Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie szarpał niesamowicie przy zmianie 2->3, adaptacja VAGiem i nie ta skrzynia... Dla skrzyni 4 biegowej to bodajże wchodzisz w skrzynię, później 04 - kanał 001 i klikasz GO w tym momencie wciskasz gaz do podłogi na 3-5 sekund, klikasz BACK i puszczasz gaz. Wszystko. To wg. rosstecha.

 

 

czyli jak dam auto kolesiowi od automatycznych skrzyni ( jest taki u nas i jest calkiem dobry - robi tylko automaty ) to pewnie bedzie wiedzial co robic, byle mnie na nie potrzebne koszty nie naciagnal :-) ale auto musi najpierw wrocic z warsztatu gdyz stoi tam do cos mi aku rozladowuje :-( bylo 0.8A a teraz jest 0.3 i jeszcze szuka dalej mechanik co zrzera aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie informacje i uwagi dotyczące aut.skrzyni biegów są przydatne i uczą.Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak robi automaty to powinien wiedzieć...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki problem z tiptronic a mianowicie standardowo zmienia biegi przy 1800-2000 obr. Kiedy jadę 90-100km/h obrotomierz wskazuje mi 1800-1900 obrotów. Jednak podczas ostrej jazdy (wyprzedzanie itp.), kiedy przełącza mi z 4 na 5, zaczyna zwiększać obroty, tzn. prędkość 90 km/h a obroty wzrastają do 2000 obr/min. potem analogicznie do prędkości. przy 120-130km/h mam blisko 3000obr. Dodatkowo kiedy dotknę tę srebrną osłonę przy drążku od biegów jest ciepły. Co to może być? (może olej?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam..

Odświeżam temat :-) ja mam paska ADR z 4-ro biegowa skrzynia. Podczas ruszania spoko przezuci na 2 spoko ale jak przezuca na 3 to jest takie lekkie " tąpnięcie " przeżuci bieg i szarpnie jakby jakies tuleje byly wybite ale wszystko sprawdzal diagnosta i mechanik pozniej i jest ok wszystko tylko wachacze dwa sa do wymiany i przegub ( auto mam 2 miesiace ) ale te tąpnięcie zdarza się praktycznie tylko podczas wolnej jazdy, jak sie mu kladzie od poczatku to mozna powiedziec ze jest oki. Przymierzam sie na wymiane oleju i filtra co o tym sadzicie??

 

 

Witam..

Więc wymieniłem olej i filtr wkońcu :-) lecz dalej to samo. Podjechałem do speca od automatów i powiedział że elektrozawór lub jakiś sterownik ( powiedział że to sie robi bez wyjmowania skrzyni ) koszt do 1000zł. Co o tym sadzicie?? Niby kasy nie za dużo jak za automata ale zawsze to wydatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam..

Więc wymieniłem olej i filtr wkońcu :-) lecz dalej to samo. Podjechałem do speca od automatów i powiedział że elektrozawór lub jakiś sterownik ( powiedział że to sie robi bez wyjmowania skrzyni ) koszt do 1000zł. Co o tym sadzicie?? Niby kasy nie za dużo jak za automata ale zawsze to wydatek.

Skoro jest specem o automatów i mówi, że wymiana zaworu problem rozwiąże to ja bym się zdecydował. Cena za robociznę z częściami jest mała jak na naprawę automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cena za robociznę z częściami jest mała jak na naprawę automatu.
Pytanie jakie czesci?, bo jesli tylko elektrozawor, to 500zl za jego wymiane to troche duzo. Elektrozawory znajduja sie pod filtrem oleju.

 

Mnie robocizna za wymiane oleju i filtra w skrzyni kosztowala 100zl.

 

 

-----------------

Wlasnie doczytalen=m, ze chodzi o 4o biegowa, a ja napisalem o 5cio.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie jakie czesci?, bo jesli tylko elektrozawor, to 500zl za jego wymiane to troche duzo. Elektrozawory znajduja sie pod filtrem oleju.

 

Mnie robocizna za wymiane oleju i filtra w skrzyni kosztowala 100zl.

 

 

-----------------

Wlasnie doczytalen=m, ze chodzi o 4o biegowa, a ja napisalem o 5cio.

 

Mam na myśli sam elektrozawór z wymianą. Uważam, że zabieg wymiany w/w zaworu nie zaszkodzi. A jeśli chodzi o cenę to może do tego mechanik liczy jeszcze nowy płyn ATF i filtr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytalem go czy to bedzie nie wiecej jak 1000 to powiedzial ze jesli sie okaze ze to ten elektrozawor bedzie do roboty. Pytalem czy skrzynie bedzie wyciagal to powiedzial ze do tego nie trzeba. Jesli trzeba wyciagac skrzynie to wtedy dzwoni do klienta bo to wtedy cena jest znacznie wyzsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lechu1201

Witam,

Chciałbym zapytać czy ktoś z posiadaczy skrzyni tip może umieścić (lub wskazać miejsce gdzie znajdę) zdjęcia poprawnie zamontowanych poduszek pod skrzynią biegów. Od jakiegoś czasu mam problem z wibracjami przenoszonymi na karoserię i wydaje mi się że poduszki wraz z "kapturkami" zamontowane zostały niepoprawnie przy ostatnim przeglądzie u mechanika. Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Chciałbym zapytać czy ktoś z posiadaczy skrzyni tip może umieścić (lub wskazać miejsce gdzie znajdę) zdjęcia poprawnie zamontowanych poduszek pod skrzynią biegów. Od jakiegoś czasu mam problem z wibracjami przenoszonymi na karoserię i wydaje mi się że poduszki wraz z "kapturkami" zamontowane zostały niepoprawnie przy ostatnim przeglądzie u mechanika. Z góry dzięki.

 

Witam kolegę. Raczej nie ma możliwości niewłaściwego zamontowania poduszek ponieważ nie mają żadnych punktów ustalających ich pozycję. Napisz jakiego typu są to wibracje i w jakich warunkach występują to może pomóc w określeniu ich powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Marcin napisał. Poduszki inaczej niż prawidłowo nie da się zamontować. W swoim passacie też zmieniłem poduszki bo wibracje były coraz większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest wiecej elektrozaworow w skrzyni automatycznej??? W etce znalazlem j jest ( pozycja 13 - jest opisane elektromagnez ) oraz pozycja 4 jest opisana jako przelacznik wielofunkcyjny automatycznej skrzyni biegow.

 

---------- Dodano o 11:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:24 ----------

 

Zdjecie z etki

20121108_111813.jpg

20121108_111813.jpg

Edytowane przez andhen83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest wiecej elektrozaworow w skrzyni automatycznej??? W etce znalazlem j jest ( pozycja 13 - jest opisane elektromagnez ) oraz pozycja 4 jest opisana jako przelacznik wielofunkcyjny automatycznej skrzyni biegow.
W 5cio biegowej jest 6 albo 7 elektrozaworow.

Na kazdy bieg chyba.

Wiec u ciebie tez troche ich bedzie ;)

 

Zdjecia nie widac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest wiecej elektrozaworow w skrzyni automatycznej??? W etce znalazlem j jest ( pozycja 13 - jest opisane elektromagnez ) oraz pozycja 4 jest opisana jako przelacznik wielofunkcyjny automatycznej skrzyni biegow.

 

---------- Dodano o 11:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:24 ----------

 

Zdjecie z etki

Pozycja 13 to rzeczywiście elektromagnes ale blokady lewarka natomiast przełącznik wielofunkcyjny to tzw. popularny pozycjoner odpowiadający za to aby można było odpalić silnik tylko w pozycji P i N oraz za działanie świateł wstecznego jak również poprzez działanie kombinacji styków informuje komputer sterujący o wybranym przełożeniu D ,3 2 lub 1. Elektrozaworów w skrzyni 4-biegowej jest 7 sztuk w 5-biegowej jest ich również 7 (sześć widocznych po zdjęciu miski jeden na "wierzchu" sterownika hydraulicznego)

Edytowane przez Marcin1968

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebralem w srode wieczorem. Mechanik powiedzial ze podpinal swoje sterowanie i jakies zaworki ale dalej tak samo sie dzialo i zalozyl spowrotem wszystko moje. Powiedzial ze jest to usterka skrzyni i trzeba wyciagac i naprawiac albo uzywke kupic. Dodal tez ze sterownik pod siedzeniem od pasazera trzeba by na probe zalozyc jakis pewny nim bede kupowal skrzynie. Czy idzie jakos sprawdzic czy ten sterownik jest zepsuty? Passek teraz zmienia biegi tak mulowato troche i miedzy 3a4 biegiem tez szarpnie :-( czyli jest gorzej niz wczesniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój automat zaczął szarpać. Konkretnie to nie dzieje się nic z P na R i N na R. Ale już z N na D mimo wciśniętego pedału sprzęgła, samochód chce ruszyć i szarpie do przodu ze stuknięciem.

Wydaje mi się (mogła to być nierówność na drodze, ale wątpię), że szarpnął w trakcie jazdy, tak jakby cos go zatrzymało na sekundę i potem jechał już dalej. Co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale już z N na D mimo wciśniętego pedału sprzęgła, samochód chce ruszyć i szarpie do przodu ze stuknięciem.

 

W moim 1.8T identyczny problem wystepowal przy walnietej przeplywce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jericho, a trochę więcej szczegółów. Jaki koszt naprawy. I co to jest "przepływka"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności