Skocz do zawartości
sej34

[B5] Blokujące się hamulce - jaka przyczyna

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

mam problem z jednym kołem z tyłu auta. był odpowietrzany układ hamulcowy,zmieniona reperaturka.niestety koło dalej sie grzeje.a tarcza jest fioletowa.macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić?

Edytowane przez rainman777
Edycja tytułu (usunięcie słowa problem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Miałem podobny problem - wymieniłem przewód elastyczny i wszystko gra! Sparciał w środku. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest koszt wyminy linki? Ile to trwa czasowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego. Jezeli chodzi o regeneracje tylnego zacisku to w sklepie lupisz sobie za 20zl komplet do kompletnej regeneracji. To w ostateczności. Sciagnij klocki i przetrzyj ich prowadnice papierem sciernym pozniej metalowe boki klockow na koniec ich zaloz i zobacz czy luzno chodza po prowadnicach. Kolejnym krokiem bedzie sprawdzenie takich walkow do ktorych zakrecasz sam zacisk one sa wlozone w zaprowadnice zacisku i tam sa takie gumki "harmonijki" sprawdz czy latwo wchodza i wychodza, jesli nie to papier scierny 800 i przetrzyj je ladnie a pozniej troche posmaruj smarem i wloz. To powinno pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek ( sej34 )już sobie z pewnością poradził z hamulcami po takim czasie (post z 29-08-08).;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Przeczytałem juz chyba wszystki wątki dot. hamulców ale nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi. Tzn zauważyłem , że auto gorzej się toczy. Sprawdzając tarcze po spokojnej jeździe bez hamowania zauważyłem że bardzo gorąca jest tylna prawa oraz przednia lewa - tłoczki chyba nie odbijają właściwie po hamowaniu (reszta zimna). Zauważyłem również ,że przy gwałtownym przyhamowaniu 2 razy pedał wchodzi prawidłowo tak jakby go serwo wspomagało a za 3 razem jest już twardy tak jakby hamować bez włączonego silinika. Dodam, że takie pogorszenie pracy układu hamulcowego stało sie nagle właściwie po wizycie na stacji diagnostycznej gdzie były sprawdzane hamulce na rolkach chociaż wydaje mi się, że to nie powinno mieć nic wspólnego. Może ktoś miał taki przypadek lub wie jak sobiew z tym podziedzić. Nie sądzę, żeby to było zanieczyszczenie tłoczków gdyż pogorszenie pracy nie nastąpiło by chyba tak nagle z dnia na dzień. Może jakieś przewdoy stare lub poma? Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję ponownie odpowietrzyć hamulce.Przyczyną może być powietrze pozostające w cylinderku,co powoduje w czasie hamowania nagrzewanie się cylinderka,a jednocześnie powietrza,które pod wpływem temperatury rozszerza się i automatycznie powoduje blokadę hamulca.Czyli jeszcze raz proponuję odpowietrzyć,zaczynając od koła najdalej oddalonego od pompy hamulcowej tj.od prawego tylnego,patrząc jednocześnie czy nie wydobywa się z odpowietrzników płyn z bąbelkami powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,czy żeby wymienić osłonę przeciwpyłową tłoczka tylnego zacisku/guma jest rozerwana/ należy wymontować i rozebrać zacisk?? Czy da sie wymienić bez rozbierania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy,czy żeby wymienić osłonę przeciwpyłową tłoczka tylnego zacisku/guma jest rozerwana/ należy wymontować i rozebrać zacisk?? Czy da sie wymienić bez rozbierania?
bedzie ci duzo latwiej jak bedziesz mial zacisk w rekach nie jest to latwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no raczej trzeba mieć wszystko na wierzchu, dodam że tłoczek tylnych zacisków jak dobrze pamiętam ażeby go cofnąć w zacisku to trzeba go jednocześnei wciskać i wkręcać, co za tym idzie trzeba jakiś klucz specjany kupić, poszukaj po tematach "wymiana tylnych klocków". Znajdziesz i przemyśl czy sie bardziej opłaci robić samemu czy zlecić mechanikowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no raczej trzeba mieć wszystko na wierzchu, dodam że tłoczek tylnych zacisków jak dobrze pamiętam ażeby go cofnąć w zacisku to trzeba go jednocześnei wciskać i wkręcać, co za tym idzie trzeba jakiś klucz specjany kupić, poszukaj po tematach "wymiana tylnych klocków". Znajdziesz i przemyśl czy sie bardziej opłaci robić samemu czy zlecić mechanikowi
samo wcisniecie go potem nie jest problemem ale zalozenie tej gumy to wysza szkola jazdy bo jednoczesnie musisz zalozyc ja w zacisku na wewnetrzny rowek wcisnac tloczek i zalozyc na niego to nie jest latwe na tloczku tez masz oring i to sie troszke komplikuje wtrakcie zakladania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkręcanie tłoczka mam opanowane,problemem pozostaje sposób wymiany osłony przeciwpyłowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wkręcanie tłoczka mam opanowane,problemem pozostaje sposób wymiany osłony przeciwpyłowej.

Bez wyciągnięcia tłoczka nie założysz osłony przeciwpyłkowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adam o to właśnie mi chodziło.Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez wyciągnięcia tłoczka nie założysz osłony przeciwpyłkowej.

 

Udało mi się założyć tą osłonkę bez demontażu tłoczka. Kosztowało to trochę czasu i nerwów bo zrobiłem to dopiero za czwartym czy piątym podejściem. Za każdym razem wyglądała na włożoną prawidłowo ale po minimalnym wyciśnięciu tłoka gumka wychodziła razem z nim. Pomogło dopiero wepchnięcie jej na swoje miejsce zgiętym w "U" drutem w wewnętrznej bruździe tej bliżej tłoczka. Dziś jeszcze sprawdziłem czy po przejechaniu kilku kilometrów nie wypadła. Jest wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis WŁASNIE wymieniam klocki i nie mam pojecia jak wcisnąc tloczek w tylnim kole

prosze o pilna odpowiedz bo pasek stoi na lewarku.Z tego co przeczytalem to sie kreci tloczkiem, krece i nic to nie daje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem klocki z tyłu to oprócz kręcenia potrzebne było też jego wciskanie w początkowej fazie (pomoc drugiej osoby), dalej powinienieś wkręcić bez problemu. Powodzenia:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musze dorobic sobie jakis nagwintowany pret bo dzis ciagle krece i dociskam a tloczek ani drgnie

 

kreci sie w miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności