Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

ja tez w sumie nie narzekam na spalanie:)IMG_20170330_073232.jpg

 

bylem rano wymienic szybe, jazda tak jak inni, bez wyprzedzania:), na autostradzie tez spoko, jestem zadowolony.

IMG_20170312_134348.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyniki rewelacyjne względem osiągów, idealny krążownik na trase :brawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica spalania przy zwiększeniu średniej prędkości o ca. 20 km/h ;-)

 

20170323_112125.jpg 20170323_185220.jpg

Edytowane przez motomouse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe ile w moim silniczku 1.6 wyjdzie spalanie bo w sobotę robię trasę Irlandia-Szkocja. do pracy 30km przy dynamicznej jezdzie 5,5 nie przekroczę a na spokojnie mi spalanie wychodzi ostatnio około 4.5l :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 2 tyś spadło znacznie spalanie czyli jednak silnik się dociera i układa. Tak więc wymieniam już olej po 5-6 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3/4 miasto na zimnym motorze

 

IMG_3229.jpg

 

 

Kawałek trasy

 

IMG_2677.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W miarę spokojna, przepisowa jazda w trasie po Polsce, trochę górek za Krakowem i czego chcieć więcej od BiTDI 240KM, 500Nm:

BiTDISpalanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi wyszło 5,6 spalanie na trasie 1800km w czym 60km miasta, myślałem że mniejsze wyjdzie ale podłączyłem boxa i dynamicznie jechałem. Przy spokojnej jezdzie przy 120km/h 4.3l mi pokazywało i co do wysokiego spalania muszę dodać że połowa trasy to autostrady w górzystym terenie a większość trasy jechałem z prędkością 150km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najniższe spalanie jakie zanotowalem miałem 4,5L, średnio mam pomiędzy 5,5-6L jazda w większości trasy. Oststnio po zatankowaniu zasięg wskazywał 1320km. Co ciekawe gdy odbieralem auto zasięg pokazywał 50km a zatankowalem 71L ON a do baku według instrukcji ma wejść 66L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat był już przerabiany, auta bez adblue mają (nieoficjalnie) większy zbiornik. Miła niespodzianka ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że pojemność zbiornika wynosi około 75L co przy mojej jeździe i spalaniu jest bardzo wygodne w użytkowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że dobrze myślisz - kiedyś w renault miałem zużycie 3,8 l jadąc 150 km pokazując drogę ciężarówce. Z prawdziwym zużyciem paliwa nie ma to absolutnie nic wspólnego.

Miałem na testach BITDI - nawet jadać 70 km/h nie pokazywał mi mniej niż 7/100. A w cyklu mieszanym dycha jak nic wychodziła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jesteście w stanie podsumować REALNE spalanie w warunkach 100% duże miasto 240 bi-tdi?

 

Rozumiem, że na tempomacie, w trasie, 90km/h i z górki to może wyjść 6l/100km ale w mieście z ciężką nogą to raczej już tak 11l/100, dobrze myślę?

 

Ja mam 240 Bi-Tdi. mieszkam w mieście liczącym 450.000 mieszkańców. Codziennie rano i popołudniu przejeżdżam odcinek drogi równy około 10 km w jedną stronę, więc jak ruszam i zanim silnik się nagrzeje to już jestem prawie na miejscu. Nogę mam średnią raczej na takich krótkich odcinkach unikam wciskania w pedał gazu bo po pierwsze mam zasadę, że nie wciskam jak silnik nie jest porządnie nagrzany jak również też nie ma i gdzie się rozpędzić. Jak pojeżdżę trochę po mieście to dopiero wtedy po przekroczeniu temperatury oleju 90 stopni (ciecz chłodząca w chłodnicy nagrzewa się szybciej niż olej w silniku), często powciskam trochę bardziej prawy pedał (czytaj gazu).

Spalanie u mnie mieści się w 10 litrach zawsze, natomiast na długiej trasie ponad 1000 km, spalanie mieści się zawsze w 6 litrach, pragnę też zauważyć, że przy prędkości 140 km/h na tempomacie spalanie wynosi bardzo mało bo zaledwie 7 l/100 km, więc na trasie jest na prawdę bardzo ekonomiczne, a jak jadę w trasę to zawsze pełną rodziną 4 osoby, pełen bagażnik i pełny bak paliwa na starcie. Zazwyczaj średnie spalanie po mieście mam 9 litrów. Klimatyzację mam włączoną cały czas, po prostu jej nie wyłączam, czy to na trasie czy to w mieście. A jadąc na trasie do 100 km/h spalanie może wynieść nawet i 5 l/100 km.

Filtr DPF wypala się u mnie bez jakichkolwiek oznak na wyświetlaczu prawie co 2 tygodnie (aktualny przebieg mam 37.000 km, auto z 2015 roku, więc jak widać jeżdżę mało, generalnie do pracy i z powrotem). Odnośnie filtra DPF (cząstek stałych) to nie mam z nim problemów (chociaż miałem obawy, bo to moje pierwsze auto z filtrem cząstek stałych) i nigdy nie zapaliła się na pulpicie żółta lampka, po prostu kiedy silnik i filtr wchodzi w procedurę wypalania filtra DPF to mając do dyspozycji w mieście kilkukilometrowy odcinek szybszej magistrali, gdzie dozwolona jest prędkość 70 km/h, to w przypadku kiedy zauważę, że filtr jest w trakcie wypalania, co można rozpoznać po podwyższonych obrotach biegu jałowego na około 1000 obr/min. oraz można też zauważyć, że włączyły się wentylatory z przodu za zderzakiem pod maską, to wtedy wyjeżdżam na tą magistralę w mieście i na ręcznie ustawionym biegu na 5 jadę tak ze 4-5 kilometrów na 5 biegu w przełożeniu ręcznym, obroty gdzieś w okolicy 2000 obr/min, prędkość około 80 km/h. i po przejechaniu tych powiedzmy 5 km filtr mam wypalony.

Płyn AdBlue około 10-11 litrów (pełny zbiorniczek) wystarcza u mnie na około 7-10 tysięcy kilometrów. Generalnie z autem nie mam problemów ani z silnikiem ani z zawieszeniem (felga 18" + zawieszenie z DCC), nic nie skrzypi i nic nie piszczy.

Choć przyznam się bez bicia, że na gwarancji przy przebiegu chyba nie całe 30.000 km miałem wymienianą na gwarancji sprężarkę klimatyzacji całą, bo skrzypiało szeleściło tylko łożysko i wymienili całą sprężarkę, z ciekawości zapytałem jaki koszt sprężarki klimatyzacji jeśli się skończy gwarancja to powiedzieli 750 euro + robocizna.

Z auta generalnie jestem zadowolony, jednocześnie ekonomiczne i sportowe jeśli chodzi o osiągi, i bardzo pojemne bo mam kombi.

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 240 Bi-Tdi. mieszkam w mieście liczącym 450.000 mieszkańców. Codziennie rano i popołudniu przejeżdżam odcinek drogi równy około 10 km w jedną stronę, więc jak ruszam i zanim silnik się nagrzeje to już jestem prawie na miejscu. Nogę mam średnią raczej na takich krótkich odcinkach unikam wciskania w pedał gazu bo po pierwsze mam zasadę, że nie wciskam jak silnik nie jest porządnie nagrzany jak również też nie ma i gdzie się rozpędzić. Jak pojeżdżę trochę po mieście to dopiero wtedy po przekroczeniu temperatury oleju 90 stopni (ciecz chłodząca w chłodnicy nagrzewa się szybciej niż olej w silniku), często powciskam trochę bardziej prawy pedał (czytaj gazu).

Spalanie u mnie mieści się w 10 litrach zawsze, natomiast na długiej trasie ponad 1000 km, spalanie mieści się zawsze w 6 litrach, pragnę też zauważyć, że przy prędkości 140 km/h na tempomacie spalanie wynosi bardzo mało bo zaledwie 7 l/100 km, więc na trasie jest na prawdę bardzo ekonomiczne, a jak jadę w trasę to zawsze pełną rodziną 4 osoby, pełen bagażnik i pełny bak paliwa na starcie. Zazwyczaj średnie spalanie po mieście mam 9 litrów. Klimatyzację mam włączoną cały czas, po prostu jej nie wyłączam, czy to na trasie czy to w mieście. A jadąc na trasie do 100 km/h spalanie może wynieść nawet i 5 l/100 km.

Filtr DPF wypala się u mnie bez jakichkolwiek oznak na wyświetlaczu prawie co 2 tygodnie (aktualny przebieg mam 37.000 km, auto z 2015 roku, więc jak widać jeżdżę mało, generalnie do pracy i z powrotem). Odnośnie filtra DPF (cząstek stałych) to nie mam z nim problemów (chociaż miałem obawy, bo to moje pierwsze auto z filtrem cząstek stałych) i nigdy nie zapaliła się na pulpicie żółta lampka, po prostu kiedy silnik i filtr wchodzi w procedurę wypalania filtra DPF to mając do dyspozycji w mieście kilkukilometrowy odcinek szybszej magistrali, gdzie dozwolona jest prędkość 70 km/h, to w przypadku kiedy zauważę, że filtr jest w trakcie wypalania, co można rozpoznać po podwyższonych obrotach biegu jałowego na około 1000 obr/min. oraz można też zauważyć, że włączyły się wentylatory z przodu za zderzakiem pod maską, to wtedy wyjeżdżam na tą magistralę w mieście i na ręcznie ustawionym biegu na 5 jadę tak ze 4-5 kilometrów na 5 biegu w przełożeniu ręcznym, obroty gdzieś w okolicy 2000 obr/min, prędkość około 80 km/h. i po przejechaniu tych powiedzmy 5 km filtr mam wypalony.

Płyn AdBlue około 10-11 litrów (pełny zbiorniczek) wystarcza u mnie na około 7-10 tysięcy kilometrów. Generalnie z autem nie mam problemów ani z silnikiem ani z zawieszeniem (felga 18" + zawieszenie z DCC), nic nie skrzypi i nic nie piszczy.

Choć przyznam się bez bicia, że na gwarancji przy przebiegu chyba nie całe 30.000 km miałem wymienianą na gwarancji sprężarkę klimatyzacji całą, bo skrzypiało szeleściło tylko łożysko i wymienili całą sprężarkę, z ciekawości zapytałem jaki koszt sprężarki klimatyzacji jeśli się skończy gwarancja to powiedzieli 750 euro + robocizna.

Z auta generalnie jestem zadowolony, jednocześnie ekonomiczne i sportowe jeśli chodzi o osiągi, i bardzo pojemne bo mam kombi.

 

a jak z nagrzewaniem sie silnika wnetrza duza roznica miedzy benzyna podobno diesel sie dwa razy wolniej nagrzewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno
a jak z nagrzewaniem sie silnika wnetrza duza roznica miedzy benzyna podobno diesel sie dwa razy wolniej

nagrzewa

 

Fajnie jest wyłączyć klimę na początku w zamian grzać sobie pupę siedzeniem. Wtedy silnik nagrzewa się zdecydowanie szybciej.

Nagrzewnice jednak zabierają sporo ciepła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak z nagrzewaniem sie silnika wnetrza duza roznica miedzy benzyna podobno diesel sie dwa razy wolniej nagrzewa

 

Silnik nagrzewa się na pewno wolniej, bo ma wyższą sprawność, natomiast co do wnętrza to w dieslu nagrzewa się szybko, bo ma dodatkowe dogrzewanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jesteście w stanie podsumować REALNE spalanie w warunkach 100% duże miasto 240 bi-tdi?

 

Rozumiem, że na tempomacie, w trasie, 90km/h i z górki to może wyjść 6l/100km ale w mieście z ciężką nogą to raczej już tak 11l/100, dobrze myślę?

 

Jazda tylko po mieście średniodynamiczna, krótkie odcinki => 9,0-10,0L, żeby wycisnąć 11,00L lub ponad to naprawdę trzeba ostro cisnąć, trasa => do 90-100km/h spokojnie 5-5,5L, przy 140km/h cały czas autostradą poniżej 6,0-7,0L. Jak na auto o mocy 240KM, napęd 4x4 i 500Nm jest to rewelacja uważam.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Silnik nagrzewa się na pewno wolniej, bo ma wyższą sprawność, natomiast co do wnętrza to w dieslu nagrzewa się szybko, bo ma dodatkowe dogrzewanie.

 

Zimą po całej nocy -10,0st. fakt że auto w garażu po przejechaniu 2-3km leci już ciepło ładnie, miałem wcześniej benzynę fakt że auto 10 letnie ale jakoś nie zauważyłem, żeby się BiTDI jakoś wolniej rozgrzewało, inna sprawa, że mam webasto i jak nawet się go nie uruchomi to auto i tak samo automatycznie po odpaleniu silnika włącza sobie webasto i dogrzewa bez naszej wiedzy więc może dlatego robi się stosunkowo szybko ciepło.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja mam 240 Bi-Tdi. mieszkam w mieście liczącym 450.000 mieszkańców. Codziennie rano i popołudniu przejeżdżam odcinek drogi równy około 10 km w jedną stronę, więc jak ruszam i zanim silnik się nagrzeje to już jestem prawie na miejscu. Nogę mam średnią raczej na takich krótkich odcinkach unikam wciskania w pedał gazu bo po pierwsze mam zasadę, że nie wciskam jak silnik nie jest porządnie nagrzany jak również też nie ma i gdzie się rozpędzić. Jak pojeżdżę trochę po mieście to dopiero wtedy po przekroczeniu temperatury oleju 90 stopni (ciecz chłodząca w chłodnicy nagrzewa się szybciej niż olej w silniku), często powciskam trochę bardziej prawy pedał (czytaj gazu).

Spalanie u mnie mieści się w 10 litrach zawsze, natomiast na długiej trasie ponad 1000 km, spalanie mieści się zawsze w 6 litrach, pragnę też zauważyć, że przy prędkości 140 km/h na tempomacie spalanie wynosi bardzo mało bo zaledwie 7 l/100 km, więc na trasie jest na prawdę bardzo ekonomiczne, a jak jadę w trasę to zawsze pełną rodziną 4 osoby, pełen bagażnik i pełny bak paliwa na starcie. Zazwyczaj średnie spalanie po mieście mam 9 litrów. Klimatyzację mam włączoną cały czas, po prostu jej nie wyłączam, czy to na trasie czy to w mieście. A jadąc na trasie do 100 km/h spalanie może wynieść nawet i 5 l/100 km.

Filtr DPF wypala się u mnie bez jakichkolwiek oznak na wyświetlaczu prawie co 2 tygodnie (aktualny przebieg mam 37.000 km, auto z 2015 roku, więc jak widać jeżdżę mało, generalnie do pracy i z powrotem). Odnośnie filtra DPF (cząstek stałych) to nie mam z nim problemów (chociaż miałem obawy, bo to moje pierwsze auto z filtrem cząstek stałych) i nigdy nie zapaliła się na pulpicie żółta lampka, po prostu kiedy silnik i filtr wchodzi w procedurę wypalania filtra DPF to mając do dyspozycji w mieście kilkukilometrowy odcinek szybszej magistrali, gdzie dozwolona jest prędkość 70 km/h, to w przypadku kiedy zauważę, że filtr jest w trakcie wypalania, co można rozpoznać po podwyższonych obrotach biegu jałowego na około 1000 obr/min. oraz można też zauważyć, że włączyły się wentylatory z przodu za zderzakiem pod maską, to wtedy wyjeżdżam na tą magistralę w mieście i na ręcznie ustawionym biegu na 5 jadę tak ze 4-5 kilometrów na 5 biegu w przełożeniu ręcznym, obroty gdzieś w okolicy 2000 obr/min, prędkość około 80 km/h. i po przejechaniu tych powiedzmy 5 km filtr mam wypalony.

Płyn AdBlue około 10-11 litrów (pełny zbiorniczek) wystarcza u mnie na około 7-10 tysięcy kilometrów. Generalnie z autem nie mam problemów ani z silnikiem ani z zawieszeniem (felga 18" + zawieszenie z DCC), nic nie skrzypi i nic nie piszczy.

Choć przyznam się bez bicia, że na gwarancji przy przebiegu chyba nie całe 30.000 km miałem wymienianą na gwarancji sprężarkę klimatyzacji całą, bo skrzypiało szeleściło tylko łożysko i wymienili całą sprężarkę, z ciekawości zapytałem jaki koszt sprężarki klimatyzacji jeśli się skończy gwarancja to powiedzieli 750 euro + robocizna.

Z auta generalnie jestem zadowolony, jednocześnie ekonomiczne i sportowe jeśli chodzi o osiągi, i bardzo pojemne bo mam kombi.

 

DPF w tym aucie to zupełnie inna generacja niż w starszych autach - wypalanie odbywa się w międzyczasie zawsze kiedy są do tego odpowiednie warunki, nie trzeba jeździć autostradą po 30-40km aby procedura wypalania się zainicjowała. Sama jazda po mieście wystarcza bo auto czasem nawet sobie w korku wypala DPFa więc mit, że diesel raczej nie do miasta można sobie między... włożyć. Uważam, że obecnie DPFy przez to będą dużo trwalsze niż poprzednie generacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że nagrzewanie diesli to tragedia. W swoim drugim aucie mam 3L benzyne i 90 stopni ma już po 1 km. w zimie. ,a ciepłe powietrze leci już po 200 metrach. po wyjechaniu z garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wskaznik temperatury bo cie oklamuje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności