Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem w http://shinefactory.pl Bardzo sensowni ludzie. Zostawiłem auto na 3 dni.

 

też robiłem u nich już z 5 moich aut. jak tylko odbiorę mojego B8 to również odstawiam auto na detailing. dają radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zamówiłem B8 więc podzielę się uwagami.

Prywatnie: F126p/F125p/CC900/Astra/AudiA4/Jeep XJ/

Służbowo : Focus/Touran 1.9TDI/Passat B6-140KM- 4motion/V60

W 2012 po złych doświadczeniach z B6 musiałem odpocząć od VW i po 4 latach nastąpi powrót , mam nadzieję że udany.

Ostatnio użytkowałem V60. R5/163KM/400NM/AT6/kinetic (coś pomiędzy TL I CL w passku)

Plusy:

+Silnik , przepiękne brzmienie szczególnie w połączeniu z tradycyjną AT, (prywatnie dla poprawy humoru używam wolno-ssącej benzynowej czterolitrowej R6/178KM)

+Design (przed FL) zewnętrzny nr 1 w klasie , po FL już nie jest tak ciekawie

+Komfort amortyzacji,

+Pozycja za kierownicą, wszystkie zegary i wskaźniki widoczne z 1 minusem (ale to w minusach)

+W pełni akceptowalne podstawowe audio przy pełnej głośności , basy wysokie 75% nic nie dudni, brak rezonansów , źródło MP3/CD,

+Absolutny brak zużycia tapicerki (kinetic) czarna 1 x prana karcher waga kierowcy 95 kg , dywaniki welurowe od nowości 4lat 200kkm ! bez większych śladów zużycia !

+Dobre materiały tapicerskie na górnej części deski rozdzielczej i obiciach drzwi,

+xenon światła drogowe

+Serwis (Karlik-Baranowo)

 

Minusy

- Brak weluru w kieszeniach drzwi ,

- design deski rozdzielczej trochę za smutny , trochę w stylu renault i znudził się po 4 latach

-włącznik świateł , niby umieszczony identycznie jak w passku ale zasłonięty przez wieniec kierownicy denerwujące podczas włączania tylnych p.mgielnych ,

-czarny lakier bazowy b. wrażliwy na zarysowania na myjniach mechanicznych,

-przednia szyba widoczne smugi od pracy wycieraczek ,

-trochę za mały bagażnik

-brak przednich świateł przeciwmgielnych i tym samym możliwości statycznego doświetlania zakrętów

 

-awarie :

-ok. 70 kkm, głośna praca mechanizmu przednich wycieraczek

-ok. 100 kkm przepalony bezpiecznik gniazda 12v w tunelu środkowym.

-przy ok. 130kkm ubytek płynu chłodniczego wymiana uszczelki pod głowicą regeneracja głowicy przez ASO (Karlik-Malta)

-przy ok. 150kkm i 3 latach wymiana akumulatora (zwarcie wew), oraz wymiana żarówek xenon ze względu na spadek skuteczności - niestety brak świateł do jazdy dziennej dał o sobie znać

 

Co wybrać :

Alternatywą dla HL/190KM/DSG/4motion/pakiet business /indium było V60 crosscountry kinetic/ R5/190KM/420NM/AT6/pakiet navi z sensus / pakiet światła

Ale :

Białego nie chciałem a czarny lakier bazowy opisałem ,budżet nie pozwalał na lakier metalic w V60cc

Wnętrze w V60cc ponownie kinetic czyli nuda a tapicerka siedzeń przynajmniej wizualnie się pogorszyła. W V60cc ogranicznik Vmax do 210,

W v60 po FL obrotomierz analogowy wygląda jak wskaźnik poziomu paliwa niby w automacie obrotomierz to gadżet ale mimo wszystko wygląda to dziwnie a na dodatek dołożyli wskaźnik Eco-jazdy .

Trakcja w B6/4motion była bardzo dobra wiec miałem obawy po przeczytaniu testu w motorze na temat trakcji alltracka na śniegu ale w ausfahrt.tv mówili tak jest właśnie napisany software SNOW w tiguanie2 aby przód ciągnął trochę bardziej celem utrzymania właściwego kierunku jazdy – być może w alltracku chodzi o to samo.

Pozycja za kierownicą i ergonomia mimo wszystko w B8 lepsza,

Wnętrze, w B8 poczułem się bardzo dobrze a w tapicerce HL jest wszystko czego potrzebuje

W Passku TopLED z DLA działa b dobrze oświetlenie jak dla mnie to nowa jakość ( zaleta wyboru auta w zimie kiedy dzień jest krótki )

Trochę mi żal rezygnacji z V60cc gdyż design zewnętrzny jest znacznie lepszy jak zwykłe V60 .2 trapezowe działające rury wydechowe , napęd , niby też haldex5 ale software napisany pod to auto działa podobno znakomicie w każdych warunkach, trochę lepsze audio 4x45w + korektor w połączeniu z pakietem sensus, i dźwięk silnika tym bardziej że poj wzrosła do 2,4L .

Myślę że dokonałem dobrego wyboru , chciałbym domówić jeszcze sub helix więc ponowny apel ! czy ktoś to użytkuje lub słyszał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem wezwanie żeby pilnie zgłosić się w ASO-przyczyną- możliwa awaria złącza wtykowego centralnej wiązki przewodów układu elektrycznego- możliwa awaria -konsekwencją awarii może być wyłączeniu silnika oraz zestawu wskaźników ,może być zakłócone działanie układu wspomagania kierownicy wspomagania siły hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie z 1300km eskapady na Śląsk i parę uwag wraz ze wzrostem przebiegu (ok. 3700km) oraz mojego doświadczenia z Passerati:

 

- dynamika i spalanie 10/10 jak na auto służbowe na dalekie trasy po prostu idealnie, więcej tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/147358-Passat-B8-Pomiar-spalania?p=2344523#post2344523

- tempomat od poczatku byłem do niego sceptycznie nastawiony, bo: tylko do 160km/h (dramat dla mnie), nerwowe działanie: mechanizm gałka oczna->mózg -> siłownik w palcach i guziki +/- działa zdecydowanie płynniej i po prostu lepiej. Wiem, jestem pewnie jedyny, który narzeka, ale naprawdę nie podoba mi się jego działanie, więc praktycznie używam go tylko jak zwykłego manualnego tempomatu. Poza tym na autostradzie nie powinniśmy przecież spać tylko pilnować spraw? No i do sedna: prószył wczoraj topniejący śnieg, więc mój wspaniały ACC oznajmił, że w pupie jest i qpę widzi, więc się wyłącza i cześć. Jak ci kierowco nie pasi, to wyskocz i łapą przetrzyj radar. A mi by wystarczyło po prostu, żeby był opcja zwykłego tempomatu do wyboru, który i tak mi całkowicie wystarcza (może by nawet działać mógł > 160km/h:D. Nie. jest śnieg więc nie ma NIC. Bez sensu, czy źle myślę?

- Dałem Dynaudio poszaleć (moja ocena bez zmian - bez szału, ale żyjemy dalej), po ściszeniu słyszę nagle Qrvoisier mega brzęczenie od strony drzwi kierowcy i jakby z kokpitu pomiędzy nawiewem a listwą srebrną. Oczywiście doznałem załamania psychicznego, bo przecie nowe auto, i prawie 200kPLN i w ogóle. Przypomniałem sobie poczciwego SUPERBa, gdzie po 130tKM nic się nie działo i iakoś dojechałem do chaty, gdzie zaraz potem obmacałem parokrotnie uszczelki drzwi i trzasnąłem parę razy nimi (drzwiami oczywiście). Efekt: dziś od rana cisza ponownie. Mam więc małe pytanie: WTF?

- dalej w temacie wyciszenia: uważam, że każdy, kto ma jakiś obawy po czytaniu tego wątku, nie powinien się bać. Jest IMHO dobrze zarówno silnikowo jak i w kwestii szumów powietrza i opon, nawet dobrze+. Chyba, że przyjadą świerszcze i nie chcą odejść. No i jeszcze kwestia odgłosów zawieszenia DCC ale o tym było wiele razy. Chwilowo Amen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i do sedna: prószył wczoraj topniejący śnieg, więc mój wspaniały ACC oznajmił, że w pupie jest i qpę widzi, więc się wyłącza i cześć. Jak ci kierowco nie pasi, to wyskocz i łapą przetrzyj radar. A mi by wystarczyło po prostu, żeby był opcja zwykłego tempomatu do wyboru, który i tak mi całkowicie wystarcza

 

W B6 tempomat działa dokładnie tak samo w razie oblodzenia. Jedyna różnica z ACC jest taka że w B6 nie ma limitu 160

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W B6 tempomat działa dokładnie tak samo w razie oblodzenia. Jedyna różnica z ACC jest taka że w B6 nie ma limitu 160

 

To też przykre, bo w SUPERBIE i Audi A5 miałem po prostu regulator predkości z +/- i działało to po prostu zawsze. Od tych rzeczy wymagam, aby dały nodze odpocząć, a nie czyniły auta quasiautonomicznym (dla ludzi z benzyną we krwi też raczej niezrozumiały kierunek) i pozwalały mi komara przyciąć. Tu jak snieżek zapruszy jest sraka zupełna, jak to damy mówią:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To też przykre, bo w SUPERBIE i Audi A5 miałem po prostu regulator predkości z +/- i działało to po prostu zawsze. Od tych rzeczy wymagam, aby dały nodze odpocząć, a nie czyniły auta quasiautonomicznym (dla ludzi z benzyną we krwi też raczej niezrozumiały kierunek) i pozwalały mi komara przyciąć. Tu jak snieżek zapruszy jest sraka zupełna, jak to damy mówią:D

 

Tabletowe auta kolego - takie są wymagania rynku :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tabletowe auta kolego - takie są wymagania rynku :/

 

Wiem, dinozaury jak ja muszą wyginąć:hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, dinozaury jak ja muszą wyginąć:hehe

 

Wiesz - wszystko da się połączyć (gadżety, jakość i osiągi) ale niestety za nieco większą kasę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Dałem Dynaudio poszaleć (moja ocena bez zmian - bez szału, ale żyjemy dalej), po ściszeniu słyszę nagle Qrvoisier mega brzęczenie od strony drzwi kierowcy i jakby z kokpitu pomiędzy nawiewem a listwą srebrną. Oczywiście doznałem załamania psychicznego, bo przecie nowe auto, i prawie 200kPLN i w ogóle. Przypomniałem sobie poczciwego SUPERBa, gdzie po 130tKM nic się nie działo i iakoś dojechałem do chaty, gdzie zaraz potem obmacałem parokrotnie uszczelki drzwi i trzasnąłem parę razy nimi (drzwiami oczywiście). Efekt: dziś od rana cisza ponownie. Mam więc małe pytanie: WTF?

 

Stawiam na poluzowany kabelek w drzwiach. Jak trzasnąłeś, to się gdzieś znowu zaczepił :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz - wszystko da się połączyć (gadżety, jakość i osiągi) ale niestety za nieco większą kasę :)

 

Niee, w tym kierunku nie idę, aż takich wymagań nie mam. Ale spokojnie w B8 dałoby się parę rzeczy zrobić prościej, lepiej i taniej --> zwykły tempomat w standardzie i cześć. Kto pragnie zabaw z radarami i śnieżkami jedynie do 160km/h niech dopłaca :D

Żeby nie wyjść na dyżurną narzekaczkę, podkreślę, że silnik BiTDi się VAGowi udał do auta słuzbowego idealnie - brak konkurencji na rynku w tej klasie. Na pewno super rzecz, póki jest gwarancja rzecz jasna :P

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Stawiam na poluzowany kabelek w drzwiach. Jak trzasnąłeś, to się gdzieś znowu zaczepił :-)

 

Qrcze niw wiem, to było jakieś takie brzęczenie jakby szyba miała luz w aucie po wielokrotnym okrążeniu globu ale tylko po polskich i albańskich drogach.

Nie wiem, będę obserwował zamiast po prostu żyć...:swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niee, w tym kierunku nie idę, aż takich wymagań nie mam. Ale spokojnie w B8 dałoby się parę rzeczy zrobić prościej, lepiej i taniej --> zwykły tempomat w standardzie i cześć. Kto pragnie zabaw z radarami i śnieżkami jedynie do 160km/h niech dopłaca :D

Żeby nie wyjść na dyżurną narzekaczkę, podkreślę, że silnik BiTDi się VAGowi udał do auta słuzbowego idealnie - brak konkurencji na rynku w tej klasie. Na pewno super rzecz, póki jest gwarancja rzecz jasna :P

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Qrcze niw wiem, to było jakieś takie brzęczenie jakby szyba miała luz w aucie po wielokrotnym okrążeniu globu ale tylko po polskich i albańskich drogach.

Nie wiem, będę obserwował zamiast po prostu żyć...:swirus

 

Silnik wygląda na ten moment na super jednostkę - najlepsze co można wziąć do B8.

Jak nie będzie jakiś przypałów jak z poprzednimi 2.0 to będzie hit :)

 

A z drzwiami to otwórz je i zobacz co brzęczy. Spinki do drzwi po 2zł więc wydatek żaden

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to kocham ten silnik ;)image.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zaczynaja brzeczec drzwi. Muszę się wybrać do serwisu sam na pewno się będę otwierał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też zaczynaja brzeczec drzwi. Muszę się wybrać do serwisu sam na pewno się będę otwierał ;)

 

Oczywiście masz auto na gwarancji wiec po co się męczyć. :)

 

Ale tak na marginesie i na przyszłość (gdybyś miał im płacić) warto pamiętać ze w ASO pracują ludzie slabo oplacani którzy bardzo często wykonywana czynność znają tylko ze schematu. Mialem robione wiele rzeczy w różnych ASO, które wymagaly dużych rozbiórek i jak później mialem okazje zaglądać w te miejsca to cala fuszerka wychodziła - używanie starych spinek zamiast nowych to najbardziej klasyczny przykład.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co pisze Grzegorz.

U mnie demontowali część tapicerki. W jednym elemencie połamali zaczepy. Wydali samochód z uszkodzonym elementem nie informując mnie o tym. Na szczęście to zauważyłem bo element cały się ruszał i było widać że jest pęknięty. Najlepsze było tłumaczenie pracownika „myślał że tego nie zauważę” Standardy serwisu VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam co pisze Grzegorz.

U mnie demontowali część tapicerki. W jednym elemencie połamali zaczepy. Wydali samochód z uszkodzonym elementem nie informując mnie o tym. Na szczęście to zauważyłem bo element cały się ruszał i było widać że jest pęknięty. Najlepsze było tłumaczenie pracownika „myślał że tego nie zauważę” Standardy serwisu VW.

 

 

Ułamane zaczepy to norma. Większość elementów w VW jest na zatrzaski i ich demontaż niestety wymaga wyczucia, cierpliwości. Byłem miesiąc temu na hali w ASO - 80% to chłopaki ~20lat po technikum :)

 

Najgorsze że połamią i nie przyznają się tylko zmontują bo "nie widać to co się Pan czepiasz"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś z Was ma pakiet "Drogowy Plus"? Czy ten pakiet ma system rozpoznawania pieszych?

Odebrałem dziś auto i w menu asystentów kierowcy nie widzę ustawień tego systemu.

Z góry dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Czy ktoś z Was ma pakiet "Drogowy Plus"? Czy ten pakiet ma system rozpoznawania pieszych?

Odebrałem dziś auto i w menu asystentów kierowcy nie widzę ustawień tego systemu.

Z góry dzięki za odp.

 

I jeszcze jedno pytanie - czym tak naprawdę powinien różnić się traffic jam assist od ACC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Traffic Jam Assist składa się z dwóch funkcji - ACC i Lane Assist. ACC jest odpowiedzialne za ruszanie i zatrzymanie auta w korku, a Lane Assit koryguje ruchy kierownicą żeby jechać po pasie ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności