peter2906 Zgłoś #961 Napisano 20 Marca 2012 Tylko że dałem zdjęcie lewej strony auta i wygląda normalnie więc tamto "małe" koło to tylko złudzenie na zdjęciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #962 Napisano 20 Marca 2012 większe też, bo drugi wymiar to procentowy stosunek do szerokości opony, a 45% z 235 jest więcej niż 45% z 215, o jakieś 9mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #963 Napisano 20 Marca 2012 Właśnie znalazłem fajny kalkulator opon. Wylicza, że idealnym odpowiednikiem opony 235/45/17 byłaby opona 215/49/17. A zatem najbardziej odpowiednia będzie 215/50/17... http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulat...,opon,204.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #964 Napisano 20 Marca 2012 Dobra Panowie, a jak to ma się z ewentualnym AC w razie uszkodzenia pojazdu, nie będą patrzyć że opony niehomologowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #965 Napisano 20 Marca 2012 Ogólnie już po zmianie z 205/55/16 odczuwam że auto jest mniej "żwawe" a te 235 miało by jeszcze większe opory toczenia więc wolę już nie zakładać nic szerszego ... A co z moją tezą odnośnie "polerki" ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #966 Napisano 20 Marca 2012 Lepiej nie przekonywać się na własnej skórze. W dobie kryzysu wszędzie szukają oszczędności. Skoro czepiają się hidów to i opon mogą. 205/55/16 też są za małe... Ja mam lato 235/45/17, a zimę 215/55/16 i żadnych różnic nie widzę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #967 Napisano 20 Marca 2012 Niestety ja widzę ... przejechałem się zaraz po przełożeniu i jednak czuję różnicę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #968 Napisano 20 Marca 2012 w jaki sposób wyczuwasz różnicę w oporach toczenia? Masz stworzone idealne warunki do porównania? Nie, nie ma takiej możliwości w normalnym ruchu. Nie wierzę, że jest odczuwalna różnica. między 215 a 235 (nawet jeśli pod uwagę weźmiemy większą, najprawdopodobniej masę koła 17"). Złudzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #969 Napisano 20 Marca 2012 w jaki sposób wyczuwasz różnicę w oporach toczenia? Masz stworzone idealne warunki do porównania? Wybacz , nie wstawiłem samochodu do laboratorium .... napisałem wyrażnie ... "czuję różnicę" ... Po drugie ... napisałem o różnicy między kołem 205/16 a 215/17 ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #970 Napisano 20 Marca 2012 (edytowane) Nie ma co kotów drzeć, teoretycznie pomiędzy 205/55/16 a 215/45/17 w szerokości opony jest dosłownie kilka minimetrów i wyczucie różnicy to jednak raczej złudzenie. Ale jak pisałem na początku nie ma co się kłócić o odczuciach w oporach toczenia. Przy takiej oponie co jest najważniejsze to strata na wysokości gumy o dokładnie 6 mm, a przy naszych drogach to już trochę jest. A co do polerki to zrób fotkę koła z bliska i wrzuć. Edytowane 20 Marca 2012 przez irek30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #971 Napisano 20 Marca 2012 teoretycznie pomiędzy 205/55/16 a 215/45/17 w szerokości opony jest dosłownie kilka minimetrów dokładnie 10mm, bo szerokość opony jest podawana w mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #972 Napisano 20 Marca 2012 Akurat między 215 a 235 czuć różnicę a raczej w moim przypadku słychać jak zmieniałem 205 na 215 na zimę nie czułem oraz nie słyszałem różnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #973 Napisano 20 Marca 2012 w jaki sposób wyczuwasz różnicę w oporach toczenia? Masz stworzone idealne warunki do porównania? Nie, nie ma takiej możliwości w normalnym ruchu. Nie wierzę, że jest odczuwalna różnica. między 215 a 235 (nawet jeśli pod uwagę weźmiemy większą, najprawdopodobniej masę koła 17").Złudzenie. Nie ma złudzenie przerobiłem zmianę z 215/55r16 na letnie nówki 205/55r16 i zapewniam Cię że jest dużą różnica w osiągach auta też myślałem że to lipa bo te parę mm co miałoby zmienić ale jednak. Pruje jak szalony vmax też skoczyła, co prawda trzeba brać poprawkę że przesiadłem się z zimowych na letnie więc sama konstrukcja też może miec znaczenie a nie tylko rozmiar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
la.bouche Zgłoś #974 Napisano 21 Marca 2012 Nie ma złudzenie przerobiłem zmianę z 215/55r16 na letnie nówki 205/55r16 i zapewniam Cię że jest dużą różnica w osiągach auta też myślałem że to lipa bo te parę mm co miałoby zmienić ale jednak. Pruje jak szalony vmax też skoczyła, co prawda trzeba brać poprawkę że przesiadłem się z zimowych na letnie więc sama konstrukcja też może miec znaczenie a nie tylko rozmiar. Zauważ, że zmniejszając szerokość opony, zmniejszyłeś też jej obwód, czyli masz mniejsze koło... i większe przekłamanie wskazań na prędkościomierzu, bo oczywistym jest, że mniejsze koło prędzej pokaże Ci np. 100km/h i ta prędkość będzie różnić się od rzeczywistej prędkości. Poza tym zmniejszyłeś również powierzchnię, na której opona styka się z podłożem, co z kolei przełoży się na pogorszenie trakcji (jazda w zakrętach, zrywanie przyczepności podczas gwałtownego przyśpieszenia) oraz skuteczność hamowania. Na plus z pewnością będzie odrobinę mniejsze spalanie, bo jednak opór toczenia mniejszy. Ja od dwóch sezonów zmieniam zimówki 205/55/r16 na letnie 235/40/r18. Dokładniejsze wskazanie licznika prędkości, w porównaniu z prędkością odczytaną z GPS, mam na oponach letnich. Jedyna różnica na minus u mnie, przy oponach letnich, to spalanie większe ok. 0,5l/100km, jednak wyższy poziom bezpieczeństwa jaki dostaję w zamian rekompensuje to z nawiązką. Pozdrawiam, A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #975 Napisano 21 Marca 2012 A co do polerki to zrób fotkę koła z bliska i wrzuć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vadero Zgłoś #976 Napisano 21 Marca 2012 normalne polerowane fele, pomalowane bezbarwnym dla ochrony nie jeździj na tym w zimie, jak jest sól na drogach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #977 Napisano 21 Marca 2012 normalne polerowane fele A nie były by wtedy całkiem gładkie ?? Bez "rowków" po tokarce ??Na zdjęciu słabo je widać ale gołym okiem są bardzo dobrze widoczne ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #978 Napisano 21 Marca 2012 faktycznie widać wzorek pasków na tych felgach, ja mam polerowane felgi, to są gładkie jak lustro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #979 Napisano 21 Marca 2012 faktycznie widać wzorek pasków na tych felgach, ja mam polerowane felgi, to są gładkie jak lustro. No tak mi się właśnie wydaje że na felgach polerowanych elementy "błyszczące" są całkiem gładkie a u mnie sa wyrażne ślady toczenia .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sadziak Zgłoś #980 Napisano 21 Marca 2012 siemanko. Odkopałem temat:) ostatnie 2 sezony - jeździłem na 18x8,5 ET 35 (BBS CH012) na kapciach 235/40 R18. Wszystko było spoko, idealnie na równi z karoserią koło siedziało, tylko przy na prawdę duużych wybojach albo dziurach tył przycierał o nadkole, ale nie o blachę. w zeszłym roku (2011) we wrześniu wszedł gwint H&R monotube alu - więc powiem wam, że jest znacznie niżej (na najwyższym setupie tak wysoko, że nie da się łańcuchów wsadzić, no i już dokładkę r line udało mi się wyrwać i połamać.. ale poszło teraz do spawania i lakierowania więc będzie już ok bo też nauczyłem się jeździć "zglebionym" passkiem i bardziej uważam na wysokie krawężniki, a osiedlowych śpiących policjantów staram się omijać.... na gwincietrochę bardziej twardo i mniejszy skok, więc na 18" nic nie obcierało. No i na ten sezon wjeżdzają 19x8,5 et50 - kupiłem dobrej jakości (prod. WSP ITALY) repliki Porsche 911 997 turbo (antracytowe wnętrze ze srebrnym/polerowanym frontem..). jako, że to są felgi z PCD Porsche (5x130) do tego mam już adaptery H&Ra zmieniające PCD z 5x130 na 5x112 i zmieniające średnicę otworu centrującego. Dystanse/adaptery mają 15mm grubości, więc efekt powinien być jak z ET35. do felg kapcie też 235 ale o profilu 35 , czyli 235/35 R 19, oznaczenie 91 Y (XL).. Mam nadzieję, że będzie kozak. montaż, przesiadka na letnie myślę, że jakoś przed majówką. teraz dojeżdzam zimówki po 2 sezonach ..będą do wymiany. pozdro!! kupujcie duże fele! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach