Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

sam jestem miłosnikiem automatów ale dobrych automatów.

a to nie dosc że nie jedzie to jeszcze sie psuje i pali duzo.

nie zawsze ludzie kupowali automata bo chcieli tylko automata.

sam sprzedałem kilka aut z automatem gdzie ludzie jasno mowili że im to obojetne.

 

trudno mi tez uwierzyć że jak ktos kupuje auto za 13 tys zł to jest rozrzutny i dla niego liczy sie tylko wygoda jednej nogi.

passatowcy to ludzie ktorzy raczej do rozrzutnych nie nalezą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja to kupilem automata bo poprostu sie trafila okazja... chetnie bym zmienil pewnie na manualna ale boje sie ze bede potem z kompem mial problemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyskakują Ci błędy związane z napięciem zasilania to sprawdź czy nie utopił się komputer skrzyni który jest pod nogami pasażera albo czy nie pogniły złącza podobnie jak dzieje się w przypadku modułu komfortu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boje sie ze bede potem z kompem mial problemy...

po zmianie na manuala wyrzucasz zupelnie komputer skrzyni a konkretnie to go sprzedajesz za calkiem fajne pieniadze.

komputer silnika zmieniasz tylko ustawienie z automat na manual- trwa to 3 sekundy w VCDSie.

 

Faktycznie mozesz zaczac sprawdzanie od sterownika pod nogai pasazera, w styropianie- one lubia sie podmoczyć. najlepiej gdybys mial taki na podmianke aby nie wchodzic w niepotrzebne koszta jesli diagnozxa byla by nieprawdziwa. Sterownik kosztuje od 100 do 1000zł.

Dlatego uciekłem od automata jak najdalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a ile oszczedzimy na spalaniu..... 5 literków spokojnie.
?????? na 100km?
No i że więcej pali.
Srednie koszty mam porownywalne do poprzedniego passka AVB tdi w manualu ;)

Roznica w komforcie znaczna. W lipcu wydalem 1,5tys na skrzynie. Zabolalo, bo moglo byc dwa razy taniej, ale polecanych mechanikow od ASB jest malo, i wszystko moga ci wcisnac.

Ale pomimo tego nigdy wiecej manuala.

 

Wczoraj polookalem na auto kolegi - A4 B8 2010, 2.0 TDi CR i multitronic. Na zimnym silniku automat troche zmulony przy ruszaniu, ale po chwili juz ok. Co mnie milo zaskoczylo w tym multi, ze przy dynamicznym ruszeniu obroty nie wiecej niz 1800 rpm ;).

Co do CR, to na zimnym pracuje jak PD ;) Duzo lepiej pracuje starsze 1.5dci od renault.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja spalanie mam spore w automacie. Tyle że robię bardzo krótkie odcinki. Średnio po mieście wychodzi mi koło 10.5l, ale robię około 5km, potem auto stoi i znowu 5km. I tak w kółko. Na trasie przy bardzo dynamicznej jedzie i prędkości koło 150 pali między 6.5 a 7.

Spokojniejsza jazda w trasie tak powiedzmy do 120 pali około 5.5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
?????? na 100km?

dokladnie tak.

i nie mowimy tutaj o dwóch óznych autach albo dwóch róznych miastach albo dwóch róznych uzyrtkownikach albo pokonywanych trasach.

mówimy o tym samym aucie, kierowcy, miescie i trasach.

na automacie spalanie w miescie Wrocław miedzy 12,5 a 14 litrów

na manualu miedzy 8,5 a 10,5.

 

faktycznie 5 litrów to nie jest tylko miedzy 3,5 a 4 litry- wydaje mi sie że i tak sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na automacie spalanie w miescie Wrocław miedzy 12,5 a 14 litrów

na manualu miedzy 8,5 a 10,5.

Niestety automat w B5 jest paliwozerny, szczegolnie w miescie - wg danych producenta jakies 3l wiecej, w trasie ok 0.5l. Nowsze skrzynie sa juz oszczednijsze.

 

Ze spalaniem mozna zejsc jezdzac w trybie manualnym skrzyni, ale mnie sie to szybko znudzilo i jezdze na auto wymuszajac wczesniejsza zmiane biegu odpowiednio operujac gazem.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem też kiedys superba 131KM w automacie- na trasie na tempomacie przy 140 brał 8,5 litra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem też kiedys superba 131KM w automacie- na trasie na tempomacie przy 140 brał 8,5 litra
To cos skopane musial miec. AVB w manualu palil mi pod 7l ON przy tej predkosci. AWT w automacie jakies 12-13l LPG ;) Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to prawda co piszesz. owszem mial skopane miałem zapachany katalizator i teraz juz to naprawiłem teraz mi pali na miescie miedzy 7,5 a 8,5.

Ale aby moje wcześniejsze wyliczenia były miarodajene podałem wartosci z zapachanym katem w automacie i w manualu.

wtedy auto palilo 14 litrow a teraz pali 7,5 :) ale to tak jak wspomniales inna kwestia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewertowałem searcha i nie znalazłem odpowiedzi więc myślę, że tu jak najbardziej będzie pasować moje pytanie :)

Moje autko to B5 AFN 110KM + normalna ASB (bez tipa), rocznik 99. Niedawno zauważyłem, nie niezależnie od tego czy na zimno czy na rozgrzanym silniku, na ogół przy średniej wielkości podjazdach, z utrzymywaniem stałej prędkości, wariują lekko obroty - trzymają się na jednym poziomie, następnie spadają o 200rpm na kilka sekund, wracają do punktu wyjścia i jeszcze parę razy wszystko się powtarza... Olej i skrzyni wymieniony jakieś 2000km temu (auto zaczęło jeździć jak nowe :) ).

 

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chomikas

Witam, mam pytanko- czy istnieje możliwość wymiany ze skrzyni automatycznej 4biegowej Passat B5 FL 1.9TDI 101 KM na Tiptronica 1.9TDI 131 KM? Jakie części poza skrzynią są mi potrzebne? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pyrosh, najprawdopodobniej siada konwerter zwany sprzęgłem hydrokinetycznym. Takie skoki obrotów to typowy objaw jego uszkodzenia. Koszt około 1000 do 1500.

@chomikas a po co Ty chcesz taki zabieg robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@pyrosh, najprawdopodobniej siada konwerter zwany sprzęgłem hydrokinetycznym. Takie skoki obrotów to typowy objaw jego uszkodzenia. Koszt około 1000 do 1500.

 

uuu no to średnie pocieszenie... ale dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Cię to bardzo nie wkurza to możesz tak jeździć. Znajomy już drugi rok tak śmiga, i ani nie jest gorzej ani lepiej ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przewertowałem searcha i nie znalazłem odpowiedzi więc myślę, że tu jak najbardziej będzie pasować moje pytanie :)

Moje autko to B5 AFN 110KM + normalna ASB (bez tipa), rocznik 99. Niedawno zauważyłem, nie niezależnie od tego czy na zimno czy na rozgrzanym silniku, na ogół przy średniej wielkości podjazdach, z utrzymywaniem stałej prędkości, wariują lekko obroty - trzymają się na jednym poziomie, następnie spadają o 200rpm na kilka sekund, wracają do punktu wyjścia i jeszcze parę razy wszystko się powtarza... Olej i skrzyni wymieniony jakieś 2000km temu (auto zaczęło jeździć jak nowe :) ).

 

Jakieś pomysły?

Prawdopodobnie konwertet juz pada. Opcja lock-up nie domaga. Napisac/zadzwonic do paru firm od ASB i bedziesz mial obraz.

 

wszem mial skopane miałem zapachany katalizator i teraz juz to naprawiłem teraz mi pali na miescie miedzy 7,5 a 8,5.
Superb? W passku producent podaje 10,2l, a skoda to to samo, wiec cos tu nie tak:

http://prntscr.com/27ac7s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
producent podaje 10,2

A W JAKIM MIESCIE i o ktorej godzinei producent robil pomiar.

nie chce juz dłużej ciagnac dyskusji o spalaniu bo to nie ten temat.

ale miasto miastu nie równe godzina przejazdu i dzien oprzejazdu.

u mnie srednia predkosc na komputerze jest miedzy 16 a 29 km/h

ile jest u Ciebie??

 

każde 10km/h w góre to spalanie o 2 litry mniejsze - pisze z własnych wyliczeń i bacznych obserwacji tego co sie dzieje na komputerze.

 

poza tym moja siostra mieszka niby we Wroclawiu a jednak pare kilometrów za nim. Aby do niej dojechać musze przeleciec przez cale miasto. Najczesciej odwiedzam ja w weekendy. Wtedy spalanie w passacie B6 170PS mam na poziomie 6,5 podczas gdy w poniedzialek na podobnej trasie mam 9 litrow.

na serio wroclaw jest bardzo specyficznym miastem i nie lubie zapytan ludzi kupujacych ode mnie auta "ile pali" ja nie potrafie kłamać i mowie prawdę.

Edytowane przez bullet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde szukalem dzis tego kompa od skrzyni pod siedzeniem pasazera i nie ma chyba sa same silniczki od regulacji fotela:/ a ijeszcze jakas kwadratowa blacha na cztery sruby z plaba:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod siedzeniem, to znaczy ze pod dywanem pod nogami pasażera...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności