mielke Zgłoś #41 Napisano 19 Lutego 2010 części wg etki wałek napędowy pośredni 263 wałek napędowy koło słoneczne 226 łożyska do przekładni planetarnej 82 to pewnie ceny w euro bo wątpię ze coś takiego tak tanie jest chyba ze się mylę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #42 Napisano 19 Lutego 2010 (edytowane) Niestety u ciebie wygląda na poważne uszkodzenie skrzyni i tylko warsztat specjalizujący się w automatach ci może pomóc. Rafał w serwisie niestety wymienione przez ciebie części; wałek napędowy pośredni 263 -ok. 1226.60wałek napędowy koło słoneczne 226- ok. 1050.20łożyska do przekładni planetarnej 82 - ok. 380.80Z doświadczenia wiem że zakłady specjalizujące się w automatach mają dojścia do tańszych części (tutaj przykład kolegi z forum, który handluje częściami do naszych autek). Przemek być może nie jest to aż taka awaria na jaką wygląda, ale warsztat się kłania. Edytowane 19 Lutego 2010 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #43 Napisano 20 Lutego 2010 Opcja jest taka. jeżeli koszt naprawy przewyższy 2500, to dostaję skrzynie po remoncie z gwarancja 12 m-cy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #44 Napisano 20 Lutego 2010 Opcja jest taka. jeżeli koszt naprawy przewyższy 2500, to dostaję skrzynie po remoncie z gwarancja 12 m-cy powiem ci tak jezeli te 2.5 tys. masz komletna szkrzynie to i jeszcze rok gwarancji to lepiej jest kupic ta niz naprawiac twoja. W twojej naprawia to comasz zepsute a nie kapitalny remont. Skad wiesz ze za pol roku znowu sie cosnie sypnie??? Wiem to bo sam u siebie tak mialem wymienilem sprzeglo(konwerter) wszystko ladnie pieknie ale po pewnym czasie znowu problem ale nie ze sprzeglem tylko ze skrzynia. Bo nowe sprzeglo to skrzynia nie wytrzymala. I caly koszt operacji 3.5 tys i tak nie do konca jest dobrze. Zeby podobnie nie bylo u ciebie, zeraz wynienisz cos tam za kilka miesiecy cos tam i robota+olej+filtr x 2 trzeba placic. Bo firmy co robia to daja gwarancje na to co naprawiaja a nie na caly element. Zrobisz jak zechcesz ale tyle co moge ci podpowiedziec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #45 Napisano 20 Lutego 2010 I chyba zdecyduję się faktycznie na wymianę. mam jeszcze pytanie, czym różnią się skrzynie pomiędzy sobą : FEV, EZY, EZW, EYF itd. Wszystkie występują w ETKA do passata, wiele z nich do tego samego silnika ? ---------- Post added at 12:36 ---------- Previous post was at 10:10 ---------- a powiedzcie mi jeszcze, co to jest ten tryb awaryjny, bo nie kapuje jak to się dzieje, że w trybie awaryjnym jedzie na wszystkich biegach? ---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 12:36 ---------- VAG pokazuje błąd 17114. Nieprawidłowe przełożenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #46 Napisano 20 Lutego 2010 I chyba zdecyduję się faktycznie na wymianę. mam jeszcze pytanie, czym różnią się skrzynie pomiędzy sobą : FEV, EZY, EZW, EYF itd. Wszystkie występują w ETKA do passata, wiele z nich do tego samego silnika ? ---------- Post added at 12:36 ---------- Previous post was at 10:10 ---------- a powiedzcie mi jeszcze, co to jest ten tryb awaryjny, bo nie kapuje jak to się dzieje, że w trybie awaryjnym jedzie na wszystkich biegach? ---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 12:36 ---------- VAG pokazuje błąd 17114. Nieprawidłowe przełożenie. tryb awaryjny http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46090 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #47 Napisano 20 Lutego 2010 przeczytałem cały temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46090 od deski do deski. Nikt nie pisze jak uporał się z problemem i jaki to koszty, ale znalazłem info, że mogą być zamoczone styki. Posprawdzam je i wysuszę bo w końcu zima i auto stało na dworze i w śniegu, a płytę pod silnikiem i skrzynią też szlag trafił, więc może to jest to. mam jeszcze jakieś zabezpieczenie , które mi założył elektryk samochodowy. Trzeba w odpowiednim czasie coś wcisnąć, jak się spóźni to również podświetla się cała gama od skrzyni, ale zapala, jak się spóźni troszkę więcej to już nie da rady zapalić samochodu. mam to już od trzech lat i nigdy to nie szwankowało i zawsze raczej zdążyłem wcisnąć zanim weszło w tryb awaryjny, a jeśli weszło, przekręcałem kluczyk ponownie i było OK. Teraz dzięki temu sam wprowadzam tryb awaryjny i mogę ruszyć bez tego mocnego szarpnięcia. Chyba na wszelki wypadek każę to wypiąć całkowicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz314 Zgłoś #48 Napisano 11 Marca 2010 witaj... kolego pasektdi mam do ciebie pytanie możesz mi przesłać na pw więcej informacji co to mas za zabezpieczenie albo co naciskasz bo u mnie wygląda podobnie jeśli włączę zapłon i zaraz startuje to wszystko jest ok ale jeśli grzeją świece to zapala się tryb awaryjny skrzyni po uruchomieniu silnika... z góry dzięki i pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #49 Napisano 11 Marca 2010 Niestety, zerwany kosz sprzęgłowy. Koszt naprawy na gotowo, wyjęcie, zamontowanie ponowne skrzyni, olej itd. 3500 zł :lol2:lol2:lol2 Tych dziadów z serwisu za świadomą dezinformacje odnośnie wymiany, a w zasadzie braku konieczności wymiany oleju w skrzyni tiptronik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #50 Napisano 11 Marca 2010 a nie wiedziałeś ze trzeba wymieniać co 20 tkm olej w skrzyni tego typu jak w automacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #51 Napisano 11 Marca 2010 Mielke Po pierwsze to faktycznie nie wiedziałem, ponieważ serwis VW + książka Sam Naprawiam VW Passat (wydawnictwo i autora nie pamiętam) zapewniali, że skrzynia jest bezobsługowa, oleju się nie wymienia, a jedynie sprawdza stan i uzupełnie. Po drugie w żadnej skrzynie nie wymienia się oleju co 20 tyś km. W żadnej skrzyni tak często nie wymienia się oleju. To już lekka przesada. W tych skrzyniach 5HP19 wymienia się co 80 tyś. Dane zaczerpnięte z tego forum oraz z forum audi. Źródło pochodzenia, dane producenta skrzyń, czyli firmy ZF. I po trzecie skrzynia tiptronik to jest automat, więc nie rozumiem zdania wymienia się jak w automacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #52 Napisano 11 Marca 2010 tak przepraszam nie ta cyferkę się wcisnęło ;/ olej w skrzyni wymienia się co 80 tkm w automatach i tip-tronic a w książce serwisowje nigdzy nie będziesz miał czegoś takiego napisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #53 Napisano 12 Marca 2010 teraz to ja juz to wszystko wiem. Nie chodziło mi o książkę serwisową, tylko o książkę Sam Naprawiam Ponadto po kupnie samochodu odwiedziłem ASO w celu zaprogramowania kluczyka, no i wypytałem o czasookresy wymiany oleju w skrzyni biegów. Dziad, tępy stwierdził, że oleju w tych skrzyniach się nie wymienia. Mógłby powiedzieć, w zasadzie VW nie wymaga wymiany ale od siebie dodam, że warto. Kto wie, czy nie dałbym im zarobić. Omijajcie ASO szerokim łukiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #54 Napisano 12 Marca 2010 zregenerowałeś konwerter po remoncie skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #55 Napisano 12 Marca 2010 samochód jeszcze jest w warsztacie. mają zrobić całościowo. Przybliż o co chodzi z tym konwerterem, zapytam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #56 Napisano 13 Marca 2010 mają zrobić całościowoczyli wraz z konwerterem.Przybliż o co chodzi z tym konwerterem, zapytam.Krótko mówiąc jest to część ściśle związana ze skrzynią inaczej zwana sprzęgło hydrokinetyczne i ma za zadanie wytwarzanie ciśnienia aby płynnie przekładać biegi w skrzyni automatycznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #57 Napisano 13 Marca 2010 Sprzęgło hydrokinetyczne wg opini fachowca nie wymaga interwencji i byłoby z jego strony naciąganiem mnie na koszty. (jestem zdziwiony taka postawą, ale chyba jeszcze nie wszyscy mechanicy to naciagacze, a ten warsztat cieszy się dobrą renomą-widziałem tam niezłe dwa wózki do naprawy, w tym Paetona) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz314 Zgłoś #58 Napisano 7 Kwietnia 2010 Mam tiptronica Passata i problem polega na tym że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki mogę ruszać drążkiem biegów (z "P" na "D" i inne) ale nie włożę kluczyka ponownie jeśli nie będzie na "P"... ale jeśli nacisnę stop bez kluczyka to wtedy już nie ruszę biegami... może dlatego czasami wchodzi w tryb awaryjny??? teraz odpalam go od razu (tzn włożę kluczyk i przekręcam do rozruchu silnika bez grzania świec) i nie wchodzi w tryb awaryjny... Co może być winne temu problemowi??? z góry dzięki za odpowiedzi...pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek23 Zgłoś #59 Napisano 11 Kwietnia 2010 Witam,mam problem z moja skrzynia biegow Passat 1.9 TDI z 12.01 r 131 Ps automatyczna skrzynia biegow ! Jak wrzuce na D to mam wrazenie jakby sprzeglo slizgalo,przy duzych obrotach mocno szarpnie i jest jakis bieg ! wtedy jedzie w miare normalnie ! to samo jest z wstecznym ! Czy moze mi ktos powiedziec co to jest ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ddChavez Zgłoś #60 Napisano 12 Kwietnia 2010 Mam tiptronica Passata i problem polega na tym że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki mogę ruszać drążkiem biegów (z "P" na "D" i inne) ale nie włożę kluczyka ponownie jeśli nie będzie na "P"... A to nie jest normalny objaw? Mam zwykły automat, nie tiptronica ale też jest tam mechaniczna blokada wyjęcia kluczyka. Podejrzewam, że jeśli kluczyk jest wyjęty to po przestawieniu na D jakieś tam zapadki które powinny uniemożliwić wyjęcie kluczyka się zamykają i dlatego nie możesz włożyć go z powrotem.Witam,mam problem z moja skrzynia biegow Passat 1.9 TDI z 12.01 r 131 Ps automatyczna skrzynia biegow ! Jak wrzuce na D to mam wrazenie jakby sprzeglo slizgalo,przy duzych obrotach mocno szarpnie i jest jakis bieg ! wtedy jedzie w miare normalnie ! to samo jest z wstecznym ! Czy moze mi ktos powiedziec co to jest ????Brak ciśnienia w skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach