Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Czy i ile oleju musieliście dolewać do Waszych silników? Ja na 20k dolałem już 1l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek, a jak to sprawdziłeś, że musisz dolać? Info wyszło na kompie czy sprawdzałeś na bagnecie?

Ja mam przebieg 17500 km. Oleju jeszcze od nowości nie wymieniałem, zrobię to za jakieś 2500 tys. km.

Dolewki też nie miałem potrzeby robić od nowości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do przeglądu dolałem 0,5 litra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi 2 razy już pokazał komp -> sprawdź poziom oleju i wtedy dolałem po 0,5l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem przyspieszenia 100-150 8s, 100-200 21s ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 12 tyś wlałem prawie litr, nie jest to dużo biorąc pod uwagę, że ponad połowa przebiegu to autostrady z prędkościami "ponadprzecietnymi". W accordzie i i40 zdarzało mi się wlewać więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to spoko. To mniej więcej tak jak ja. Też właściwie większość to szybka autostrada :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dzisiaj informacje z serwisu, że w naszym silniku mieści się 4,6 litra oleju. Czy ktoś może to potwierdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Niemczech mam kartke z wymiany oleju u mnie, gdzie jest napisane ze 4.6 l, jak wszystkie inne diesle 2.0 tdi, na tej kartce dodatkowo jest napisane ze olej mozna wymienic tylko spuszczajac dolem przez korek, nie wolno odsysac, pozd.

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj troche poszalalem, pojechalen do Monachium, i w drodze powrotne A95 na Garmisch 257 km/h, niestety musialem zwolnic, troche byl za duzy ruch bo to jakos 18 godzina byla, nie moglem poradzic sobie z komorka, nie moglem zlapac ostrosci, i jeszcze trafic w migawke, porazka, jechalem jeszcze na lekkim zakrecie i lipa. wezme normlany aparat i zobacze jak to wyjdzie, moze go jakos przymocuje co by nie prowadzic 1 reka, choc to bardzo nie przeszkadza. Szczerze powiem, przy 250 to juz lekko czuc predkosc, ale samochod bardzo stabilny, zero niepewnosci na drodze, super sprawa, jak poradze sobie z nagraniem to wrzuce na youtube, pozd.

 

w wolnej chwili zrobie testy ile przeklamuje licznik, ale do 100 jak patrze to jakies 3 km u mnie na radarze na drodze, przeloze navi z drugiego samochodu i wtedy dokladnie sprawdze.

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja chcę kupić z takim motorem Alltracka i go dłubnąć ,tak jak jeden z kolegów na 300kucy i 580nM.Ciekawe ,czy wywali korbę bokiem.Co myślicie? Ktoś coś wie na ten temat? Skrzynia jest do 600nM ,nie wiem jak motor i inne.Ale ABT zrobiło przecież 300kucy i 600nM i nic nie pisze o zmianach mechanicznych.Podobno prasówki mają podniesioną moc do 270km,dlatego Zachar wykręcił takie dobre czasy w testach 0-100

Edytowane przez tomek131

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w wolnej chwili zrobie testy ile przeklamuje licznik, ale do 100 jak patrze to jakies 3 km u mnie na radarze na drodze, przeloze navi z drugiego samochodu i wtedy dokladnie sprawdze.

 

Ciekawym sposobu na to dokładne sprawdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sposob jest bardzo prosty, navi ktora pokazuje predkosc z jaka jedziesz. stala predkosc np 100 km/h przez dluzszy odcinek , zeby opoznienia nie wplywaly na wynik, tyle., albo kupujesz takie urzadzonko, nie wiem jak sie nazywa co ma Zachar, co pokazuje w czasie rzeczywistym predkosc, ale troche drogie jest, pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sposob jest bardzo prosty, navi ktora pokazuje predkosc z jaka jedziesz. stala predkosc np 100 km/h przez dluzszy odcinek , zeby opoznienia nie wplywaly na wynik, tyle., albo kupujesz takie urzadzonko, nie wiem jak sie nazywa co ma Zachar, co pokazuje w czasie rzeczywistym predkosc, ale troche drogie jest, pozd

 

Każdy GPS podaje prędkość z dokładnościa min 0,2km/h a to co posiada Zachar do Racelogic, też gps tylko że z większą częstotliwością probkowania co pozwala na dokładniejsze pomiary przyspieszenia w funkcji czasu.

 

Akurat w VW ECU wie dość dobrze jaka jest przwdziwa prędkość, wystarczy sprawdzić ustawiając na tempomacie stówke, zrobić reset prędkości średniej i po kilkudziesięciu sekundach średniej będzie ok 92km/h, tyle samo wskaże GPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sposob jest bardzo prosty, navi ktora pokazuje predkosc z jaka jedziesz.

 

Tak, tak - dane z GPS i dokładność. Uśmiałem się jak norka.

 

Po pierwsze, jeśli nie mówimy o urządzeniach geodezyjnych czy innych specjalnego przeznaczenia, to będziemy mieli dużo szczęścia, jeśli jego dokładność pomiaru będzie wynosiła 2m (w rzeczywistości jest dużo gorzej). No i teraz: jadąc 100km/h przebywa się w ciągu sekundy circa 28m. Jeśli pomiar jest co sekundę, a licznikowa prędkość to 100km, to z odczytu urządzenia po sekundzie może wyjśc 26-30m, a to w przeliczeniu na prędkość daje 94-108km/h, tak więc prędkość chwilową z GPS możemy sobie wsadzić w... buty.

 

No ale nie o tym pisałeś, więc przeanalizujmy drugi przykład: jedziemy przez dłuższy czas ze stałą prędkością 100km/h, przejeżdżamy kilometr, dwa lub więcej, więc dwa metry w tę czy tę nie robi różnicy. Niby dobrze, ale tylko niby, bo pomiar będzie dobry wyłącznie wtedy, gdy przejechany odcinek będzie idealnie prosty! Jeśli gdzieś po drodze był łuk, to znów możemy sobie pomiar wsadzić w buty, bo GPS policzy odległość pomiędzy końcowymi odcinkami (w linii prostej, rzecz jasna), a rzeczywiście przebyta droga jest zupełnie inna, więc mówienie o dokładności to bzdura.

 

PS Używałem GPS w telefonie do rejestracji podczas żeglugi. Na morzu nawet 100m w tę czy tę nie robi różnicy - ważne by z grubsza zaznaczył i żeby było widać wykonane zwroty. Program rejestrujący był ogólnego przeznaczenia, więc rejestrował też wysokość. Uśmialiśmy się wieczorem, gdy się okazało, że w niektórych momentach byliśmy 12m pod poziomem morza, a czasem 30m ponad poziomem morza. Owszem, fala była, ale nie aż taka.

 

PS2 Zachar to miły facet i gawędziarz, ale nie brałbym zbyt serio jego wywodów technicznych, bo już kiedyś zauważyłem, że jak czegoś nie wie, to po prostu zmyśli.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

...

 

Napisałem, powyżej, że Zachar to gawędziarz, a sam zamiast odpowiedzieć rzeczowo jak Ty... ale com napisał, napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, jeśli nie mówimy o urządzeniach geodezyjnych czy innych specjalnego przeznaczenia, to będziemy mieli dużo szczęścia, jeśli jego dokładność pomiaru będzie wynosiła 2m (w rzeczywistości jest dużo gorzej). No i teraz: jadąc 100km/h przebywa się w ciągu sekundy circa 28m. Jeśli pomiar jest co sekundę, a licznikowa prędkość to 100km, to z odczytu urządzenia po sekundzie może wyjśc 26-30m, a to w przeliczeniu na prędkość daje 94-108km/h, tak więc prędkość chwilową z GPS możemy sobie wsadzić w... buty.

 

 

GPS ustala prędkość nie na podstawie przemieszczenia w czasie a korzystając z efektu dopplera.

Pomyliłem się z dokładnościa, GPS spokojnie utrzymuje 0,2m/s a nie km/h co daje 0,7km/h dokładności. To wystarczająco by sprawdzić dokładność prędkościomierza w samochodzie który okłamuje w oklicach 10km/h przy 100km/h, nikogo nie obchodzi czy przy 100 jest dokładnie 90,1 czy 90,2km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GPS ustala prędkość nie na podstawie przemieszczenia w czasie a korzystając z efektu dopplera.

 

Nie mówisz chyba o odbiornikach montowanych w telefonach czy nawigacjach samochodowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może byście Panowie przeszli do innego wątku i rozmawiali na temat gps? Nijak ma się to do biTDI...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja chcę kupić z takim motorem Alltracka i go dłubnąć ,tak jak jeden z kolegów na 300kucy i 580nM.Ciekawe ,czy wywali korbę bokiem.Co myślicie? Ktoś coś wie na ten temat? Skrzynia jest do 600nM ,nie wiem jak motor i inne.Ale ABT zrobiło przecież 300kucy i 600nM i nic nie pisze o zmianach mechanicznych.Podobno prasówki mają podniesioną moc do 270km,dlatego Zachar wykręcił takie dobre czasy w testach 0-100

 

Ja bym "przedłubał na 370kucyi 600 niutków" tylko po co i w jakim celu. Te max "niutki" są w bardzo wąskim zakresie obrotów-750, potem krytycznie spadają i głównie wytwarzane sa przez turbospręzarke wysokiego cisnienia. Co z temperaturą gazów spalinowych ,temperaturą bloku turbospręzarki, wpływem zwiększonego ciśnienia doładowania, które i tak jest jedne z wyższych, wałem napędowym tylnej osi, sprzegłem haldex, kołem dwumasowym? Na te pytania musisz sam sobie odpowiedzieć, w końcu Twoja fura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności