Skocz do zawartości
Gość dembol

Felgi aluminiowe do B6

Rekomendowane odpowiedzi

Czy rzeczywiście odczuwalny jest wzrost spalania po przesiadce z 215/55R16 na 235/40R18?

 

U mnie jest 215/55/16 oraz 235/45/17 i zmian w spalaniu nie zauważyłem.

 

Zastanawiałam się na 225/45/R17 tylko czy nie będzie za dużej przerwy miedzy oponą a nadkolem

 

Będzie wrażenie małych kółek. Ori jest 235/45/17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będzie wrażenie małych kółek. Ori jest 235/45/17.

 

ok, a nawęt gdybym dała 235/45/17 to nie będzie za duża przestrzeń miedzy kołem a nadkolem. Ostatnio jak kupiłam do mazdy opony o profilu 55 do 15'' wyglada jakby były wyciągnięte z malucha.. i nie chce popelnić drugiego takiego samego błędu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

235/45 R17 bedzie ok, na takich wychodza z fabryki. Tylko jak beda juz podjechane opony to zludzenie bedzie mniejszego kola. Najlepiej wyglada na nowych oponach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popatrz na ulicy albo w salonie.

wlasnie patrze już od tygodnia i nic..

 

Ma może ktoś takie felgi z oponami by zobaczyć fotkę?

 

---------- Dodano o 11:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:32 ----------

 

235/45 R17 bedzie ok, na takich wychodza z fabryki. Tylko jak beda juz podjechane opony to zludzenie bedzie mniejszego kola. Najlepiej wyglada na nowych oponach

 

Zastanawiam się jeszzce czy na tych 235 nie będzie za duży balon czy nie lepiej na 225?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma może ktoś takie felgi z oponami by zobaczyć fotkę?

 

Szukasz daleko, a masz pod nosem, w mojej galerii...

 

Zastanawiam się jeszzce czy na tych 235 nie będzie za duży balon czy nie lepiej na 225?

 

Skąd to się bierze polska skłonność do poprawiania niemieckich inżynierów...?!? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukasz daleko, a masz pod nosem, w mojej galerii...

znalazlam teraz pare fotek na forum i wyglada chyba ok.

 

Skąd to się bierze polska skłonność do poprawiania niemieckich inżynierów...?!? :hmm

właśnie czytam ze 235 dobre sa na 18''. obawiam się ze na tych 235 będzie źle się jeździło przy polskich drogach.. eh... takiego problemu to ja jeszcze nie miałam :)

 

ja ogólnie kupiłabym felgi 18'' ale profil 40 to już jest za mały i szukam jakiegoś innego wyjścia.. a opony z felgami musze kupić w tym tygodniu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupuj nowe 235/45 R17 bedzie ok, tak jak pisze Piotrek nie ma co poprawiac fabryki. Najlepszy rozmiar to oryginalny. Opona nie jest za szeroka a komfort tez jest ok. Na 225 bedzie nizsza opona tym samym mniejsze kolo i nie ladnie wygladac.

 

Zreszta zrobisz jak chcesz. Mozna nawet dac 215 na R17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez tu nie chodzi i zadne poprawianie fabryki tylko o indywidualne "podobanie sie". Mi sie podoba passat na zawieszeniu sportline i na kolach 18 cali, opona 235/40/18 - dlatego takie mam. Innym sie to nie podoba - i takiego nie maja - proste. Nie rozumiem po co tu dopisywac jakies teorie typu ze oryginalne to najlepsze bo nie za szerokie i takie tam bla bla bla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy rzeczywiście odczuwalny jest wzrost spalania po przesiadce z 215/55R16 na 235/40R18? Komfort jazdy na seryjnym zawieszeniu też znika?

 

Moim zdaniem spalanie wzrasta o około 0,5l w przypadku 1.8 TSI. Komfort jest może trochę niższy, ale bez tragedii - 235/45 to wciąż rozsądny profil. Na pewno też bardziej odczuwalne będą koleiny.

 

Natomiast bardzo poprawia się zachowanie auta na 235/45 w zakrętach przy wyższych V.

 

W przypadku normalnego wspomagania w Audi odczuwałem także dużą różnicę w pracy wspomagania - tutaj tego nie widzę. Pytanie tylko czy wspomaganie nie dostaje bardziej po tyłku ;).

 

Ogólnie są plusy są minusy - warto być ich świadomą/ym przed zmianą i cieszyć się z wyglądu Paska na 17kach ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

235/45 r17 i 235/40 r18 - jeździłem i na takich (mniejsze zimowe) i na takich 18 lato. Według mnie jak ktoś pojeździ na 18 to sam się przekona, że lepiej, różnica w komforcie według mnie prawie nie odczuwalna.

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie czytam ze 235 dobre sa na 18''. obawiam się ze na tych 235 będzie źle się jeździło przy polskich drogach..

 

Dobrze rozumiem, że gdzieś napisali, że przy 235 w 18 jest ok, a przy 235 w 17 już nie...?!? :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze rozumiem, że gdzieś napisali, że przy 235 w 18 jest ok, a przy 235 w 17 już nie...?!? :wmorde

 

do 17 takze 225.. ale jednak zostane przy tym rozmiarze 235...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupuj 235 - nie bój się!:) będzie dobrze! Przy 225 będzie mniejsza od oryginalnej średnica kola i wizualnie też efekt "za małego koła".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupuj 235 - nie bój się!:) będzie dobrze! Przy 225 będzie mniejsza od oryginalnej średnica kola i wizualnie też efekt "za małego koła".

 

Dzis bylam.w salonie i staly wlasnie na takich kolach. wygladaja super wiec postanowione 235/45/17. dziekuje wszystkim za pomoc:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy szesnastki rzeczywiście wyglądają w b6 niekorzystnie względem 17?

Co najlepiej kupić za ok 1600-1800pln? Używki VW 17 z oponami czy nowe 16 (pewnie nie VW) i dołożyć swoje opony po jednym sezonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat komfortu przerobiłem na poprzednim samochodzie i małym profilu. Najwięcej zależy od opony, dobrze dobrana opona o mniejszym profilu potrafi dać większy komfort niż ta o większym, bywało też że opona sprawowała się świetnie jako 15" a ten sam model jako 16" był beznadziejny, miał za słabe grzbiety i opona potrafiła się szybko podwijać na zakrętach.

 

A co do wyglądu, mam 16" żle nie jest, ale na 18"-tkach wyglądałby lepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 1600-1800 (za sztukę;))) można na prawdę zacne felgi kupić:) 16 wyglądają słabo (balony), kup na lato tak jak kolega mówi 18x8,5 - zawsze lepiej poczekać, odłożyć kasę i kupić coś co będzie docelowe, jak kupisz 17 to za rok będziesz i tak chciał mieć 18".

Za ok 2000-2500 kupisz na Allegro używane, ale oryginalne BBSy.

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sadziak - felgi kupuje z przymusu, nie checi upiekszenia auta. Teraz jezdze na stalowych, a ze jezdzic bede na pewno conajmniej 2 lata, to placenie co sezon za zmiane opon, mija sie z celem.

te BBS, ktore pokazales, zupelnie mi nie podchodza do Paska. Mi podobaja sie te VW - Chicago i Phoenix najbardziej. Poza tym, osiemnastki odpadaja, bo za dobra gume trzeba liczyc 800pln x 4, podczas gdy siedemnstaki sa prawie o polowe tansze.

No nic, "obserwuje" parenascie roznych aukcji 16 i 17 - co sie trafi to bedzie.

 

PS. jedyne przez co pluje sobie w brode to to, ze sprzedajac B5, oddalem swoje alusy szesnastki za darmo, a przeciez moglbym za nie jeszcze dostac spokojnie na skrzynke wodki... ehhh

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności