Skocz do zawartości
Gość franc774

TDI i mankamenty turbiny(co jest nie tak?)

Rekomendowane odpowiedzi

A skąd wiesz że to turbo ja miałem tak samo i pomogła wymiana filtrów i czyszczenie EGR oraz kupiłem lepsze paliwo i problem ustąpił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy możliwe jest, że przyczyna tkwi w czujniku temperatury wody, czy mimo wszystko sprowadza się to także do regeneracji turbiny lub innymi wymianami (zawory, przepływka)?

Pierwszy bład to jest na 90$ od czujnika temperatury. Polecam ten wątek jako lekture.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29747

Jeśli chodzi o bład przeładowania to napisz coś więcej, a przede wszytskim zrób logi dynamiczne bloki 011, 008 i 003. O ile czegoś nie pominołem to będzie wszytsko. Zaobserwuj też jak się zachowuje czujnik ciśnienia atmosferycznego w bloku 010, awarje tego czujnika też powodowały taki bład jak przeładowanie.

Do logów użyj vag-com a nie polskiego vaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czołem panowie,

ja wymieniłem zaworek N75 i N18 i ciągle mi muli. wyczytałem a forum, że zawór N75 musi charakterystycznie pstryknąć podczas włączania zapłonu. u mnie tego nie ma, zarówno na starym, jak i nowym zaworze. podejrzewam, że prądu nie podaje na zawór. zrobiłem małego testa z pomocą zarówki i wygląda, że miałem rację. teaz chcę tą diagnozę potwierdzić u kogoś innego i zrobić obejście.

jest tu ktoś z wrocławia może? chciałbym raz jeszcze sprawdzić na kompie auto. poprzednio pokazało mi problem z N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy wiec jak cos zle zrobiłem wybaczcie. Od niedawna mam passata kombi 3b 1,9 TDI 110 KM AFN. Pytanie moja max predkosc oscylowała miedzy 185 a 190max. km/h. Na czwartym biegu 170 km/h. Jest akurat na zimowcyh oponach standard 15``. Zadnych błędów jesli chodzi o silnik -jest przed wymianą filtrów itd. nie kopci silnik pracuje równo. Czy to sa powody (prędkość max) do niepokoju (turbina, przepływka), czy te max. 187 to juz norma przy przebiegu 207 kkm. i czy filtry paliwa i poawietrza mogły go zdławic dlatego takie objawy? z góry dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ja miałem ten sam problem z trybem awaryjnym silnika

wymieniłem zawór n75 i się uspokoiło

no ale to było zdiagnozowane na kompie

kosztowało mnie to 120zł za nowy oryginalny zawór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to sa powody (prędkość max) do niepokoju (turbina, przepływka), czy te max. 187 to juz norma przy przebiegu 207 kkm. i czy filtry paliwa i poawietrza mogły go zdławic dlatego takie objawy?

 

jakie objawy czlowieku? 187 km/h w poltora tonowym aucie o mocy 110 kuni to normalne. zajrzyj do instrukcji i poczytaj ile producent przewidzial. poza tym zimowki w srodku lata??? wiesz jakie to opory stawia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Coś jest nie tak... w 1.9 TDI (AHU) do 3 biegu auto tak o chodzi. Ale już na 4 biegu auto powyżej 2 tys. obrotów nie idzie... tak jakby obrotomierz stanął ledwo podnosi się... max prędkość do tylko 100 km/h ?? myślałem o turbo ale nie wiem może pompa ?? jutro pod vag-a podłącze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki serdeczne i mam jescze jedno pytanie dodaje gazu najlepiej jak dodam ok 3000 do 3500 obr/min i jak puszcze i obroty spadna słychac kjakby gdzies wydostawało sie powietzre jest jakby koło pompy wtryskowej gdzie s taka le nie moge konkretnie zlokalizowac na innych obrotach mniejszych tez zaczyna to byc słychac nie iwem co to sprawdzałem na vagu to któres cisnienie co ma byc ok 2000 zapomniałem jednostki bar ale ile nie pamietam jakie. wiec niby dobrze wie co do moze byc nieszczelnos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
puszcze i obroty spadna słychac kjakby gdzies wydostawało sie powietzre jest jakby koło pompy wtryskowej gdzie

Pewnie turbina schodzi z obrotów i taki dziwny dzwięk wydaje jak ci idzie pasek do 180km/h i ciśnienie doładowania trzyma ok 2000mbar to jest git i nie szukaj dziury w całym.

Coś jest nie tak... w 1.9 TDI (AHU) do 3 biegu auto tak o chodzi. Ale już na 4 biegu auto powyżej 2 tys. obrotów nie idzie..

ECu wchodzi w tryb awaryjny, prób logi dynamiczne a wszystko się pewnie wyjaśni. Najprawdopodobniej jest to przeładowanie turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość matnaw

Witam

Długo czytałem i szukałem postów odpowiadających mojemu problemowi i się nie doszukałem. Problem polega na tym że jadąc moim paskiem i lekko dając mu w pipę nagle zaczął tracić moc na 4 później 3 i kolejno do jedynki aż w końcu zgasł. Widziałem też za sobą małą chmurkę czarnego dymu z wydechu. Teraz stoi i nie odpala. Błędów na Vag'u nie wykazało z tego co sam mogłem zobaczyć to że rozrząd jest cały. Polecono mi też sprawdzić przekaźnik odpowiadający za pompę paliwa, niestety jest cały i zdrowy. Jeżeli ktoś zna rozwiązanie mojego problemu, albo co mógłbym jeszcze sprawdzić zanim oddam do mechanika to proszę o odpowiedź. Jeżeli znacie też koszty to też podajcie, muszę się psychicznie nastawić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm dziwne turbo to nie jest bo bez turbo silnik chodzi.

lekko dając mu w pipę nagle zaczął tracić moc

Co to znaczy lekko. Się nie przeklina tak nawiasem mówiąc.

Sprawdź czy nie przeskoczył pasek na pompie lub czy nie zgubiała konta wtrysku, choć tak mocno żeby zgasnąć. Jesli kopcił to znaczy że miał paliwo do samego końca. Po czym wnosisz że rozrząd cały??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym??? macie jakiś schemat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym??? macie jakiś schemat?

 

No to zaraz kolegę moderatorzy pojadą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym???

Użyj szukajki słowo kluczowe EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użyj szukajki słowo kluczowe EGR

Heh koledze Piotrkowi to niewiel da.

witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym??? macie jakiś schemat?

Są dwie gruszki, jedna jest od otwierania zaworu EGR, natomiast druga steruje pracą kierownic.

Tak jak ci koledzy radzą przeszukaj forum temat maglowany kilka razy. No i przydało by się zrobić jakiś pomiar VAGiem i namacalnie przetestować gruszkę. Bo skąd wiesz że to akurat gruszka a nie np N75 ci padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sebaxra

Witam

podpinam się do tematu ponieważ czytałem juz po forum lecz nie moge znaleść rozwiązania mojego problemu. Passat B5 98r AFN 1,9 tdi 110KM.

 

właśnie dowiedziałem sięże ta rurka pociśnieniowa która idzie z N75 na turbo (sterowanie sztangą) ma za małe podciśnienie i przy wyższych obrotach nie podciąga jej . Szczelność rurek sprawdziłem ale zastanawiam się z czego to podciśnienie się bierze (vacum?)co to podciśnienie robi gdzie szukać czy zawór N75 czy dalej szukać nieszczelność. Diagnoza była prosta przy dodaniu gazu nie podciąga sztangi i turbina na wyższych obrotach nie działa. Sztange przeczyściłem i działa ładnie tyle że nie ma podciśnienia w tej rurce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podcisnienie wtwarza pompa cacum, czyli pompa podcisnienia, znajduje się po tej stronie bloku silnika co pompa wtryskowa tylko że pompa vacum jest z tyłu bloku blisko łaczeni ze skrzynią

924d99909c858a6bm.jpg

dla ułatwienia schemat układu podciśnienia

1ae9ea51e10e7e67m.jpg

Zobacz czy dochodzi ci podcisnienie do N75, może on jest walnięty, lub podmień go z N18.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sebaxra

a który to N18? i gdzie sie znajduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a który to N18? i gdzie sie znajduje
N18 steruje zaworem recyrkulacji spalin (EGR), zawór masz na kolektorze dolotowym przed rozdzialem na cylindry. Po przewodzie podciśnienia trafisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności