Jericho Zgłoś #261 Napisano 30 Listopada 2013 A W JAKIM MIESCIE i o ktorej godzinei producent robil pomiar.Norme pomiaru chyba znasz. Jest jednakowa dla wszystkich aut.Jazdy w korku ona nie przewiduje ile jest u Ciebie?? Mozesz sprawdzic w moim raporcie spalania pod kazdym postem. Niestety srednia predkosc zapisuje dopiero od paru miesiecy i nie zawiera tylko miasta, bo nie udaje mi sie w nim wyjezdzic calego zbiornika. Zawsze jakas trasa sie znajdzie Aby do niej dojechać musze przeleciec przez cale miasto. Wroclaw jest specyficzny pod tym wzgledem ze ma dwie obwodnice, po ktorych ladnie sie smiga Chyba, ze ty jezdzic z jego drugiej strony.Od dwoch miesiecy siedze wlasnie we wrocku, ale autem tutaj jezdze bardzo rzadko, bo nie mam takiej potrzeby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansss1 Zgłoś #262 Napisano 1 Grudnia 2013 Witam wszystkich. To po krótce mój problem – wpakowałem się w Passata B5 1.9 TDI 110 KM z automatyczną skrzynią biegów (4 biegi). Niestety okazało się, że skrzynia jest uszkodzona. Objawy: po pierwszym podłączeniu do komputera wyskoczyły dwa błędy – 010C elektrozawór przełączający 3 przerwa, 04A8 zmostkowanie przekładni. Znalazłem fachowca, który twierdził że wina jest po stronie płyty sterującej, że należy ją wymontować, co zrobiłem i oddałem do naprawy. Po naprawie i włożeniu płyty do auta skrzynia nadal nie pracuje jak powinna, po podłączeniu do komputera pierwszy raz po naprawie płyty wyskoczyły dwa błędy – elektrozawór 4 N91, elektrozawór 6 N93. Po wykasowaniu pojeździłem trochę autem, po ponownym podłączeniu wyskakuje tylko jeden błąd – elektrozawór 6 N93. Znalazłem drugą taką płytę sterującą u znajomego na szrocie i po zamontowaniu jej auto przez jakiś czas, tj. ok. 8 km. jeździło, przełączało biegi, komputer nie pokazywał błędów. Niestety po przejechaniu tych 8 km skrzynia znów przestała pracować prawidłowo, komputer pokazuje błąd – elektrozawór 6 N93. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co może być przyczyną, że na dwóch płytach pokazuje ten sam błąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #263 Napisano 1 Grudnia 2013 Sterownik, okablowanie, pech... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansss1 Zgłoś #264 Napisano 1 Grudnia 2013 ale mówisz o sterowniku tym elektrycznym pod siedzeniem pasażera , czy błąd który wyskakuje nie musi być spowodowany, tym że siedzi ten elektrozawór n93, tylko wina kabli i będzie pokazywało ten błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansss1 Zgłoś #265 Napisano 1 Grudnia 2013 panowie ma ktoś może jakiś pomysły co można by jeszcze samemu sprawdzi, zanim oddam auto dla fachowca od automatów, pomocy z góry dzięki za jakie sensowne podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekzory Zgłoś #266 Napisano 25 Grudnia 2013 Witam Mam problem ze skrzynią czterobiegową w passacie b5. Otóż po przejechaniu 20-30 km skrzynia przenosi drgania w pełnym zakresie obrotów. Przestaje drgać w pozycji D. Wymieniłem olej, sytuacja się nie zmieniła. Mechanik sugeruje remont za ok. 5 tys. zł. Co jakiś czas także przy włączaniu D lub R jest dość silne szarpnięcie. Co do szarpnięcia inny mechanik sugerował, że trzeba wymienić w aucie przegub wewnętrzny. Niestety jestem laikiem. Czy ktoś może mógłby poradzić w czym jest problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #267 Napisano 25 Grudnia 2013 (edytowane) No taki objaw może świadczyć o zużyciu przegubu wew. Niestety same przeguby nie występują, trzeba kupić całą półos. Koszt około 1000 pln. Dlatego lepiej niech mechanik dobrze obluka czy to na pewno to. U mnie takie drgania powoduje przegub zewnętrzny, a to też wyszło dopiero przy dokładnych oględzinach półosiek... I też mam właśnie takie szarpniecie przy wlaczaniu biegu. Ale tylko za pierwszym razem po odpaleniu auta. Potem dopóki nie zgasze auta jest ok. I czasami mam szarpniecie w czasie jazdy przy kickdown. Wymieniłem olej 2 razy, objawy nie ustąpiły. Ktoś mądry poradził mi, żeby nie szukać na siłę, jak pojawia się jakieś konkretne objawy to wtedy patrzeć... Edytowane 25 Grudnia 2013 przez tauka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #268 Napisano 25 Grudnia 2013 Mechanik sugeruje remont za ok. 5 tys. zł.Tyle to moze kosztowac naprawa multitronica z audi, a nie prosta 4o biegowa skrzynia. POdzwonic/wyslac maile do mechanikow od ASB w celu uzskania szerszej wiedzy na temat objawu i kosztow naprawy.przenosi drgania w pełnym zakresie obrotów Przestaje drgać w pozycji DTo drgania sa tylko na biegu jalowym? Chyba, ze masz na mysli pozycje 2 i 3i bieg.? ---------- Dodano o 00:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:50 ---------- Co jakiś czas także przy włączaniu D lub R jest dość silne szarpnięcie.U mnie za to winny byl przeplywomierz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekzory Zgłoś #269 Napisano 26 Grudnia 2013 Sorry miało być, że przestaje drgać w pozycji P. Niestety drga na wszystkich biegach zarówno do przodu jak i wstecznym. Co do ceny, faktycznie poszukam chyba jakiegoś tańszego serwisu. Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #270 Napisano 27 Grudnia 2013 Niestety drga na wszystkich biegach zarówno do przodu jak i wstecznym.To faktycznie moze byc przegub, albo poducha pod skrzynia i ostatecznie konwerter.Mocne te dragnia? U mnie czasami sa mocniejsze na postoju na D. Nie ma reguly czy cieplo, zimno, stopien rozgrzania silnika i skrzyni, trasa, miasto. Raz sa, a innym razem nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #271 Napisano 27 Grudnia 2013 POdzwonic/wyslac maile do mechanikow od ASB kiepsko to widze wiesz jak mechanicy zawsze reagują: prosze przyjechac to zobaczymy, przez telefon to trudno powiedziec:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #272 Napisano 28 Grudnia 2013 (edytowane) kiepsko to widzeW czerwcu wyslalem zapytanie do ok 30 mechanikow. Odpowiedzialo ok 20. W wiekszosci odpowiedzi bylo jak piszesz, ale tez pare osob odpowiedzialo co moze byc przyczyna problemu i jaki moze byc koszt naprawy. Chyba, ze ktos ma za duzo kasy to niech wstawia do pierwszego lepszego i o nic nie pyta Pytanie tez mozna zadac na forum automatow: http://www.autojozefow.pl/forum/ http://www.midparts.pl/forum/ Edytowane 28 Grudnia 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekzory Zgłoś #273 Napisano 28 Grudnia 2013 Drgania dość mocne, tzn. na tyle ze po przejechaniu tych ok. 20 km, na skrzyżowaniach wrzucam P, bo tak irytuje mnie całe "trzęsące" auto. Zanim przejade te pare km. wszystko chodzi pięknie. Dzięki za adresy forów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #274 Napisano 28 Grudnia 2013 na skrzyżowaniach wrzucam PA nie wystarczy N?U mnie wtedy jest OK. Zanim przejade te pare km. wszystko chodzi pięknie.Czyli na zimnym zawsze OK? W takim razie obstawiam konwerter, ale zadnym fachowcem nie jestem Daj znac co bylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #275 Napisano 29 Grudnia 2013 A może problem leży gdzieś w silniku. U mnie tak cały drzał przed wymiana rozrządu, i ustawieniem kąta wtrysku. Teraz drży tle że mniej. Wyczytałem jeszcze, że duży wpływ na trzęsienie się auta mają zużyty wałek i szklanki. Wtedy auto bardzo drży, i dodatkowo w aucie słychać głuche dudnienie. I tak się właśnie robi u mnie, jak się auto zagrzeje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwatos Zgłoś #276 Napisano 5 Stycznia 2014 Witam Serdecznie. Posiadam Passata B5 1.9 TDI 90 km z 4 biegowa automatyczna skrzynia biegow. Od pewnogo czasu pojawil mi sie problem a mianowicie przy redukcji z biegu 4, 3 nie wchodzi i musze spuszczac z gazu. jak przytrzymam gaz to przy 4 tysiacach obrotow jest szarpniecie i bieg wchodzi. Przy przyspieszaniu natomiast jest wszystko ok. Olej juz wymieniony ale problem pozostal. Ktos moze ma jakis pomysl? Z gory dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavcio.83 Zgłoś #277 Napisano 14 Stycznia 2014 Witam kolegów forumowiczów Jestem nowy , nie mogę zakładać nowych tematów dlatego podepnę sie tutaj jeśli to nie problem W grudniu kupiłem VW Passata 2000r 2,5Tdi v6 150KM 4Motion z Tipronickiem. Autko stoi juz u mechanika na wymianę rozrządu , itd. Natomiast moje pytanie bo mam zamiar zmienić olej w slrzyni biegów - jaki polecacie. Niestety nie mieszkam w żadnym dużym mieście i nie mam możliwości podjechania do ASO Czytam , czytam i czytam o tych skrzyniach i oleju i mam mętlik w głowie? Czy przy tym autku jakoś idzie w ogóle sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Co ile trzeba wymieniać ten olej? Dodam , że to mój pierwszy automat. Koleś który mi sprzedał autko powiedział ,że skrzynia jest zalana olejem Dextron III po regeneracji sprzęgła hydraulicznego i pompy oleju !!! Z tego co czytam na forum Dextron to zabójca , czy się mylę? Powiedział mi również , że zanim wyjezdzał z garazu to autko chodziło na wolnych obrotach ok 10min o czym ruszał (by rozgrzał się olej) Też tak robie , bo jak auto stoi np 5 dni to mam strach !!! Proszę o pomoc w temacie , myślę ,że jeasno się wypowiedziałem podaję gg - 338040 i mail - [email protected] czekam na odp od doświadczonych kolegów i koleżanek z góry dziękuję Pawe ł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #278 Napisano 14 Stycznia 2014 Urwa Mac. A jak jechał do apteki po lekarstwa dla dziecka to tez czekał 10 minut?? Ktos ci pocisnal kita a teraz ty go powielasz. Nie jest to zdecydowanie pewne ale problem skrzyni moze sie znowu pojawić. Kupiłeś "najbardziej pożądana jednostkę z najlepsza skrzynia" Specjalnie w cudzyslowach aby mozna było wyczuć mój sarkazm. Szerokości, bezawaryjności. Ps. Fajnie sie to czyta; w grudniu kupiłem passata 2,5tdi automat. Auto juz stoi u mechanika;) Obydwu nie musiał tego żebyt często powtarzac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavcio.83 Zgłoś #279 Napisano 14 Stycznia 2014 stoi dlatego gdyż nic sie nie stało a stoi po to że zawsze jak kupie auto zmieniam rozrząd i płyny by wiedzieć co mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #280 Napisano 14 Stycznia 2014 Ja to rozumiem, napisałem tylko o pewnym zbiegu okoliczności passat/audi 2,5 tdi- warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach