Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

nie nie, ja mam tiptronica, podałem numer w serwisie i powiedzieli ze 7 l doTF60NS. na amerykanskich stronach sprzedaja zestaw - uszczelka, filtr plus olej 7 l a na polskich jest to juz 5 litrów i piszą że wchodzi 4,5 l. Kogo tu słuchać??
To nie wiedzialem, ze B6 mial inna skrzyn. aut. niz DSG.

Ja bym sluchal ETKI ;)

 

TF60NS ? - google nic nie mowi o takiej skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli z P przelacza sie na D to zmienia sie praca silnika co nie? Normalne to jest? Bo nie wiem czy jestem troche przewrazliwiony czy jak ale dzisiaj wlasnie mi sie wydawala ze ta zmiana pracy jest jakas dziwna?? czy moze byc jakas przyczyna tego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełączasz z P na D, silnik dostaje obciążenie, obroty spadają nieznacznie, praca silnika staje się twardsza, to jest normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko: jak się dostać do pozycjonera lub jak kto woli "czujnika wielofunkcujnego" w skrzyni 5PH19? Passat '99?

Będę wdzięczny za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z automatem podczas spokojnej jazdy przy 60km/h drży całe auto obroty falują później 80km/h co może być przyczyną pragnę nadmienić jż nie jest to problem w skrzyni skrzynia po pełnej regeneracij leży w garażu probe pozostał kupiłem za małe pieniądze sedana pojeździłem parę dni angolem wszystko ok było wiec skrzynia z angola wylądowała w mym aucie i ku mym zdziwieniu problem pozostał lecz w angolu nie było problemu. MACIE PROSZĘ JAKIEŚ POMYSŁY JESZCZE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kolego moze poduszki ? ja tak mialem a po jakims czasie skrzynia z tego powod calkiem padla, sprawdz poduchy pod skrzynia i silnikiem a moze konwerter uszkodzony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MACIE PROSZĘ JAKIEŚ POMYSŁY JESZCZE
Moze przeguby, kola nie wywazone, jakas sruba nie dokrecona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam Passata B5 1.9TDI 115km 2000r ze skrzynią automatyczna tiptronic.

Posiadam następujący problem:

-gdy wrzucam na "D" i dodaje gazu auto stoi w miejscu, po chwili następuję szarpniecie auta i załącza się tryb servisowy. Lewarek chodzi płynnie nie zawiesza się.

Elektromechanik który był u mnie z kompem, stwierdził że jest to coś mechanicznego lub pompa ciśnienia oleju.

błąd który wyskakiwał cały czas to:

-monitorowanie skrzyni, błąd 730

i teraz pytanie? opłaca mi się to naprawiać za ok 3-4tys?

ps. ile kosztowała by przekładka na manuala i czy wgl jest taka możliwość.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z automatem podczas spokojnej jazdy przy 60km/h drży całe auto obroty falują później 80km/h co może być przyczyną pragnę nadmienić jż nie jest to problem w skrzyni skrzynia po pełnej regeneracij leży w garażu probe pozostał kupiłem za małe pieniądze sedana pojeździłem parę dni angolem wszystko ok było wiec skrzynia z angola wylądowała w mym aucie i ku mym zdziwieniu problem pozostał lecz w angolu nie było problemu. MACIE PROSZĘ JAKIEŚ POMYSŁY JESZCZE

 

Mam chyba podobny problem.

Przy spokojnej jeździe na biegu 4 i 5 (tiptronik) gdy zaczyna wzrastać obciążenie (np pod górkę) auto wpada w wibracje (od ok 60km/h przy 4-biegu i od 80km/h przy 5). Jeżeli dam wtedy więcej gazu to auto przyspiesza i drgania znikają.

przebieg to już 360kkm, a olej w skrzyni zmieniam co 100kkm.

Czy poduszki mogły by dawać takie objawy czy raczej skrzynia (konwerter?)? Błędów nie pakazuje, logi dynamiczne silnika są w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne, że to wina poduszek. Trzęsienie, wibracje odczuwałbyś na biegu jałowym. Ale sprawdzić samochód z podnośnika to nic straconego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walniete przeguby tez robia wibracje, ale glownie na postoju i zapietym D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez Synek Zobacz posta

Witam mam problem z automatem podczas spokojnej jazdy przy 60km/h drży całe auto obroty falują później 80km/h co może być przyczyną pragnę nadmienić jż nie jest to problem w skrzyni skrzynia po pełnej regeneracij leży w garażu probe pozostał kupiłem za małe pieniądze sedana pojeździłem parę dni angolem wszystko ok było wiec skrzynia z angola wylądowała w mym aucie i ku mym zdziwieniu problem pozostał lecz w angolu nie było problemu. MACIE PROSZĘ JAKIEŚ POMYSŁY JESZCZE

Mam chyba podobny problem.

Przy spokojnej jeździe na biegu 4 i 5 (tiptronik) gdy zaczyna wzrastać obciążenie (np pod górkę) auto wpada w wibracje (od ok 60km/h przy 4-biegu i od 80km/h przy 5). Jeżeli dam wtedy więcej gazu to auto przyspiesza i drgania znikają.

przebieg to już 360kkm, a olej w skrzyni zmieniam co 100kkm.

Czy poduszki mogły by dawać takie objawy czy raczej skrzynia (konwerter?)? Błędów nie pakazuje, logi dynamiczne silnika są w porządku.

Przejedz się z vagiem i obserwuj blok wartości skrzyni biegów jak zachowują się obroty uślizgu sprzęgła. A do kolegi "Synek" prawdopodobnie założyłeś całkiem dobrą skrzynię ale pozostawiłeś w aucie efekt zniszczeń spowodowanych poprzednią usterką. Takie objawy trzęsienia autem jakbyś w manualu bawił się sprzęgłem lub jakbyś wjechał na "budzik" na poboczu to bardzo prawdopodobne objawy uszkodzenia konwertera. Umierający konwerter potrafi dosyć skutecznie przytkać chłodnicę oleju i uniemożliwia prawidłowe załączenie funkcji lock-up ograniczając ilość oleju opuszczającego sprzęgło. Rozłącz przewody idące do chłodnicy oleju (jest wbudowana w boczek chłodnicy cieczy) i przedmuchaj w obie strony do czystego pojemnika. Jeśli wylecą "fuzle" przypominające fusy od kawy (tylko troszkę większe) to masz do wymiany chłodnicę. Nie myśl nawet o tym że uda się to wypłukać albo wydmuchać w jakikolwiek sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przejedz się z vagiem i obserwuj blok wartości skrzyni biegów jak zachowują się obroty uślizgu sprzęgła.

 

które to będą bloki? jakie są zakresy właściwych wartości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nie pamiętam i nie mam w domu vaga ale chodzi o to żeby wartość obrotów przy załączonej funkcji lock-up była 0 . jeśli obroty "odjeżdżają" to znaczy że "kończy" się sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tej chwili nie pamiętam i nie mam w domu vaga ale chodzi o to żeby wartość obrotów przy załączonej funkcji lock-up była 0 . jeśli obroty "odjeżdżają" to znaczy że "kończy" się sprzęgło.

 

ok, sprawdzę dzięki za informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to blok czwarty na VAGu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..

Odświeżam temat :-) ja mam paska ADR z 4-ro biegowa skrzynia. Podczas ruszania spoko przezuci na 2 spoko ale jak przezuca na 3 to jest takie lekkie " tąpnięcie " przeżuci bieg i szarpnie jakby jakies tuleje byly wybite ale wszystko sprawdzal diagnosta i mechanik pozniej i jest ok wszystko tylko wachacze dwa sa do wymiany i przegub ( auto mam 2 miesiace ) ale te tąpnięcie zdarza się praktycznie tylko podczas wolnej jazdy, jak sie mu kladzie od poczatku to mozna powiedziec ze jest oki. Przymierzam sie na wymiane oleju i filtra co o tym sadzicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przymierzam sie na wymiane oleju i filtra co o tym sadzicie??
Ja wymienilem i dzialanie skrzyni pogorszylo sie. Moja jest 5cio biegowa i tez czasami szarpie miedzy 2 a 3 biegiem. Obstawiam, ze mam do wymiany/przeczyszczenia jeden elektrozawor, ktory sie przytkal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpał niesamowicie przy zmianie 2->3, adaptacja VAGiem i nie ta skrzynia... Dla skrzyni 4 biegowej to bodajże wchodzisz w skrzynię, później 04 - kanał 001 i klikasz GO w tym momencie wciskasz gaz do podłogi na 3-5 sekund, klikasz BACK i puszczasz gaz. Wszystko. To wg. rosstecha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 5cio biegowej niestety nie robi sie adaptacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności