Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, dorzucę tu coś od siebie.

Kilka miesięcy temu byłem u kolegi Wagena na aktywacji paru bajerów VCDSem i przy tej okazji pokazał mi, że był zalogowany błąd dotyczący ogrzewania kamery albo radaru - nie pamiętam teraz dokładnie czego. Prawdę mówiąc zignorowałem tę sprawę ale ASO podczas przeglądów nic też nie mówiło na ten temat.... Tak jak mówię nie pamiętam dokładnie teraz czy chodziło o podgrzewanie kamery na szybie czy też radaru ale faktem jest, że przynajmniej dla jednego z tych elementów takie "ogrzewanie" istnieje.

Co więcej, podczas początków tej zimy już kilkukrotnie dostałem komunikat o tym, że radar nie działa z powodu braku widoczności i chodziło właśnie o to, że był oblodzony bądź ośnieżony. Od razu połączyłem te dwa fakty.

 

Co więcej - muszę powiedzieć, że nie przypominam sobie ani razu poprzedniej zimy abym taki komunikat dostawał i prawdę mówiąc byłem cały czas w przekonaniu, że radar ma właśnie jakieś swoje podgrzewanie. Niezależnie od tego jaka była zima rok temu powinienem przynajmniej raz zauważyć taką sytuację a jednak nie przypominam sobie absolutnie aby radar komunikował brak widoczności przy niskiej temperaturze i padającym śniegu.

Nie chcę się z nikim wykłócać czy ten radar ma podgrzewanie na 100% czy też nie bo oczywiście sam w 100% nie jestem tego pewien ale czy też Wy jesteście z drugiej strony całkowicie pewni, że na pewno tego podgrzewania nie ma? A może ono po prostu nie działa?

 

Wagen - czy pamiętasz może przypadkiem ten komunikat błędu, który wyświetlał się u mnie? Czego on dotyczył?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie - zobaczcie co jeszcze znalazłem.

 

vw_12207499986_dbceaf2b44_o.jpg

 

Na zdjęcie radaru dla VW jest zaznaczony "Heater element" - czyli jednak ten radar ma chyba ogrzewanie!

Edytowane przez matteo84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy paruje Wam przednia szyba? Ja muszę ręcznie ustawiać kierunek i siłę nadmuchu, bo u góry szyby widać parę, trochę powyżej lini wzroku. W żadnym aucie tego nie miałem a tu takie coś...

 

Może masz ustawione w menu (środkowe pokrętło - menu) opcję nawiewu - łagodnie lub jakoś podobnie. Ja przestawiłem na średnio (jest jeszcze mocno czy jakoś tak) i na razie nie paruje. Jak pojeżdżę dłużej to powiem czy definitywnie pomogło. Dodam, że nie czuję jakoś istotnie silniejszego dmuchania, ale efekt zauważyłem. Ta zmiana nie oznacza zatem włączenia jakiejś wichury, ale lekko mocniej widocznie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie - zobaczcie co jeszcze znalazłem.

 

[ATTACH=CONFIG]149958[/ATTACH]

 

Na zdjęcie radaru dla VW jest zaznaczony "Heater element" - czyli jednak ten radar ma chyba ogrzewanie!

 

Po pierwsze, to nie jest ten radar. W Passacie jest płaska antena i jest ona również podgrzewana. Np. w moim aucie widać (w VCDS) że jest aktywowane ogrzewanie anteny radaru. Problem tylko w tym, że antena/radar jest za znaczkiem z logo, a ten nie jest już podgrzewany i to na nim gromadzi się warstwa śniegu. Radar z anteną kulową (np. Audi) jest wystawiony bezpośrednio bez żadnej przesłony przed nim, więc śnieg ma szanse szybciej stopnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze, to nie jest ten radar. W Passacie jest płaska antena i jest ona również podgrzewana. Np. w moim aucie widać (w VCDS) że jest aktywowane ogrzewanie anteny radaru. Problem tylko w tym, że antena/radar jest za znaczkiem z logo, a ten nie jest już podgrzewany i to na nim gromadzi się warstwa śniegu. Radar z anteną kulową (np. Audi) jest wystawiony bezpośrednio bez żadnej przesłony przed nim, więc śnieg ma szanse szybciej stopnieć.

 

Dzięki za wyjaśnienie.

Zapewne masz racje, ten wspomniany przeze mnie radar był być może montowany w innych modelach VW, być może na rynek USA a na pewno był montowany w AUDI (wyszukałem w internecie to info).

 

Potwierdzasz jednak, że nasz płaski radar ma również ogrzewanie. Skoro pamiętam komunikat błędu związany z ogrzewaniem w moim aucie to być może to jest jednak przyczyną tego, że znaczek pozostaje oblodzony mimo, że nie pozostaje on w bezpośrednim kontakcie z samym radarem...

Kto wie czy u innych nie ma tego samego błędu?

Edytowane przez matteo84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych, ale w moim tak to wygląda:

ST 13 (Komponent:ACC BOSCH MQB H04 0192)

Adaptacja -> IDE01795-Ogrzewanie soczewki,ON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może masz ustawione w menu (środkowe pokrętło - menu) opcję nawiewu - łagodnie lub jakoś podobnie. Ja przestawiłem na średnio (jest jeszcze mocno czy jakoś tak) i na razie nie paruje. Jak pojeżdżę dłużej to powiem czy definitywnie pomogło. Dodam, że nie czuję jakoś istotnie silniejszego dmuchania, ale efekt zauważyłem. Ta zmiana nie oznacza zatem włączenia jakiejś wichury, ale lekko mocniej widocznie daje.

 

U mnie też pojawia się problem parowania przedniej szyby w trybie AUTO. Tam są trzy moce nawiewu, przy łagodnej paruje, przy pośredniej czasem również się to zdarzy, natomiast przy najmocniejszym nawiewie w trybie AUTO jest znowu jest głośno i robi się delikatna zawierucha.

Przy manualnym nawiewie problem przechodzi. Dodam, że jestem świeżo po serwisie i były wymieniane filtry.

Od siebie jeszcze dodam jedno spostrzeżenie odnośnie nawiewu. Jechałem ostatnio bardzo długą trasę w 4 osoby, tryb AUTO, każdy z przodu nastawił sobie swoją temperaturę, tył to samo, ale różnice wynosiły maksymalnie 1 stopień. Po paru godzinach doszło do takiej sytuacji, że pasażerowie na tyle mieli ustawione chyba ze 25 stopni, my z przodu 20, ale u nich niestety było lodowato. Ponoć było czuć, że bokami idzie zimne powietrze, z tunelu środkowego również szło zimne powietrze. Pomogło zsynchronizowanie temperatury w całym aucie, po chwili zrobiło się ciepło. Jednak znowu własne ustawianie temperatury spowodowało, że z tyłu było po prostu zimno. Opisywana sytuacja była świeżo przez przeglądem, oczywiście serwis nic nie znalazł, po serwisie sytuacja powtórzyła się.

Także trochę słabo to wygląda, do tej pory nie miałem takich problemów w innych autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z szanownych kolegów forumowiczów wymieniał olej w mechatronice suchego DSG7 DQ200? Da się to zrobić bez ryzyka uszkodzenia? Ma to sens?

Zachwyciłem się DSG w 1.8 TSI a teraz zastanawiam się ile lat pojeździe zadowolony.

Dzięki,

Dobrego Nowego Roku!

Edytowane przez lordjoker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z szanownych kolegów forumowiczów wymieniał olej w mechatronice suchego DSG7 DQ200? Da się to zrobić bez ryzyka uszkodzenia? Ma to sens?

Zachwyciłem się DSG w 1.8 TSI a teraz zastanawiam się ile lat pojeździe zadowolony.

Dzięki,

Dobrego Nowego Roku!

powiedz, czy jak jedziesz praktycznie 5 km na godzinie i samochód się toczy masz jakieś drgania? to chyba wada skrzyni i do Aso nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas - w zależności czego słucham - Discovery Pro doprowadza mnie do szału wstawiając przerwy między odtwarzane utwory.

Jedyne znane mi rozwiązanie to zrzucenie całej płyty do jednego pliku .flac, ale wtedy nie dostaniemy informacji o aktualnie odtwarzanej ścieżce.

Najlepsze jest to, że dopłaciłem ileś tam do DP, a tymczasem to Discovery Media gra jak należy!

Czy ktoś może to potwierdzić?

A może ktoś znalazł rozwiązanie na gapless playback w DP?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś z różnych mediów? (tj. CD/USB/SD/dysk wewnętrzny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz, czy jak jedziesz praktycznie 5 km na godzinie i samochód się toczy masz jakieś drgania? to chyba wada skrzyni i do Aso nie?

 

jeśli masz już zapiętą dwójkę to niestety ale jest to powszechny mankament 7 biegowej DSG. Zespół sprzęgieł lub mechatronika. Najsensowniej wymienic oba ta podzespoły. Jak masz gwarancję to luzik, jak nie - to jak bym olał i myslał o zmianie samochodu

Ćwiczyłem to i po wymianie objawy ustały na miesiac. Potem to samo. W kolejnym samochodzie B8 z taką samą skrzynia te same objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli masz już zapiętą dwójkę to niestety ale jest to powszechny mankament 7 biegowej DSG. Zespół sprzęgieł lub mechatronika. Najsensowniej wymienic oba ta podzespoły. Jak masz gwarancję to luzik, jak nie - to jak bym olał i myslał o zmianie samochodu

Ćwiczyłem to i po wymianie objawy ustały na miesiac. Potem to samo. W kolejnym samochodzie B8 z taką samą skrzynia te same objawy.

 

Nie nastraja to optymistycznie. Po jakim przebiegu pojawily sie takie problemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od NOWOŚCI.

auto ma przebieg 1400km i głównie na wstecznym pojawia się drżenie, teraz doszedł jakiś puk jak zmieniam na wsteczny bieg.

auto lekko zaczyna drżeć głównie przy maksymalnym skręcie kierownica i dojeżdżaniu do przeszkody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie od NOWOŚCI.

auto ma przebieg 1400km i głównie na wstecznym pojawia się drżenie, teraz doszedł jakiś puk jak zmieniam na wsteczny bieg.

auto lekko zaczyna drżeć głównie przy maksymalnym skręcie kierownica i dojeżdżaniu do przeszkody.

 

Mam kilkudniowe auto z przebiegiem 500km, nic takiego nie zauwazylem, ale sprawdze dokladnie jak to wyglada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie nastraja to optymistycznie. Po jakim przebiegu pojawiły się takie problemy?

 

Potwierdzam, od nowości. No może po jakimś 1000 km. I zabawa się zaczyna. Serwis twierdzi, że wydziwiasz, a Ciebie krew zalewa, bo wydałeś kupę kasy, albo tez zostałeś namówiony na Easy Drive (nigdy, przenigdy nie pakujcie się w to). Tak czy inaczej potem będzie tak : zespół sprzęgiel. Poprawa na 2 tygodnie i od nowa. Wtedy po kilku tygodniach argumentacji ugrasz mechatronikę, na która będziesz czekał, jak masz szczęście 2 tygodnie, jak maja Cie gdzieś to półtora miesiąca, do tego wymienia Ci znów zespół sprzęgieł, bo te elementy powinno sie wymieniac razem. I będzie dobrze. Na miesiac. I od nowa. Ta skrzynia tak ma. 98% ludzie uznaje, ze tak ma być, bo Pan z serwisu tak powiedział. 6 stopniowe DSG działa super. To tak na marginesie. A tych sprzedawców od 7 stopniowego DSG to bym wieszał na drzewach. Mnie zapewniano przy kupowaniu B8 ze to jest już inna generacja niż w B7. Pituś bajduś. O Easy drive? Chętnie opowiem. O wsparciu, a raczej fikcji a nie wsparciu ze strony leasingu, jak życie zmusza Cie do rezygnacji. Droga przez mękę. Nigdy więcej Easy Drive.

Lordjoker - widzę, że masz identyczne zestawienie silnika i skrzyni. Muł na maksa prawda? Dla tej skrzyni jest mega przycięta moc. Po co? Aby skrzynia się nie rozleciała. Było o tym na forum kilka razy. Niestety. Jak masz 4 letnią gwarancję to pół biedy. Vagasa juz chyba nie oferują. Vagas to zło. W B7 miałem naprawy z Vagasa - generalnie traktują Cie w serwisie jak złodzieja.

Edytowane przez mabesto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FaktyczniA ta skrzynia to jakiś shit. Nie wiem czy ktoś z nia nie ma problemów. Czy ja wyolbrzymiam. Gdybym wiedział wziąłbym diesla. Nawet 150 który faktycznie chyba lepiej sie zbiera ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no proszę was... jak słyszę te gadki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FaktyczniA ta skrzynia to jakiś shit. Nie wiem czy ktoś z nia nie ma problemów. Czy ja wyolbrzymiam. Gdybym wiedział wziąłbym diesla. Nawet 150 który faktycznie chyba lepiej sie zbiera ....

 

Moj Passat ma 20k przejechane, narzekam na wiele innych rzeczy ale na pewno nie na silnik/skrzynie - chociaz musze przyznac, ze 'dbam' o to zeby np. nie probowal jechac 5km/h na polsprzegle na dwojce itp.

co do mocy jesli ktos kupuje passata zeby 'poszalec' hmmm to chyba wybral zla marke/model.

ciekawa propozycja (na 99% moje nastepne auto!!) i niezle wyceniona jest Ford Mustang 5.0 w automacie 431KM za..190k.

co do easy drive to tez jestem zadowolony. auto kupilem z przedluzona gwarancja do 4 lat. jeszcze 2 lata i 10 miesiecy i diler je zabiera i nie musze sie niczym martwic.

co do jakosc/cena - auto o jakies 20-30k drozsze niz faktycznie warte...

diesel 150km (diesla o takiej mocy mialem w poprzednim aucie) faktycznie ma sie wrazenie, ze sie lepiej 'zbiera' ale to przez turbodziure diesla. dlugo dlugo nic, potem silnik dostaje kopa ktorego odbieramy jako 'super przyspieszenie' ale zaraz konczy sie obrotomierz i po zabawie. dziwnie bylo mi sie przesiasc z diesla na benzyne ale patrzac teraz na tedeiki zostajace spod swiatel to widze z jaka latwoscia benzynka ciagnie do przodu.

oczywiscie wszystko jest moja subiektywna opinia

pozdrawiam

Edytowane przez marcin232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam, od nowości. No może po jakimś 1000 km. I zabawa się zaczyna. Serwis twierdzi, że wydziwiasz, a Ciebie krew zalewa, bo wydałeś kupę kasy, albo tez zostałeś namówiony na Easy Drive (nigdy, przenigdy nie pakujcie się w to). Tak czy inaczej potem będzie tak : zespół sprzęgiel. Poprawa na 2 tygodnie i od nowa. Wtedy po kilku tygodniach argumentacji ugrasz mechatronikę, na która będziesz czekał, jak masz szczęście 2 tygodnie, jak maja Cie gdzieś to półtora miesiąca, do tego wymienia Ci znów zespół sprzęgieł, bo te elementy powinno sie wymieniac razem. I będzie dobrze. Na miesiac. I od nowa. Ta skrzynia tak ma. 98% ludzie uznaje, ze tak ma być, bo Pan z serwisu tak powiedział. 6 stopniowe DSG działa super. To tak na marginesie. A tych sprzedawców od 7 stopniowego DSG to bym wieszał na drzewach. Mnie zapewniano przy kupowaniu B8 ze to jest już inna generacja niż w B7. Pituś bajduś. O Easy drive? Chętnie opowiem. O wsparciu, a raczej fikcji a nie wsparciu ze strony leasingu, jak życie zmusza Cie do rezygnacji. Droga przez mękę. Nigdy więcej Easy Drive.

Lordjoker - widzę, że masz identyczne zestawienie silnika i skrzyni. Muł na maksa prawda? Dla tej skrzyni jest mega przycięta moc. Po co? Aby skrzynia się nie rozleciała. Było o tym na forum kilka razy. Niestety. Jak masz 4 letnią gwarancję to pół biedy. Vagasa juz chyba nie oferują. Vagas to zło. W B7 miałem naprawy z Vagasa - generalnie traktują Cie w serwisie jak złodzieja.

 

Ktora to skrzynia sucha ? Jakie oznaczenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FaktyczniA ta skrzynia to jakiś shit. Nie wiem czy ktoś z nia nie ma problemów. Czy ja wyolbrzymiam. Gdybym wiedział wziąłbym diesla. Nawet 150 który faktycznie chyba lepiej sie zbiera ....

 

W zadnym razie 2.0 TDI 150KM nie zbiera sie szybciej od 1.8. Przed zakupem jezdzilem 1.8 TSI, oraz 2.0 TDI 150 & 190. Wersja 150KM to muł . Co innego 190KM - ten daje rade.

 

Czytajac wczesniejsze twoje posty, zaczynam sie zastanawiac czy faktycznie uzytkujesz B8, czy siejesz propagande.

 

Bywali w tym dziale i tacy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności