Leo Zgłoś #61 Napisano 10 Września 2009 (edytowane) Podepne sie pod temat by sie troche uspokoic, heh. Otoz, jechalem do roboty dzis rano i jadac pod gorke cisnalem na trojce do 100 km/h z mysla o przedmuchaniu co 2 tygodniowym turbiny. Na gorce a byl to mostek nad autostrada, przelaczylem sobie juz na 5 bieg i zjezdzajac z niej nie zauwazylem zadnych objawow. Jak juz bylem na prostej redukcja na 4 bieg i gaz, a tu mul. Deptam mu a on bardzo powolutku nabiera predkosci, na trojce to samo. Zadnych informacji na wyswietlaczu, zadnej kontrolki, nic. Mysle, komp sie zwiesil. Zatrzymalem sie, zgasilem silnik, odpalilem i ruszylem i wszystko ok. Ma kopa. Mialem juz krotki odcinek do pracy i nie moglem osiagnac wiekszej predkosci niz 80 km/h, wiec nie moglem przeprowadzic testu, wiec pytanko. Czy to mogloby byc sporadyczne zaciecie sie turbiny lub czego innego. Dopiero za 6 godzin bede wracal do chaty, wiec pytam sie Was kolegow co myslicie, co to moglo by byc. I co sprawdzic potem. Przepraszam, ze bez logow, nie wiem czy dymil itd, spieszylem sie do pracy i nie mam jak teraz sprawdzic, a caly czas mysle co to jest. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi. Edytowane 10 Września 2009 przez Leo Aktualizacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #62 Napisano 10 Września 2009 wiec pytam sie Was kolegow co myslicie, co to moglo by byc. I co sprawdzic potem. Mi też nic nie migało a w tryb awaryjny wchodził. Z pewnością to cie się przytrafiło. Komputer w samochodzie nie ma systemu operacyjnego, tym bardziej nie od geniuszy z firmy na M, wiec sie zawieszac nie może. Ogolnie wiele sie powiedzieć nie da jeśli nie ma logów i jakieś głebszej diagnozy. Możesz miec tak jak ja miałem, nagar sie zebrał, ale nie unieruchomił stangę tylko czasem się zacinała. Czasem było ok a czasem kicha. Zacznij od podpięcia samochodu pod kompa i sprawdzemnia co to za błąd. Bo nie musi być to wcale turbina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #63 Napisano 10 Września 2009 wiec pytam sie Was kolegow co myslicie, co to moglo by byc obstawiam N75, tez mialem z nim problem ... kilka odpowiedzi w stecz i masz piekne foto gdzie sie wszystko znajduje;) sprobuj go podmienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #64 Napisano 10 Września 2009 Dodane Ok, po pracy zrobilem maly tescik. Silnik rozgrzalem i rura. Ok 110 km/h przeszedl w tryb awaryjny. Moc spadla. Zatrzymalem sie, zgasilem, odpalilem i znowu rura. Tym razem bylo ok, choc osiagnalem tylko 120 km/h bo droga krotka. Podlaczylem vaga, cos mi w ogole tez mi sie skopal, ale nie wazne. Za pomoca vag 303.1 (inne mi nie chcialy dzialac), odczytalem bledy: 17664 to cos z coolantem, zawsze to mialem. I blad: 17965 Charge Pressure Control: Positive Deviation P 1557 - 35 10 Co odczytalem w necie: Possible Symptoms Reduced power output Limp mode Possible Causes Boost Pressure too High Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles No i za co tu sie zabrac? Nie wiem jak sie logi robi, jak to sie odczytuje, ale zaraz popatrze w szukajce. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #65 Napisano 10 Września 2009 Co odczytalem w necie: No to dobrze doszedłes. Zacznij od kontroli sztangi kierownic turbiny, zoabcz czy możesz ja reką ruszyć. Jeśli chodzi płynnie w całym zakresie, sprawdź szczelnośc układu podcisnienia. Jesli jest ok, podmień N18 z N75 i zobacz czy jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #66 Napisano 10 Września 2009 Co odczytalem w necie:Possible Symptoms Reduced power output Limp mode Possible Causes Boost Pressure too High Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles wskazuje na nieszczelnosc ukladu albo jego niepoprawne dzialanie(i to jest pewne). zrob tak jak mowilem wczesniej i powtorzyl to samo Traba czyli podmien N18 z N75 najlepiej jakbys jeszcze podlaczyl vaga i mial kolo siebie jakiegos dobrego diagnoste ktory cos pogrzebie jak trzeba bedzie. nie wiem czy musze cie martwic ale raczej N75 ma wtyczne pol-okragla czyli nie jest drogi bo moj z wtyczka prostokatna kosztowal 565pln od Pierburg'a niestety autoLudu czasami jest kosztowne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #67 Napisano 10 Września 2009 to zdjecia N75 tylko ten jest nowy... twoj prawdopodobnie bedzie z biala glowka ale moge sie mylic .... nie wiem czy masz taki sam jak u mnie ale dam ci numery katalogowe 1H0 906 627. daj znac jak cos zdzialasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #68 Napisano 10 Września 2009 Jak N75 to tylko pierburg. Zadnych zamienników. Możesz na początek spróbować go zreanimować. Jeśli oczywiście diagnoza na niego wskarze. Reanimacje zacząć trzeba od poamiru oporności. Paramterów nie pamietam, ale chyba koło 300ohm, moge sie mylić. W chwili powlnej poszukam instrukcji do czyszczenia N75, mi pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #69 Napisano 10 Września 2009 to dobrze doszedłes. Zacznij od kontroli sztangi kierownic turbiny, zoabcz czy możesz ja reką ruszyć. Sorki, ale nie wiem co to sa te sztangi:) Z silnika jestem jeszcze lewy, ja lubie w kabelkach szperac. Ale zrobię tak jak mówicie. Główne pytanie, czy mogę jeździć w takim stanie jak jest do soboty? Do pracy mam 10 kilometrów w jedną stronę, a potrzebuję 4 razy przejechać ten odcinek na dzień. I teraz nie wiem, na ebayu, najtańszy używany zawór to za 19 funtów, czyli jakieś 100 zł Link: http://cgi.ebay.co.uk/n75-valve-1HO-906-627_W0QQitemZ320422735164QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4a9aaeed3c&_trksid=p3286.c0.m14 Czy warto kupować używany czy nowy. Czy dostanę go w sklepie z normalnymy częściami, czy jechać do dilera volkswagena? Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #70 Napisano 10 Września 2009 Sorki, ale nie wiem co to sa te sztangi Sztanga to jest to co wychodzi z gruszki i idzie do turbo. Jutro wezme moja stara turbine i porobie zdjecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #71 Napisano 10 Września 2009 (edytowane) OK, dzięki, ale pooglądałem filmiki i mniej więcej wiem jak turbina działa. A co to jest to czarne co załaczam na zdjęciu.Jest to troche w oleju. Kiedyś zauważyłem jak dawałem na maksa na autostradzie do PL, to przy kontroli pod maską, widziałem, że troszkę zapluł olejem i widać było na tej aluminiowej siatkowej osłonie pod obudową filtra powietrza. . Dziękuję za odpowiedzi, tylko czy mogę jeździć w takim stanie. Zawsze jeżdże spokojnie, jedynie co 2 tygodnie daję w dechę bu przedmuchać turbo (tak jak czytałem na forum). Dzięki jeszcze raz. Zalączone zdjęcia tego czegoś czarnego i turbiny. Edytowane 10 Września 2009 przez Leo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #72 Napisano 10 Września 2009 "to czarne" to siłownik od klapy gaszącej. Jest on zintegrowany z zaworem EGR który "poci" się olejem - generalnie to ten typ tak ma, można próbować przepłukać zawór, wymienić na nowy lub zostawić w spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #73 Napisano 10 Września 2009 Drugie i trzecie zdjęcie to gruszka od turbo i turbo. To co z gruszki wychodzi to sztanga gruszki od turbo czyli sztanga turbiny. Po odpięciu tego przewodu podciśnienia co jest przy gruszce powinno sie dać ruszać tą sztangąn nic nie powinno chaczyć a krańce zakresu wyraźnie wyczowalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #74 Napisano 11 Września 2009 a jak sie nie da ruszac tą sztangą to co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #75 Napisano 11 Września 2009 a jak sie nie da ruszac tą sztangą to co ? Jeśli odczepiłeś wenżyk podciśnienia od gruszki i nie mogłeś ruszyć sztangi, wymaga to pewnego nakładu siły, to odkręć dwie śrubki mocyjące gruszkę lub innaczej oczep gruszkę od turbo i sprawdź czy teraz mozesz ruszać. Bez gruszki to ramie od kierownic powinno luźno chodzić. Jeśli ciagle cięzko chodzi to turbo do czyśzczenia, a jesli lekko to gruszka zacięta i czasem wd40 czy cos innego pomaga a czasem nowa musi być. Obiecane zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo/ Zgłoś #76 Napisano 11 Września 2009 Oki,mam identyczne objawy!!!Z tego co przeczytałem,to problem nie został rozwiązany,są same domysły! Czy możemy pociągnąć i odświeżyć temat. Podkreślam że temat dodany jest do FAQ,więc musi być odpowiedź,a nie same sugestie.Przynajmniej ja tak uważam Proszę kolegów o Pomoc Ps auto dymi na czarno,jak przejdzie w tryb awaryjny,przestaje dymić i jest strasznie mułowate,komputer ogranicza spalanie do 7,7l/100km Problem rozwiązany!!! Opis usterki powyżej Naprawa: Przepatrzyłem 3na5 rurek(gumowe)i okazało się że dziura była w tej małej gumowej rurce,łączącej IC i kolektor. Widoczna na foto poniżej Dziurka w rurach od IC może i powoduje przejście silnika w tryb awaryjny. Komputer,jak przez dłuższy czas otrzymuje błędne dane(czyli dostaje mniej powietrza niż pokazują mu wszystkie czujniki przechodzi w tryb pracy awaryjnej!!! Opis kontroli węży: 1 osoba siedzi w aucie i dodaje dynamicznie gazu,2 osoba w tym czasie przykłada dłoń do wszystkich gumowych węży przy aucie i sprawdza czy nie czuje powietrza(czy nie ma dziury) Tyle!!! Miałem podobne objawy utraty mocy po przekroczeniu 120,130km/h.Po wymianie gumowego łącznika przy kolektorze ssącym(na przewodzie od interculera do kolek.ssącego)objawy ustąpiły.Przed wymianą gdy dotykałem ten kawałek gumowej rury opuszkiem palca przy pracującym silniku, czułem jak podcisnienie w przewodzie zasysa mi palec wskutek nieszczelności.Teraz jest ok. passek idzie jak burza 160 i więcej...)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #77 Napisano 12 Września 2009 Leo teraz pozostaje Ci posprawdzac to wszystko i moze sie uda powodzenia i daj znac co to bylo bo to "mulenie" jest spowodowane przez x mozliwych rzeczy i czasami ciezko dojsc do tego ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #78 Napisano 14 Września 2009 NIestety nie udało mi się zrobić tego w sobote, za mało czasu. Zacznę w piątek jak skonczę robotę i bedę miał 4 dni wolnego, więc na spokojnie porobię. Takie pytanko, skoro można zamienić zawory N75 na ten N18. Nic sie wtedy nie popsuje? Na razie jak jeżdże spokojnie, maksymalnie dochodzę do 2500 obr, nic się nie dzieje. Więc chyba mogę spokojnie przejeździć ten tydzień. Ok w piątek będzie wiadomo co i jak. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #79 Napisano 14 Września 2009 Na razie jak jeżdże spokojnie, maksymalnie dochodzę do 2500 obr, nic się nie dzieje. Więc chyba mogę spokojnie przejeździć ten tydzień. Ja bym nie przekraczał 2tys obr. Przy 2500 turbo przekracza ciśnienie i dla bezpieczeństwa zmniejsza dawkę paliwa. Częste zbliżanie się dio granicy wytrzymałość skaraca życie turbinie. Różnica pewnie jest jakaś, ale na chwilke dla testów nic się nie stanie. Z tego co sie orjętuje to różnica jest w sterowaniu. N18 jest sterowany na zasadzie 0 i 1, czyli nie ma napięcia i jest napięcie. Natomiast N75 jest sterowany sygnałem PWM. Obecność prostokątnego sygnału wysokiej częstotliwości wymaga urzycia innego rdzenia, ale to nie temat na to forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #80 Napisano 17 Września 2009 Ja bym nie przekraczał 2tys obr. Przy 2500 turbo przekracza ciśnienie i dla bezpieczeństwa zmniejsza dawkę paliwa. Częste zbliżanie się dio granicy wytrzymałość skaraca życie turbinie ... racja ! Leo u mnie przechodzil w tryb awaryjny powyzej 3tys. ale tylko czasami ... N75 dziwnie sie zawieszal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach