Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

pierwsza sprawa to sprawdz poziom oleju, nastepnie podepnij vaga bo ilu ludzi i skrzyń tyle mozliwych przyczyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sthorm. Jak 2,5 roku temu padł mi kosz sprzęgłowy to VAG nie pokazał nic. Wywaliłem w serwisie VW w Nowym Targu 170 zeta za podpięcie do Vaga, żeby dowiedzieć się, że .......mam uszkodzoną skrzynię, ale oni nie wiedzą co to jest i co z tym można zrobić. Tyle to i ja wiedziałem.Wlazłem na allegro i zadzwoniłem do pierwszego z brzegu speca od automatów (ogłoszenie naprawy automatów)opowiedziałem jaki jest objaw i przez telefon postawił gość diagnozę i prawdopodobne koszty. Nie pomylił się ani na jotę. Pytając na forum, liczę na opinię ludzi, którzy coś wiedzą, spotkali się z podobnym problemem, znają na podstawie objawów najprawdopodobniejszą przyczynę. Wiadomo, że na 100% nie postawi się diagnozy. Bez urazy, podepnij się pod VAG to nie jest odpowiedź. To wiem i chyba każdy posiadacz VW wie.

Poziom oleju oczywiście sprawdzę. To jest konkret.

Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze że twoja wiedza odnosnie motoryzacji jest niewielka poradziłem ci abys podłlaczył vaga bo tym programem możesz zdiagnozowac

elektrozawory - może jest któryś uszkodzony i nie trzyma cisnienia

sterownik skrzyni - może jest uszkodzony

temperature oleju - odpowiednia temperatura podczas sprawdzania poziomu itp

jeśli nadal uwazasz że podpiecie kabelka jest złym pomysłem to powinieneś szukac pomocy u wróżki a nie na forum

 

---------- Dodano o 17:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:39 ----------

 

jesli chodzi o podpiecie to poszukaj kogoś z forum kto mieszka w twojej okolicy napewno są takie osoby ktore ci pomoga i raczej nie wierze że wezmą 170 zeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Nie jestem specem, zwłaszcza od diagnostyki komputerowej. Oczywiście podepnę się pod Vag i sprawdzę poziom oleju. Nie uważam, że podpięcie się pod Vaga jest złym pomysłem, pytanie, czy VAG pokaże uszkodzenie. ( juz raz nie pokazał )Jeżeli usterka mechaniczna to pewnie nie.

Dwa tygodnie temu miałem przeanalizowane wszystkie układy VAS-em. Poza kilkoma bzdurami ( sporadycznie któryś głośnik, antena) nie zakomunikował żadnych błędów.

Dodam, że usterka nie pojawia się zawsze, tylko czasami.

Rozumiem, że wymienione przez Ciebie prawdopodobne usterki VAS, czy VAG pokaże jako błędy.

A czy błąd nie powinien się również objawić poprzez podświetlenie na stałe wskaźnika biegów na zegarze ?

Pod VAS-a nie podłączę się wcześniej jak pod koniec tygodnia, a chciałbym wiedzieć na jakie koszty powinienem się przygotować.

Co to jest ta "przepływka" o której wspomniał kolega kilka postów wcześniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to przepływomierz znajduje sie na przewodzie zasilajacym silnik w powietrze za filtrem powietrza a przed kolektorem ssącym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to przepływomierz, tylko zmyliło mnie to określenie, zwłaszcza w stosunku do usterki związanej ze skrzynią. Co on może mieć wspólnego ze skrzynią biegów. jakby przepływomierz był walnięty, lub czujnik to czy nie zapaliłaby się kontrolka Check Engine ?

Umówiłem się już na wizytę w wyspecjalizowanym warsztacie (tylko automaty naprawiają - tam gdzie remontowałem trzy lata temu skrzynię). Olej wykluczył, jeżeli nie ma widocznych wycieków. Prędzej coś ze sterowaniem, ale musi mieć samochód na warsztacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez u siebie zauważyłem (tiptronic) że na zimnym silniku zmienia biegi bardzo wysoko nie dodajac dużo gazu a jak sie nagrzeje to działa jak należy wręcz idealnie (przebieg auta 281000km)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie raczej odwrotnie. jak silnik zimny to spoko. Jak rozgrzany to potrafi szarpnąć. Np stojąc na światłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a u mnie raczej odwrotnie. jak silnik zimny to spoko. Jak rozgrzany to potrafi szarpnąć. Np stojąc na światłach.

 

hehe upierdliwosc rzeczy martwych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jericho, a trochę więcej szczegółów. Jaki koszt naprawy. I co to jest "przepływka"

Przemek, a moze troche wiecej wysilku??

 

Forum to kopalnia wiedzy. Wystarczy z niej skorzystac.

 

Tematy najlepiej czytac od poczatku, a nie tylko ostatni post i walic pytaniem.

 

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

 

---------- Dodano o 19:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:56 ----------

 

tez u siebie zauważyłem (tiptronic) że na zimnym silniku zmienia biegi bardzo wysoko
Jest to normalny objaw skrzyni, bo przy wyzszych obrotach szybciej rozgrzewa sie olej w skrzyni. Temat wielokrotnie poruszany.

 

Bardzo wysoko to znaczy ile?

 

W moim 1.8T normalnie zmienia przy ok 2-2,5tys rpm (spokojna jazda). Na zimnym ok 3-3,4tysrpm.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, przeczytałem ten wątek od dechy do dechy. Tylko jedna osoba ( Jacek23 post 16) zgłosiła ten sam problem. Dostała dwie odpowiedzi -nazwę i ilość oleju oraz filtr -sugestia wymiany. Mój ma przejechane na nowym ok 50 kkm i chyba nie kwalifikuje się do wymiany, ale jak trzeba, to się wymieni. Druga, powaliła mnie na kolana. Nie wrzucaj na N, trzymaj na D na hamulcu bo tak jest lepiej dla skrzyni. Nie wiem, czy tak faktycznie jest lepeij dla skrzyni - logika mówi, że nie, ale możliwe że tak jest. Skrzynia chce ciągnąć, a koła zablokowane No nie da się przejść z P, do D nie wchodzą na N Lub chociażby z R na D musi się przejść przez N. .

W pierwszym poście moim, strzeliłem poważny błąd. Nikt o dziwo mi go nie wytknął, ale prawdopodobnie każdy zrozumiał, że się pomyliłem. Oczywiście mowa nie o pedale sprzęgła, a o pedale hamulca dzięki za wyrozumiałość.

W tym wątku nie natrafiłem nawet na Twój przypadek szarpania skrzyni związany z przepływomierzem powietrza.

Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczytałem ten wątek od dechy do dechy
To przepraszam, chwali sie ;).

 

A pozostale pokrewne tematy?

Nie wrzucaj na N, trzymaj na D na hamulcu bo tak jest lepiej dla skrzyni
Mi czesto szarpie na D (po wymianie oleju) jak stoje, i przewaznie wrzucam N, nawet dojezdzajac, toczac sie do swiatel.

 

 

W tym wątku nie natrafiłem nawet na Twój przypadek szarpania skrzyni związany z przepływomierzem powietrza.
Forum jest rozległe, wiec trzeba szukac ;) M.in. w dziale diagnostyka jest moj temat z 3ma bledami (silnik, skrzynia, ABS).Winny byl przeplywomierz. Objawy jak u Ciebie. Problem mialem w okolicach chyba wrzesnia br.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robię dokładnie tak jak Ty. Przeważnie zrzucam na N przed światłami, zwłaszcza jak wiem, że to trochę potrwa.

Porada (ktoś tak poradził Jackowi 32), żeby nie używać N to żadna porada. Samochód ma ruszać płynnie, a jak szarpie to to coś jest nie teges.

U ciebie były błędy, jak sam wspomniałeś.

U mnie VAS błędów nie wykrył, poza wcześniej zaznaczonych bzdetów. Fakt, miałem walnięty czujnik ABS lewego przedniego koła, ale jeździłem tak z miesiąc, zanim wymieniłem na nowy i nic się nie działo, poza tym, że nie było ABS i ESP. Czujnik wymieniony, kontrolki zgasły same i, zaraz po podłączeniu do kostek. Podepnę się jeszcze raz i zobaczymy czy coś pokaże.

Jeżeli nie pokaże błędów to tylko usterka mechaniczna wchodzi chyba w rachubę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwłaszcza jak wiem, że to trochę potrwa.
Dokladnie. Jak przy hamowaniu wiem, ze za pare sekund trzeba bedzie jechac, to trzymam na D.

 

Kiedys na forum wrzucilem odpowiedz przedstawiciela firmy ZF (producenta skrzyni) na temat uzywania trybu N.

 

 

U mnie od poczatku kupienia auta, gdy po zapieciu R dam od razu duzo gazu, to auto ruszy z szarpnieciem. Gdy gaz bede dodawal plynnie, skrzynia zachowuje sie normalnie. Po wymianie oleju doszedl objaw szarpniecia przy zmianie 2 na 3 bieg gdy jade dynamicznie. Bledow brak. Czekam na zgon skrzyni i wtedy bede ja robil kompletnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Człowiek uczy się całe życie.

Otóż po podłączeniu do VASA pokazały się błędy sterowników :silnika, skrzyni biegów i ABS. Wszystkie sprowadzały się do obciążenia zacisku alternatora DF (jeżeli dobrze zapamiętałem)

Napięcie ładowania 13,3 V

W związku z tym, że pasek ślizgał mi się niemiłosiernie, a to jak się okazało nie z powodu wadliwego napinacza, tylko zużytego koła pasowego pompy wspomagania nie było ładowania. Dziś wymieniłem koło pasowe i wszystko jest OK. Pompa wspomagania przestałą rzęzić przy skręcie, ładowanie (na zaciskach akumulatora mierzone w trakcie pracy alternatora, na wolnych obrotach) podniosło się do 13,8-13,9 V

Jako, że lampka ładowania nie zaświecała się nie przyszło mi do głowy, że prąd ładowania może być za nicki i sterowniki wykażą błąd i przejdą w tryb awaryjny ( stąd prawdopodobnie szarpanie)

O zużytym kole wiedziałem już od tygodnia, ale długo nie przychodziło i nie wiązałem z nim innych problemów jak te związane tylko w warczeniem pompy.

Mam nadzieję, że to koniec. W poniedziałek napiszę czy pojawiło się szarpanie. Mam dłuższy wyjazd, więc będzie okazja sprawdzić na zimnym jak i ciepłym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś wymieniłem koło pasowe i wszystko jest OK
Hip hip hurra! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam..

Odświeżam temat :-) ja mam paska ADR z 4-ro biegowa skrzynia. Podczas ruszania spoko przezuci na 2 spoko ale jak przezuca na 3 to jest takie lekkie " tąpnięcie " przeżuci bieg i szarpnie jakby jakies tuleje byly wybite ale wszystko sprawdzal diagnosta i mechanik pozniej i jest ok wszystko tylko wachacze dwa sa do wymiany i przegub ( auto mam 2 miesiace ) ale te tąpnięcie zdarza się praktycznie tylko podczas wolnej jazdy, jak sie mu kladzie od poczatku to mozna powiedziec ze jest oki. Przymierzam sie na wymiane oleju i filtra co o tym sadzicie??

 

 

Witam..

Więc wymieniłem olej i filtr wkońcu :-) lecz dalej to samo. Podjechałem do speca od automatów i powiedział że elektrozawór lub jakiś sterownik ( powiedział że to sie robi bez wyjmowania skrzyni ) koszt do 1000zł. Co o tym sadzicie?? Niby kasy nie za dużo jak za automata ale zawsze to wydatek.

 

 

Pytalem go czy to bedzie nie wiecej jak 1000 to powiedzial ze jesli sie okaze ze to ten elektrozawor bedzie do roboty. Pytalem czy skrzynie bedzie wyciagal to powiedzial ze do tego nie trzeba. Jesli trzeba wyciagac skrzynie to wtedy dzwoni do klienta bo to wtedy cena jest znacznie wyzsza.

 

 

Samochód odebralem w srode wieczorem. Mechanik powiedzial ze podpinal swoje sterowanie i jakies zaworki ale dalej tak samo sie dzialo i zalozyl spowrotem wszystko moje. Powiedzial ze jest to usterka skrzyni i trzeba wyciagac i naprawiac albo uzywke kupic. Dodal tez ze sterownik pod siedzeniem od pasazera trzeba by na probe zalozyc jakis pewny nim bede kupowal skrzynie. Czy idzie jakos sprawdzic czy ten sterownik jest zepsuty? Passek teraz zmienia biegi tak mulowato troche i miedzy 3a4 biegiem tez szarpnie :-( czyli jest gorzej niz wczesniej

 

 

Witam.. Auto było u jeszcze jednego mechanika ( naprawia automaty ) stwierdził także że jest uszkodzona skrzynia. Podpiął kilka sterowań i jest na wszystkich biegach teraz oki jednak miedzy 2a3 dalej jest szarpniecie ale na ciepłym silniku ( wczesniej bylo czy zimny czy cieply bez roznicy ) Doszedłem do wniosku że chyba sprzedam auto gdyz koszt ponad 2.5 tys. ( bede wtedy szukal innego passka :-) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doszedłem do wniosku że chyba sprzedam auto gdyz koszt ponad 2.5 tys.
Ja jestem zadowolony z automatu i na 99,9% kolejne auto tez bedzie w automacie. W swoim jestem gotowy na wydanie 4tyszl na naprawe skrzyni, bo autem zamierzam jeszcze pare lat posmigac.

Jesli jestes pewny swojego i zadowolony z niego to ja bym je naprawil na Twoim miejscu. Chyba, ze chcesz kupic jakies mlodsze lepsze auto to co innego ;)

 

Powiedz mi, ile to Ci pali miasto trasa wg dystrybutora?

Masz lpg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam LPG. Myślę żeby kupić passka albo A6 mam na oku tylko że 2.5TDi a wiadomo jak z nimi jest. Szkoda mi tego passata bo wszystko juz tam ladnie zrobilem ( kpl. rozrzad plus pompa wody, paski micro , napinacze i rolki, zawieszenie, przegub, pompa oleju i kpl filtrow i olej, zawieszenie, reflektory przednie i kierunki, wnetrze ledowe i wszelkie braki jakie byly, ogolnie ponac 2,6 tys ) i srodek jest ladny i uszanowany i bogato wyposarzony - dlatego sie powaznie zastanawiam co z nim robic.

 

 

Pisaliśmy kiedyś o spalaniu :-)

Cześc

Nie mam LPG. Pali różnie zależy jak się jezdzi :-) Na trasie mi bierze ok 7-8 litra benzyny z wlaczona klima, a w mieście to tak 10-12

Pozdrawiam

To chyba spokojnie jezdzisz ;)

 

U mnie trasa 8-9, miasto 13,5-15l Pb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisaliśmy kiedyś o spalaniu :-)
Faktycznie ;)

 

Jak mi sie passek calkiem rozkraczy albo cos mu sie przytrafi to nastepca u mnie moze byc Mitsubishi Galant 2,5V6 w automacie '01-'03.

Bardzo fajne auto, spalanie porownywalne a nawet mniejsze niz u mnie, osiagi lepsze, no i V6 na pokladzie. Duzo tansze od passka i mniej popularne wsrod amatorow cudzej wlasnosci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności