Skocz do zawartości
Gość gliniarzxxl

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Rekomendowane odpowiedzi

A W JAKIM MIESCIE i o ktorej godzinei producent robil pomiar.
Norme pomiaru chyba znasz. Jest jednakowa dla wszystkich aut.

Jazdy w korku ona nie przewiduje ;)

ile jest u Ciebie??
Mozesz sprawdzic w moim raporcie spalania pod kazdym postem. Niestety srednia predkosc zapisuje dopiero od paru miesiecy i nie zawiera tylko miasta, bo nie udaje mi sie w nim wyjezdzic calego zbiornika. Zawsze jakas trasa sie znajdzie ;)
Aby do niej dojechać musze przeleciec przez cale miasto.
Wroclaw jest specyficzny pod tym wzgledem ze ma dwie obwodnice, po ktorych ladnie sie smiga ;) Chyba, ze ty jezdzic z jego drugiej strony.

Od dwoch miesiecy siedze wlasnie we wrocku, ale autem tutaj jezdze bardzo rzadko, bo nie mam takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. To po krótce mój problem – wpakowałem się w Passata B5 1.9 TDI 110 KM z automatyczną skrzynią biegów (4 biegi). Niestety okazało się, że skrzynia jest uszkodzona. Objawy: po pierwszym podłączeniu do komputera wyskoczyły dwa błędy – 010C elektrozawór przełączający 3 przerwa, 04A8 zmostkowanie przekładni. Znalazłem fachowca, który twierdził że wina jest po stronie płyty sterującej, że należy ją wymontować, co zrobiłem i oddałem do naprawy. Po naprawie i włożeniu płyty do auta skrzynia nadal nie pracuje jak powinna, po podłączeniu do komputera pierwszy raz po naprawie płyty wyskoczyły dwa błędy – elektrozawór 4 N91, elektrozawór 6 N93. Po wykasowaniu pojeździłem trochę autem, po ponownym podłączeniu wyskakuje tylko jeden błąd – elektrozawór 6 N93. Znalazłem drugą taką płytę sterującą u znajomego na szrocie i po zamontowaniu jej auto przez jakiś czas, tj. ok. 8 km. jeździło, przełączało biegi, komputer nie pokazywał błędów. Niestety po przejechaniu tych 8 km skrzynia znów przestała pracować prawidłowo, komputer pokazuje błąd – elektrozawór 6 N93. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co może być przyczyną, że na dwóch płytach pokazuje ten sam błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik, okablowanie, pech...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mówisz o sterowniku tym elektrycznym pod siedzeniem pasażera , czy błąd który wyskakuje nie musi być spowodowany, tym że siedzi ten elektrozawór n93, tylko wina kabli i będzie pokazywało ten błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ma ktoś może jakiś pomysły co można by jeszcze samemu sprawdzi, zanim oddam auto dla fachowca od automatów, pomocy z góry dzięki za jakie sensowne podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem ze skrzynią czterobiegową w passacie b5. Otóż po przejechaniu 20-30 km skrzynia przenosi drgania w pełnym zakresie obrotów. Przestaje drgać w pozycji D. Wymieniłem olej, sytuacja się nie zmieniła. Mechanik sugeruje remont za ok. 5 tys. zł. Co jakiś czas także przy włączaniu D lub R jest dość silne szarpnięcie. Co do szarpnięcia inny mechanik sugerował, że trzeba wymienić w aucie przegub wewnętrzny. Niestety jestem laikiem. Czy ktoś może mógłby poradzić w czym jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No taki objaw może świadczyć o zużyciu przegubu wew.

Niestety same przeguby nie występują, trzeba kupić całą półos. Koszt około 1000 pln.

Dlatego lepiej niech mechanik dobrze obluka czy to na pewno to.

U mnie takie drgania powoduje przegub zewnętrzny, a to też wyszło dopiero przy dokładnych oględzinach półosiek...

I też mam właśnie takie szarpniecie przy wlaczaniu biegu. Ale tylko za pierwszym razem po odpaleniu auta. Potem dopóki nie zgasze auta jest ok. I czasami mam szarpniecie w czasie jazdy przy kickdown.

Wymieniłem olej 2 razy, objawy nie ustąpiły. Ktoś mądry poradził mi, żeby nie szukać na siłę, jak pojawia się jakieś konkretne objawy to wtedy patrzeć...

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik sugeruje remont za ok. 5 tys. zł.
Tyle to moze kosztowac naprawa multitronica z audi, a nie prosta 4o biegowa skrzynia. POdzwonic/wyslac maile do mechanikow od ASB w celu uzskania szerszej wiedzy na temat objawu i kosztow naprawy.
przenosi drgania w pełnym zakresie obrotów
Przestaje drgać w pozycji D
To drgania sa tylko na biegu jalowym? Chyba, ze masz na mysli pozycje 2 i 3i bieg.?

 

---------- Dodano o 00:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:50 ----------

 

Co jakiś czas także przy włączaniu D lub R jest dość silne szarpnięcie.
U mnie za to winny byl przeplywomierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry miało być, że przestaje drgać w pozycji P. Niestety drga na wszystkich biegach zarówno do przodu jak i wstecznym.

Co do ceny, faktycznie poszukam chyba jakiegoś tańszego serwisu.

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety drga na wszystkich biegach zarówno do przodu jak i wstecznym.
To faktycznie moze byc przegub, albo poducha pod skrzynia i ostatecznie konwerter.

Mocne te dragnia?

U mnie czasami sa mocniejsze na postoju na D. Nie ma reguly czy cieplo, zimno, stopien rozgrzania silnika i skrzyni, trasa, miasto. Raz sa, a innym razem nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
POdzwonic/wyslac maile do mechanikow od ASB

kiepsko to widze :)

wiesz jak mechanicy zawsze reagują: prosze przyjechac to zobaczymy, przez telefon to trudno powiedziec:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiepsko to widze
W czerwcu wyslalem zapytanie do ok 30 mechanikow. Odpowiedzialo ok 20. W wiekszosci odpowiedzi bylo jak piszesz, ale tez pare osob odpowiedzialo co moze byc przyczyna problemu i jaki moze byc koszt naprawy.

 

Chyba, ze ktos ma za duzo kasy to niech wstawia do pierwszego lepszego i o nic nie pyta ;)

 

 

Pytanie tez mozna zadac na forum automatow:

http://www.autojozefow.pl/forum/

http://www.midparts.pl/forum/

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drgania dość mocne, tzn. na tyle ze po przejechaniu tych ok. 20 km, na skrzyżowaniach wrzucam P, bo tak irytuje mnie całe "trzęsące" auto. Zanim przejade te pare km. wszystko chodzi pięknie.

Dzięki za adresy forów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na skrzyżowaniach wrzucam P
A nie wystarczy N?

U mnie wtedy jest OK.

Zanim przejade te pare km. wszystko chodzi pięknie.
Czyli na zimnym zawsze OK? W takim razie obstawiam konwerter, ale zadnym fachowcem nie jestem ;)

 

Daj znac co bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może problem leży gdzieś w silniku. U mnie tak cały drzał przed wymiana rozrządu, i ustawieniem kąta wtrysku. Teraz drży tle że mniej.

Wyczytałem jeszcze, że duży wpływ na trzęsienie się auta mają zużyty wałek i szklanki. Wtedy auto bardzo drży, i dodatkowo w aucie słychać głuche dudnienie. I tak się właśnie robi u mnie, jak się auto zagrzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie. Posiadam Passata B5 1.9 TDI 90 km z 4 biegowa automatyczna skrzynia biegow. Od pewnogo czasu pojawil mi sie problem a mianowicie przy redukcji z biegu 4, 3 nie wchodzi i musze spuszczac z gazu. jak przytrzymam gaz to przy 4 tysiacach obrotow jest szarpniecie i bieg wchodzi. Przy przyspieszaniu natomiast jest wszystko ok. Olej juz wymieniony ale problem pozostal.

Ktos moze ma jakis pomysl? Z gory dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów forumowiczów

Jestem nowy , nie mogę zakładać nowych tematów dlatego podepnę sie tutaj jeśli to nie problem

 

W grudniu kupiłem VW Passata 2000r 2,5Tdi v6 150KM 4Motion z Tipronickiem.

 

Autko stoi juz u mechanika na wymianę rozrządu , itd.

 

Natomiast moje pytanie bo mam zamiar zmienić olej w slrzyni biegów - jaki polecacie.

Niestety nie mieszkam w żadnym dużym mieście i nie mam możliwości podjechania do ASO

 

Czytam , czytam i czytam o tych skrzyniach i oleju i mam mętlik w głowie?

Czy przy tym autku jakoś idzie w ogóle sprawdzić poziom oleju w skrzyni?

Co ile trzeba wymieniać ten olej?

 

Dodam , że to mój pierwszy automat.

 

Koleś który mi sprzedał autko powiedział ,że skrzynia jest zalana olejem Dextron III po regeneracji sprzęgła hydraulicznego i pompy oleju !!!

 

Z tego co czytam na forum Dextron to zabójca , czy się mylę?

 

Powiedział mi również , że zanim wyjezdzał z garazu to autko chodziło na wolnych obrotach ok 10min o czym ruszał (by rozgrzał się olej)

 

Też tak robie , bo jak auto stoi np 5 dni to mam strach !!!

 

Proszę o pomoc w temacie , myślę ,że jeasno się wypowiedziałem

 

podaję gg - 338040 i mail - [email protected]

 

czekam na odp od doświadczonych kolegów i koleżanek

 

z góry dziękuję

 

 

 

Pawe ł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urwa Mac.

A jak jechał do apteki po lekarstwa dla dziecka to tez czekał 10 minut??

Ktos ci pocisnal kita a teraz ty go powielasz.

 

Nie jest to zdecydowanie pewne ale problem skrzyni moze sie znowu pojawić.

 

Kupiłeś "najbardziej pożądana jednostkę z najlepsza skrzynia"

Specjalnie w cudzyslowach aby mozna było wyczuć mój sarkazm.

 

Szerokości, bezawaryjności.

 

Ps. Fajnie sie to czyta; w grudniu kupiłem passata 2,5tdi automat. Auto juz stoi u mechanika;)

Obydwu nie musiał tego żebyt często powtarzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stoi dlatego gdyż nic sie nie stało a stoi po to że zawsze jak kupie auto zmieniam rozrząd i płyny by wiedzieć co mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem, napisałem tylko o pewnym zbiegu okoliczności passat/audi 2,5 tdi- warsztat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności