drogowe i pogodowe.

 

Ale do rzeczy skoro sam nie zgasl to jest szansa ze da sie motor uratowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to niezły z ciebie mechanik :P , poprawiasz fabrykę ? , instrukcja mówi że co 90 tyś., a ty co 60 tyś. i kto mówi prawdę ? he he . Pewnie olej zmieniasz co 5 tyś. ale co tam to twoja sprawa , tylko nie wciskaj głupot innym . :cool:

Kolego nie będę komentował tego co o mnie napisałeś. Nie wiem w jakim zawodzie pracujesz ale jeżeli uważasz że instrukcja mówi że wymiana co 90 tyś. a i owszem jeżeli zmieniasz rozrząd razem z wszystkimi kołami i pod warunkiem że są to części serwisowe a wątpię że ktoś tak właśnie robi.I nie usiłuje tu poprawiać fabryki.Jeśli ktoś wymienia rozrząd bez wymiany kuł zębatych to wymianę przeprowadza się co 60 tysięcy i w każdym warsztacie tak ci powiedzą. Przeczytaj drugi post autora wątku a następnie to co ja pisałem w poprzednich. Utworzył ten wątek po to aby dowiedzieć się dokładnie co i jak, zasięgając porady innych kolegów z forum a nie po to żeby ktoś kogoś ośmieszał że nie ma racji bo instrukcja mówi tak a nie inaczej.

 

a co ile wymienia sie rozrząd robiąc to w naszym Polskim serwisie ? Czy też powiedzą Ci że co 60 tys masz wymieniać ? I na pewno u nas nie wymieniają kół zębatych !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawsze powtarzam co 90tys nie na nasze warunki drogowe i pogodowe.

Jakoś mnie ten argument nie przekonuje. Bo jakaż to różnica warunków pogodowych panuje między powiedzmy woj. zachodniopomorskim a oddalonym od granicy o ~150 km Berlinem?

Warunki drogowe? Chodzi o wertepy? Czy pokonywanie dużych odległości po autostradach?

A co jak Berlińczyk kupi sobie passata do jazdy tylko po mieście? Też mu ktoś mówi, żeby wpadł na wymianę rozrządu za 60 tys. km? No chyba nie...

A co z Hiszpanami czy Włochami z południa? Może co 120 tys., bo tam cieplutko?

Sorki za ton, ale ciężko się opanować czytając takie argumenty.

Przecież te 90 tys. km o których pisze się w instrukcji nie wzięło się z widzimisię jakiegoś Hansa, tylko to wartość oszacowana na podstawie obliczeń z uwzględnieniem różnych warunków.

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę tak, że w moim Pasku rozrząd był wymieniany przy równo 120 tyś km w ASO w Szwajcarii co jest potwierdzone w książce serwisowej i dodatkowo w centralnym komputerze VW, i kolejną wymianę będę robił przy 240 tyś. W Szwajcarii był tylko 1 właścicel i ja jestem 1 w Polsce. Narazie jest zrobione 206 tyś, jeśli pierdyknie przed czasem to Wam powiem, ale wątpie żeby tak się stało przy 2,8 V6. Auto jest w stanie idealnym i serwisowane do końca co potwierdza książka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
120 tyś km w ASO

 

Bo w 2.8 wymienia sie co 120 :D , co 30 tys sprawdza sie naciąg i stan :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana co 60tys gdyz nie kupujecie orginalow od VW tylko od jakiegos "GOSCIA" z ALLGRO. Jedzie do serwisu zapacicie slono ale nastepna wymiana o wiele pozniej co nie jest tak:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymiana co 60tys gdyz nie kupujecie orginalow od VW tylko od jakiegos "GOSCIA" z ALLGRO. Jedzie do serwisu zapacicie slono ale nastepna wymiana o wiele pozniej co nie jest tak

 

A jak kupuje oryginał części tylko mechanik nie ma kursu jako autoryzowany serwisant to co ile się wymienia ? ;) Też co 60 tys ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica taka że na pasku Conti czy Gatesa jest jeszcze logo VW, a wcale nie ma koszmarnej różnicy w cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak kupuje oryginał części tylko mechanik nie ma kursu jako autoryzowany serwisant to co ile się wymienia ? ;) Też co 60 tys ?

 

nie pisze o tym kto zaklada tylko co zakladamy. Sam zakladam u Tadka i wymiana co 90tys ale orginal:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności