Skocz do zawartości

kubek197878

  • Zawartość

    355
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O kubek197878

  • Urodziny 18.07.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Kubek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poland

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM
  • Rok produkcji
    2016
  1. Wymiana oleju ile mogę przekroczyć?

    co do dpf to znacznie mniej teraz wypala, praktycznie tylko raz w tyg. nie jak na początku prawie codziennie. Czyli silnik musiał się ułożyć i dotrzeć, tak myślę...no chyba, że oprogramowanie wraz z przebiegiem zmienia coś hehe.
  2. Wymiana oleju ile mogę przekroczyć?

    ...na kompie został mi jednak jeszcze rok czyli jest ustawione LL na 30 tyś lub 2 lata.
  3. Wymiana oleju ile mogę przekroczyć?

    Panowie, a jak mam 25 tyś i ponad rok już olej w silniku to jak to jest bo mam wpisane, że co roku lub co 30 tyś. Nie jest to tak, że mam co roku wymieniać ? aczkolwiek sam olej tak na prawdę ma już 1,5 r. bo auto było znacznie wcześniej wyprodukowane, a sprzedane pod dłuższym czasie z placu. Dziwi mnie, ze na przeglądzie zerowym nie wymienili oleju. Ja i tak wymieniłem po 10 tyś nieoficjalnie acz miałem w planach już po 2 tyś.
  4. Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    a ja pozwoliłem sobie zrobić test kilku olejów i co zauważyłem... Zlałem do kubeczków po małej próbce takie oleje : 1.Valvo Vr1 5w50, 2.Penrite 10tenths 5w50, 3.VW 5w30 - ten niby oryginał - 2 z różnych sklepów- jest różnica w kolorze, 4.Motul 300V 10w40 - pozostałość z 2005 roku czyli jeszcze ten w pełni oryginał pachnący w metalowej bańce. 5.zużyty olej z paska od nowości zlany po 10 tyś, Wsadziłem to wszystko do zamrażarki na -10, -15 st. i wszystkie oleje zachowywały się podobnie ale już nie były tak płynne i przejrzyste jak przy 20 st. Co prawda Motul wydawał mi się najbardziej płynny. Ale co mnie zadziwiło na prawie wszystkich próbkach na dnie kubeczka zostało takie jakby mleko ale nie ma tego czegoś w Motulu ani też w oleju VW i tym zużytym z silnika. Natomiast Penrite ma tą mleczną maź. Co ciekawe Motul po tak długim czasie jest chyba najczystszy z nich wszystkich i taki klarowny, bezwzględnie widać tą jakość, a raczej która kiedyś była legendarna. Będę teraz testował te próbki na wysokie temperatury ale musze coś wymyśleć w jaki sposób.
  5. Szyba przednia oryginał czy zamiennik ?

    wymieniałem szybę w aucie które ledwo co wyjechało z salonu. Bałem się że coś porysują, poniszczą plastiki itd. ale o dziwo nawet pod lupką nic nie widać. Jedynie co to ciekawi mnie jak zdejmują stary klej żeby nie uszkodzić lakieru na który jest położony bo może potem korodować.
  6. Passat B8 Pomiar spalania

    a to cytat z artykułu na int. uśmiałem się do łez "Kolejny koszt to zużycie paliwa. Stanowi on ok. 25 proc. wszystkich kosztów utrzymania samochodu. Dlatego warto wybrać oszczędne auto. Oszczędne, a przy tym zapewniające dobre osiągi. Niektóre modele VW są w stanie przejechać nawet 1500 km na zbiorniku, po zatankowaniu do pełna. Oznacza to, że Passatem 2.0 TDI można dojechać np. z Warszawy do Gdańska, następnie do Zakopanego, w baku wciąż będzie wystarczająca ilość paliwa, aby wrócić do Warszawy. Jeszcze lepsze rezultaty (zasięg powyżej 1800 km na pełnym zbiorniku) można uzyskać Passatem, stosując się do zasad eco drivingu. Na liczącej 357 km trasie Warszawa-Gdańsk limuzyną VW z silnikiem 2.0 TDI i skrzynią DSG podczas jazdy testowej udało się nam uzyskać zużycie paliwa 3,6 l/100 km. Jeszcze większe wrażenie robi rezultat VW Tiguana 2.0 TDI. 150-konny SUV z napędem na cztery koła zużył zaledwie 4 l oleju napędowego na 100 km. Także benzynowe Volkswageny są oszczędne - up! z 90-konnym silnikiem 1.0 TSI zużył na tej trasie średnio 3,4 l paliwa na 100 km. Oznacza to, że pokonanie tym autem trasy Warszawa-Gdańsk kosztuje zaledwie 55 zł i to przy całkiem niezłej średniej prędkości. "
  7. Jakość tapicerki drzwi kierowcy (odkształcenie)

    heh, kiedyś też o tym pisałem bo mnie to zirytowało...
  8. Passat B8 Pomiar spalania

    U mnie b.podobnie ale zauważyłem chyba zależność od tego gdzie tankuje . Kiedyś tankowałem tylko na Orlenie tego lepszego diesla to mogłem zejść poniżej 5/100 na trasie tak przy 70-90/h Teraz ciężko mi poniżej 5.4 , na tej samej trasie, tankuje zwykłego diesla . Natomiast długodystansowe >1000-2000 km mam 6.1 ale znaczna przewaga miasta i trochę tam korków . Źle nie jest tym bardziej, że jak pamiętam w nowej octavii 1 (1.9 tdi) miałem w takich warunkach 5-5.2 /100.
  9. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    czy u was też jak chodzą wycieraczki to ta od kierowcy dobija do uszczelki bocznej przy szybie ?
  10. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    wszystko to dzieje się dla tego że podzespoły są z całej europy i chin. Potem to jest składane do kupy i wychodzi jak wychodzi bo nie jest to testowane długimi miesiącami jak kiedyś były auta. Tak dla ciekawskich to kilka komponentów elektrycznych pochodzi z polski np. moduł USB w schowku.
  11. Po pierwszym roku eksploatacji - ocena

    U mnie trochę spadła częstotliwość wypalania i jest znośnie, już się przyzwyczaiłem. Ja robię dziennie 15-30km ale dojazd mam 7km do pracy więc silnik zawsze niedogrzany. Jednak na samym początku była masakra . Aha i nie czekam z wypalaniem, po prostu przerywam i idę do domu. Jeżdżę na podwyższonych obrotach na biegu niż nakazuje komp. żeby szybciej silnik się nagrzewał - 1800 RPM i niżej nie schodzę bo też silnik podobno więcej sadzy produkuje. Zaświeciła mi się kontrolka dpf jeden raz przy przebiegu 500km od nowości.
  12. Po pierwszym roku eksploatacji - ocena

    dokładnie tyle samo zrobiłem i też jestem zadowolony ale nie wiem kto projektował soft do keyless i potem kto to testował skoro autem można odjechać bez kluczyka i jeździć ile się da. Zdarzyło mi się, że odjechałem bez kluczyka, który został w torebce żony, a nie zauważyłem ostrzeżenia. Żadnego brzęczenia ani hamowania, a przecież można to wprowadzić do softu. Dla złodzieja wymarzony gadżet .
  13. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    massakra jednym słowem, ja smarowałem tuleje ale poliuretanowe w sportowym aucie bo skrzypiały, ale w nowym aucie ?widocznie poszli na koszty i robią z taniej gumy albo poliuretanu.
  14. Podwyższone wolne obroty

    wypalanie DPF ?
  15. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    ja mam w obu klamkach przednich po jednym malutkim odprysku ale trzeba się przyjrzeć i tylko w jednym miejscu. Na razie tego nie reklamuje .
×