Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem na ile to pewne. Bo ja tu czekam od kilku tygodni z zamówieniem B8 na wprowadzenie do cennika przede wszystkim podwójnych szyb bocznych i tempomatu do 210km/h i czyżbym niepotrzebnie czekał? Przynajmniej na osłodę ambiente plus i siedzenia z elektryką do alcantary. Do kompletu jeszcze tylko brakuje hit-newsa, że w związku z 'dieselgate' zwiększy sie okres oczekiwania na TSI i mnie już w ogóle szlag trafi. A tak w ogóle to witam wszystkich na forum. Czytam od kilku miechów, ale dziś dopiero debiucik wpisowy.

 

Żeby się nie okazało,ze przez ta aferę jak widac coraz większą Vw nie zbankrtutowal lub nie potrzebował wsparcia rządu federalnego. Przy 11 milionach wadliwych samochodach tak to sie może skończyć. Ja bym poczekam co bdalej będzie i dopiero wtedy podjął decyzję o zakupię bądź nie paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za duży by upaść. Europy nie stać na taki kryzys. Wiesz jakie konsekwencje dla gospodarki globalnej miałby upadek takiego koncernu? Zresztą odnieś te potencjalne koszty do wysokości rocznych zysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za duży by upaść. Europy nie stać na taki kryzys. Wiesz jakie konsekwencje dla gospodarki globalnej miałby upadek takiego koncernu? Zresztą odnieś te potencjalne koszty do wysokości rocznych zysków.

 

Juz w uda byly takie firmy za duże żeby upaść chyba eltron ci od elektrowni w Kalifornii inpewien bank w 2008:D. Zysk vw to okolo 18 mld euro a afera bedzie go kosztowała według vw tylko 6 mld € ale juz analitycy City przewidują od 20 do 70 mld euro. Cos mi się wydaje ze kanclerz będzie musial ratować vw ale co inwestycjami jak zabraknie funduszy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby się nie okazało,ze przez ta aferę jak widac coraz większą Vw nie zbankrtutowal lub nie potrzebował wsparcia rządu federalnego. Przy 11 milionach wadliwych samochodach tak to sie może skończyć. Ja bym poczekam co bdalej będzie i dopiero wtedy podjął decyzję o zakupię bądź nie paska.

 

Od początku B8 był nr 1 w kwestii wyboru kolejnego auta. Mimo to ostatnie miesiące to analizy, porównania, dylematy i utwierdzanie się w przekonaniu, że to słuszna decyzja tym bardziej, że celuję w mocniejszą benzynową wersję z lepszym wyposażeniem. I teraz pauza i czekanie nie wiem jak długo? W mojej ocenie ten samochód nie ma przeciwnika w swojej klasie. Pomijam kwestie wyglądu bo to bardzo indywidualna sprawa - mi bardzo pasuje ten styl. Jeżeli nawet jakiś model innej marki jest w czymś lepszy (niewiele lepszy) to polegnie w 15-stu innych kategoriach porównawczych. Do każdego auta w tym segmencie mam jakieś "ale", a do B8 prawie żadnych (no coś tam się znajdzie). Smaku sobie narobiłem na jazdach testowych (kilka silników, manual i DSG), jak również czytając to forum. I weź teraz człowieku przestaw sobie w głowie, żeby nie zamawiać. To jest dopiero wyzwanie!!! Z drugiej strony składając zamówienie nic nie ryzykuję bo do odbioru sporo czasu i można się wycofać.

Nie wierzę również w bankructwo sztandarowej niemieckiej firmy, a i wszyscy klienci też nie uciekną nagle. Zaraz Makrela wyszarpie z niekończących się germańskich rezerw albo wykopią jakiś swój złoty pociąg i zapłacą karę. Albo zaraz okaże się, że nie tylko VW mieszał przy dieslach albo jakaś inna afera przyćmi tę obecną. Praktycznie nikomu się to nie opłaca, żeby taki koncern kooperujący z innymi producentami i mający globalnych poddostawców miał zbankrutować.

Się rozpisałem.

Tak czy owak na razie czekam na oficjalne zmiany-nowości w konfiguratorze/cenniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"System ""Head-up Display""

- wyświetlanie wybranych informacji na przezroczystym ekranie wysuwanym przed przednią szybą samochodu bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy"

 

"Pakiet Oświetlenie Ambient Plus (dostępny od 47 tygodnia produkcyjnego)

- możliwość wyboru spośród 3 kolorów oświetlenia deski rozdzielczej, konsoli środkowej, podsufitki oraz przestrzeni wokół nóg podczas wsiadania/wysiadania z samochodu

- podświetlenie w listwach wykończeniowych w drzwiach"

 

"Pakiet Drogowy Plus

- system Side Assist Plus - asystent zmiany pasa ruchu

- system Lane Assist - asystent toru jazdy

- system Emergency Assist - asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy

- system Traffic Jam Assist - asystent jazdy w korku"

 

"Pakiet Siedzenia 2

- siedzenie kierowcy z elektryczną regulacją w 14 kierunkach i funkcją masażu

- lusterka zewnętrzne składane, po stronie kierowcy automatycznie przyciemniane z funkcją pamięci

- oświetlenie przestrzeni podczas wsiadania i wysiadania z samochodu

- fotel kierowcy z pamięcią ustawień

"

 

"Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur i Interieur <dla samochodów z automatyczną skrzynią biegów DSG>

- zderzak oraz poszerzone progi w stylistyce R-Line

- logo R-Line na grillu

- dwie końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu, chromowane

- obręcze kół ze stopu metali lekkich ""Monterey"" 8J x 18, szare

- czarna podsufitka

- kierownica multifunkcyjna obszyta skórą z logo R-Line

- sportowe fotele przednie R-Line

- wstawki skórzane ""Nappa"", wewnętrzna strona zagłówków w skórze ""Carbon Style"" i logo R-Line

- pedały wykończone stalą nierdzewną

- dywaniki przednie i tylne z dekorowanymi szwami i logiem R-Line

- tapicerka drzwi i konsola środkowa ze wstawkami aluminiowymi ""Silver Rise""

- listwy progowe ze stali nierdzewnej z przodu i z tyłu, logo R-Line na przednich listwach"

 

 

"Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur i Interieur <dla samochodów z manualną skrzynią biegów>

- zderzak oraz poszerzone progi w stylistyce R-Line

- logo R-Line na grillu

- dwie końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu, chromowane

- obręcze kół ze stopu metali lekkich ""Monterey"" 8J x 18, szare

- czarna podsufitka

- kierownica multifunkcyjna obszyta skórą z logo R-Line

- sportowe fotele przednie R-Line

- wstawki skórzane ""Nappa"", wewnętrzna strona zagłówków w skórze ""Carbon Style"" i logo R-Line

- pedały wykończone stalą nierdzewną

- dywaniki przednie i tylne z dekorowanymi szwami i logiem R-Line

- tapicerka drzwi i konsola środkowa ze wstawkami aluminiowymi ""Silver Rise""

- listwy progowe ze stali nierdzewnej z przodu i z tyłu, logo R-Line na przednich listwach"

 

Czyli wynika za aktualny pakiet drogowy nie zawiera jednak asystenta jazdy w korkach...moze sie wypowiedziec w tej kwestii ktos kto go ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od początku B8 był nr 1 w kwestii wyboru kolejnego auta. Mimo to ostatnie miesiące to analizy, porównania, dylematy i utwierdzanie się w przekonaniu, że to słuszna decyzja tym bardziej, że celuję w mocniejszą benzynową wersję z lepszym wyposażeniem. I teraz pauza i czekanie nie wiem jak długo? W mojej ocenie ten samochód nie ma przeciwnika w swojej klasie. Pomijam kwestie wyglądu bo to bardzo indywidualna sprawa - mi bardzo pasuje ten styl. Jeżeli nawet jakiś model innej marki jest w czymś lepszy (niewiele lepszy) to polegnie w 15-stu innych kategoriach porównawczych. Do każdego auta w tym segmencie mam jakieś "ale", a do B8 prawie żadnych (no coś tam się znajdzie). Smaku sobie narobiłem na jazdach testowych (kilka silników, manual i DSG), jak również czytając to forum. I weź teraz człowieku przestaw sobie w głowie, żeby nie zamawiać. To jest dopiero wyzwanie!!! Z drugiej strony składając zamówienie nic nie ryzykuję bo do odbioru sporo czasu i można się wycofać.

Nie wierzę również w bankructwo sztandarowej niemieckiej firmy, a i wszyscy klienci też nie uciekną nagle. Zaraz Makrela wyszarpie z niekończących się germańskich rezerw albo wykopią jakiś swój złoty pociąg i zapłacą karę. Albo zaraz okaże się, że nie tylko VW mieszał przy dieslach albo jakaś inna afera przyćmi tę obecną. Praktycznie nikomu się to nie opłaca, żeby taki koncern kooperujący z innymi producentami i mający globalnych poddostawców miał zbankrutować.

Się rozpisałem.

Tak czy owak na razie czekam na oficjalne zmiany-nowości w konfiguratorze/cenniku.

 

wiesz... mam podobne lęki. Mam konfigurację za 200k odebraną w czerwcu z gwarancją na 5 lat, i co... zostanę bez gwarancji? w przypadku bankructwa, jak potem sprzedam ten samochód? potencjalna masakra...

 

ale jak zacząłem myśleć o tym na chłodno to dochodzę do wniosku, że bankructwo VW jest chyba nie możliwe... jest takie powiedzenie ZA DUŻY ŻEBY UPAŚĆ, poza tym tak jak napisałeś nie jest to w niczyim interesie. Jestem pewien, że w USA skończy się to ugodą z departamentem stanu, zapłacą karę, ale na pewno nie maxa. W Europie gdzie jest najwięcej fabryk VW na pewno ich nie ruszą... bo Polska sobie strzeli w kolano i zlikwidują tyle miejsc pracy? system naczyń połączonych.

 

Kwestia zaufania i prestiżu... Pamiętajmy, że ta afera nie dotyczy samowybuchających poduszek czy urywających się kół. Więc w kwestii zaufania nie wiele się zmieni, nas szarych użytkowników w 90% koło nosa lata, ile my tych spalin wyrzucamy do atmosfery.

Potencjalne problemy to:

1. trolle i centusie, którzy czując krew postanowią pozywać VW aby wyrwać od nich parę groszy, mimo że szkody żadnej nie odnieśli.. ich samochody jak jeździły tak jeżdżą,

2. program naprawczy. Jeśli VW zdecydują się na modyfikację oprogramowania aby spełniało normy spalin ale jednocześnie spowoduje to spadek mocy... to się zacznie... bo o ile ekologia średnio nas rusza, o tyle jeśli auta zaczną jeździć co raz gorzej to ludzie tego nie odpuszczą.

VW receptę na wyjście z problemu ma prostą:

1. uruchomienie rezerw, które mają na potencjalne kary - które na pewno ich nie przewalą... stać ich na to,

2. naprawienie/poprawienie oprogramowania tak aby właściciele tego nie odczuli

jeśli uda im się pkt 1 i 2 (z 2 będzie problem imho) to za rok nikt im tego pamiętać nie będzie,

 

jeśli chodzi o Ciebie... chyba bym zamawiał... pamiętaj za duży żeby upaść... a poza tym wolny rynek nie znosi luki. jeśli vw się wywali jest milion firm, które będą chciały przejąć ten pokaźny rynek części zamiennych i serwisowych... więc tragedii nie będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. naprawienie/poprawienie oprogramowania tak aby właściciele tego nie odczuli

jeśli uda im się pkt 1 i 2 (z 2 będzie problem imho) to za rok nikt im tego pamiętać nie będzie,

 

 

Nie wierzę w możliwość zmiany emisji tlenków tylko przez zmianę oprogramowania silnika , BEZ OBNIŻENIA MOCY, co by skutkowałoby niezgodnością towaru z umową i dalszymi konsekwencjami finansowymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wynika za aktualny pakiet drogowy nie zawiera jednak asystenta jazdy w korkach...moze sie wypowiedziec w tej kwestii ktos kto go ma?

 

No własnie też się zdziwiłem tym. Jeszcze nie doszedłem jak to ma działać. Ale jak auto przedemną sie zatrzymało i zaraz ruszyło to i mój zrobił to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wynika za aktualny pakiet drogowy nie zawiera jednak asystenta jazdy w korkach...moze sie wypowiedziec w tej kwestii ktos kto go ma?

 

Mam pakiet drogowy, samochód sam się zatrzymuje i rusza, czeka ok 3s, później wymaga popchnięcia gazem lub guzikiem "res".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pakiet drogowy, samochód sam się zatrzymuje i rusza, czeka ok 3s, później wymaga popchnięcia gazem lub guzikiem "res".

Ja mam to samo nie posiadając pakietu drogowego. Bo to o czym piszesz to jest po prostu funkcja aktywnego tempomatu ze "stop&go". Traffic jam assist powinien jednak robić coś więcej. Jadąc w korku powinien przy wykorzystaniu lane assist korygować również tor jazdy - choć chyba z tego co gdzieś czytałem to korekcja toru jazdy korzysta chyba również z odczytu położenia samochodu przed nami a nie tylko namalowanych linii na drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam to samo nie posiadając pakietu drogowego. Bo to o czym piszesz to jest po prostu funkcja aktywnego tempomatu ze "stop&go". Traffic jam assist powinien jednak robić coś więcej. Jadąc w korku powinien przy wykorzystaniu lane assist korygować również tor jazdy - choć chyba z tego co gdzieś czytałem to korekcja toru jazdy korzysta chyba również z odczytu położenia samochodu przed nami a nie tylko namalowanych linii na drodze.

 

Mi lane assist widzi pasy w mieście w 10% przypadków więc nie wiem czy to będzie działać ;)

Sprawdzę czy sam skręca gdy widzi linie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby się nie okazało,ze przez ta aferę jak widac coraz większą Vw nie zbankrtutowal lub nie potrzebował wsparcia rządu federalnego. Przy 11 milionach wadliwych samochodach tak to sie może skończyć. Ja bym poczekam co bdalej będzie i dopiero wtedy podjął decyzję o zakupię bądź nie paska.

 

Rozmawiałem sobie ostatnio handlowcem u dealera, podpytałem czy jest jakieś oficjalne stanowisko itp. Wiele się nie dowiedziałem, ale powiedział coś w stylu, że w UE normy były spełniane bez ingerencji softu. Nie wiem czy normy w USA jakoś strasznie wysokie .. Ale znając Europejskie nastawienie może faktycznie u nas może nie być tego problemu, mimo że miliony aut z tym softem na naszym rynku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz w uda byly takie firmy za duże żeby upaść chyba eltron ci od elektrowni w Kalifornii inpewien bank w 2008:D. Zysk vw to okolo 18 mld euro a afera bedzie go kosztowała według vw tylko 6 mld € ale juz analitycy City przewidują od 20 do 70 mld euro. Cos mi się wydaje ze kanclerz będzie musial ratować vw ale co inwestycjami jak zabraknie funduszy itp.

 

Nie znam case'a eltrona, ale jakoś przez rodzaj branży wydaje mi się jednak, że miał on znacznie mniejsze oddziaływanie na gospodarkę, w znaczeniu sieci kooperacji i całego łańcucha wartości. Natomiast kompletnie nieporównywalny jest przypadek upadku banków i firm doradczych typu Artur Andersen, bo one poza sprzeniewierzeniem kasy klientów, która nota bene nie wyparowała, tylko ją ktoś przejął, nie wpływa w taki sposób na gospodarkę jak cały łańcuch wartości/dostaw VW. Zatem w mojej opinii jest to zupełnie inny przypadek.

 

Ponadto to, że analitycy City przewidują 20-80 mld euro konsekwencji też mnie nie dziwi i to podwójnie - dawno straciłem wiarę w umiejętności analityków bankowych, a po wtóre takie prognozy są w interesie tych kanalików (banków), którzy już dawno wyprzedali akcje VW (przed gwałtownym spadkiem), a jak podbiją bębenek to jeszcze może trochę polecą w dół, więc kupi się znowu za grosze, a jak VW ogłosi ugodę w USA to akcje poszybują w górę. I kto na tym zarobi? I znowu strzyżenie baranów, którzy wyprzedadzą po cenach niższych o 50%.

 

Zgadzam się z BRT01 "(upadek) nie jest to w niczyim interesie. Jestem pewien, że w USA skończy się to ugodą z departamentem stanu, zapłacą karę, ale na pewno nie maxa. W Europie gdzie jest najwięcej fabryk VW na pewno ich nie ruszą... bo Polska sobie strzeli w kolano i zlikwidują tyle miejsc pracy? system naczyń połączonych." Dla stanów też nie jest to w interesie, bo zaraz mogą się pojawić retorsje na produktach amerykańskich. Na każdego można coś znaleźć, jak się za bardzo kogoś ubodzie. A to jest uderzenie w największą gospodarkę UE i jej flagowy koncern. Zresztą zobaczcie, ze inne firmy motoryzacyjnie się specjalnie nad VW nie pastwią. Takie machanie miotełką, bo wszyscy maja za uszami. Może nie poszli tak po bandzie jak VW.

Większość firm nie spełnia tych norm w normalnym cyklu użytkowym, a to już jest duże pole dla prawników do interpretacji.

A co do norm to w USA te normy NOx są zdecydowanie wyższe niż w UE. Sprawdzałem, ale teraz nie pamietam różnic.

Ponadto takie manipulacje testami już się zdarzały w przeszłości m.in. Fordowi.

 

W każdym razie ja nie wierzę w upadek i wyczekiwanie na rozwój sytuacji nie ma wg mnie żadnego sensu. 18 mld kary to roczny zysk VW.

Nie wierzę też w to, ze tyle kary im naliczą. W stanach jeszcze może kilka procesów cywilnych, ale w UE prawa konsumenta nie są tak silne. Może VW zaoferuje rabaty na przyszłość posiadaczom zmodyfikowanego oprogramowania ... ?

 

 

A tak na marginesie rozmawiałem ostatnio z kilkoma znajomymi, którzy właśnie przymierzają się do zakupu auta i na moje nawiązanie do afery VW robią oczy bo nie wiedzą o co chodzi :-)))) Nie wszyscy są tak wyczuleni na punkcie aut :-))))

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie spostrzeżenie, podczas jazdy ustawiam profil jazdy na sport, po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika profil jazdy jest na sport ale skrzynia dsg jest na D, jak to wygląda u Was ? czy to jest normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wynika za aktualny pakiet drogowy nie zawiera jednak asystenta jazdy w korkach...moze sie wypowiedziec w tej kwestii ktos kto go ma?

No chyba nie ma. Może się mylę, ale wydaje mi się, że te dodatkowe 2 asystenty, czyli "Traffic Jam Assist" oraz "Emergency Assist" są jedynie opcjami softu możliwymi do uaktywnienia poprzez kabel, o ile samochód jest już wcześniej wyposażony w Side Assist, Lane Assist, ACC oraz DSG. Jeżeli Line Assist utrzymuje auto na pasie, czyli sam skręca (bo tego pewny nie jestem), to te urządzenia powinny być w stanie dostarczyć wszystkiego, co jest potrzebne do poruszania się w korku i awaryjnego zatrzymania auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak ale w praktyce moga sie roznic kamera i sterownikiem...ciekawe czy beda dwa pakiety drogowe czy zostanie tylko plus...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teoretycznie tak ale w praktyce moga sie roznic kamera i sterownikiem...ciekawe czy beda dwa pakiety drogowe czy zostanie tylko plus...

 

Są dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są dwa.

Możemy prosić o ceny ? Mnie interesuje szczególnie Ambient Plus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, też chciałem Ambient Plus, ale mój podobno się już produkuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możemy prosić o ceny ? Mnie interesuje szczególnie Ambient Plus

 

2 090 Ambiente Plus.

 

Jutro wrzucę resztę cen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności