Skocz do zawartości
Gość dembol

Felgi aluminiowe do B6

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko że dałem zdjęcie lewej strony auta i wygląda normalnie więc tamto "małe" koło to tylko złudzenie na zdjęciu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

większe też, bo drugi wymiar to procentowy stosunek do szerokości opony, a 45% z 235 jest więcej niż 45% z 215, o jakieś 9mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, a jak to ma się z ewentualnym AC w razie uszkodzenia pojazdu, nie będą patrzyć że opony niehomologowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie już po zmianie z 205/55/16 odczuwam że auto jest mniej "żwawe" a te 235 miało by jeszcze większe opory toczenia więc wolę już nie zakładać nic szerszego ...

 

A co z moją tezą odnośnie "polerki" ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie przekonywać się na własnej skórze.

W dobie kryzysu wszędzie szukają oszczędności.

Skoro czepiają się hidów to i opon mogą.

 

205/55/16 też są za małe...

Ja mam lato 235/45/17, a zimę 215/55/16 i żadnych różnic nie widzę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ja widzę ... przejechałem się zaraz po przełożeniu i jednak czuję różnicę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób wyczuwasz różnicę w oporach toczenia? Masz stworzone idealne warunki do porównania? Nie, nie ma takiej możliwości w normalnym ruchu. Nie wierzę, że jest odczuwalna różnica. między 215 a 235 (nawet jeśli pod uwagę weźmiemy większą, najprawdopodobniej masę koła 17").

Złudzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w jaki sposób wyczuwasz różnicę w oporach toczenia? Masz stworzone idealne warunki do porównania?

Wybacz , nie wstawiłem samochodu do laboratorium .... napisałem wyrażnie ... "czuję różnicę" ...

 

Po drugie ... napisałem o różnicy między kołem 205/16 a 215/17 ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co kotów drzeć, teoretycznie pomiędzy 205/55/16 a 215/45/17 w szerokości opony jest dosłownie kilka minimetrów i wyczucie różnicy to jednak raczej złudzenie. Ale jak pisałem na początku nie ma co się kłócić o odczuciach w oporach toczenia. Przy takiej oponie co jest najważniejsze to strata na wysokości gumy o dokładnie 6 mm, a przy naszych drogach to już trochę jest.

A co do polerki to zrób fotkę koła z bliska i wrzuć.

Edytowane przez irek30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teoretycznie pomiędzy 205/55/16 a 215/45/17 w szerokości opony jest dosłownie kilka minimetrów

 

dokładnie 10mm, bo szerokość opony jest podawana w mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat między 215 a 235 czuć różnicę a raczej w moim przypadku słychać :P jak zmieniałem 205 na 215 na zimę nie czułem oraz nie słyszałem różnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w jaki sposób wyczuwasz różnicę w oporach toczenia? Masz stworzone idealne warunki do porównania? Nie, nie ma takiej możliwości w normalnym ruchu. Nie wierzę, że jest odczuwalna różnica. między 215 a 235 (nawet jeśli pod uwagę weźmiemy większą, najprawdopodobniej masę koła 17").

Złudzenie.

 

Nie ma złudzenie przerobiłem zmianę z 215/55r16 na letnie nówki 205/55r16 i zapewniam Cię że jest dużą różnica w osiągach auta też myślałem że to lipa bo te parę mm co miałoby zmienić ale jednak. Pruje jak szalony vmax też skoczyła, co prawda trzeba brać poprawkę że przesiadłem się z zimowych na letnie więc sama konstrukcja też może miec znaczenie a nie tylko rozmiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma złudzenie przerobiłem zmianę z 215/55r16 na letnie nówki 205/55r16 i zapewniam Cię że jest dużą różnica w osiągach auta też myślałem że to lipa bo te parę mm co miałoby zmienić ale jednak. Pruje jak szalony vmax też skoczyła, co prawda trzeba brać poprawkę że przesiadłem się z zimowych na letnie więc sama konstrukcja też może miec znaczenie a nie tylko rozmiar.

Zauważ, że zmniejszając szerokość opony, zmniejszyłeś też jej obwód, czyli masz mniejsze koło... i większe przekłamanie wskazań na prędkościomierzu, bo oczywistym jest, że mniejsze koło prędzej pokaże Ci np. 100km/h i ta prędkość będzie różnić się od rzeczywistej prędkości. Poza tym zmniejszyłeś również powierzchnię, na której opona styka się z podłożem, co z kolei przełoży się na pogorszenie trakcji (jazda w zakrętach, zrywanie przyczepności podczas gwałtownego przyśpieszenia) oraz skuteczność hamowania.

Na plus z pewnością będzie odrobinę mniejsze spalanie, bo jednak opór toczenia mniejszy.

Ja od dwóch sezonów zmieniam zimówki 205/55/r16 na letnie 235/40/r18. Dokładniejsze wskazanie licznika prędkości, w porównaniu z prędkością odczytaną z GPS, mam na oponach letnich.

Jedyna różnica na minus u mnie, przy oponach letnich, to spalanie większe ok. 0,5l/100km, jednak wyższy poziom bezpieczeństwa jaki dostaję w zamian rekompensuje to z nawiązką. :)

 

Pozdrawiam,

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do polerki to zrób fotkę koła z bliska i wrzuć.

 

Zdjęcie510.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

normalne polerowane fele, pomalowane bezbarwnym dla ochrony :) nie jeździj na tym w zimie, jak jest sól na drogach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
normalne polerowane fele

 

A nie były by wtedy całkiem gładkie ?? Bez "rowków" po tokarce ??Na zdjęciu słabo je widać ale gołym okiem są bardzo dobrze widoczne ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie widać wzorek pasków na tych felgach, ja mam polerowane felgi, to są gładkie jak lustro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
faktycznie widać wzorek pasków na tych felgach, ja mam polerowane felgi, to są gładkie jak lustro.

 

No tak mi się właśnie wydaje że na felgach polerowanych elementy "błyszczące" są całkiem gładkie a u mnie sa wyrażne ślady toczenia ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemanko. Odkopałem temat:)

 

ostatnie 2 sezony - jeździłem na 18x8,5 ET 35 (BBS CH012) na kapciach 235/40 R18. Wszystko było spoko, idealnie na równi z karoserią koło siedziało, tylko przy na prawdę duużych wybojach albo dziurach tył przycierał o nadkole, ale nie o blachę.

 

w zeszłym roku (2011) we wrześniu wszedł gwint H&R monotube alu - więc powiem wam, że jest znacznie niżej (na najwyższym setupie tak wysoko, że nie da się łańcuchów wsadzić, no i już dokładkę r line udało mi się wyrwać i połamać.. ale poszło teraz do spawania i lakierowania więc będzie już ok bo też nauczyłem się jeździć "zglebionym" passkiem i bardziej uważam na wysokie krawężniki, a osiedlowych śpiących policjantów staram się omijać....

 

na gwincietrochę bardziej twardo i mniejszy skok, więc na 18" nic nie obcierało.

 

No i na ten sezon wjeżdzają 19x8,5 et50 - kupiłem dobrej jakości (prod. WSP ITALY) repliki Porsche 911 997 turbo (antracytowe wnętrze ze srebrnym/polerowanym frontem..).

 

jako, że to są felgi z PCD Porsche (5x130) do tego mam już adaptery H&Ra zmieniające PCD z 5x130 na 5x112 i zmieniające średnicę otworu centrującego. Dystanse/adaptery mają 15mm grubości, więc efekt powinien być jak z ET35.

 

do felg kapcie też 235 ale o profilu 35 , czyli 235/35 R 19, oznaczenie 91 Y (XL)..

 

Mam nadzieję, że będzie kozak. montaż, przesiadka na letnie myślę, że jakoś przed majówką. teraz dojeżdzam zimówki po 2 sezonach ..będą do wymiany.

 

pozdro!! kupujcie duże fele!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności