Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedział mi również , że zanim wyjezdzał z garazu to autko chodziło na wolnych obrotach ok 10min o czym ruszał (by rozgrzał się olej)

 

Wskazane zachowanie, ale jak auto stoi całą noć na -20 stopniach. Jeżeli jest ciepło (+10) to wystarczy odczekac ze 30 sekund, zeby sie ciśnienie zrobiło. Ja przy takiej pogodzie jak teraz to czekam około 2 minut i jade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów forumowiczów

Jestem nowy , nie mogę zakładać nowych tematów dlatego podepnę sie tutaj jeśli to nie problem

 

W grudniu kupiłem VW Passata 2000r 2,5Tdi v6 150KM 4Motion z Tipronickiem.

 

Autko stoi juz u mechanika na wymianę rozrządu , itd.

 

Natomiast moje pytanie bo mam zamiar zmienić olej w slrzyni biegów - jaki polecacie.

Niestety nie mieszkam w żadnym dużym mieście i nie mam możliwości podjechania do ASO

 

Czytam , czytam i czytam o tych skrzyniach i oleju i mam mętlik w głowie?

Czy przy tym autku jakoś idzie w ogóle sprawdzić poziom oleju w skrzyni?

Co ile trzeba wymieniać ten olej?

 

Dodam , że to mój pierwszy automat.

 

Koleś który mi sprzedał autko powiedział ,że skrzynia jest zalana olejem Dextron III po regeneracji sprzęgła hydraulicznego i pompy oleju !!!

 

Z tego co czytam na forum Dextron to zabójca , czy się mylę?

 

Powiedział mi również , że zanim wyjezdzał z garazu to autko chodziło na wolnych obrotach ok 10min o czym ruszał (by rozgrzał się olej)

 

Też tak robie , bo jak auto stoi np 5 dni to mam strach !!!

 

Proszę o pomoc w temacie , myślę ,że jeasno się wypowiedziałem

 

podaję gg - 338040 i mail - [email protected]

 

czekam na odp od doświadczonych kolegów i koleżanek

 

z góry dziękuję

 

 

 

Pawe ł

Ta skrzynia nie powinna być zalewana olejem dexron. Jedyny właściwy olej do tej skrzyni to G 052 162 (nr oryginału) lub jego zamiennik z dowolnej firmy (febi swag ravenol mobil). Istnieje również drugie oznaczenie tego oleju ATF LT 71141. Wymieniać jak najbardziej wymieniać co 3 lata lub 50 tys. km przebiegu w przypadku naszych warunków przelotów , w przypadku jazdy typowo autostradowej co 80 tys.km. Cechą charakterystyczną tego oleju jest jego żółto-słomkowa barwa (nie czerwona) jedynym olejem "czerwonym" spełniającym normy tej skrzyni jest Mobil SHC ale wątpię aby ktoś użył takiego oleju. Przy wymianie należy pamiętać również o skontrolowaniu poziomu w przedni dyfrze w torsenie i oczywiście tylnym moście. Olej do tych przestrzeni to syntetyczny olej przekładniowy 75W90 (proponuję mobil lub motul albo cokolwiek markowego). Sądzę że pozostawianie na 10 minut pracującego silnika przed wyruszeniem w drogę to raczej przezorność poprzedniego włściciela lub problemy które występują w związku z niewłaściwą lepkością oleju w skrzyni. Przy prawidłowo pracującej sprawnej skrzyni wsiadamy odpalamy dźwignia na "D" i jedziemy a za resztę odpowiada elektronika. Nowoczesne skrzynia mają wpisane w programie funkcję "rozgrzewania" oleju na początku eksploatacji. Jest to np. realizowane w ten sposób że na przy zimnym oleju nie załączana jest funkcja lock-up aby sprzęgło hydrokinetyczne pracowało "na miękko" co powoduje naturalny wzrost temperatury oleju w skrzyni. Dobra troszkę się rozwinąłem ale powtarzam jeszcze raz : wymieniać olej jak najbardziej zalać właściwy a przede wszystkim zrobić to fachowo aby był zachowany właściwy poziom a skrzynia odpłaci łagodną i długą bezproblemową eksploatacją. No a przy okazji wymiany rozrządu należy bezwzględnie pamiętać o kontroli i uzupełnieniu oleju w przypadku kiedy jest demontowana chłodnica wody w której jest wymiennik ciepła skrzyni biegów i na pewno "ucieknie" nawet około 1 litra oleju.

Edytowane przez Marcin1968

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jaki tylny most? to nie Quatro

 

To napiszcie proszę jaki olej mam kupic do tej skrzyni ?

 

można prosić jakiś link na allegro?

 

znalazłem http://allegro.pl/mobil-atf-lt-71141-oryginal-2013-filtry-czesci-i3855602070.html

 

czy taki może być , muszę wyminić olej na nowy , ile litrów wchodzi do skrzyni?

 

możecie podać jakiś link rownież jaki filtr się wymienia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy taki może być , muszę wyminić olej na nowy , ile litrów wchodzi do skrzyni?

 

możecie podać jakiś link rownież jaki filtr się wymienia!

tu masz instrukcje i dyskusje

http://forum.vw-passat.pl/threads/42947-Dolewanie-oleju-gt-Tiptronic-foto-wideo

oleju wchodzi chyba 6litrow(nie dam se ręki uciąć)ale znajdziesz tą informacje na forum.

Bez vaga i kompa ciężko będzie ci cokolwiek zrobić.Proponuje jakiś zakład gdzie koszt wymiany oleju i filtra to coś około 600-700zł

i link do oleju

http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biegow-tiptronic-g052162a2-febi-1l-i3826482959.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz .

 

Mam jeszcze jedno ważne pytanie bo szukam i nie poszukałem

 

Podczas jazdy i przy każdym hamowaniu robi mi się bardzo twardy pedał hamulca (za każdym razem pcha go ku mnie)

 

Rozmawiałem , czytałem i doszliśmy do wniosku że to pompa vacum lub serwo .

 

Po dłuższych przemysleniach stwierdziliśmy , że to jednak vacum pompa,

 

Teraz możecie mi podpowiedzieć jak najszybciej ją wymianić , czy zrobie tow garazu czy muszę do mechanika jechać?

 

I wracajac do skrzyni czy przy tym silniku jest jakis bagnet do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni?

 

pozdrawiam i naprawde dziekuje za szczarą pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I wracajac do skrzyni czy przy tym silniku jest jakis bagnet do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni?

nie ma.tylko komputerowo wg instrukcji z linku który dałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłeś "najbardziej pożądana jednostkę z najlepsza skrzynia
Ten cytat odnosi sie do multitronica a nie tiptronica ;)
zalana olejem Dextron III po regeneracji sprzęgła hydraulicznego i pompy oleju !!!
Masz fakture na naprawe? Ile zrobione na nowym oleju? Jak sie zachowuje skrzynia przy jezdzie na nie rozgrzanym oleju?

 

---------- Dodano o 21:52 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:47 ----------

 

Wymieniać jak najbardziej wymieniać co 3 lata lub 50 tys. km przebiegu w przypadku naszych warunków przelotów , w przypadku jazdy typowo autostradowej co 80 tys.km
Skad te info? Mi z ZF przyslali co innego.
na pewno "ucieknie" nawet około 1 litra oleju.
Przy wymianie chlodnicy trzebabylo u mnie dolac ok 0.7l.

 

 

A przy wymianie oleju w skrzyni wchodzi 6l z kawalkiem, wiec kupic najlepiej 7l. Ewnetualnie beczka 20l i reszte odsprzedac, bo wyjdzie najtaniej ;)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem autko jakiś miesiąc temu Passat B5 2001 r 96 KW 131 KM silnik AVF skrzynia tiptronic 5 biegowa ale jaki kod skrzyni to nie wiem :P i musiałbym wymienić profilaktycznie olej i filtr w skrzyni powiedzcie mi gdzie znajdę dobrego fachowca z diagnostyką komputerową skrzyń automatycznych w okolicach Zielonej góry ??

 

BTW jak jadę i automat zrzuca z 2 na 3 bieg to robi to tak jakby na pół sprzęgle i tak jakby 2 razy wrzucał jest takie delikatne przejście czy to normalne czy jakaś wada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W okolicach ZG cięzko bedzie ci znaleźć kogoś kumatego od automatów. Sam ze swoim sie już troche bujam, i nie moge się nic dowiedziec. Olej jak pojeździsz, to jak ktos będzie miał pojęcie to zmieni bez problemu, ale jakies naprawy to juz lipa.

 

Zmiana biegu tak ma byc, bo są takie jakby półbiegi, jak się rozpędzasz, to najpierw jakby obroty zjeżdżają płynnie, a dopiero za chwile zmienia bieg i obroty całkiem zrzuca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie mozliwe że tak ma być kolega znalazł dobry ponoć serwis gdzie kumaci są i naprawiają automaty (On sam ma multitronica i ma rozwalonego bo jeździ na trybie awaryjnym więc 5 k zabuli :/ ) ale to 300 km ode mnie koło żor ale ja chciałbym żeby ktoś kumaty przeskanował skrzynie czy nie ma żadnych błędów i uszkodzeń i wymienił olej z filtrem ;)

 

Ktoś ma jeszcze jakieś pojęcie gdzie można podjechać

 

co myślicie o tym serwisie ?? http://www.midparts.pl/kontakt.htm są kumaci ? niby maja jakiś oddział w Nowogrodzie bobrzańskim ale jaka maja opinie ktoś był albo ma jakiś znajomych którzy u nich byli ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Midparts, to jeden z wiekszych dostawcy czesci do automatów... Tylko że o ile dobrze pamietam, to serwis maja tylko w warszawie, a w Nowogrodzie jedynie magazyn czesci i konwertery robia. Zadzwoń może olej zmienią...

Masz jeszce serwis skrzyń w Starym kisielinie, do zmiany oleju się nadadza.

Jest jeszcze w bytomiu, ale opinie tez srednie. Jak cos jest nie tak, to szukac w poznaniu, bądź bardzo chwalony warsztat we wrocku, tylko aktualnie gdzieś mi namiary przepadły, musze uderzyc do kumpla mechanika, on tylko tam wozi...

A do sprawdzenia błęda w skrzyni, to wystarczy ci kabelek i Vag. Wszystko idzie sprawdzic. A zrobi ci to nawet pierwszy lepszy gość co ma komputer.

 

A co do wymiany, jak masz kanał i smykałkę do jakichkolwiek napraw na forum znajdziesz opis co i jak ii wtedy jesteś w stanie sam sobie olej i filtr wymienić.

Tyle że znowu trzeba mieć kabelek i program, żeby dobrze stan oleju zrobić...

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu chyba Loboda serwis.

Raczej chwalony w tej części polski.

Ludzie z naprawdę daleka do niego przyjeżdżają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Midparts, to jeden z wiekszych dostawcy czesci do automatów... Tylko że o ile dobrze pamietam, to serwis maja tylko w warszawie, a w Nowogrodzie jedynie magazyn czesci i konwertery robia. Zadzwoń może olej zmienią...

Masz jeszce serwis skrzyń w Starym kisielinie, do zmiany oleju się nadadza.

Jest jeszcze w bytomiu, ale opinie tez srednie. Jak cos jest nie tak, to szukac w poznaniu, bądź bardzo chwalony warsztat we wrocku, tylko aktualnie gdzieś mi namiary przepadły, musze uderzyc do kumpla mechanika, on tylko tam wozi...

A do sprawdzenia błęda w skrzyni, to wystarczy ci kabelek i Vag. Wszystko idzie sprawdzic. A zrobi ci to nawet pierwszy lepszy gość co ma komputer.

 

A co do wymiany, jak masz kanał i smykałkę do jakichkolwiek napraw na forum znajdziesz opis co i jak ii wtedy jesteś w stanie sam sobie olej i filtr wymienić.

Tyle że znowu trzeba mieć kabelek i program, żeby dobrze stan oleju zrobić...

 

Kanał mam bo ojciec jest mechanikiem ale nie zna się kompletnie na automatach nie dotyka ich reszta spoko ale wole się sam nie bawić w wymianę oleju i filtra lepiej dać komuś kto się zna tylko takowego nie znam :P dzisiaj z kolega próbowaliśmy spr błędy w skrzyni lecz niestety ma chyba słaby kabelek i nie chciał się połączyć ze skrzynią :( a do poznania czy Wrocławia to trochę daleko i zbytnio czasu mi trochę brakuje by jechać tam na 2 dni bo pewnie nikt od ręki mi tego nie wykona tam :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się umówisz, to pewnie od ręki zrobią.

Jak ojciec jest mechanikiem, to z opisem bez problemu sobie poradzisz. Ja też sam zmieniłem z forum na lapku. Tyle że trzeba mieć łączność ze skrzynia, bo bardzo ważna jest temp. Oleju, żeby odpowiednio oleju wlać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem nowym forumowiczem,

Mam delikatny problem z automatem DMX 4 biegowym ( 1.9 tdi afn ).

Na wstępie, olej był wymieniony wraz z filtrem. Olej to mobil ATF 71141, wymieniłem ok 3,5 l.

Przed wymianą skrzynia źle przełączała biegi, tzn biegi 1,2 i 3 mocno się zlizgały podczas zmiany i mocnego przyspieszania.

W zasadzie wyglądało to tak, że podczas przyspieszania od 0, gaz w podłoge, obroty rosły do 3400-3600 a samochód jednostajnie ociężale przyspieszał, jednak do momentu włączenia 4 biegu, nie czuć było wyraźnych zmian przełożeń. Obroty cały czas "wisiały" ponad 3200.

Skrzynia nigdy nie szarpała, po przełączeniu z P na D lub R, samochód delikatnie sam ruszał, czyli wszystko OK.

Wymieniłem olej na świeży, w tym momencie samochód stał się dużo żwawszy tzn dobrze przyspiesza na 1 biegu, 3 i 4 ( nic nie szarpie, nie hałasuje, nie drga) Natomiast na 2-gim biegu przy mocnym obciążeniu występują uślizgi ( zwłaszcza przy jeździe pod lekką górkę ). Czy może to być kwestia zbyt niskiego poziomu oleju, niskiego ciśnienia ? dodam że dolałem tylko 3,5 litra ( wg miarki ). Stary olej miał barwę zółtą, jednak był już mocno przepracowany, mętny, lekko sinawy. Nie był wymieniany od ok 70kkm. Z tego co czytałem na forum wymienia się ok 3,75-4 ltr. Niestety nie mam warunków na wymianę dynamiczną, więc w grę wchodziła tylko statyczna.

Skrzynia podpięta pod VAG'a, nie wyrzuca żadnych błędów.

 

 

Załączam film.

 

 

Proszę o podpowiedzi, sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak nalales wg miarki. Ja przy wymianie statycznej nie wlałem nigdy więcej jak 3 litry. Powinno się zalać ok 2.5 litra, następnie odpalić auto, przewajchowac po biegach zatrzymujac sie na kazdym ze 30 sekund. Włączyć vaga i patrzeć na temp. Jak dojdzie do 35stopni to odkrecic korek spustowy (na odpalonym).

Jezeli leci olej, to poczekac az przestanie, zakrecic korek. Jezeli nie leci to dolewac az sie zacznie przelewac spustem wtedy zakrecic i stan jest ok.

 

Te uslizgi na filmie ciężko wyczaić. Jeżeli są to takie wahania obrotów w zakresie 200 obr to może to być oznaką kończącego się konwertera.

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to normalne
Tak.
okolicach Zielonej góry
W Poznaniu i okolicy jest paru polecanych mechanikow od ASB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak nalales wg miarki. Ja przy wymianie statycznej nie wlałem nigdy więcej jak 3 litry. Powinno się zalać ok 2.5 litra, następnie odpalić auto, przewajchowac po biegach zatrzymujac sie na kazdym ze 30 sekund. Włączyć vaga i patrzeć na temp. Jak dojdzie do 35stopni to odkrecic korek spustowy (na odpalonym).

Jezeli leci olej, to poczekac az przestanie, zakrecic korek. Jezeli nie leci to dolewac az sie zacznie przelewac spustem wtedy zakrecic i stan jest ok.

 

Te uslizgi na filmie ciężko wyczaić. Jeżeli są to takie wahania obrotów w zakresie 200 obr to może to być oznaką kończącego się konwertera.

 

 

Nalałem ok 3,5 litra bo też tyle zlałem starego oleju ( poprzednia wymiana była w serwisie automatik w gdyni, jest na to faktura więc wtedy poziom nalali chyba odpowiedni) . Odpaliłem silnik, przeskoczyłem po kilka sekund po każdym biegu. No i dalej popełniłem błąd bo nie sprawdziłem stanu na włączonym tylko na wyłączonym silniku, Wtedy trochę polało się miarką, ale sugerowałem się ilością spuszczonego oleju.

 

Wg tego co widać na filmie to te uślizgi występują w zasadzie pod koniec 2 biegu, a w zasadzie to już chyba pomiędzy 2 a 3. Czy może to być wina lock up'u ?

Reszta przełożeń pracuje dobrze. Z resztą jak widać z 1 na 2 przerzuca płynnie. Później czego nie ma na filmie z 3 na 4 też szybko i płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakieś pomysły ?

Przytoczę jeszcze 1 dziwny objaw.

Po długiej jeździe autostradowej tj 4 bieg przez 1-2 godziny prędkość 140-150 km/h, zjazd do bramek, przyspieszanie i tu o dziwo normalne.

Tzn 1 bieg, 2 bieg, 3 bieg ... Zmienia płynnie, szybko, bez uślizgów. Przyspieszenie dużo lepsze. Mogę nawet dodać że przy mocnym wychyleniu przepustnicy podczas tych zmian czuć nawet lekkie szarpnięcia ( nie czuć miękkiej zmiany biegów ) . Tak jest tylko przez pierwsze 2 minuty jazdy. Później wszystko wraca do "normalnej" nieprawidłowej pracy. Czego to może być kwestia ? Jakaś adaptacja ? Sterownik ? Czy typowa już usterka mechaniczna ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Midparts, to jeden z wiekszych dostawcy czesci do automatów... Tylko że o ile dobrze pamietam, to serwis maja tylko w warszawie

 

uwaga na pana mirka

omijac z daleka ten serwis z wwy jest opisywany juz na necie nie bez powodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności