Skocz do zawartości
Gość franc774

TDI i mankamenty turbiny(co jest nie tak?)

Rekomendowane odpowiedzi

Podepne sie pod temat by sie troche uspokoic, heh.

Otoz, jechalem do roboty dzis rano i jadac pod gorke cisnalem na trojce do 100 km/h z mysla o przedmuchaniu co 2 tygodniowym turbiny. Na gorce a byl to mostek nad autostrada, przelaczylem sobie juz na 5 bieg i zjezdzajac z niej nie zauwazylem zadnych objawow. Jak juz bylem na prostej redukcja na 4 bieg i gaz, a tu mul. Deptam mu a on bardzo powolutku nabiera predkosci, na trojce to samo. Zadnych informacji na wyswietlaczu, zadnej kontrolki, nic. Mysle, komp sie zwiesil. Zatrzymalem sie, zgasilem silnik, odpalilem i ruszylem i wszystko ok. Ma kopa.

 

Mialem juz krotki odcinek do pracy i nie moglem osiagnac wiekszej predkosci niz 80 km/h, wiec nie moglem przeprowadzic testu, wiec pytanko. Czy to mogloby byc sporadyczne zaciecie sie turbiny lub czego innego. Dopiero za 6 godzin bede wracal do chaty, wiec pytam sie Was kolegow co myslicie, co to moglo by byc. I co sprawdzic potem.

 

Przepraszam, ze bez logow, nie wiem czy dymil itd, spieszylem sie do pracy i nie mam jak teraz sprawdzic, a caly czas mysle co to jest.

 

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.

Edytowane przez Leo
Aktualizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec pytam sie Was kolegow co myslicie, co to moglo by byc. I co sprawdzic potem.

Mi też nic nie migało a w tryb awaryjny wchodził. Z pewnością to cie się przytrafiło. Komputer w samochodzie nie ma systemu operacyjnego, tym bardziej nie od geniuszy z firmy na M, wiec sie zawieszac nie może. Ogolnie wiele sie powiedzieć nie da jeśli nie ma logów i jakieś głebszej diagnozy. Możesz miec tak jak ja miałem, nagar sie zebrał, ale nie unieruchomił stangę tylko czasem się zacinała. Czasem było ok a czasem kicha. Zacznij od podpięcia samochodu pod kompa i sprawdzemnia co to za błąd. Bo nie musi być to wcale turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec pytam sie Was kolegow co myslicie, co to moglo by byc

 

obstawiam N75, tez mialem z nim problem ...

kilka odpowiedzi w stecz i masz piekne foto gdzie sie wszystko znajduje;) sprobuj go podmienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodane

Ok, po pracy zrobilem maly tescik. Silnik rozgrzalem i rura. Ok 110 km/h przeszedl w tryb awaryjny. Moc spadla. Zatrzymalem sie, zgasilem, odpalilem i znowu rura. Tym razem bylo ok, choc osiagnalem tylko 120 km/h bo droga krotka.

 

Podlaczylem vaga, cos mi w ogole tez mi sie skopal, ale nie wazne. Za pomoca vag 303.1 (inne mi nie chcialy dzialac), odczytalem bledy:

 

17664 to cos z coolantem, zawsze to mialem.

 

I blad: 17965 Charge Pressure Control: Positive Deviation

P 1557 - 35 10

 

Co odczytalem w necie:

Possible Symptoms

Reduced power output

Limp mode

Possible Causes

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

No i za co tu sie zabrac?

 

Nie wiem jak sie logi robi, jak to sie odczytuje, ale zaraz popatrze w szukajce.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co odczytalem w necie:

No to dobrze doszedłes. Zacznij od kontroli sztangi kierownic turbiny, zoabcz czy możesz ja reką ruszyć. Jeśli chodzi płynnie w całym zakresie, sprawdź szczelnośc układu podcisnienia. Jesli jest ok, podmień N18 z N75 i zobacz czy jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co odczytalem w necie:

Possible Symptoms

Reduced power output

Limp mode

Possible Causes

Boost Pressure too High

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

wskazuje na nieszczelnosc ukladu albo jego niepoprawne dzialanie(i to jest pewne). zrob tak jak mowilem wczesniej i powtorzyl to samo Traba czyli podmien N18 z N75

najlepiej jakbys jeszcze podlaczyl vaga i mial kolo siebie jakiegos dobrego diagnoste ktory cos pogrzebie jak trzeba bedzie.

nie wiem czy musze cie martwic ale raczej N75 ma wtyczne pol-okragla czyli nie jest drogi bo moj z wtyczka prostokatna kosztowal 565pln od Pierburg'a :/ niestety autoLudu czasami jest kosztowne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zdjecia N75 tylko ten jest nowy... twoj prawdopodobnie bedzie z biala glowka ale moge sie mylic .... nie wiem czy masz taki sam jak u mnie ale dam ci numery katalogowe 1H0 906 627.

daj znac jak cos zdzialasz.

DSC00054.jpg

DSC00053.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak N75 to tylko pierburg. Zadnych zamienników. Możesz na początek spróbować go zreanimować. Jeśli oczywiście diagnoza na niego wskarze. Reanimacje zacząć trzeba od poamiru oporności. Paramterów nie pamietam, ale chyba koło 300ohm, moge sie mylić. W chwili powlnej poszukam instrukcji do czyszczenia N75, mi pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to dobrze doszedłes. Zacznij od kontroli sztangi kierownic turbiny, zoabcz czy możesz ja reką ruszyć.

 

Sorki, ale nie wiem co to sa te sztangi:) Z silnika jestem jeszcze lewy, ja lubie w kabelkach szperac. Ale zrobię tak jak mówicie. Główne pytanie, czy mogę jeździć w takim stanie jak jest do soboty? Do pracy mam 10 kilometrów w jedną stronę, a potrzebuję 4 razy przejechać ten odcinek na dzień. I teraz nie wiem, na ebayu, najtańszy używany zawór to za 19 funtów, czyli jakieś 100 zł

Link: http://cgi.ebay.co.uk/n75-valve-1HO-906-627_W0QQitemZ320422735164QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4a9aaeed3c&_trksid=p3286.c0.m14

 

Czy warto kupować używany czy nowy. Czy dostanę go w sklepie z normalnymy częściami, czy jechać do dilera volkswagena?

 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorki, ale nie wiem co to sa te sztangi

Sztanga to jest to co wychodzi z gruszki i idzie do turbo. Jutro wezme moja stara turbine i porobie zdjecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki, ale pooglądałem filmiki i mniej więcej wiem jak turbina działa. A co to jest to czarne co załaczam na zdjęciu.Jest to troche w oleju. Kiedyś zauważyłem jak dawałem na maksa na autostradzie do PL, to przy kontroli pod maską, widziałem, że troszkę zapluł olejem i widać było na tej aluminiowej siatkowej osłonie pod obudową filtra powietrza.

 

. Dziękuję za odpowiedzi, tylko czy mogę jeździć w takim stanie. Zawsze jeżdże spokojnie, jedynie co 2 tygodnie daję w dechę bu przedmuchać turbo (tak jak czytałem na forum). Dzięki jeszcze raz.

 

Zalączone zdjęcia tego czegoś czarnego i turbiny.

CIMG3811.jpg

CIMG3812.jpg

CIMG3813.jpg

CIMG3814.jpg

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"to czarne" to siłownik od klapy gaszącej. Jest on zintegrowany z zaworem EGR który "poci" się olejem - generalnie to ten typ tak ma, można próbować przepłukać zawór, wymienić na nowy lub zostawić w spokoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugie i trzecie zdjęcie to gruszka od turbo i turbo. To co z gruszki wychodzi to sztanga gruszki od turbo czyli sztanga turbiny. Po odpięciu tego przewodu podciśnienia co jest przy gruszce powinno sie dać ruszać tą sztangąn nic nie powinno chaczyć a krańce zakresu wyraźnie wyczowalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sie nie da ruszac tą sztangą to co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak sie nie da ruszac tą sztangą to co ?

Jeśli odczepiłeś wenżyk podciśnienia od gruszki i nie mogłeś ruszyć sztangi, wymaga to pewnego nakładu siły, to odkręć dwie śrubki mocyjące gruszkę lub innaczej oczep gruszkę od turbo i sprawdź czy teraz mozesz ruszać. Bez gruszki to ramie od kierownic powinno luźno chodzić. Jeśli ciagle cięzko chodzi to turbo do czyśzczenia, a jesli lekko to gruszka zacięta i czasem wd40 czy cos innego pomaga a czasem nowa musi być.

 

Obiecane zdjęcia

15977dbfa67a9d9em.jpg

aff0bc71006b39c7m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oki,mam identyczne objawy!!!

Z tego co przeczytałem,to problem nie został rozwiązany,są same domysły!

Czy możemy pociągnąć i odświeżyć temat.

Podkreślam że temat dodany jest do FAQ,więc musi być odpowiedź,a nie same sugestie.Przynajmniej ja tak uważam

Proszę kolegów o Pomoc

Ps auto dymi na czarno,jak przejdzie w tryb awaryjny,przestaje dymić i jest strasznie mułowate,komputer ogranicza spalanie do 7,7l/100km

 

Problem rozwiązany!!!

 

Opis usterki powyżej

 

Naprawa:

Przepatrzyłem 3na5 rurek(gumowe)i okazało się że dziura była w tej małej gumowej rurce,łączącej IC i kolektor.

Widoczna na foto poniżej

 

14052007041po9.jpg

 

Dziurka w rurach od IC może i powoduje przejście silnika w tryb awaryjny.

Komputer,jak przez dłuższy czas otrzymuje błędne dane(czyli dostaje mniej powietrza niż pokazują mu wszystkie czujniki przechodzi w tryb pracy awaryjnej!!!

 

Opis kontroli węży:

1 osoba siedzi w aucie i dodaje dynamicznie gazu,2 osoba w tym czasie przykłada dłoń do wszystkich gumowych węży przy aucie i sprawdza czy nie czuje powietrza(czy nie ma dziury)

Tyle!!!

Miałem podobne objawy utraty mocy po przekroczeniu 120,130km/h.Po wymianie gumowego łącznika przy kolektorze ssącym(na przewodzie od interculera do kolek.ssącego)objawy ustąpiły.Przed wymianą gdy dotykałem ten kawałek gumowej rury opuszkiem palca przy pracującym silniku, czułem jak podcisnienie w przewodzie zasysa mi palec wskutek nieszczelności.Teraz jest ok. passek idzie jak burza 160 i więcej...))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Leo teraz pozostaje Ci posprawdzac to wszystko i moze sie uda :)

 

powodzenia i daj znac co to bylo bo to "mulenie" jest spowodowane przez x mozliwych rzeczy i czasami ciezko dojsc do tego ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIestety nie udało mi się zrobić tego w sobote, za mało czasu. Zacznę w piątek jak skonczę robotę i bedę miał 4 dni wolnego, więc na spokojnie porobię.

Takie pytanko, skoro można zamienić zawory N75 na ten N18. Nic sie wtedy nie popsuje? Na razie jak jeżdże spokojnie, maksymalnie dochodzę do 2500 obr, nic się nie dzieje. Więc chyba mogę spokojnie przejeździć ten tydzień.

 

Ok w piątek będzie wiadomo co i jak. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na razie jak jeżdże spokojnie, maksymalnie dochodzę do 2500 obr, nic się nie dzieje. Więc chyba mogę spokojnie przejeździć ten tydzień.

Ja bym nie przekraczał 2tys obr. Przy 2500 turbo przekracza ciśnienie i dla bezpieczeństwa zmniejsza dawkę paliwa. Częste zbliżanie się dio granicy wytrzymałość skaraca życie turbinie. Różnica pewnie jest jakaś, ale na chwilke dla testów nic się nie stanie. Z tego co sie orjętuje to różnica jest w sterowaniu. N18 jest sterowany na zasadzie 0 i 1, czyli nie ma napięcia i jest napięcie. Natomiast N75 jest sterowany sygnałem PWM. Obecność prostokątnego sygnału wysokiej częstotliwości wymaga urzycia innego rdzenia, ale to nie temat na to forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym nie przekraczał 2tys obr. Przy 2500 turbo przekracza ciśnienie i dla bezpieczeństwa zmniejsza dawkę paliwa. Częste zbliżanie się dio granicy wytrzymałość skaraca życie turbinie

 

... racja !

Leo u mnie przechodzil w tryb awaryjny powyzej 3tys. ale tylko czasami ... N75 dziwnie sie zawieszal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności