qba1986 Zgłoś #81 Napisano 16 Lutego 2021 Mam pytanie do użytkowników BiTDi po zmianie oprogramowania (softu) w skrzyni DSG: czy jeżdżąc na tempomacie adaptacyjnym skrzynia DSG zmienia Wam biegi przy tych samych obrotach jak przed modyfikacją softu w skrzyni czy jednak zmienia tak samo jakbyście jechali bez włączonego tempomatu? Pytam ponieważ u mnie po zmianie softu w DSG biegi w trybie D lub E (Eco) bez włączonego tempomatu są teraz zmieniane przy wyższych obrotach (dzięki temu silnik nie męczy się tak jak w fabrycznych ustawieniach), natomiast jeśli włączę tempomat to skrzynia zmienia biegi w taki sam sposób jak przed modyfikacją softu w DSG. Nie pomaga również przełączenie lewarkiem na pozycję S - skrzynia dalej zmienia biegi na wyższe przy niskich obrotach. Jedyne co można zrobić to przestawić skrzynię w tryb ręczny wtedy tempomat respektuje takie ustawienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ura Zgłoś #82 Napisano 30 Marca 2021 (edytowane) Cześć wszystkim, Aktualizacja postu sprzed roku - BiTDI dostało zachowawczą dawkę momentu bez modyfikacji skrzyni. Seria z końcówki 2017 roku nie trzymała założonych parametrów - rozbiegło się ok.10 koni i 20 Nm. Nie znam przyczyn. Auto świeżo po wymianie płynów i filtrów, ale wyraźnie coś je dusi. Nie wiem, egr czy mokry dpf... Auto ma raptem 34 kkm i zużyte nie jest. Efekt strojenia to 285 km i 515 Nm, czyli lekka poprawa fabryki i zachowanie rezerwy na dalsze mody. Może zawita downpipe, choć jeśli już dłubać to konkretnie - nabieram ochoty i mocy urzędowej na swap 2,5 DAZA, co powinno załatwić sprawę mocy na dłuższy czas Edytowane 9 Stycznia 2023 przez Ura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sthraphreep Zgłoś #83 Napisano 29 Maja 2021 @qba1986 Rozwiązałeś problem innego oprogramowania dla aktywnego tempomatu żeby zmieniało biegi wyżej? Ktoś inny robił przeprogramowanie DQ500 i ma zmienione oprogramowanie również dla aktywnego tempomatu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamnWamn Zgłoś #84 Napisano 30 Maja 2021 W dniu 8.12.2020 o 17:40, grus napisał: Heja, B8 2.0TSI 280KM 4MOTION. Fabrycznie 280KM/350NM, pomiar na hamowni zresztą ładnie to potwierdził. W serii powinieneś mieć jakieś 20-40 KM więcej. Jak rozmawiałem z jednym tunerem z Wrocka, to powiedział, że jeśli auto ledwo trzyma serię, to oznacza, że coś jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #85 Napisano 30 Maja 2021 dsg trzyma do 600nm bez softu do sprzegiel tak? czyli silnik stage1 nie powinno nic sie slizgac w skrzyni dobrze mowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qba1986 Zgłoś #86 Napisano 30 Maja 2021 W dniu 29.05.2021 o 12:27, Sthraphreep napisał: @qba1986 Rozwiązałeś problem innego oprogramowania dla aktywnego tempomatu żeby zmieniało biegi wyżej? Ktoś inny robił przeprogramowanie DQ500 i ma zmienione oprogramowanie również dla aktywnego tempomatu? Cześć, jeszcze nie rozwiązałem tego problemu z przełączaniem na wyższy bieg przy niskich obrotach podczas korzystania z aktywnego tempomatu z uwagi na brak czasu , ale kontaktowałem się z forumowiczem @siriuslee który również miał robiony program skrzyni DQ500 podczas modyfikacji silnika BiTDi i u niego zarówno podczas jazdy i z aktywnym tempomatem jak i bez - biegi zmieniają się w tym samym momencie czyli przy wyższych obrotach niż standardowo. Dlatego jak tylko znajdę czas udam się z powrotem do tunera w celu poprawy programu skrzyni przy korzystaniu z tempomatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #87 Napisano 31 Maja 2021 Testował ktoś może PedalBox? Jak wrażenia z jazdy, jak spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grus Zgłoś #88 Napisano 31 Maja 2021 Używałem. Polecam. Frajda z jazdy wyraźnie lepsza, spalanie wyższe. Po krótkiej zabawie ustawiłem na stałe tryb dynamic. U mnie to wyższe spalanie pedal boxa równoważyła nieco większa efektywność po założeniu PowerControlX. Używałem w parze, ale jak na przykład jechałem do serwisu to zdejmowałem chipa, a pedal boxa zostawiałem. I też bardzo fajnie jechał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sthraphreep Zgłoś #89 Napisano 31 Maja 2021 (edytowane) @qba1986 A masz może jakiś filmik z wrzucaniem wyższego biegu jak i zrzucaniem (przy spokojnej jeździe)? Ewentualnie, czy dałbyś radę nagrać jak Ci pracuje powiedzmy od 4 do 6? Byłbym bardzo wdzięczny, bo chcę zobaczyć jak pracuje taka skrzynia po strojeniu. Przeszukałem pół internetu ale nie znalazłem odpowiedniego dla mnie filmiku - wszystkie są dla DQ250 itd.. Edytowane 1 Czerwca 2021 przez Sthraphreep Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qba1986 Zgłoś #90 Napisano 4 Czerwca 2021 @Sthraphreep, tak na szybko sprawdzałem dzisiaj jak zmieniają mi się najwyższe biegi i przy spokojniej jeździe z 6 na 7 zmienił mi przy 87km/h, natomiast redukcja z 7 na 6 następuje przy 81km/h. Może jutro uda mi sie coś więcej napisać/nagrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sthraphreep Zgłoś #91 Napisano 5 Czerwca 2021 @qba1986 Byłbym bardzo wdzięczny, jestem właśnie ciekaw jak to wygląda w rzeczywistości bo ogólnie jeżeli ktoś usłyszy hasło DQ200 czy DQ250 to potrafi wszystko ustawić, a jak mówi się DQ500 to już jakaś matematyka, to już ciężko ustawić, to nie takie proste i ogólnie takie kręcenie że nie za bardzo tuner jest chętny na dobre strojenie... A jeżeli chodzi o fabryczne ustawienie żeby jeździć w zakresie 1000 - 1300 obrotów na minutę - jest to strasznie denerwująca rzecz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #92 Napisano 5 Czerwca 2021 kopci delikatnie bitdi po soft jak gaz do dechy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #93 Napisano 6 Czerwca 2021 Nie kopci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #94 Napisano 8 Czerwca 2021 tak wygladaja temperatury u mnie, 260km/h bez problemu robi teraz na drodze, max widzialem 980C egt... duzo czy malo nie wiem ile bitdi moze wytrzymac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qba1986 Zgłoś #95 Napisano 8 Czerwca 2021 @Sthraphreep przesyłam 2 krótkie filmiki pokazujące jak zmieniają się u mnie biegi w górę i w dół. Podczas zmiany biegów w górę pedał przyspieszenia był bardzo lekko wciśnięty. shift_down.mp4 shift_up.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #96 Napisano 9 Czerwca 2021 Również miałem modyfikowane oprogramowanie skrzyni - u mnie zmiana wygląda bardzo podobnie. Sprawdzając w OBD11 wersję oprogramowania mam informację iż u mnie jest 5206. Natomiast na zielono jest oznaczone że jest nowa wersja 5210. Czy ma to jakieś znaczenie, czy może tuner podczas modyfikacji wgrał starszą wersję. Auto było serwisowane w ASO do marca 2021r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sthraphreep Zgłoś #97 Napisano 9 Czerwca 2021 (edytowane) @qba1986, @GRENEK9 a gdzie robiliście modyfikację skrzyń biegów - możecie polecić? Szukam sprawdzonego tunera, a jeżeli u Was wygląda to dobrze to lepiej iść w sprawdzone rzeczy niż w ciemno. @qba1986 reakcje na gaz, itd. dobrze wszystko działa - jesteś zadowolony z usługi? Udało Ci się dowiedzieć więcej w sprawie aktywnego tempomatu? Próbował ktoś sprawdzać temperatury spalin? Jakie ten silnik osiąga? Edytowane 9 Czerwca 2021 przez Sthraphreep Kolejne pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #98 Napisano 10 Czerwca 2021 Ja mogę śmiało polecić Aligatora (DynoSoft) - robiłem u Wojtka kilka aut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #99 Napisano 10 Czerwca 2021 Również (mimo, że mam TDI190) mam zrobiony program silnika i program skrzyni. Dopiero po zrobieniu skrzyni jeździ się tym autem przyjemnie bo nie trzyma na upartego 1200obr tylko zmienia bieg dopiero przed 2tys. Ufam, że w zimie będzie tez się szybciej grzał dzięki temu. Robione w Mastersie w Piasecznie - szczerze polecam (to mój 5ty samochód tam dłubany). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WooojaS Zgłoś #100 Napisano 20 Czerwca 2021 Witajcie. Jak coś to na początek lipca jestem umówiony w łódzkim w Łęczycy na zmianę softu w skrzyni - jak ktoś chętny to się zgadamy na jeden dzień to i taniej wyjdzie. Sam program skrzyni to koszt ok. 1000zl z fv VAT w zależności kto co chce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach