autosan Zgłoś #41 Napisano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) Koledzy, mam różne siły hamowania na tylnej osi. Prawy zacisk chyba nie działa, jak trzeba. Od czego zacząć? odpowietrzenie? wymiana płynu? czy zdjąć od razu klocki i sprawdzić wszystkie detale po kolei? Prawa strona słabiej hamuje. w ogóle muszę więcej siły użyć, żeby hamować i tu dziwna sprawa: przednia oś idealnie, siły po równo i w tolerancji, tył lewa strona również Ok, tylko prawa słabiej... Klocki i tarcze mam z brembo i ferodo. Chciałem wymienić płyn hamulcowy, ale kupiłem chyba zły, tj.: DOT4 FBX100 Ferodo, a układy hamulcowe VW są przeznaczone dla mineralnych płynów....? Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez autosan update Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolf13 Zgłoś #42 Napisano 9 Kwietnia 2012 Sprawdź na początek czy gumki przy tłoczku są całe... Ja miałem pęknięte i hamulec mi się zapiekł. Kupiłem zestaw naprawczy za 28zł i po kłopocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3ma2da3 Zgłoś #43 Napisano 26 Października 2013 Witam! mój problem wygląda następująco. Zabrałem się dziś za wymianę tarczy i klocków. I napotkała mnie niespodzianka , jak to przeważnie bywa:D A więc strona prawa rozebrana itp. zacisk w ręku i próba wciśnięcia z kręceniem go do środka a on ani drgnie:) przy naciśnięciu pedała hamulca pracuje około 2-3 mm. Nie mam pomysłu już na to. Także założyłem wszystko stare z powrotem i pojechałem do domu:( podczas jazdy czuć straszny opór czyli trzyma ten zacisk. Macie może jakieś pomysły na Rundę 2 walki z zaciskami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #44 Napisano 26 Października 2013 Taki jak kolega z postu nad twoim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #45 Napisano 27 Października 2013 Sam teraz wymianialem tarcze i klocki i mam pytanie Czy u was także mocno utlenił/skorodował tylny zacisk u mnie jeden na tyle że klocek nie przylega idealnie do tarczy, chyba będę musiał go wyrównać żeby klocek dolegał. Dodam że prowadnice w porządku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #46 Napisano 27 Kwietnia 2017 (edytowane) Koledzy, nie chcę się bawić w regenerację zacisku i naprawy typu gumki i takie tam, cieknie i chcę kupić nowy, takie coś się nada?? http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl-tylny-vw-passat-b5-fl-prawy-i6558188269.html Edytowane 27 Kwietnia 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #47 Napisano 27 Kwietnia 2017 jakies te wykonanie marne - moze uzywka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #48 Napisano 27 Kwietnia 2017 (edytowane) jakies te wykonanie marne - moze uzywka? Z tymi używkami to różnie bywa.....:umm tu jakiś niby lukas? http://allegro.pl/zacisk-hamulca-tyl-prawy-vw-passat-b5-b6-8e0615424-i6712854125.html Edytowane 27 Kwietnia 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #49 Napisano 28 Kwietnia 2017 ten moze byc - ja bym kupił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #50 Napisano 28 Kwietnia 2017 Po co kombinować z chińszczyzną i podróbkami. Tutaj masz oryginalny zacisk TRW z zeszlifowanymi znaczkami VW/OOOO =29c8e155&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=905&cat[cve]=1947&cat[pro]=386&cat[art]=9e7f5&cat[atg]=12ed762&offset=0&sort=1"]http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=29c8e155&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=905&cat[cve]=1947&cat[pro]=386&cat[art]=9e7f5&cat[atg]=12ed762&offset=0&sort=1 2 lata temu kupiłem komplet takich zacisków i póki co działają jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #51 Napisano 28 Kwietnia 2017 Andrzej ten z Twojego linku jest regenerowany, a kolega z jakichś powodów nie chce regenerowanych. Może i dobrze bo jak kiedyś dzwoniłem do jednej z firm regenerujących to gość nie chciał powiedzieć które elementy wymieniają i na jakich producentów. Zauważ, że sprzedający nie podaje producenta części a jedynie pisze, że System Hamulcowy - Lukas, a na zdjęciach nie widzimy co to za producent... Tutaj mamy nowy TRW http://allegro.pl/trw-zacisk-hamulcowy-tyl-vw-passat-b5-b5fl-i5993745409.html Lub tutaj całkiem sensowny cenowo Textar (pytanie czy to oryginał itd) http://allegro.pl/textar-zacisk-hamulcow-tyl-l-p-vw-passat-b5-2000-p-i6701300124.html Wydaje się, że każdy producent produkujący taką część jak zacisk hamulcowy powinien dotrzymać norm bezpieczeństwa no ale... Ja regenerowałem sam, działają do dziś od jakichś 80 tyś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturg1988 Zgłoś #52 Napisano 28 Kwietnia 2017 Przy cenie stoi zapis o kaucji (swoją drogą cena tez daje do myślenia). Po kliknięciu w znak zapytania mamy taki oto opis: "Kaucja Do niektórych produktów przy zakupie jest doliczana kaucja. W takim wypadku pod ceną podana jest stosowna informacja. Oznacza to że produkt jest regenerowany." Regeneracja no właśnie hm. Powinna polegać na wymianie wszystkich gumek, kontroli i w razie konieczności wymiany, samoregulatora (rdzewieje trzpień) tłoczka (również potrafią pojawić się rysy/wżery) względnie tulei miedzianej. Minimalny zakres to wymiana wszystkich gumek. Można zadzwonić zapytać co wymieniają, mi powiedzieć nie chcieli,ale dzwoniłem tylko do jednej firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #53 Napisano 28 Kwietnia 2017 (edytowane) Ja w swoim B5 regenerowałem tylne zaciski i byłem bardzo zadowolony, zaciski praktycznie jak nowe. Link do firmy w Markach pod Wawą http://autogrotek.pl/oferta A kaucję zwracają bez problemu bardzo szybko. Edytowane 28 Kwietnia 2017 przez melo zmiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #54 Napisano 29 Kwietnia 2017 Ja w swoim B5 regenerowałem tylne zaciski i byłem bardzo zadowolony, zaciski praktycznie jak nowe. Link do firmy w Markach pod Wawą http://autogrotek.pl/ofertaA kaucję zwracają bez problemu bardzo szybko. Jeśli robią to profesjonalnie, to temat do przemyślenia, dzieki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Draganta Zgłoś #55 Napisano 4 Maja 2017 Jeśli robią to profesjonalnie, to temat do przemyślenia, dzieki za info. Gdyby ktoś szukał to mam namiary na kolesia w Szczecinie który profesjonalnie regeneruje zaciski. Swoje robiłem 2 lata temu i chodzą idealnie. Facet wymienia wszystko, piaskuje cale zaciski, nowe bebechy (uszczelki tłok sprężyny) za naprawdę niewielkie pieniądze. Albo regeneruje wasze zaciski albo jak ma to wymienia wasze stare na nowe zregenerowane od ręki gdyby ktoś szukał to na PRIV prześle namiary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tastino112 Zgłoś #56 Napisano 24 Października 2017 Witajcie, na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać bo to mój 1 post. Przechodząc od razu do sedna problemu. w moim Passacie b5 2004r 1.9 131km mam problem z hamulcami i nie mogę znaleźć kogoś, kto będzie na siłach mi z tym pomóc. Kilka miesięcy temu auto zrobiło psikusa i zjechało do zera klocki po przekątnej przód tył ( o ile dobrze pamiętam to prawy przód, lewy tył ). Auto na lawetę i do mechanika. Zostały wtedy zregenerowane zaciski przód tył, przepłukany nowym płynem układ, nowe klocki, odpowietrzenie i problemy wtedy nie występowały. Jakiś niedługi czas po tym kolejna niespodzianka, pękł przewód z tyłu. Ok można mu wybaczyć, laweta wymiana odpowietrzenie, problem nadal nie występuje. Auto w tym momencie przejmuje od brata i po ok 2/3 tyś km zaczynają się problemy z trzymającymi hamulcami. Początkowo delikatnie było wyczuwalne trzymanie tyłu. Sprawdzałem felgi i były wyraźnie cieplejsze od przednich. Z czasem problem się zaczął nasilać do aktulanego stanu. W korku nie muszę używać hamulca, podczas ruszania jest wyczuwalny opór, tocząc się z niską prędkością na luzie auto samo się zatrzymuje z charakterystycznym przechyłem budy do przodu ( identyczne uczucie jak przy dociśnięciu hamulca przed światłami ).Problem zazwyczaj nasila się im częściej używam hamulca ( tj jadąc np w korku, dłuższa trasa do pracy ). Czasami zauważalne jest bardzo powolne opadanie pedału hamulca jak trzymamy go wciśniętego. Z rzeczy sprawdzonych: Po dopięciu Sterowania ABS ( duża kostka ) auto standardowo piszczy z komunikatami na desce ale problem nie znika. Dzisiejsze testy na placu z odłączeniem podciśnienia z serwa również nie dały jednoznacznego rezultatu. Raz wyczuwalny opór raz nie. Z góry dziękuje za poświęcony czas na przeczytanie opisu oraz za wszystkie odpowiedzi. Ja już nie mam pomysłu co jest nie tak więc liczę na Was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #57 Napisano 25 Października 2017 Jak pedał opada przy przytrzymaniu a płynu nie ubywa to pompa hamulcowa do wymiany. W zeszłym roku miałem taki problem-wpadający hamulec i trzymające hamulce, z tym że mi trzymały cztery koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tastino112 Zgłoś #58 Napisano 1 Listopada 2017 no mi w tym momencie trzymają już chyba wszystkie 4. Spróbuję od wymiany pompy, później serwo jak dalej będzie trzymać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EPA Zgłoś #59 Napisano 15 Listopada 2017 Witam mam bardzo podobny problem , dochamowuje tylne prawe i przednie lewe koło zaciski regenerowane bez rezultatów, wymienione przewody elastyczne pompa vacum , sprawdzone serwo ,zm8eniony płyn chamulcowy. Po odpięciu czujnika ESP tego pod tylną kanapa , znaczna poprawa. System Esp ujmuje mocy i przychamowuje tyle prawe i przednie lewe koło jakby widzialo poślizg auta. Niestety nie posiadam programu vag i nie potrafie tego zdkagnozować, Dodam ze gdy tak sie dzieje chamulce auta znacząco słabną oraz moc , zdarza sie jeździć narmalnie raz w miesiacu i wszystko jest ok poczym znowu to samo . Prosze o info czy udało sie rozwiązać problem i ewentualnie co bylo przyczyną pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #60 Napisano 15 Listopada 2017 Podjedź gdzieś zczytać błędy, ciężko coś wróżyć. Może być że to pompa ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach