mishaq Zgłoś #141 Napisano 22 Grudnia 2012 cześć mam taki problem że jak jadę np 50-60 to nie wrzuca mi wyższego biegu tylko piłuje na 2tys obrotów lub więcej, czasem jak lekko depne, to wrzuci wyższy bieg. problem też jest przy hamowaniu (najczęściej z takiej prędkości 50-60) ile się da trzyma na biegu, nie zrzuca na tzw luz ktoś wie o co kaman? samochód niedawno kupiony, silnik pracuje ładnie, spalanie bardzo przyzwoite prosze o pomoc bo jazda z tak pracująca skrzynią jest upierdliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #142 Napisano 27 Grudnia 2012 mam taki problem że jak jadę np 50-60 to nie wrzuca mi wyższego biegu tylko piłuje na 2tys obrotów lub więcej, czasem jak lekko depne, to wrzuci wyższy bieg. Mam to samo, jadąc przykładowo 50 km/h auto ciągnie na 3 biegu 2 tyś obrotów i nie zmienia biegu. Muszę przyspieszyć do 60-70 - 3tys obrotów, dopiero zmienia na 4ty bieg ale obroty dalej spadają tylko do 2tyś. Zdarza się to sporadycznie ale zdarza. Dopiero gdy jak przyłącze na tiptronika i mu depne pod 80km/h i przełącze ręcznie na 5 bieg to dopiero wszystko wraca do normy. Ostatnio zauważyłem że zdarza mu się jadąc 80km/h ręcznie wrzucam na 5 bieg a on wyrzuca do 4tego. Coś jakby ktoś dusił podczas jazdy na sprzęgło którego de facto "nie ma" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #143 Napisano 27 Grudnia 2012 Dopiero gdy jak przyłącze na tiptronika i mu depne pod 80km/h i przełącze ręcznie na 5 bieg to dopiero wszystko wraca do normy. Ostatnio zauważyłem że zdarza mu się jadąc 80km/h ręcznie wrzucam na 5 bieg a on wyrzuca do 4tego.Na rozgrzanym tez sie tak dzieje? Co VAG mowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #144 Napisano 28 Grudnia 2012 Na rozgrzanym tez sie tak dzieje? Co VAG mowi? Raz na rozgrzanym raz na zimnym. Pod VAG-a jeszcze nie podłączałem. Nie raz wystarczy zatrzymać się do "0" i ruszyć od nowa i wszystko jest w porządku po ponownym ruszeniu bez wyłączania silnika jak to w przypadku trybu awaryjnego. Po prostu zatrzymuje się, nie gaszę silnika, tylko ruszam od nowa i jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #145 Napisano 2 Stycznia 2013 Raz na rozgrzanym raz na zimnym. Pod VAG-a jeszcze nie podłączałem. Nie raz wystarczy zatrzymać się do "0" i ruszyć od nowa i wszystko jest w porządku po ponownym ruszeniu bez wyłączania silnika jak to w przypadku trybu awaryjnego. Po prostu zatrzymuje się, nie gaszę silnika, tylko ruszam od nowa i jest OK. Bez warsztatu od automatow sie nie obejdzie. Prawdopodobnie elektronika od skrzyni ci siada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #146 Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) ja tak praktycznie mam stale. mój problem jest dodatkowo pogmatwany przycinającą się turbiną. gdy urbo działa ok, te biegi też jakoś lepiej działają. jednak głównie przeciąga i zmienia bieg z opóźnieniem, lub w ogóle nie zmienia, trzyma 2 tys obrotów, dopiero jak depne wrzuci wyżej a jeśli to elektronika skrzyni to (pi razy oko) z jaką kwotą należy sie liczyć? czy możliwe że oleju jest za mało (niedawno kupiłem auto, nie sprawdzano oleju) pozdrawiam p.s. tylko ja nie mam tiptrocnica, mam najzwyklejszy automat, silnik 1,9 afn Edytowane 2 Stycznia 2013 przez mishaq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #147 Napisano 3 Stycznia 2013 Bez warsztatu od automatow sie nie obejdzie. Prawdopodobnie elektronika od skrzyni ci siada. Problem rozwiązany, brakowało 0,5 - 1,0 litra oleju w skrzyni biegów. Teraz pracuje płynnie bez szarpnięć i zmienia biegi w granicach 1800obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #148 Napisano 3 Stycznia 2013 Prawidłowe działanie przepływki i czujnika RSW (i ogólnie sprawność silnika) mają ogromny wpływ na działanie automatu. Więc najlepiej najpierw dojdź do ładu z motorem, bo dłubanie w skrzyni może okazać się zbędne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #149 Napisano 4 Stycznia 2013 Problem rozwiązany, brakowało 0,5 - 1,0 litra oleju w skrzyni biegów. Teraz pracuje płynnie bez szarpnięć i zmienia biegi w granicach 1800obr.Cale szczescie, ze tylko to bylo przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #150 Napisano 4 Stycznia 2013 ok, to jak koledze pomogło to zgaduje, że u mnie też można spojrzeć z tym olejem, z tego co pamiętam, na odpalonym silniki trzeba odkręcić śrubę miski olejowej skrzyni i lać rurką lub strzykawką aż się będzie wylewać? jaki olej zastosować na dolewkę? jest jakiś mieszalny ze wszystkimi innymi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #151 Napisano 4 Stycznia 2013 ok, to jak koledze pomogło to zgaduje, że u mnie też można spojrzeć z tym olejem, z tego co pamiętam, na odpalonym silniki trzeba odkręcić śrubę miski olejowej skrzyni i lać rurką lub strzykawką aż się będzie wylewać? jaki olej zastosować na dolewkę? jest jakiś mieszalny ze wszystkimi innymi? Kolego masz rację na uruchomionym silniku odkręcasz korek w misce na imbus 5 a dolewasz rurką która jest z lewej strony miski zakończona plastikowym korkiem (ewentualnie możesz wpychać olej od dołu ale wtedy będziesz miał słabą kontrolę nad ilością oleju). Jedyny najważniejszy warunek to żeby temperatura oleju skrzyni biegów była w okolicach 30 stopni C. A olej musi spełniać normę vw G 052 162 np. mobil ATF LT 71141 lub febi swag najważniejsza jest norma VW i kolor słomkowy (żółty). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maki82 Zgłoś #152 Napisano 5 Stycznia 2013 witam mam taki problem mianowicie dzis rano wsiadlem do swojego paska iwciskajac chamulec nie moge nic zrobic a kontrolka caly czas sie swieci polozenie drazka jest na p pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #153 Napisano 5 Stycznia 2013 nie mam pomysłu co się zablokowało spróbuj na przekręconym kluczyku na pierwszą pozycję przesunąć lewarkiem na biegach jak nie odłącz akumulator na pare minut. nie jest to żaden sprawdzony sposób, ale to chyba bym zrobił w pierwszej kolejności Pany Pany nie wiem czy tu ale zapytam- gdzie w wawie lub okolicach można podjechać aby sprawdzili poziom oleju w ASB i dolali, a nie jęczenie że tylko mogą wymienić olej z filtrem itp. ile mogą mnie skasować za usługę- sprawdzenie poziomu oleju, dolanie np 1 litra wraz z olejem? dla porównania za wymianę oleju w ASB mercedesa e klasy zapłaciłem chyba 450zł z filtrem i olejem pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #154 Napisano 6 Stycznia 2013 witam mam taki problem mianowicie dzis rano wsiadlem do swojego paska iwciskajac chamulec nie moge nic zrobic a kontrolka caly czas sie swieci polozenie drazka jest na p pomocy Sprawdź czy masz światła stop. Prawdopodobnie nie działa włącznik świateł stop. ---------- Dodano o 12:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:16 ---------- nie mam pomysłu co się zablokowałospróbuj na przekręconym kluczyku na pierwszą pozycję przesunąć lewarkiem na biegach jak nie odłącz akumulator na pare minut. nie jest to żaden sprawdzony sposób, ale to chyba bym zrobił w pierwszej kolejności Pany Pany nie wiem czy tu ale zapytam- gdzie w wawie lub okolicach można podjechać aby sprawdzili poziom oleju w ASB i dolali, a nie jęczenie że tylko mogą wymienić olej z filtrem itp. ile mogą mnie skasować za usługę- sprawdzenie poziomu oleju, dolanie np 1 litra wraz z olejem? dla porównania za wymianę oleju w ASB mercedesa e klasy zapłaciłem chyba 450zł z filtrem i olejem pozdrawiam! Zazwyczaj każdy proponuje wymianę ponieważ nie jest w stanie zgadnąć ile trzeba będzie dolać czy 100 gram czy 1.5 litra. Powiem Ci że jeśli ceny w Wa-wie są zbliżone do Gdańska to wymiana oleju filtra i uszczelki miski powinna wynieść też około 450 pln. 4 litry oleju to ok. 200 + filtr uszczelka 100 + robota. Ze znanych warszawskich firm to może Samko albo Midparts (nie wiem czy mają warsztat) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #155 Napisano 6 Stycznia 2013 wiem, ale ja po prostu nie chce wymieniać, nie stać mnie na to w tym momencie. olej zobaczyłem na allegro- kosztuje poniżej 40zł za litr. jaki olej kupić by dolać do tego co juz mam? nie wiem dlaczego warsztaty mają mieć problem z dolaniem odpowiedniej ilości skoro ponoć wystarczy lać przez rurkę i czekać aż wyleci przez otwór na śrubkę z boku miski? właśnie dlatego pytam gdzie coś takiego mi zrobią bez problemu, bo w takich warsztatach gdzie na hasło skrzynia automatyczna problem, nawet jak to zarżnięty trup to Pan właściciel by zaczął od wymiany oleju za 500zł, to już byłem niestety dzięki za odpowiedź pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #156 Napisano 6 Stycznia 2013 wiem, ale ja po prostu nie chce wymieniać, nie stać mnie na to w tym momencie. olej zobaczyłem na allegro- kosztuje poniżej 40zł za litr. jaki olej kupić by dolać do tego co juz mam? nie wiem dlaczego warsztaty mają mieć problem z dolaniem odpowiedniej ilości skoro ponoć wystarczy lać przez rurkę i czekać aż wyleci przez otwór na śrubkę z boku miski? właśnie dlatego pytam gdzie coś takiego mi zrobią bez problemu, bo w takich warsztatach gdzie na hasło skrzynia automatyczna problem, nawet jak to zarżnięty trup to Pan właściciel by zaczął od wymiany oleju za 500zł, to już byłem niestety dzięki za odpowiedź pozdro Jakby się komuś chciało to prosty sposób - spuścić wszystko zobaczyć ile jest , zobaczyć jak wygląda i czy coś się nie dzieje ze skrzynią i wlać z powrotem ustalając poziom. Niestety mało komu chce się to robić-lepiej zarobić na wymianie. Pozdrawiam. A jaki olej znalazłeś bo jest tego mnóstwo. Najważniejsze żeby był odpowiednikiem G 052 162 kolor żółty (słomkowy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #157 Napisano 7 Stycznia 2013 ok już znalazłem warsztat, zresztą ten sam w którym wymieniałem olej w skrzyni w mercu jutro rano jade, oczywiście zdam relacje pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #158 Napisano 9 Stycznia 2013 no więc byłem o warsztacie, którego dane ujawnie później więc z jednej strony lekka radość z drugiej srogi ból, bo olej jest i krótko mówiąc wygląda jak w aucie nówka z fabryki, aż sie właściciel ździwił że taki czyściutki, nówka z drugiej strony to przeciąganie biegów zdiagnozował mi jako "przytarcie" czy blokowanie elektrozaworów i naprawa kosztuje 1200zł (on powiedział jakoś inaczej, sorry że nie umiem dokłądnie powtórzyć, ale rozwiązaniem jest czyszczenie elektrozaworów, koszt 1200zł) więc jak tylko fundusze pozwolą to czym prędzej musi pasek ten zabieg przejść pozdrawiam forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #159 Napisano 14 Stycznia 2013 Ja bym sie skonsultowal jeszcze z innym specem od automatow, bo nie slyszalem jeszcze o takiej operacji na takie dolegliwosci. Poza tym koszt czyszczenia uwazam za wysoki. Jakas specjalna maszyne ma, czy czyszczenie ultrdzwiekami w wannience? Co pisza na forum poswieconym tylko automatom? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #160 Napisano 20 Stycznia 2013 zabieg odkładam w czasie bo najpierw chce ogarnąć turbo do końca, po drugie po wymianie zaworu n75 auto zaczęło troche inaczej zmieniac biegi i zawsze już zrzuca na lub jak zwalniam/hamuje. no będe musiał na to forum zajrzeć, bo poza tym przeciąganiem, nie zauważyłem innych oznak uszkodzeń- biegi zmienia płynnie bez szarpnięć jedyne co mi nie pasuje to jak przeganiam passka ze świateł (zakładam optymistyczny wariant że akurat turbina chodzi) to zmienia raz, dwa, trzy i koło 80 obroty (widze na obrotościomierzu) zatrzymują się, potem spadają, znowu pooooowoli rosną i wrzuca wyższy bieg turba nie ma dalej najczęściej znaczy że to turbo jest winne temu wszystkiemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach