Jump to content

co-driver

  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 190KM DSG6 4x4
  • Rok produkcji
    2017

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ooo to jakiś wreszcie konkret, mnie nie udało się wywołać tego problemu (może delikatniej jezdzę ? ) bo byłem umówiony w serwisie że jeżeli wystąpi ta przypadłość to mam się (w miarę możliwości) od razu pojawić nie gasząc silnika, bo po zgaszeniu silnika i skalibrowaniu system nie zapisywał żadnych błędów w sterowniku.
  2. Proponuję wyjąć (jeżeli jest do woreczka dostęp oczywiście) przy lekko ciepłym płynie woreczek jest bardziej elastyczny (ja tak właśnie zrobiłem), w najgorszej opcji odessać płyn ze zbiorniczka, zdemontować zbiorniczek i zrobić to spokojnie na stole. Co do przypadków z problemem ogrzewania poniżej post z FB z VAG Serwis z Wrocławia, "miłej" lektury
  3. W szukajce nie znalazłem takiego tematu, jeżeli był to niech Admin zrobi co należy Chciałem ostrzec użytkowników VAG ze zbiorniczkami wyrównującymi płynu chłodzącego (z cudownym ustrojstwem) z woreczkami z silikatem , zbiorniczki opisane są "mit Silikat" obok oznaczenia płynu G13. Woreczki pękają i granulki zapychają nagrzewnicę (brak ogrzewania lub słabe). Podobno takie usterki zdarzały się juz na gwarancji, ASO ponoć stosuje jakiś płyn do płukania który ma za zadanie rozpuścić granulki, ale to oczywiście raz to działa raz nie. w najgorszej opcji zostaje wyciąganie nagrzewnicy !! Wg moich ustaleń: ze zbiorniczków o numerze 5Q0121407G - można wyjąc samemu taki woreczek (osobiście to zrobiłem u siebie), a ze zbiorniczków o numerze 5Q0121407T - nie da się woreczka wyjąć - znajduje się on pomiędzy ściankami zbiorniczka i nie ma do niego dostępu. ale jest rozwiązanie VAG wprowadził zbiorniczki (info z netu osobiście nie potwierdziłem) z nr 5Q0121407M gdzie kompletnie zrezygnowano z tego woreczka - zbiorniczek kosztuje około 100 PLN, droższy jest do 2,0BiTDI (nr nie znam - może ktoś uzupełni info). Nie wiem jaki był schemat montowania różnych zbiorniczków, mam Passata z 2017 i mam ten z końcówką G, a znajomy z tego samego rocznika w Octavi też w 2,0 TDI ma z końcówka T. Oczywiście piszę to aby prewencyjnie pozbyć sie tego cholerstwa zanim pozapycha układ chłodzenia bądź ogrzewania. poniżej kilka fotek z netu.
  4. niem wiem gdzie jest, ETKA też nie pokazuje go jako oddzielny element, musi być zintegrowany z jakimś elementem - pompka, spryskiwacz,albo czasami takie zaworki mieszczą się w trójnikach czy przyłączach kątowych itp.
  5. Witam, mam zamontowany przez ASO odpinany hak Westfali i zawsze kiedy ciągne przyczepę z lampami led (przyczepa marki Widpol kilku letnia oryginalnie wyposażona w takie lampy) wyskakuje mi błąd że któraś lampa w przyczepie nie świeci (oczywiście wszystkie działają), natomiast gdy podpinam drugą przyczepę z tradycyjnymi lampami taki problem nigdy sie nie zdarzył. Ktoś się spotkał z problemem że instalacja auta nie radzi sobie z oświetleniem led w przyczepach ?
  6. na wężykach/wężyku powinien być zaworek jednokierunkowy, który zapobiega cofaniu się płynu - sprawdz go
  7. Witam, nie znalazłem takiego tematu, więc ... czy ktoś kodował może już rozkładanie lusterek przy uruchomieniu silnika (tak jak np. ma to Audi) a nie przy każdorazowym otwarciu auta ? Otwierasz auto żeby po coś sięgnąć i zaraz je zamykasz a tu za każdym razem lusterka się rozkładają i składają. Nie interesuje mnie funkcja wyłączenia składania lusterek, bo sama ona w istocie jest dobra i mnie osobiście potrzebna
  8. a trzeci zestaw ile wytrzymał ? tam były mokre sprzęgła ?
  9. Żebrowany element na pewno nie powinien mieć luzu. Jeżeli się "rusza" to masz odpowiedź skąd cieknie płyn. Plastikowy króciec jest zaprasowany w metalowej obejmie. Taki element nie powinien wymagać żadnej adaptacji.
  10. No i mamy marzec i chyba wreszcie udało się wyeliminować problem szarpania. Skończyło się na wymianie sprzęgieł, natomiast w międzyczasie wymienili mechatronikę ale to nie pomogło. Mam jedno zastanawiające mnie pytanie, jak sprzęgła mogły się zużyć przy tak niskim przebiegu gdzie podczas jazdy nie masz wpływu na ich załączanie itd. ? Wada fabryczna sprzęgieł, skrzyni biegów (wadliwe partie) ? Byłoby chyba więcej takich przypadków ? Dodam że nie jestem pierwszym właścicielem, ale kupiłem auto z przebiegiem 20 tys. i w zasadzie od samego początku były pojedyncze przypadki szarpania. Gdzie przy przebiegu 30 tys. problem stał się nie akceptowalnym w normalnym użytkowaniu. Acha przebieg auta jest prawdziwy 😉, pierwszym właścicielem auta było samo VW i historia przebiegu jest prawdziwa więc nie ma mowy o zaniżonym przebiegu.
  11. Raz miałem podobny problem (też mam auto z 17 roku). U mnie wystąpiło to po najechaniu ze sporą prędkości (około 80 km/h) na podbicie w jezdni którego nie było widać i auto mocno podbiło do góry, ale nie oderwało się od nawierzchni Komunikaty zgasły po przejechaniu kilkuset metrów gdy systemy skalibrowały sie na nowo, bo samo wyłączenie i włączenie silnika nie zgasiło ich. W serwisie podczas moich walk ze skrzynią biegów zwrócili na to uwagę bo odczytali to z historii w sterowniku i z relacji serwisanta podobno producent zainteresował się tym faktem mimo że powód wizyty w serwisie był zupełnie inny.
  12. Z ciekawości wiesz na czym polega ta procedura ?
  13. Dodam swoje pięć groszy, pytanie czy rozrusznik zaczyna od razu kręcić po przyciśnięciu Startu czy jest chwila zwłoki na "odpalenie" świec żarowych ? Jest jakiś błąd w oprogramowaniu silnika i czasami zbyt późno włącza świece żarowe, ASO ma na to rozwiązanie, więc jeżeli kręci od razu po wciśnięciu guziora przy niskich temp. i nie ma żadnych błędów w ECU to należy to sprawdzić temat włączania świec.
  14. Tak, samochód na przedłużonej gwarancji (otrzymanej przy kupnie auta w Das Welt Auto), chociaż pierwsze przypadki były zgłaszane jeszcze w trakcie trwania gwarancji producenta, oczywiście wtedy nic nie naprawili, skończyło sie tylko na adaptacji która nic nie dała.....
  15. Temat nadal nie rozwiązany, oprogramowanie skrzyni jest już zaktualizowane przez ASO. Błędy o których pisałem wg serwisu i producenta nie są błędami. Znalazłem też na zagranicznych forach (skody, seata) identyczny zestaw błędów co u mnie, tam też stwierdzili ze jest to normalne i nie sa to błędy. Natomiast samo szarpanie i gaśnięcie występuje coraz częściej, zwłaszcza teraz gdy zrobiło się chłodnie ale występuje tylko do momenty osiągnięcia około 70 stopni w ukł. chłodzenia. Wrzucam dla chętnych album z filmikami pokazującymi problem szarpania, natomiast na samym filmie kamera nie jest w stanie oddać problem szarpania - jest ledwie widoczne https://photos.app.goo.gl/cDyYyktSXQC6DZHr9 ASO sugeruje dynamiczną wymianę oleju w skrzyni (oczywiście na mój koszt) ale sami nie dają gwarancji że to pomoże .....
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy