Skocz do zawartości

Arnal_tp

  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Arnal_tp

  • Urodziny 10.10.1972

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    śląsk

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2015
  1. W ramach "gwarancji mobilności" dostałem Toyotę Avensis z wypożyczalni.
  2. Mam prawie 60 tyś i pierwsza żółta kontrolka EPC. Auto przeszło w tryb awaryjny: dodawanie gazu nie dawało efektu. Po wyłączeniu/włączeniu silnika problem ustał. Instrukcja niewiele wyjaśnia. Ktoś ma jakieś doświadczenie z świecącym EPC?
  3. Niestety u mnie po aktualizacji, pojawiły się znacząco inne kolory na ekranie i na AID. Na AID wg mnie kompletnie "zmaszczony" jakiś taki zielonkawy i kolorystycznie zupełnie nie pasujący do pozostałych elementów ;-(
  4. I tutaj muszę się niechętnie zgodzić. Jeżeli ktoś nie celuje w silnik BiTdi to powinien rozważyć inne marki. Dla mnie to wyłącznie 240 koni i 500 niutków skłoniło by mnie do ponownego zakupu B8. Radość z jazdy niestety cierpi przez zawieszenie: głośnie i nieprecyzyjne. Resztę można znaleźć u konkurencji..... Tak jak ktoś napisał nawet w Kia czy Hyundai.
  5. Ile masz przebiegu? U mnie szarpanie z 4 na 3 ma miejsce od początku i serwis nie ma na to żadnego lekarstwa. Usłyszałem nawet, że moje szarpanie to jest "nic, musiałby Pan zobaczyć u innych" Nie wiem czy się śmiać czy płakać?
  6. Wymiana gum nic nie daje, wprost przeciwnie. Moje subiektywne odczucie jest takie, że po wymianie jest gorzej....
  7. Nie rozumiem jak można sobie tak utrudniać życie. Dobra karta 32gb kosztuje coś około 50-70 dych. Ściągam aktualizacje, rozpakowuje na kartę, karta do auta 30-40 minut i gotowe.
  8. Nie ma co zgłaszać, nawet instrukcja mówi, że może zgasnąć gdy zatrzyma się lub jeszcze toczy....
  9. I to jest podstawowa wada w B8. W każdym, KAŻDYM innym samochodzie, którym jeździłem SS aktywował się w ułamkach sekund PO zatrzymaniu pojazdu. Nie wiem co za idiota w VW zaprogramował to tak, że potrafi zgasnąć gdy koła się jeszcze toczą. Już dwukrotnie zdarzyło mi się, że dojeżdżając do ronda auto zgasło przed samym zatrzymanie się, a po dodaniu gazu, zamiast zapalić ponownie, wyświetlił mi komunikat "uruchom silnik manualnie". Wtedy naciśnięcie przycisku Start/Stop nic nie daje, najpierw "przestaw dźwignię w pozycję n lub p. W dużym ruchu to prosta droga do spanikowania przez mniej doświadczonego kierowcę...
  10. Po 12 tyś wlałem prawie litr, nie jest to dużo biorąc pod uwagę, że ponad połowa przebiegu to autostrady z prędkościami "ponadprzecietnymi". W accordzie i i40 zdarzało mi się wlewać więcej.
  11. Racja, kilkuletnia Skoda Fabia jaka dostałem jako zastępcze auto miała cichsze (czytaj zupełnie ciche) zawieszenie w porównaniu z B8. Tłumaczenie "doradców serwisowych" że tak ma być trzeba tępić bezwzględnie!
  12. Podpisuję się pod tym "obydwoma rękoma" Zrobiłem od grudnia ponad 12k km i jednoznacznie mogę stwierdzić, że silnik jest więcej niż świetny: osiągi pozwalają na bezstresowe wyprzedzanie właściwie w każdej sytuacji, czas osiągnięcia przelotowej prędkości rzędu 200-220 na niemieckich autostradach więcej niż wystarczający, nie wspominając o prędkości maksymalnej (licznikowej) 250km/h !! A wszystko to przy doskonałym średnim spalaniu (ostatnia trasa: 2370km, średnia prędkość 131km/h; 9,1 l/100km). Inny przykład: ponad 380 km lokalnymi drogami (prędkość max 110km/h) średnie spalanie wskazane przez komputer 5,6 l/100. Głośność: jeżeli ktoś jeździ samochodem nie włączając radia to może się zgodzę że benzyna ma przewagę, ja lubię jednak cieszyć się muzą w aucie, Dynaaudio może nie jest sprzętem dla audiofila ale daje radę skutecznie zagłuszyć każdy odgłos silnika. A tak poważniej to poruszając się w "rozsądnych" zakresach obrotów to silnika prawie nie słychać. Dziki_pl przywołał A6 jako alternatywę ("znośna wycena", rabaty, sraty) Jak ktoś zaoferuje mi nową A6 ze zbliżonym wyposażeniem co moja B8 i mocą ponad 200KM za mniej niż 300k to chciałbym to zobaczyć, bo do tej pory jak bym nie liczył to za każdym razem zbliżam się do 400k Jasne, że B8 ma wady: główna to stosunkowo głośne zawieszenie z tyłu ale wybierając spośród: Mazdy 6, Mondeo i Superba to doszedłem do wniosku, że jest to dobry wybór i po 3 miesiącach nadal utwierdzam się w tym przekonaniu. Każdemu, kto poszukuje auta idealnego polecam konsultację ze specjalistą.
  13. Wg serwisu to jest normalne. Wg mnie to jest idiotyzm... ale cóż....
  14. Opcja raczej niemożliwa ze względów bezpieczeństwa. Wyobraź sobie sytuację: jedziesz jakiś czas z ACC, samochód hamuje/przyspiesza. Potem przekraczasz 160 i "blokujesz" prędkość np 180. Zbliżasz się do poprzedzającego Cie pojazdu i może się zdarzyć, że zbyt późno przypomnisz sobie, że to już nie ACC, a "zwykły" tempomat.... Nie zmienia to faktu, że te 160 to prędkość "z czapy". Gdyby było chociaż 180.....
  15. Zamiast Passata kupiłem za 152tys. Hondę CR-V 1.6 160KM diesel. Minął prawie rok czasu, gdy nią jeżdżę i oprócz piszczących hamulców (klocki do wymiany) problemów zero. Volkswagen powinien uczyć się od Hondy, jak produkować niezawodne samochody. Nie będę komentował wyglądu środka tej hondy, bo każdy ma swój gust ale silnik jak już osiągnie po pół godzinie "autostradową" prędkość zagłusza myśli wraz z pozostałą "orkiestrą" dźwięków
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności