Jump to content

qba1986

  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czy ktoś z użytkowników miał już problem z tym, że torebka się rozerwała a silikon poszedł dalej w układ chłodzenia? U siebie w BiTdi również mam ten woreczek, póki co jest cały ale patrząc do zbiorniczka to ciężko byłoby go wyciągnać bez rozrywania, więc póki co nic z tym nie będę robił.
  2. Mam pytanie, czy przy przełączaniu trybu jazdy (np. z indyvidual na Eco) również start/stop pozostaje w Twoim passacie nieaktywny? Pytam ponieważ mając nastawiony tryb jazdy indyvidual i mając wyłączony start/stop - to przy przełączeniu na profil jazdy Eco start/stop zostaje niestety ponownie włączony.
  3. Mam pytanie do użytkowników BiTDi po zmianie oprogramowania (softu) w skrzyni DSG: czy jeżdżąc na tempomacie adaptacyjnym skrzynia DSG zmienia Wam biegi przy tych samych obrotach jak przed modyfikacją softu w skrzyni czy jednak zmienia tak samo jakbyście jechali bez włączonego tempomatu? Pytam ponieważ u mnie po zmianie softu w DSG biegi w trybie D lub E (Eco) bez włączonego tempomatu są teraz zmieniane przy wyższych obrotach (dzięki temu silnik nie męczy się tak jak w fabrycznych ustawieniach), natomiast jeśli włączę tempomat to skrzynia zmienia biegi w taki sam sposób jak przed modyfikacją softu w DSG. Nie pomaga również przełączenie lewarkiem na pozycję S - skrzynia dalej zmienia biegi na wyższe przy niskich obrotach. Jedyne co można zrobić to przestawić skrzynię w tryb ręczny wtedy tempomat respektuje takie ustawienie.
  4. W silnikach 2.0 BiTdi rozrząd powinien być wymieniany co 120000km (w pozostałych 2.0tdi co 210000km). W moim passacie był wymieniany komplet rozrządu w ASO przy 120000km (ale to przy poprzednim właścicielu), ja go kupiłem jak miał 151000km i mimo wszystko postanowiłem wymienić rozrząd przy 160000km i dobrze zrobiłem ponieważ okazało się że ASO przy wymianie rozrządu nie wymieniła w ogóle pompy wody (elektrycznej)! Dlatego wg. zdecydowanie lepiej jeśli auto jest już po gwarancji zrobić to w dobrym warsztacie niż ufać ASO.
  5. Mam u siebie oryginalne Webasto w 2.0bitdi i jest tylko jeden akumulator na cały samochód ale bodajże ma 95Ah.
  6. Aby zgasić całe oświetlenie zewnętrzne samochodu musisz włączyć możliwość wyłączania świateł dziennych z poziomu menu w radiu/nawigacji. Wtedy w pozycji 0 na pokrętle świateł światła dzienne z przodu będą wyłączone (a tylko te zapalają się domyślnie w pozycji 0). Żeby aktywować taką opcję potrzebujesz interfejsu diagnostycznego np. OBD11 lub VCDS w którym będziesz mógł włączyć tą opcję w adaptacjach modułu radiu/nawigacji (5F). Jak to zrobić masz napisane w temacie o kodowaniu passata B8: https://forum.vw-passat.pl/topic/57674-kodowanie-passat-b8-vcds-sprawdzone-mody/
  7. Czy jesteś w stanie mi powiedzieć czy w VCDS można również skalibrować nową kamerę i czy gdybym ją skalibrował wartościami odczytanymi ze starej kamery to czy powinno to mniej więcej działać (czyli brak błędów w sterowniku kamery oraz obraz w miarę poprawny) ?
  8. Mam pytanie do @Eldar i @Freddie ponieważ również chcę wymienić przednią kamerkę, ze względy na pęknięte szkiełko i zamazany obraz:- Czy montując nową nieużywaną kamerkę o tym samym numerze 5Q0980546A, po jej instalacji, jeśli wyskoczą błędy to czy można je usunąć vcds'em? czy musi koniecznie być wykonana kalibracja aby te błędy usunąć? Nie zależy mi na tym by obraz był idealnie skalibrowany, ale nie chcę mieć błędów w sterowniku.
  9. Mogę tylko dodać, że w moim Discovery Pro mogę wgrać nowe mapy poprzez port USB i podłączony do niego pendrive lub dysk przenośny w formacie NTFS. Można mieć inne pliki czy foldery na takim dysku, więc nie trzeba go całego kasować (formatować) przed przenoszeniem do niego map nawigacyjnych.
  10. Wczoraj i mój passat doczekał się chipa oraz dodatkowo zmiany softu w skrzyni biegów w Dynosofcie u Aligatora. Czuć dużą różnicę w stosunku do serii zwłaszcza przy wyższych obrotach (pow. 3000) oraz przy wyższych prędkościach. Poniżej wykres:
  11. 16-tki do BiTdi nie podejdą ze względu na wielkość tarczy hamulcowej, muszą być minimum 17 cali. Na zimę też mam 17-stki, opony kupiłem 215/55R17 98H Nokian Wr Snowproof. Na lato z kolei mam 18-stki.
  12. W sumie to zrobiłem ten patent z trytytką prewencyjnie ponieważ nie miałem jeszcze takich objawów jak opisujecie tutaj w wątku, a że wolę chuchać na zimne i miałem chwilę czasu to zrobiłem
  13. Hej, udało mi się dzisiaj spiąć trytytką te 2 rurki które wchodzą przez ścianę grodziową do wnętrza w moim BiTdi. Zajęło mi to trochę czasu (z 1,5h) , podrapane ręce ale w końcu się udało zamontować. Na początku odkręciłem 2 śruby (klucz 10 nasadowy), które trzymają jaiś zawór (zaznaczyłem go na rysunku na czerwono). Nie wypinałem żądnych przewodów i rurek z tego zaworu - jedynie go odchyliłem w stronę przodu pojazdu (tak jak pokazuje strzałka na czerwono). Musiałem też wyciągnąć z obejmy (opaski) plastikowej ten przewód który wchodzi z lewej strony tego zaworu, a dalej (po odchyleniu tego zaworu w moją stronę) pod spodem wyciągnąłem jeszcze jedną małą opaskę plastikową aby mieć możliwość wsadzenia ręki. Dzięki temu że zrobiło się ciut miejsca mogłem na wcisk włożyć prawą rekę tak żeby palcami móc dotknąć tych dwóch rurek. Natomiast lewą ręką a właściwie tylko palcami wsuwałem trytytkę w dół ale wcześniej zagiąłem ją z 5 cm przed końcem pod kątem 180 stopni, po to aby wysunęła mi się częściowo do góry po włożeniu tej trytytki pod rurki. Potem złapałem prawa ręką koniec trytytki i jakimś cudem udało mi się ją spiąć. Mam nadzieję że też Ci się uda. Pozr.
  14. Czy możesz podać linka do tego filmiku na youtube?
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy