Gość hha Zgłoś #141 Napisano 16 Kwietnia 2008 Coś mi tu się zdaje, że ta osoba miała wcześniej Fiata z okresu lat 1993 - 1999 a tam wtedy były spore problemy z paskami rozrządu bo producent był wogóle nieznany. Niestety tak jest, że Polak nikomu nie ufa i zawsze twierdzić będzie, że mozna było zrobić lepiej i to nawet w garażu. HHA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #142 Napisano 16 Kwietnia 2008 derlysy podziwiam Cię, że jeszcze tu piszesz na temat wymiany, daj se juz luz z tymi ludźmi przeciez widzisz że klapki na oczach mają, niech se wymieniają nawet razem z tankowaniem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ikceduh Zgłoś #143 Napisano 16 Kwietnia 2008 zapomniałem dodać, że auto stało ciut ponad trzy lata a guma jest gumą.. a i tak wole zmienić przed czasem... a z wynalazkami fiatobodobnymi rozstałem się w latach 90 tych.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #144 Napisano 16 Kwietnia 2008 Obecnie paski rozrządu do takich aut jak Passat 3BG to raczej gumę mają w mniejszości. HHA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #145 Napisano 17 Kwietnia 2008 Nie ma co przesadzać ,rozrząd to nie majtki by zmieniać go co miesiąc.W najgorszych warunkach np.przy jeżdzie miejskiej ze śr.prędkością np 45 km/h 90 tyś osiągniemy po 2000 tyś godz i pasek ma to wytrzymać,przy jezdzie ze sr 90 km, to tylko 1000 h i pasek tez do wymiany ,a zrobil tylko poł przebiegu pierwszego.Wniosek jest taki że to co podaje producent ,to min w ekstremalnych warunkach ,a możliwości są dużo większe ,choć przekraczanie ich jest nieco ryzykowne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #146 Napisano 17 Kwietnia 2008 Co ile wymieniac? i wszyscy mysla i wymyslaja, a czemu nie poczytac w ksiazce, ktora jest dolaczona do kazdego samochodu, jest tam napisane do czego co sluzy i co ile co robic i tyle, a o pasku to pisze ze pierwszy po 90 tys, a kazdy nastepny co 60 tys i koniec. Tak sie zastanawiam, piszecie o takich czasem glupstwach ze szkoda czytac, wymienilibyscie wszystko i czesto, ale po co?! Po co grzebac w samochodzie i ciagle w czyms krecic?! To nie poprawia kondycji samochodu, wprosc przeciwnie, jest coraz gorzej! Zobaczcie na samochody przyworzone z zagranicy, sa w dobrym stanie, wiadomo maja dobre drogi, ale najwazniejsze nie grzebia w nich tak czesto jak wiekszosc z was, a juz napewno nie sami, tylko w serwisach i dlatego samochody sa jakie sa! Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #147 Napisano 17 Kwietnia 2008 o pasku to pisze ze pierwszy po 90 tys, a kazdy nastepny co 60 tys i koniec Możesz skan wrzucić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morgan Zgłoś #148 Napisano 22 Kwietnia 2008 ok zrobiłem zdjęcie naklejki w moim pasku (załączone), dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że co 90k km, a wymiana 1300pln. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #149 Napisano 22 Kwietnia 2008 Nie ma co przesadzać ,rozrząd to nie majtki by zmieniać go co miesiąc. Co do majtek to mamy odmienną opinie - ja zmieniam codziennie. Ale co do rozrządu mamy identyczne zdanie. 90.000 km i tak ma być, choc zawsze znajdą się nadgorliwi i niech tam sobie żyją w swoim swiecie. W końcu nie za moje wymieniają. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #150 Napisano 22 Kwietnia 2008 ok zrobiłem zdjęcie naklejki w moim pasku (załączone), dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że co 90k km, a wymiana 1300pln. identyczną mam u siebie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Goloner Zgłoś #151 Napisano 9 Lipca 2008 a co z wymianami pozostałych pasków ( alternator, klima ) jak sie zaleca ? czy powinno sie wymieniać tez z napinaczami razem ? bo czekaja mnie wymiany a jeżdze w ciemno i nie chce ryzykowac nie wiem przy ilu tys. bylo to wszystko wymieniane i lepiej sie zabezpieczyc .... co musze w kompletach powymieniać ??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lesio Zgłoś #152 Napisano 9 Lipca 2008 Witam, ja właśnie zmieniłem rozrząd pierwszy miałem w ASO (Germany) teraz przy 175 kkm zmieniałem w warsztacie samochodowym - okazało się, że miałem oryginała faktycznie, a jego stan był bardzo dobry. Tak więc jak jest napisane 90 tyś to nie jest to wyssane z palca... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #153 Napisano 14 Lipca 2008 W mojej książce serwisowej pisze że pasek wymienia się po 120 tyś i tak właśnie był wymieniany w moim b5 1.8 20v ADR.Choć może zapobiegawczo faktycznie lepiej wymieniać wcześniej.Kuzyn kupił b5 3bg 2003r 1.9tdi.I niestety padł ofiarą nieuczciwego sprzedawcy,kupił auto w komisie gdzie twierdzono że auto było regularnie serwisowane.Los był o tyle okrutny że podczas powrotu do domu tuż po zakupie pasek rozrządu się zerwał(nie znam szczegółów jak załatwił sprawę z komisem i jak wyglądała umowa między nim i komisem).Na naprawę wydał krocie i tu kolejny pech ktoś skopał naprawę i póżniej problemów z silnikiem końca nie było!W końcu go trafiło i sprzedał.Ale to niezła przestroga żeby nie przeginać ze zbyt długim jeżdzeniem między wymianami paska. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zefir Zgłoś #154 Napisano 29 Lipca 2008 W przypadku mojego silnika (AVF) rozrząd wymienia się co 120 tyś. Chodzi o auta które mają w kodzie przynajmniej rok modelowy 2004. Do tego rocznika co 90 tyś. Potwierdzone przez każdy serwis, również niemiecki i moją książkę serwisową. Natomiast wszyscy jesteśmy przeczuleni na punkcie swoich samochodzików i dmuchamy na zimne. Dlatego warto obejrzeć stan paska rozrzadu i w razie czego podjąć odpowiednie kroki. p.s. Jak byśmy mieszkali w "normalnym" kraju i "normalnie" zarabiali to chyba nikt tak by nie kombinował. Normalna byłaby wizyta w serwisie i po sprawie.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #155 Napisano 29 Lipca 2008 Tu chodzi tylko o to, że w 2004r. zmieniono jeszcze konstrukcje paska rozrządu i ten nowy pozwala na dłuzszy przebieg. Zastosowanie w modelach 2002/2003 nowego typu paska też daje możliwość zmieny rozrządu przy 120kkm. HHA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #156 Napisano 29 Lipca 2008 dziwne, dziwne ja mam w instrukcji obsługi passata (niemiecka) jest tak napisane wymienić co 90 000km pasek rozrządu w 4 cylindrowych benzynowych sprawdzać co 30 000km wymienić pasek co 90 000km wszystkie 4 cylindrowe diesle wymienić pasek co 120 000km 6 cylindrowe benzynowe i diesle wymienić pasek co 180 000km 4 cylindrowe 5 zaworowe/ cyl. benzynowe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Server Zgłoś #157 Napisano 28 Listopada 2008 kserkses, mam taki sam silnik jak ty, poprzedni właściciel twierdzi że jemu kazano zmienić pasek przy 180.000 km. W/g mnie wymiana powinna być przy 120.000 km. Mogę prosić o pomoc bo nie chcę przegiąć!! pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #158 Napisano 28 Listopada 2008 dziwne, dziwne ja mam w instrukcji obsługi passata (niemiecka) jest tak napisane wymienić co 90 000km pasek rozrządu w 4 cylindrowych benzynowych sprawdzać co 30 000km wymienić pasek co 90 000km wszystkie 4 cylindrowe diesle wymienić pasek co 120 000km 6 cylindrowe benzynowe i diesle wymienić pasek co 180 000km 4 cylindrowe 5 zaworowe/ cyl. benzynowe Server przecież masz 4-cyl 20V to w czym niby przeginasz? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Server Zgłoś #159 Napisano 29 Listopada 2008 (edytowane) Server przecież masz 4-cyl 20V to w czym niby przeginasz? Bo mam przejechane 127.000 km 4 cylindry 20V oznacza silinki 5 zaworowy? Pytanie być może naiwne, ale chcę się upewnić. dzięki Edytowane 29 Listopada 2008 przez Server Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #160 Napisano 29 Listopada 2008 4 cylindry 20V oznacza silinki 5 zaworowy? Tak, dokładnie tak jak napisałeś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach