Skocz do zawartości

Sthraphreep

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    ---

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, odświeżę temat, mam podobny problem z redukcją z 3 na 2. Wszystkie inne biegi chodzą idealnie, brak jakichkolwiek szarpnięć, na ciepłym oleju jak CVT, nie czuć żadnych zmian biegów. Wracając do tematu, opiszę to w punktach: 1) Samochód się toczy bez dodawania gazu ani hamulca, a więc zwalnia - prędkość spada do 20 - 22 km/h, obroty na biegu 3 spadają do około 1000, skrzynia w tym momencie wybija na luz ponieważ są obroty są zbyt niskie na jazdę na biegu 3, lecz świeci się informacja o włączonym biegu D3 - nie redukuje na bieg 2. 2) Jeżeli w przedziale prędkości powiedzmy 17 - 23 km/h lekko nacisnę gaz (tak do utrzymywania prędkości) skrzynia robi ogromne szarpnięcie (zdarza się to czasem, bardzo rzadko przy przejechaniu więcej niż 15 - 20 km, gdzie olej w skrzyni osiągnie odpowiednią temperaturę i o dziwo bardzo rzadko przy lodowatym silniku gdy wskazówka od temperatury jeszcze nie drgnie) - wygląda to tak jak strzał ze sprzęgła, obroty silnika podskakują, skrzynia wrzuca na ułamek sekundy na luz (informacja z D3 na D2 zaświeca mniej więcej od razu po strzale ze sprzęgła w momencie wybicia na luz) i dopiero wtedy bardzo płynnie wbija drugi bieg. 3!) Zauważyłem, że: a) jeżeli dodam więcej gazu do przyśpieszenia nie ma tego szarpnięcia, skrzynia wrzuci od razu na bieg 2 i auto przyśpiesza, b) jeżeli toczę się z lekko wciśniętym gazem (auto wciąż zwalnia) - następuje idealna redukcja na 2, c) jeżeli hamuję - skrzynia wcześniej przygotuje bieg 2 - też nie ma tego problemu; d) zwolnię o 3 - 4 km/h mniej, więc skrzynia przygotuje bieg 2 i nie ma szarpnięcia; 4!) Z tego co zauważyłem, wygląda to jak strzał ze sprzęgła na biegu 2 (takie uderzenie dochodzące od skrzyni), luz, płynne wbicie biegu 2. W momencie strzału ze sprzęgła nie odczuwam przyhamowania tylko bardziej takie nazwałbym "uderzenie" czy "podskoczenie" samochodu. Czasem jest to bardzo lekko, czasem dosyć mocne uderzenie jakby miało się coś urwać. O dziwo zjawisko to skojarzyło mi się od razu ze zjawiskiem jakie miałem w BMW (manual), gdzie dodając gazu przy redukcji na bieg 1 (synchronizacja obrotów silnika do prędkości - aby nie było odczuwalne ani przyśpieszenie ani hamowanie w momencie puszczania sprzęgła) w momencie puszczania sprzęgła auto tak jakby "podskakiwało", lecz w tym wypadku nie było żadnego uderzenia - do dzisiaj nikt nie wie od czego to, bo występowało losowo, a jak jeździło tak jeździ już kilkanaście lat i przebieg >300 kkm. Soft powinien być najnowszy, w momencie produkcji już wychodziły z którąś tam poprawioną wersją softu i serwisowany w ASO do początku 2021. Zauważyłem jeszcze, że przy robionej adaptacji sprzęgieł przez OBD Eleven ("Basic setting of transmission") i w zależności od przeprowadzonej jazdy po tej czynności, jeżeli nie robiłem zgodnie z instrukcją - objawy się nasilają, a jak krok po kroku wg instrukcji - maleją lecz nie znikają całkowicie - ostatni raz robiłem jakieś 8 miesięcy temu i częstotliwość tych zdarzeń nie zmieniła się w ciągu tych 8 miesiecy. Miał ktoś jeszcze podobny problem i go rozwiązał? Chyba, że też tak macie i po prostu skrzynia tak ma pracować? Ewentualnie w czym szukać jeszcze problemu, pomysłu jak można to rozwiązać? Może są jakieś dodatkowe adaptacje, lub opcję do zmienienia tego?
  2. Witam, tematów jest dużo ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania - opisy wymiany filtra, zalewanie paliwem czy kręcenie aż załapie, a interesuje mnie sama procedura odpowietrzenia po wymianie filtra. Odpowietrzał ktoś układ paliwowy w 2.0 TDI za pomocą OBD Eleven (najlepiej na systemie iOS bo są różnice w stosunku do androida)? Podzieli się ktoś samą procedurą po wymianie filtra, czyli którą opcję włączyć, na ile sekund itd., żeby zrobić to tak jak trzeba, zamiast zalewać paliwem filtr po wymianie.
  3. @Major sam robiłeś adaptacje? Jakie opcje wykorzystywałeś? Są poradniki do zrobienia adaptacji "Calibration of synchro-points" i "Basic setting of transmission", robiłeś któreś z nich, nie wiesz czym się to różni?
  4. Orientuje się ktoś, czy jak jest wgrany soft skrzyni przez tunera - to potem przy ewentualnych adaptacjach, nastawach, resetach skrzyni przy jakichś naprawach ten soft się resetuje do ustawień fabrycznych? Czy opcją zresetowania jest tylko i wyłącznie wgranie fabrycznego softu? Ciekawi mnie właśnie jak to wygląda potem w praktyce po wgraniu nowego customowego softu przez tunera.
  5. @qba1986, @GRENEK9 a gdzie robiliście modyfikację skrzyń biegów - możecie polecić? Szukam sprawdzonego tunera, a jeżeli u Was wygląda to dobrze to lepiej iść w sprawdzone rzeczy niż w ciemno. @qba1986 reakcje na gaz, itd. dobrze wszystko działa - jesteś zadowolony z usługi? Udało Ci się dowiedzieć więcej w sprawie aktywnego tempomatu? Próbował ktoś sprawdzać temperatury spalin? Jakie ten silnik osiąga?
  6. @qba1986 Byłbym bardzo wdzięczny, jestem właśnie ciekaw jak to wygląda w rzeczywistości bo ogólnie jeżeli ktoś usłyszy hasło DQ200 czy DQ250 to potrafi wszystko ustawić, a jak mówi się DQ500 to już jakaś matematyka, to już ciężko ustawić, to nie takie proste i ogólnie takie kręcenie że nie za bardzo tuner jest chętny na dobre strojenie... A jeżeli chodzi o fabryczne ustawienie żeby jeździć w zakresie 1000 - 1300 obrotów na minutę - jest to strasznie denerwująca rzecz.
  7. @qba1986 A masz może jakiś filmik z wrzucaniem wyższego biegu jak i zrzucaniem (przy spokojnej jeździe)? Ewentualnie, czy dałbyś radę nagrać jak Ci pracuje powiedzmy od 4 do 6? Byłbym bardzo wdzięczny, bo chcę zobaczyć jak pracuje taka skrzynia po strojeniu. Przeszukałem pół internetu ale nie znalazłem odpowiedniego dla mnie filmiku - wszystkie są dla DQ250 itd..
  8. @qba1986 Rozwiązałeś problem innego oprogramowania dla aktywnego tempomatu żeby zmieniało biegi wyżej? Ktoś inny robił przeprogramowanie DQ500 i ma zmienione oprogramowanie również dla aktywnego tempomatu?
  9. Nie mogę znaleźć numeru tej części, nie pomógłby ktoś? W BMW miałem wszystko obcykane ale tutaj...
  10. Witam, Przerabiał ktoś zepsuty czujnik temperatury nawiewu na nogi od strony kierowcy? Cały czas pokazuje 85,2 stopni przez co dmucha jak najzimniejszym powietrzem w celu regulacji tej temperatury. Wymienial ktos taki czujnik, jakies porady, poradniki? Czy duzo trzeba rozbierac? Passat b6 '09 climatronic 2 strefowy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności