kosmos Zgłoś #41 Napisano 10 Lipca 2009 A skąd wiesz że to turbo ja miałem tak samo i pomogła wymiana filtrów i czyszczenie EGR oraz kupiłem lepsze paliwo i problem ustąpił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #42 Napisano 10 Lipca 2009 Czy możliwe jest, że przyczyna tkwi w czujniku temperatury wody, czy mimo wszystko sprowadza się to także do regeneracji turbiny lub innymi wymianami (zawory, przepływka)? Pierwszy bład to jest na 90$ od czujnika temperatury. Polecam ten wątek jako lekture. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29747 Jeśli chodzi o bład przeładowania to napisz coś więcej, a przede wszytskim zrób logi dynamiczne bloki 011, 008 i 003. O ile czegoś nie pominołem to będzie wszytsko. Zaobserwuj też jak się zachowuje czujnik ciśnienia atmosferycznego w bloku 010, awarje tego czujnika też powodowały taki bład jak przeładowanie. Do logów użyj vag-com a nie polskiego vaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #43 Napisano 19 Lipca 2009 czołem panowie, ja wymieniłem zaworek N75 i N18 i ciągle mi muli. wyczytałem a forum, że zawór N75 musi charakterystycznie pstryknąć podczas włączania zapłonu. u mnie tego nie ma, zarówno na starym, jak i nowym zaworze. podejrzewam, że prądu nie podaje na zawór. zrobiłem małego testa z pomocą zarówki i wygląda, że miałem rację. teaz chcę tą diagnozę potwierdzić u kogoś innego i zrobić obejście. jest tu ktoś z wrocławia może? chciałbym raz jeszcze sprawdzić na kompie auto. poprzednio pokazało mi problem z N75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalok Zgłoś #44 Napisano 19 Lipca 2009 Witam jestem nowy wiec jak cos zle zrobiłem wybaczcie. Od niedawna mam passata kombi 3b 1,9 TDI 110 KM AFN. Pytanie moja max predkosc oscylowała miedzy 185 a 190max. km/h. Na czwartym biegu 170 km/h. Jest akurat na zimowcyh oponach standard 15``. Zadnych błędów jesli chodzi o silnik -jest przed wymianą filtrów itd. nie kopci silnik pracuje równo. Czy to sa powody (prędkość max) do niepokoju (turbina, przepływka), czy te max. 187 to juz norma przy przebiegu 207 kkm. i czy filtry paliwa i poawietrza mogły go zdławic dlatego takie objawy? z góry dziekuje i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrianek13 Zgłoś #45 Napisano 19 Lipca 2009 witam ja miałem ten sam problem z trybem awaryjnym silnika wymieniłem zawór n75 i się uspokoiło no ale to było zdiagnozowane na kompie kosztowało mnie to 120zł za nowy oryginalny zawór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #46 Napisano 19 Lipca 2009 Czy to sa powody (prędkość max) do niepokoju (turbina, przepływka), czy te max. 187 to juz norma przy przebiegu 207 kkm. i czy filtry paliwa i poawietrza mogły go zdławic dlatego takie objawy? jakie objawy czlowieku? 187 km/h w poltora tonowym aucie o mocy 110 kuni to normalne. zajrzyj do instrukcji i poczytaj ile producent przewidzial. poza tym zimowki w srodku lata??? wiesz jakie to opory stawia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil-Driver Zgłoś #47 Napisano 19 Lipca 2009 Witam, Coś jest nie tak... w 1.9 TDI (AHU) do 3 biegu auto tak o chodzi. Ale już na 4 biegu auto powyżej 2 tys. obrotów nie idzie... tak jakby obrotomierz stanął ledwo podnosi się... max prędkość do tylko 100 km/h ?? myślałem o turbo ale nie wiem może pompa ?? jutro pod vag-a podłącze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalok Zgłoś #48 Napisano 20 Lipca 2009 dzięki serdeczne i mam jescze jedno pytanie dodaje gazu najlepiej jak dodam ok 3000 do 3500 obr/min i jak puszcze i obroty spadna słychac kjakby gdzies wydostawało sie powietzre jest jakby koło pompy wtryskowej gdzie s taka le nie moge konkretnie zlokalizowac na innych obrotach mniejszych tez zaczyna to byc słychac nie iwem co to sprawdzałem na vagu to któres cisnienie co ma byc ok 2000 zapomniałem jednostki bar ale ile nie pamietam jakie. wiec niby dobrze wie co do moze byc nieszczelnos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #49 Napisano 22 Lipca 2009 puszcze i obroty spadna słychac kjakby gdzies wydostawało sie powietzre jest jakby koło pompy wtryskowej gdzie Pewnie turbina schodzi z obrotów i taki dziwny dzwięk wydaje jak ci idzie pasek do 180km/h i ciśnienie doładowania trzyma ok 2000mbar to jest git i nie szukaj dziury w całym. Coś jest nie tak... w 1.9 TDI (AHU) do 3 biegu auto tak o chodzi. Ale już na 4 biegu auto powyżej 2 tys. obrotów nie idzie.. ECu wchodzi w tryb awaryjny, prób logi dynamiczne a wszystko się pewnie wyjaśni. Najprawdopodobniej jest to przeładowanie turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość matnaw Zgłoś #50 Napisano 12 Sierpnia 2009 Witam Długo czytałem i szukałem postów odpowiadających mojemu problemowi i się nie doszukałem. Problem polega na tym że jadąc moim paskiem i lekko dając mu w pipę nagle zaczął tracić moc na 4 później 3 i kolejno do jedynki aż w końcu zgasł. Widziałem też za sobą małą chmurkę czarnego dymu z wydechu. Teraz stoi i nie odpala. Błędów na Vag'u nie wykazało z tego co sam mogłem zobaczyć to że rozrząd jest cały. Polecono mi też sprawdzić przekaźnik odpowiadający za pompę paliwa, niestety jest cały i zdrowy. Jeżeli ktoś zna rozwiązanie mojego problemu, albo co mógłbym jeszcze sprawdzić zanim oddam do mechanika to proszę o odpowiedź. Jeżeli znacie też koszty to też podajcie, muszę się psychicznie nastawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #51 Napisano 12 Sierpnia 2009 Hmm dziwne turbo to nie jest bo bez turbo silnik chodzi. lekko dając mu w pipę nagle zaczął tracić moc Co to znaczy lekko. Się nie przeklina tak nawiasem mówiąc. Sprawdź czy nie przeskoczył pasek na pompie lub czy nie zgubiała konta wtrysku, choć tak mocno żeby zgasnąć. Jesli kopcił to znaczy że miał paliwo do samego końca. Po czym wnosisz że rozrząd cały?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
celebus Zgłoś #52 Napisano 1 Września 2009 witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym??? macie jakiś schemat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #53 Napisano 1 Września 2009 witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym??? macie jakiś schemat? No to zaraz kolegę moderatorzy pojadą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #54 Napisano 1 Września 2009 witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym??? Użyj szukajki słowo kluczowe EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #55 Napisano 1 Września 2009 Użyj szukajki słowo kluczowe EGR Heh koledze Piotrkowi to niewiel da. witam mam pytanie własnie zwiazane z utrata mocy w passacie B5FL słyszałem ze jest tam też jakas gruszka czu grucha ktura trzeba przeczyćic czy zregenerowac i bedzie ok... wiecie cos o tym??? macie jakiś schemat? Są dwie gruszki, jedna jest od otwierania zaworu EGR, natomiast druga steruje pracą kierownic. Tak jak ci koledzy radzą przeszukaj forum temat maglowany kilka razy. No i przydało by się zrobić jakiś pomiar VAGiem i namacalnie przetestować gruszkę. Bo skąd wiesz że to akurat gruszka a nie np N75 ci padł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sebaxra Zgłoś #56 Napisano 4 Września 2009 Witam podpinam się do tematu ponieważ czytałem juz po forum lecz nie moge znaleść rozwiązania mojego problemu. Passat B5 98r AFN 1,9 tdi 110KM. właśnie dowiedziałem sięże ta rurka pociśnieniowa która idzie z N75 na turbo (sterowanie sztangą) ma za małe podciśnienie i przy wyższych obrotach nie podciąga jej . Szczelność rurek sprawdziłem ale zastanawiam się z czego to podciśnienie się bierze (vacum?)co to podciśnienie robi gdzie szukać czy zawór N75 czy dalej szukać nieszczelność. Diagnoza była prosta przy dodaniu gazu nie podciąga sztangi i turbina na wyższych obrotach nie działa. Sztange przeczyściłem i działa ładnie tyle że nie ma podciśnienia w tej rurce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #57 Napisano 4 Września 2009 podcisnienie wtwarza pompa cacum, czyli pompa podcisnienia, znajduje się po tej stronie bloku silnika co pompa wtryskowa tylko że pompa vacum jest z tyłu bloku blisko łaczeni ze skrzynią dla ułatwienia schemat układu podciśnienia Zobacz czy dochodzi ci podcisnienie do N75, może on jest walnięty, lub podmień go z N18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sebaxra Zgłoś #58 Napisano 4 Września 2009 a który to N18? i gdzie sie znajduje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #59 Napisano 4 Września 2009 a który to N18? i gdzie sie znajduje N18 steruje zaworem recyrkulacji spalin (EGR), zawór masz na kolektorze dolotowym przed rozdzialem na cylindry. Po przewodzie podciśnienia trafisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #60 Napisano 4 Września 2009 http://img34.imageshack.us/img34/6986/img1230ab.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach