Skocz do zawartości
Gość jędrek

Pasek rozrządu - co ile wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

ASO - to 1500 części+robocizna, bez wymiany pompy wody

CNF (ma uprawnienia ASO - pieczątki) - 1100 z wymianą pompy wody

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik AVF, według mojej książki serwisowej rozrząd powinienem zmieniać co 120 tys. km. Samochód mam od nowości i pierwszy raz rozrząd wymieniłem tak przezornie przy 110 tys. Dziwi mnie, że niektórzy chcą wymieniać co 60 tys. Na pewno to nie zaszkodzi i jest bezpieczniej (szczególnie jak ktoś takie przeglądy robi u "Pana Miecia"), ale skoro producent gwarantuje 120 tys. to znaczy to, że pasek, rolki i pompa obliczone są na znacznie większe przebiegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Matsil, dobrze odczytałeś informacje z ksiązki? PD-ki to raczej co 90kkm mają taką czynność mieć wykonywaną. Mam rok młodszy od Ciebie samochoód i w mojej książce pisze, że wymiana co 90kkm (sam to też wiem :) ) I tez mam auto od nowości.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Ja mam silnik AVF, według mojej książki serwisowej rozrząd powinienem zmieniać co 120 tys. km.

 

Moim zdaniem cos nie tak z ta Twoja ksiazka serwisowa... Ja tez mialem AVF i jakos wszedzie byly zalecenia, zeby co 90 tys. km wymieniac rozrzad. Spotkalem sie tez z opinia, ze warto po 60 tys. km sprawdzic stan paska... Ale jesli chcesz miec silnik do roboty, to mozesz rzadziej wymieniac pasek i reszte osprzetu ;)

 

Co 120 tys km wymieniasz rozrzad, ale w 2.5 TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN
Ja mam silnik AVF, według mojej książki serwisowej rozrząd powinienem zmieniać co 120 tys. km.

 

Moim zdaniem cos nie tak z ta Twoja ksiazka serwisowa... Ja tez mialem AVF i jakos wszedzie byly zalecenia, zeby co 90 tys. km wymieniac rozrzad. Spotkalem sie tez z opinia, ze warto po 60 tys. km sprawdzic stan paska... Ale jesli chcesz miec silnik do roboty, to mozesz rzadziej wymieniac pasek i reszte osprzetu ;)

 

Co 120 tys km wymieniasz rozrzad, ale w 2.5 TDI.

 

Zgadzam się w 1.9 TDI na pompo-wtryskiwaczach co 90 tys. km., a w 2.5 TDI co 120 tys. km., jednak nawet salon VW w Polsce, ze względu na "specyficzny" rynek zaleca w 2.5 również wymianę co 90 tys. km.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matsil, dobrze odczytałeś informacje z ksiązki? PD-ki to raczej co 90kkm mają taką czynność mieć wykonywaną. Mam rok młodszy od Ciebie samochoód i w mojej książce pisze, że wymiana co 90kkm (sam to też wiem :) ) I tez mam auto od nowości.

 

HHA

Odczytałem dobrze, do tego w serwisie w W-wie jak przyjechałem wymienić przy 110 tys. powiedzieli mi, że mogę jeszcze te 10 tys. spokojnie poczekać. Teraz planuję wymieniać co 90 tys., ale do tego jeszcze daleko, bo na razie mam dopiero 124 tys.

Dziwne, że w tych samych silnikach inni mają co innego, też mi się wydawało, że powinno być co 90tys. Kolega z Włoch, co prawda ma AWX ale też miał w książce co 120 tys. Albo jakiś błąd i mam cholernego farta, że silnik jest cały albo nie wiem. Ale chyba w serwisie wiedzą co robią, albo i nie :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem ze co max 90tyś km lub 4-5 lat bo guma sie starzeje. Ja w moim przy przebiegu 150865km mam łącznie z fabrycznym 3 rozrząd. Pozdrawiam dziimi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja słyszałem ze co max 90tyś km lub 4-5 lat bo guma sie starzeje. Ja w moim przy przebiegu 150865km mam łącznie z fabrycznym 3 rozrząd. Pozdrawiam dziimi

Nie sądzisz że to przesada..?Mowa o przebiegu 150tyś i trzecim rozrządzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega z Włoch, co prawda ma AWX ale też miał w książce co 120 tys. Albo jakiś błąd i mam cholernego farta, że silnik jest cały albo nie wiem. Ale chyba w serwisie wiedzą co robią, albo i nie :-).

 

ja mam AWX i w książce mam co 90 tys :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wymiane rozrzadu przy kazdej wymianie oleju ..co 10 tys ...TAK BEDZIE BEZPIECZNIEJ !!

 

 

:hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

A ja proponuję wymianę rozrządu, świec, pompowtryskiwaczy, turbiny, oleju i wszystkich filtrów przy każdym tankowaniu. Wtedy Pasie będą najmniej awaryjnymi samochodami na Świecie :ok:

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

zuse, a_r_t_i, a ja proponuję zmianę podejścia....

Boże widzisz i nie grzmisz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

dziimii, pasek rozrządu to nie tylko guma. Tam tej gumy jest bardzo niewiele. To nie jest dętka czy opona, którą szlag może trafić w dowolnym momencie. Pasek rozrządu jest olejo odporny itp. więc taki wymiany rozrządu co 50tys to szkoda Twoich pieniędzy i czasu.

 

Jak już kiedyś pisałem w 2004 roku VAG zaczał produkować komplety rozrządów na przebiegi 120 tys. kilometrów ale to były rozrządy na aftermarket a nie na fabryczny montaż. Ponadto w rocznikach 2002 i 2003 nie mogły sie znaleźć takie paski.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Uważam, że mam dobre podejście. Czasami przecież można zażartować - ale widzę że biedrony się żarty nie trzymają - proponuję zmianę podejścia, zwłaszcza w dzisiejszych czasach.

 

Mnie chodziło o to abyśmy nie popadali ze skrajności w skrajność. Wg. mnie wymiana rozrządu powinna następować co 90 tys. km albo nie dalej niż 5 lat.

Wymiana co 60 tys nie ma sensu - jak pasek jest wadliwy to może równie dobrze strzelić po 10 tys.

Prawda jest taka że 120 tys. pasek powinien wytrzymać ale po co to sprawdzać ?

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro mialem przed 1999 rokiem DAEWOO i tam bylo napisane ze pasek wytrzyma 90tys (i wytrzymal) to wydaje mi sie ze pasek VW wyprodukowany w 2006 wytrzyma tez 90tys. PROSZE zarty zartami ale skoro producent mowi wymien to i to przy takich przebiegach to NADGORLIWY POLAK wymieni to 30% szybciej BO TAK !!

 

a jezeli komus zerwal sie pasek rozrzadu i opisal to na forum to prosze na litosc boska wziasc pod uwage ze PASSATOW jezdzi, po tym swiecie, kilkaset tys, i zerwanie sie paska w 1000 PASSATACh jest uwazane przez producenta za BLAD STATYSTYCZNY !! wiec odrobine ZDROWEGO ROZSADKU !! a jak komus ma sie zerwac albo pierdnac cos innego to bez wzgledu czy bedzie uwazal czy nie to i tak to sie stanie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Akurat Daewoo to est szczegołny przypadek. Pasek owszem wytrzymywał zadane rpzebiegi ale juz rolki i napinacze takich przebiegów nie wytrzymywały. Wielokrotnie przyjeżdżały do nas Lanosy czy Nubirki na rozrząd przy przebiegu rzedu 60kkm i pasek był prawie nowy a rolka piszczała i ćwierkała jak poranne ptaszków muzykowanie. Przypadek Fiata to chyba większość ludzi w motoryzacji też zna kiedy to modele Fiata z końca lat 90-tych miały problemy z przejechaniem 80kkm na pasku rozrzadu a producent wskazywał wymianę rozrzadu na 120kkm.

 

Ja uwazam i uznaję taką zasadę, że jak komuś się zbliża wymiana to niech wymienia zaraz nie czekając bo i tak to musi zrobić a jak bedize czekał to może mu się trafić jakiś długi wyjazd czy coś podobnego i będzie potem kłopot jak się przejedzie termin wymiany. Jakby się już coś stało to wogóle jest kłopot i powód do mania nerwów na siebie i wszystkich otaczających :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MASZ RACJE HHA....(chociaz czasem mnie wkurzasz !!) Ja wymienilem swoj pasek przy 177tys ale TYLKO dlatego ze mialem daleki wyjazd na drugi koniec niemiec. Normalnie bym czekal do 180-181 tys. Teraz jak zapuscilem VIRUSIKA zastanawiam sie czy nie wymienic paska po przejechaniu 80 tys. Wspominales HHA o rozrzadach aftermarkowych przygotowanych na 120tys. CZY TO SAM PASEK CZY ROLKI TEZ?? PO CZYM POZNAC TAKI ROZRZAD??

 

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro poruszyliście temat daewoo, to żona miała lanosa z 1997r i chociaż producent zalecał wymianę rozrządu bodajrze co 80 tys., ja przezornie, jak to Polak wymieniałem co 60 tys. Nie wiem czy z braku zaufania do koreańskiej myśli technicznej? I tak jak napisał HHA, pasek zawsze był jak nowy ale rolka napinająca potrafiła wydawać różne dźwięki. Niemcom ufam bardziej i uważam, że jeżeli zalecają wymieniać co 90 tys. to nie ma co przesadzać - szkoda pieniędzy. Mój przelatał na pierwszym pasku 110 tys. i nic się nie stało, więc jakiś tam zapas na pewno jest :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio byłem w servisie VW i pytam gościa co ile wymienia się rozrząd w 1.8T wiec on śmiało do mnie ze do 180000 tyś spokojnie moge szaleć kogo słuchać.dziś juz mam 128 tyś na jednym pasku zaczynam szukać cześć po taniości znalazłem w inter-cars za Łomiankami przy wylocie na gdańsk

Pasek-80zł

Rolka nap.-158zł.

Napinacz paska klinowego-210zł.

Rolka odwracająca-64zł.

Pompa wody-156zł.

Orjętuje sie ktoś co jeszcze ewentualnie trzeba dokupić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co 90tys, 2dni temu wymieniłem i w ASO oznajmili ze następna wizyta za 90tys. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności