JaLe
-
Liczba zawartości
120 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O JaLe
- Urodziny 10.01.1978
Informacje osobiste
-
Imię
Jacek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Świebodzin
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
-
Rok produkcji
2002
-
Nie ma komentarzy więc mimo wszystko wrzucę przyczyne. Wałek skrzyni biegów, wytarty wielowypust. Część w serwisie >2000zł
-
Witajcie, coś się podziało ze skrzynią tiptronic. Na początku dodam że oryginalny przebieg 630tys km. Przy 350tys km była regeneracja konwertera (lock-up), póżniej przy 570tys km była naprawa jakiegoś łożyska w skrzyni bo szarpała (objawy jak przy lock-up). Teraz nagle przy ruszaniu na rondzie coś „pukło” i brak napędu. Nie działa ani D ani R. Przy dodawaniu gazu słyszę ze obroty rosną ale napędu żadnego. Myślałem ze moze przegub zerwany ale u mechanika okazało sie ze kręcąc kołami napęd wałkiem jest przenoszony do skrzyni czyli coś w środku sie stało. Macie pomysły co moze byc? Mechanik od skrzyni bedzie dostępny dopiero w lutym. Swoją droga przy takim przebiegu zastanawiam sie czy warto sprawdzać coś sie stało czy po prostu zapomnieć o passeratti.....
-
JaLe obserwuje zawartość → Problem z automatyczną skrzynią biegów, Szarpanie przy jeździe pod górke i przyśpieszaniu 1.8t Automat, I Oficjalny Spot Grupy Lubuskiej i oraz 7 innych
-
wymiana akumulatora b5 FL jak wyciągnąć dziada???
JaLe odpowiedział mm8255 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Ja od czasu próby mam pęknięty plastik podszybia. Zdjęcie wycieraczek jest proste bo są osadzone na stożku. Nie trzeba dużej siły a dostęp do akumulatora jest wtedy idealny. -
Generalnie wszystko jest w tym wątku, trzeba tylko szukać dużo wcześniej. http://forum.vw-passat.pl/threads/7787-PROBLEM-Z-AUTOMATYCZN%C4%84-SKRZYNI%C4%84-BIEG%C3%93W?p=2184612#post2184612 http://forum.vw-passat.pl/threads/7787-PROBLEM-Z-AUTOMATYCZN%C4%84-SKRZYNI%C4%84-BIEG%C3%93W?p=1953458#post1953458
-
Czy to się dzieje przy delikatnym obciążeniu np. podjeździe, delikatnym przyspoeszaniu i powyżej 3 biegu przy obrotach ok 1800? Jeżeli tak to najprawdopodobniej konwerter do wymiany/regeneracji. Więcej info o tym w wyszukiwarce: "sprzęgło lock-up"
-
Ja zmieniam biegi jak Jericho. Jeżeli chodzi o olej to zmieniałem przy 200kkm czyli po zakupie auta. No i pozniej co 100kkm razem z rozrządem. Przy 350kkm robiłem remont skrzyni bo były problemy ze ślizgającym się wstecznym i sprzęgłem lock-up. Konwerter regenerowałem a przy wstecznym problem był z uszczerbionym koszem. Tarczki sprzęgłowe były w porządku. Teraz jest 460kkm i wszystko gra.
-
Ściemniają!! To jest książkowy problem ze zużytym sprzęgłem lock-up czyli potrzebna wymiana konwetera. Za regenrowany konwerter płaciłem rok temu 750zł, do tego dochodzi robocizna.
-
Nie chciałem tu wojny Uważam, że po 400kkm również manualna mogła wymagać naprawy. Koszt oczywiście większy niż naprawa manuala ale za wygodę się płaci. A co do kilkakrotnej naprawy to uważam, że jeżeli coś się naprawia i prawidłowo czyli ewentualnie usuwając przyczynę problemów to nie na problemów z kilkakrotnym naprawianiem tego samego elementu. Przecież te skrzynie nie są awaryjne same z siebie i potrafią działać przez długi czas. W wyliczankach kosztów uwzględnij brak dwumasy przy automacie a jego wymiana również kosztuje. Z tego co się orientuję to przy przebiegu ponad 400kkm nie obyłoby się bez wymiany/regeneracji dwumasy.
-
BZDURA!!! Jeżeli naprawa jest zrobiona prawidłowo to czemu problem miałby powracać? Przekładka na manuala wcale nie jest prosta, tania i nie ma pewności, że łatwiej będzie sprzedać. Dużo ludzi kupuje automaty. Moja skrzynia była naprawiana dopiero przy przebiegu 400kkm. @Pawel2943 - nie wiem co moze być u Ciebie problemem bo opis jest bardzo pobieżny.
-
Nie wiem czy wiesz na czym polega działanie sprzęgła lock-up. Jest to typowe sprzęgło cierne które załącza się od 3 biegu wzwyż. Na niższych biegach przekazanie momentu obrotowego jest tylko za pomocą lepkości oleju i tutaj uślizgi są czymś normalnym. Dziwił mnie tylko ten spadek obrotów u Ciebie z 1800 do jałowych - to chyba dość sporo.
-
Powinno być jak w manualu. Ale skoro przy dodaniu gazu ciągnie od razu to może to jest problem ze wskaźnikiem obrotów? Może na VAG'u sprawdzisz jaki obroty pokazuje skrzynia i czy to się pokrywa ze wskazówką obrotomierza. BTW: u mnie na VAG'u w grupie 003 nie pokazuje biegu 1H.... chyba w grupie 004 pokazuje ale tylko 1, 2, 3, 4, 5.
-
Tak słyszałem o Bytomiu. Mój mechanik ma natomiast kogoś sprawdzonego w Poznaniu. Będę robił rozrząd przy okazji więc chyba dam mojemu mechanikowi. A masz namiar do Bytomia może bym przedzwonił i zapytał o koszt?
-
A gdzie to widać, która sekcja, bloki? Szukalem tego i nie znalazlem. Tak czy inaczj pod koniec sierpnia daję automat do naprawy. Sprzęgło lock-up juz nie daje rady przy przebiegu 400kkm.
-
Witam, mam kilka błędów związanych z klapkami od klimatyzacji. Czy te klapki będa dostępne tylko po wymontowaniu schowka czy muszę się przygotować na większy demontaż deski rozdzielczej?
-
Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)
JaLe odpowiedział Carrey → na temat → Poradniki i instrukcje
do Arek1970: A nie da się czymś cienkim dostać od środka auta do tego zabezpieczenia 'na dzieciaki' i przestawić do normalnej pozycji? Podejrzewam, że może coś źle złożyłeś przy tym zabezpieczeniu i dlatego się zablokowało. Niedawno rozbierałem wszystkie zamki i z tego co kojarze to od środka jest kiepski dostęp.