bullet Zgłoś #241 Napisano 27 Listopada 2013 sam jestem miłosnikiem automatów ale dobrych automatów. a to nie dosc że nie jedzie to jeszcze sie psuje i pali duzo. nie zawsze ludzie kupowali automata bo chcieli tylko automata. sam sprzedałem kilka aut z automatem gdzie ludzie jasno mowili że im to obojetne. trudno mi tez uwierzyć że jak ktos kupuje auto za 13 tys zł to jest rozrzutny i dla niego liczy sie tylko wygoda jednej nogi. passatowcy to ludzie ktorzy raczej do rozrzutnych nie nalezą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #242 Napisano 27 Listopada 2013 no ja to kupilem automata bo poprostu sie trafila okazja... chetnie bym zmienil pewnie na manualna ale boje sie ze bede potem z kompem mial problemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #243 Napisano 27 Listopada 2013 Jeśli wyskakują Ci błędy związane z napięciem zasilania to sprawdź czy nie utopił się komputer skrzyni który jest pod nogami pasażera albo czy nie pogniły złącza podobnie jak dzieje się w przypadku modułu komfortu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #244 Napisano 27 Listopada 2013 boje sie ze bede potem z kompem mial problemy... po zmianie na manuala wyrzucasz zupelnie komputer skrzyni a konkretnie to go sprzedajesz za calkiem fajne pieniadze. komputer silnika zmieniasz tylko ustawienie z automat na manual- trwa to 3 sekundy w VCDSie. Faktycznie mozesz zaczac sprawdzanie od sterownika pod nogai pasazera, w styropianie- one lubia sie podmoczyć. najlepiej gdybys mial taki na podmianke aby nie wchodzic w niepotrzebne koszta jesli diagnozxa byla by nieprawdziwa. Sterownik kosztuje od 100 do 1000zł. Dlatego uciekłem od automata jak najdalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #245 Napisano 28 Listopada 2013 (edytowane) a ile oszczedzimy na spalaniu..... 5 literków spokojnie.?????? na 100km?No i że więcej pali.Srednie koszty mam porownywalne do poprzedniego passka AVB tdi w manualu Roznica w komforcie znaczna. W lipcu wydalem 1,5tys na skrzynie. Zabolalo, bo moglo byc dwa razy taniej, ale polecanych mechanikow od ASB jest malo, i wszystko moga ci wcisnac. Ale pomimo tego nigdy wiecej manuala. Wczoraj polookalem na auto kolegi - A4 B8 2010, 2.0 TDi CR i multitronic. Na zimnym silniku automat troche zmulony przy ruszaniu, ale po chwili juz ok. Co mnie milo zaskoczylo w tym multi, ze przy dynamicznym ruszeniu obroty nie wiecej niz 1800 rpm . Co do CR, to na zimnym pracuje jak PD Duzo lepiej pracuje starsze 1.5dci od renault. Edytowane 28 Listopada 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #246 Napisano 28 Listopada 2013 No ja spalanie mam spore w automacie. Tyle że robię bardzo krótkie odcinki. Średnio po mieście wychodzi mi koło 10.5l, ale robię około 5km, potem auto stoi i znowu 5km. I tak w kółko. Na trasie przy bardzo dynamicznej jedzie i prędkości koło 150 pali między 6.5 a 7. Spokojniejsza jazda w trasie tak powiedzmy do 120 pali około 5.5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #247 Napisano 28 Listopada 2013 ?????? na 100km? dokladnie tak. i nie mowimy tutaj o dwóch óznych autach albo dwóch róznych miastach albo dwóch róznych uzyrtkownikach albo pokonywanych trasach. mówimy o tym samym aucie, kierowcy, miescie i trasach. na automacie spalanie w miescie Wrocław miedzy 12,5 a 14 litrów na manualu miedzy 8,5 a 10,5. faktycznie 5 litrów to nie jest tylko miedzy 3,5 a 4 litry- wydaje mi sie że i tak sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #248 Napisano 28 Listopada 2013 (edytowane) na automacie spalanie w miescie Wrocław miedzy 12,5 a 14 litrówna manualu miedzy 8,5 a 10,5. Niestety automat w B5 jest paliwozerny, szczegolnie w miescie - wg danych producenta jakies 3l wiecej, w trasie ok 0.5l. Nowsze skrzynie sa juz oszczednijsze. Ze spalaniem mozna zejsc jezdzac w trybie manualnym skrzyni, ale mnie sie to szybko znudzilo i jezdze na auto wymuszajac wczesniejsza zmiane biegu odpowiednio operujac gazem. Edytowane 28 Listopada 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #249 Napisano 28 Listopada 2013 mialem też kiedys superba 131KM w automacie- na trasie na tempomacie przy 140 brał 8,5 litra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #250 Napisano 28 Listopada 2013 (edytowane) mialem też kiedys superba 131KM w automacie- na trasie na tempomacie przy 140 brał 8,5 litraTo cos skopane musial miec. AVB w manualu palil mi pod 7l ON przy tej predkosci. AWT w automacie jakies 12-13l LPG Edytowane 28 Listopada 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #251 Napisano 28 Listopada 2013 to prawda co piszesz. owszem mial skopane miałem zapachany katalizator i teraz juz to naprawiłem teraz mi pali na miescie miedzy 7,5 a 8,5. Ale aby moje wcześniejsze wyliczenia były miarodajene podałem wartosci z zapachanym katem w automacie i w manualu. wtedy auto palilo 14 litrow a teraz pali 7,5 ale to tak jak wspomniales inna kwestia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyrosh Zgłoś #252 Napisano 28 Listopada 2013 przewertowałem searcha i nie znalazłem odpowiedzi więc myślę, że tu jak najbardziej będzie pasować moje pytanie Moje autko to B5 AFN 110KM + normalna ASB (bez tipa), rocznik 99. Niedawno zauważyłem, nie niezależnie od tego czy na zimno czy na rozgrzanym silniku, na ogół przy średniej wielkości podjazdach, z utrzymywaniem stałej prędkości, wariują lekko obroty - trzymają się na jednym poziomie, następnie spadają o 200rpm na kilka sekund, wracają do punktu wyjścia i jeszcze parę razy wszystko się powtarza... Olej i skrzyni wymieniony jakieś 2000km temu (auto zaczęło jeździć jak nowe ). Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chomikas Zgłoś #253 Napisano 28 Listopada 2013 Witam, mam pytanko- czy istnieje możliwość wymiany ze skrzyni automatycznej 4biegowej Passat B5 FL 1.9TDI 101 KM na Tiptronica 1.9TDI 131 KM? Jakie części poza skrzynią są mi potrzebne? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #254 Napisano 28 Listopada 2013 @pyrosh, najprawdopodobniej siada konwerter zwany sprzęgłem hydrokinetycznym. Takie skoki obrotów to typowy objaw jego uszkodzenia. Koszt około 1000 do 1500. @chomikas a po co Ty chcesz taki zabieg robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyrosh Zgłoś #255 Napisano 28 Listopada 2013 @pyrosh, najprawdopodobniej siada konwerter zwany sprzęgłem hydrokinetycznym. Takie skoki obrotów to typowy objaw jego uszkodzenia. Koszt około 1000 do 1500. uuu no to średnie pocieszenie... ale dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #256 Napisano 28 Listopada 2013 Jak Cię to bardzo nie wkurza to możesz tak jeździć. Znajomy już drugi rok tak śmiga, i ani nie jest gorzej ani lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #257 Napisano 28 Listopada 2013 przewertowałem searcha i nie znalazłem odpowiedzi więc myślę, że tu jak najbardziej będzie pasować moje pytanie Moje autko to B5 AFN 110KM + normalna ASB (bez tipa), rocznik 99. Niedawno zauważyłem, nie niezależnie od tego czy na zimno czy na rozgrzanym silniku, na ogół przy średniej wielkości podjazdach, z utrzymywaniem stałej prędkości, wariują lekko obroty - trzymają się na jednym poziomie, następnie spadają o 200rpm na kilka sekund, wracają do punktu wyjścia i jeszcze parę razy wszystko się powtarza... Olej i skrzyni wymieniony jakieś 2000km temu (auto zaczęło jeździć jak nowe ). Jakieś pomysły? Prawdopodobnie konwertet juz pada. Opcja lock-up nie domaga. Napisac/zadzwonic do paru firm od ASB i bedziesz mial obraz. wszem mial skopane miałem zapachany katalizator i teraz juz to naprawiłem teraz mi pali na miescie miedzy 7,5 a 8,5.Superb? W passku producent podaje 10,2l, a skoda to to samo, wiec cos tu nie tak:http://prntscr.com/27ac7s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #258 Napisano 28 Listopada 2013 (edytowane) producent podaje 10,2 A W JAKIM MIESCIE i o ktorej godzinei producent robil pomiar. nie chce juz dłużej ciagnac dyskusji o spalaniu bo to nie ten temat. ale miasto miastu nie równe godzina przejazdu i dzien oprzejazdu. u mnie srednia predkosc na komputerze jest miedzy 16 a 29 km/h ile jest u Ciebie?? każde 10km/h w góre to spalanie o 2 litry mniejsze - pisze z własnych wyliczeń i bacznych obserwacji tego co sie dzieje na komputerze. poza tym moja siostra mieszka niby we Wroclawiu a jednak pare kilometrów za nim. Aby do niej dojechać musze przeleciec przez cale miasto. Najczesciej odwiedzam ja w weekendy. Wtedy spalanie w passacie B6 170PS mam na poziomie 6,5 podczas gdy w poniedzialek na podobnej trasie mam 9 litrow. na serio wroclaw jest bardzo specyficznym miastem i nie lubie zapytan ludzi kupujacych ode mnie auta "ile pali" ja nie potrafie kłamać i mowie prawdę. Edytowane 28 Listopada 2013 przez bullet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy917 Zgłoś #259 Napisano 29 Listopada 2013 kurde szukalem dzis tego kompa od skrzyni pod siedzeniem pasazera i nie ma chyba sa same silniczki od regulacji fotela:/ a ijeszcze jakas kwadratowa blacha na cztery sruby z plaba:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #260 Napisano 29 Listopada 2013 Pod siedzeniem, to znaczy ze pod dywanem pod nogami pasażera... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach